SÅ trött på pensionärer

Berätta dina roligaste/galnaste mopedhistorier.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

95Marcus
Elmoped
Inlägg: 6
Blev medlem: 19 augusti 2011, 12:06
Ort: Västerhaninge

Inlägg av 95Marcus »

Det har hänt mig också att grannarna klagar, i början körde jag i cirka 45-50 på 30 väg men har börjat köra lugnare nu.

Men iallafall så har det hänt att när jag skjutsade min kusin så kommer en kärring ut och säger att man inte får köra utan hjälm, jag hörde det inte själv men mina föräldrar hade hört.

Idag så när jag skulle ställa in min moped i garaget så gick jag först för att öppna garageporten, redan då såg jag att han stog med dörren på glänt och kollade, sen när jag ska gå för att hämta moppen som står vid andra sidan av garaget kollar jag mot honom och då smäller han igen dörren och låser dörren.
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Inlägg: 2470
Blev medlem: 18 augusti 2011, 16:43
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

Dom verkar ha stora problem med "30 moppar " för det har hänt ofta (Haft moppekort sen juni) att dom har ställt sig mitt i vägen och stannat mig när jag kört på cykelbanan både pensionärer och invandrare brukar det vara men trots allt så brukar jag hålla laglig hastighet då. Men när jag kör 70-80 så kan jag nästan förstå varför dom klagar ^^
TSR`BakarN
Ellie Goulding <3
Inlägg: 1165
Blev medlem: 13 april 2011, 08:04

Inlägg av TSR`BakarN »

Vi har ett par grannar som inte är kloka i huvudet. Dom är ju runt Pansionsåldern och de verkar inte ha något liv lixom. Gubben han går och glor när vi är hemma och han försöker ta ögonkontakt. O jämt får vi skit av de Förbaskade grannj*vlarna för ngt vi inte har gjort. Det var en gång när min bror o jag sköt luftgevär på ett träd som inte var i närheten av deras hus, och gubben o tanten stod o krattade löv på deras tomt. och då SKREK de att vi polisanmäler er om ni inte slutar skjuta, de påstod att vi har skjutit gubben och det blev ett blåmärke på axeln. Han stor och blåljuger. sedan sa de att vi hade skjutit på deras hus men egentligen var det frostskader på deras tegelhus. och en gång kapade de ner en björk som var mellan vårat reservtut och deras tomt, trädet faller in på våran tomt när vi åt frukost. och de hade inte frågat om lov :evil: heller. de kapade upp i kuber och tog skottkärra och transporterade trädet mellan våran tomt till deras :( hur sjuka i huvudet kan de vara. så fort jag drar någon stans med moppen så glor gubbf*n på mig och tror att vi inte är kloka. MVH Julle :)
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

julle96 skrev:Vi har ett par grannar som inte är kloka i huvudet. Dom är ju runt Pansionsåldern och de verkar inte ha något liv lixom. Gubben han går och glor när vi är hemma och han försöker ta ögonkontakt. O jämt får vi skit av de Förbaskade grannj*vlarna för ngt vi inte har gjort. Det var en gång när min bror o jag sköt luftgevär på ett träd som inte var i närheten av deras hus, och gubben o tanten stod o krattade löv på deras tomt. och då SKREK de att vi polisanmäler er om ni inte slutar skjuta, de påstod att vi har skjutit gubben och det blev ett blåmärke på axeln. Han stor och blåljuger. sedan sa de att vi hade skjutit på deras hus men egentligen var det frostskader på deras tegelhus. och en gång kapade de ner en björk som var mellan vårat reservtut och deras tomt, trädet faller in på våran tomt när vi åt frukost. och de hade inte frågat om lov :evil: heller. de kapade upp i kuber och tog skottkärra och transporterade trädet mellan våran tomt till deras :( hur sjuka i huvudet kan de vara. så fort jag drar någon stans med moppen så glor gubbf*n på mig och tror att vi inte är kloka. MVH Julle :)
Jävlas tillbaka så kanske gubbjäveln inte vågar fortsätta. Eller ignorera fullständigt. De bästa alternativen ;)

Står gubben och glor när du åker iväg med moppen, upp med fingret bara, gasa och väsnas extra. Är ändå inget han kan bevisa så länge han inte står med filmkamera
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
runners
King of the street
Inlägg: 2322
Blev medlem: 14 maj 2009, 18:07
Ort: Malmö

Inlägg av runners »

Det är lite märkligt nu när jag är i äldre dagar och kör moped i gämförelse med när jag var 15-18 år gammal. Det var ständigt gråhåriga gubbar och kärringar som blängde efter en när man kom på moppen. Det spelade inte någon roll om man kom i 20km eller man körde fortare, lika förbannat skulle de blänga eller hojta efter en. Men i dag när jag är en gammal gubbe så kan jag se att de blänger...men så fort de ser att jag är äldre så slår de bort blicken.
En gång i bostadsområdet där jag bor i garaget där småpillade jag på moppen och efteråt provkörde jag den. En man i ålderns höst med rullator stod en bit bort och blängde och då körde jag fram till honom gick av moppen och fråga vad han hade för problem. När han såg att jag inte var någon 15-åring blev han så rädd att hela rullatorn skakade. Det enda han yttrade med darrande röst var: "ehh fin moped vad kostar en sådan" ?

Visst många tror sig var tuffa och överlägsna när de får hoppa på en 15-åring men när de möter någon äldre luktar det avföring lång väg.
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
runners
King of the street
Inlägg: 2322
Blev medlem: 14 maj 2009, 18:07
Ort: Malmö

Inlägg av runners »

RobinPalesjo skrev:man får fortfarande köra om på högern i köer och rödljus. skaffa moppe så får du också köra så och du kanske inte klagar lika mycket på att moppedister gör så.
Jag kör varje dag moped på sommaren sedan 5-år tillbaka då när vädret tillåter det och jag mestandels kör i stan. Då fungerar det betydligt smidigare med moppen än med bilen och jag slipper parkeringsavgifter osv. Bilen använder jag när det är kallt eller jag ska länge sträckor eller transportera tyngre saker. Jag har dagligen kört bil sedan 1982 då jag tog körkort.
På det sätt du resonerar visar tydligt på hur folk resonerar i allmänhet. Vi såg det när Zebralagen kom när bilisterna under alla omständigheter skulle stanna för gående på övergångställe. Då började människor gå rakt ut framför bilisterna som ofta fick tvärnita. Jag har själva varit med om detta flera gånger. Jag har många gånger stått vid rödljuset som slår om till grönt. Då just när jag börjar köra dyker en mopedist upp på höger sida i full hastighet.
Det handlar inte om vad du får eller inte får, det handlar om dig själva och din överlevnad i trafiken.
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

Du är inte själv! Körde på cykelväg med en polare han har 30 moppe som gör runt 80 jag har en eu moppe som också ligger runt 80 fast utan skylt. Vi tog de lungt eftersom att de gick många där. Låg kanske i 20-25 puttra fram lite långsamt.

Men plötsligt hoppar de ut en 60 årig gubbe i vägen o skriker att vi inte får köra där vi drar fingret och åker lungt förbi, jag åker först men när min polare åker förbi så slår gubben till honom men käppen i ryggen.

DÅ tog de inte många sek för oss och vända ocg gå av mopparna o fråga vad hans problem va, han sa ni får inte köra på cykelvägar med era motorcyklar... Det är mopeder idiot, och vi får köra med dom här för de är 30 moppar sa min polare. DÅ slog gubben till honom på hjälmen med käppen så visiret gick sönder. Då va de inte långt ifrån att han hoppade på honom alltså! Men han kände att de va lågt av honom som är 15 och hoppa på en gubbe som är ca 60...

Sen sa vi till honom att hålla käften om sånt han inte har någon aning om för annars kan han hamna i trubbel. Och sätter oss på moperna och ska åka iväg sen när vi startar dom börjar han skrika att han blivit rånad. Då va de min tur och skrika håll käften innan du hamnar i skit! Och åkte sen,

Har mött han 2-3 mer gånger fast på andra ställen och är ju inte seg då o koppla o varva lite extra framför honom. Sånna as borde låsas in.... :(


Blev långt dehär! Hoppas det går och läsa ändå! :)
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Douglasson
Svårstartad skrothög
Inlägg: 202
Blev medlem: 20 oktober 2011, 22:51

Inlägg av Douglasson »

Jag och en kompis körde på cykelbanan när två pensionärer är ute och cyklar men inte flyttade på sig så jag tutar några gånger men då flyttar gubbfan på sig så han tar upp hela gångbanan så då börjar kompisen också tuta som har nån jävla båttuta som låter som fan och då flyttar han på sig tillslut så vi kör förbi, sen en bit längre fram så träffa vi två till polare som vi stannar och tjötar och då åker dom förbi, när gubben säger:
-måste ni göra sånt jävla oväsen bara för att åka förbi?!
-kompisen- aa om du inte flyttar på dig
-men du kommer väl förfan förbi där eller?
-nä, inte när jag nästan har ett meter brett styre
-Du är en meter bred över käften säger gubben då
När älgen är blå, ja då är ölen kall!
difaren
Ligga någon?
Inlägg: 2257
Blev medlem: 23 mars 2011, 19:50

Inlägg av difaren »

Jag bor i en liten stad som heter Nora ca 3,5 mil utanför örebro, engång så var jag och sen kompis ute och körde, plötsligt så lossnade hans stöd så vi åkte runt i området och letade och letade men hittade inget, men tillslut hittade vi stödet och skulle dra oss hemåt men då åker jag förbi ett äldre par och Gubbj*veln tar kort på mig, lite irriterande så ja skulle bara åka runt och sen prata med han och fråga varför han gjorde så men han var borta... Bryr mig inte alls om dem tar kort på mig men lite irriterande.

Och nu, i örebro ca 3,5 mil ifrån min by hände detta . http://na.se/nyheter/orebro/1.1413949-m ... fran-moped

Hursomhelst så är jag numera övertrevlig mot lite äldra personer och vinkar osv.
Användarens profilbild
anthmyr
Yamaha Racing Team
Inlägg: 541
Blev medlem: 5 maj 2011, 19:02
Ort: partille

Inlägg av anthmyr »

Enligt dom flesta Pensionärer är
Mopeder : hög ljuda,luktar illa ,olagliga och dåliga för miljön
Vi : snor ungar som typ förstör gräsmattor och kör j
"jätte" fort förbi deras barn barn...
Thats life :)
Yamaha Aerox/Neos/Slider / Beta RR 8)

Nerox- http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=33282

Utseende är inte allt , men hur ofta runkar du till någons personlighet?
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

difaren skrev:Jag bor i en liten stad som heter Nora ca 3,5 mil utanför örebro, engång så var jag och sen kompis ute och körde, plötsligt så lossnade hans stöd så vi åkte runt i området och letade och letade men hittade inget, men tillslut hittade vi stödet och skulle dra oss hemåt men då åker jag förbi ett äldre par och Gubbj*veln tar kort på mig, lite irriterande så ja skulle bara åka runt och sen prata med han och fråga varför han gjorde så men han var borta... Bryr mig inte alls om dem tar kort på mig men lite irriterande.

Och nu, i örebro ca 3,5 mil ifrån min by hände detta . http://na.se/nyheter/orebro/1.1413949-m ... fran-moped

Hursomhelst så är jag numera övertrevlig mot lite äldra personer och vinkar osv.
:O

tråkigt när sånt händer :(

PS:

"– Nu var det tur att han har en klass 2-moped som bara går i 25 kilometer i timmen. Annars hade det kunnat gå riktigt illa."

:lol: :lol: 25 km/h my azz :lol: :lol:
difaren
Ligga någon?
Inlägg: 2257
Blev medlem: 23 mars 2011, 19:50

Inlägg av difaren »

PoWeRKinG skrev:
difaren skrev:Jag bor i en liten stad som heter Nora ca 3,5 mil utanför örebro, engång så var jag och sen kompis ute och körde, plötsligt så lossnade hans stöd så vi åkte runt i området och letade och letade men hittade inget, men tillslut hittade vi stödet och skulle dra oss hemåt men då åker jag förbi ett äldre par och Gubbj*veln tar kort på mig, lite irriterande så ja skulle bara åka runt och sen prata med han och fråga varför han gjorde så men han var borta... Bryr mig inte alls om dem tar kort på mig men lite irriterande.

Och nu, i örebro ca 3,5 mil ifrån min by hände detta . http://na.se/nyheter/orebro/1.1413949-m ... fran-moped

Hursomhelst så är jag numera övertrevlig mot lite äldra personer och vinkar osv.
:O

tråkigt när sånt händer :(

PS:

"– Nu var det tur att han har en klass 2-moped som bara går i 25 kilometer i timmen. Annars hade det kunnat gå riktigt illa."

:lol: :lol: 25 km/h my azz :lol: :lol:
Joo jag tänkte så också, ALDRIG att moppen bara gick i 25 Km/h, hursomhelst var det tur att han klarade sig bra och inte "körde fortare än dem lagliga 25 km/h" hhahah,
antonpg94
Herr Åström
Inlägg: 879
Blev medlem: 11 juni 2010, 20:23
Ort: Härnösand
Kontakt:

Inlägg av antonpg94 »

difaren skrev:enligt AM-boken så får man det i vissa situationer :)

här omdagen så vare nån snuskig tjock gubbe med sin fula feta äckliga kärring som tog kort på mig :evil:
Anmäl? förbjudet att ta kort utan lov du vet;)
Im ridi´n Twostroke on Twostrokerider!
Användarens profilbild
Demuz
King of the street
Inlägg: 1933
Blev medlem: 20 september 2011, 23:02
Ort: Rättvik
Kontakt:

Inlägg av Demuz »

för ca en vecka sen så var jag på väg hem från skolan å när jag nästan var hemma så kommer jag ikapp en gubbjävel som ligger och krypkör i kanske 20-25km/h , jag lägger mig då rätt nära bakom han och kör och utan förvarning så ställer sig gubbfan på bromsen :evil: jag får då kasta mig på båda bromsarna för och undvika och köra in i han. det var minusgrader och halt med massa frost på backen och jag har ju en 280mm owersize skiva så den nyper ju bromsen rätt kraftigt så framdäcket låser sig och kastar sig ut åt sidan så jag nästan slår om kull :evil: sen när jag kollar upp så ser jag hur han stirrar i backspegeln och bara flinar, sedan åker han därifrån :evil: gubbfan som bara ska jävlas! :P
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

antonpg94 skrev:
difaren skrev:enligt AM-boken så får man det i vissa situationer :)

här omdagen så vare nån snuskig tjock gubbe med sin fula feta äckliga kärring som tog kort på mig :evil:
Anmäl? förbjudet att ta kort utan lov du vet;)
Nej, bara olagligt o publicera :) du tror när tidningar tex tar kort ut över något med mycket folk att dom frågar alla om dom får ta? ;)
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

demmuus95 skrev:för ca en vecka sen så var jag på väg hem från skolan å när jag nästan var hemma så kommer jag ikapp en gubbjävel som ligger och krypkör i kanske 20-25km/h , jag lägger mig då rätt nära bakom han och kör och utan förvarning så ställer sig gubbfan på bromsen :evil: jag får då kasta mig på båda bromsarna för och undvika och köra in i han. det var minusgrader och halt med massa frost på backen och jag har ju en 280mm owersize skiva så den nyper ju bromsen rätt kraftigt så framdäcket låser sig och kastar sig ut åt sidan så jag nästan slår om kull :evil: sen när jag kollar upp så ser jag hur han stirrar i backspegeln och bara flinar, sedan åker han därifrån :evil: gubbfan som bara ska jävlas! :P

TROR du kan polisanmäla för något typ vårdslöshet i trafik ;)
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
Demuz
King of the street
Inlägg: 1933
Blev medlem: 20 september 2011, 23:02
Ort: Rättvik
Kontakt:

Inlägg av Demuz »

MrAndersson skrev:
demmuus95 skrev:för ca en vecka sen så var jag på väg hem från skolan å när jag nästan var hemma så kommer jag ikapp en gubbjävel som ligger och krypkör i kanske 20-25km/h , jag lägger mig då rätt nära bakom han och kör och utan förvarning så ställer sig gubbfan på bromsen :evil: jag får då kasta mig på båda bromsarna för och undvika och köra in i han. det var minusgrader och halt med massa frost på backen och jag har ju en 280mm owersize skiva så den nyper ju bromsen rätt kraftigt så framdäcket låser sig och kastar sig ut åt sidan så jag nästan slår om kull :evil: sen när jag kollar upp så ser jag hur han stirrar i backspegeln och bara flinar, sedan åker han därifrån :evil: gubbfan som bara ska jävlas! :P

TROR du kan polisanmäla för något typ vårdslöshet i trafik ;)




haha :wink:
Användarens profilbild
babel95
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 390
Blev medlem: 21 augusti 2011, 22:32

Inlägg av babel95 »

bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....

Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...

Detta gäller absolut inte alla, men vissa pensionärer är bara uttråkade gamla as som måste ha något att klaga på, tillrättavisa lite ungdomar etc... Har t.ex. en sur gammal kärring som jobbar på biblioteket på skolan och h**an kom och skällde ut mig ida för att ja "stod upp" ( Jag svär att de är sant, ja fick alltså inte stå upp i biblioteket???? )

ffs.....
"Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret..."

haha så jävla klockren! :D
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

Jag har dock märkt av att en hel del gamlingar står i fönstret varje morgon när jag åker till skolan..

en kärring stod varje morgon i fönstret märkte jag och strax efter brukade jag möta en snutbil.

en dag var hon ute och hämtade posten när jag åkte förbi så jag stannade och frågade varför hon glodde varje morgon.

dom blev störda varje morgon när jag åkte förbi så dom var ju rätt sura..

jag sa att jag gasar på lite extra preci innan deras hus och sen drar i kopplingen och rullar förbi. då blev hon lite gladare och nu står hon aldrig i fönstret och snuten är oftast inte i närheten :)


behandla andra som du själv vill bli behandlad. jag störde dom. dom såg till att jag blem störd av snuten :)
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen
Inlägg: 2164
Blev medlem: 22 juli 2009, 00:34
Ort: Vara

Inlägg av nippertippan »

Griniga gubbar och kärringar har vart sig lika i alla tider, sedan 50-talet troligtvis så har de gnällt på mopedisterna, same game, different name.
Mopeden har trimmats sedan den dag de uppfanns.

Världen har ändrats på många sätt, men på denna punkt tycks det ha förblivit oförändrad genom åren.

De tycks ha glömt i sin bitterhet hur det var att vara unga en gång i tiden. Tror de själva ens på att de inte gjorde djävelskap själva som unga?
Forumets nippertippa! Puss på er!
Användarens profilbild
D3nnis
Kinaraket
Inlägg: 958
Blev medlem: 26 december 2010, 17:54
Ort: västerås

Inlägg av D3nnis »

kan ju dra min lilla söta historia. när jag var 12 så hade jag en kina fiddy som gick ca 60. Så en gång var jag ute och körde ( vid sommarstugan ute på landet) så kommer det en moppe mötandes. och jag vart ju skit glad att de var någon moppe snubbe som¨åkte där så jag vänder om och drar om han< i ca 50 sen vädner jag och kör tillbaks åker förbi några stugor sedan kliver de ut en kärring mitt på vägen och håller ut händerna. Jag skiter i henne körde lite åt sidan och åkte vidare. Sen åker jag till stugan och då är min kusin på väg ut med moppen. Och han åkte oxå förbi den där tugan och stoppade honno och han stannade. Då kommer det fram en gubbe som börjar hota honnom och säger att han kommer döda mig och min kusin och han skulle kasta sten på oss om vi körde förbi igen xD haha så nästa dag körde vi inte åt de hållet :P
Patog: straffas ? .......fan ingen som vågar kaxa med mig


PK jo alla retar dig för din hajper
Användarens profilbild
potog
King of the street
Inlägg: 3469
Blev medlem: 4 september 2011, 13:58
Kontakt:

Inlägg av potog »

Alla ni som vet var alla griniga gubbar bor kör förbi i typ 15 knyk asså röva långsamt hål in kopplingen å varva den som bara den! :twisted: då blir dom sura men dom kan inte göra något då...... Å frågar dom så säg att det e motor fel :P

Man får ju alltid skit av bilister för att man kör för snabbt.
Jag å min kompis sätter oss på min pappas moppe lägger oss i 10-15km/h
Å jävlar va dom blev sura tuta å visa fingret osv å min kompis satt bara å titta på dom asså råaste trollfacet. Så himla kul å man får inte glömma att man måste köra i S så ingen vågar köra om ;)
Användarens profilbild
some guy
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 512
Blev medlem: 3 november 2010, 11:45

Inlägg av some guy »

D3nnis skrev:kan ju dra min lilla söta historia. när jag var 12 så hade jag en kina fiddy som gick ca 60. Så en gång var jag ute och körde ( vid sommarstugan ute på landet) så kommer det en moppe mötandes. och jag vart ju skit glad att de var någon moppe snubbe som¨åkte där så jag vänder om och drar om han< i ca 50 sen vädner jag och kör tillbaks åker förbi några stugor sedan kliver de ut en kärring mitt på vägen och håller ut händerna. Jag skiter i henne körde lite åt sidan och åkte vidare. Sen åker jag till stugan och då är min kusin på väg ut med moppen. Och han åkte oxå förbi den där tugan och stoppade honno och han stannade. Då kommer det fram en gubbe som börjar hota honnom och säger att han kommer döda mig och min kusin och han skulle kasta sten på oss om vi körde förbi igen xD haha så nästa dag körde vi inte åt de hållet :P
Vafan åkte du inte dit o kasta sten på honom när han typ låg o sola elr nåt??:3
Själv har jag inte råkat ut för sånt men varenda jävla gång jag kör på cykelväg så hoppar en kärring fram o börjar skrika^^ skit jobbigt....
Victorh skrev:glykol + vatten intebra kan vara det som är problemet!
davidcarlberg
Elmoped
Inlägg: 33
Blev medlem: 30 juni 2011, 10:43

Inlägg av davidcarlberg »

så sant alla hatar typ mopedister elr hur man säger :) man får världens utskällning av en gammal tant fall man bara uttrar förbi fast fall en stor motorcyckel kommer så bryr dom sig inte och så tror alla mna tänder på bilar i Göteborg fall man kör trimmat ::/
Användarens profilbild
potog
King of the street
Inlägg: 3469
Blev medlem: 4 september 2011, 13:58
Kontakt:

Inlägg av potog »

some guy skrev:
D3nnis skrev:kan ju dra min lilla söta historia. när jag var 12 så hade jag en kina fiddy som gick ca 60. Så en gång var jag ute och körde ( vid sommarstugan ute på landet) så kommer det en moppe mötandes. och jag vart ju skit glad att de var någon moppe snubbe som¨åkte där så jag vänder om och drar om han< i ca 50 sen vädner jag och kör tillbaks åker förbi några stugor sedan kliver de ut en kärring mitt på vägen och håller ut händerna. Jag skiter i henne körde lite åt sidan och åkte vidare. Sen åker jag till stugan och då är min kusin på väg ut med moppen. Och han åkte oxå förbi den där tugan och stoppade honno och han stannade. Då kommer det fram en gubbe som börjar hota honnom och säger att han kommer döda mig och min kusin och han skulle kasta sten på oss om vi körde förbi igen xD haha så nästa dag körde vi inte åt de hållet :P
Vafan åkte du inte dit o kasta sten på honom när han typ låg o sola elr nåt??:3
Själv har jag inte råkat ut för sånt men varenda jävla gång jag kör på cykelväg så hoppar en kärring fram o börjar skrika^^ skit jobbigt....
+1
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen
Inlägg: 2164
Blev medlem: 22 juli 2009, 00:34
Ort: Vara

Inlägg av nippertippan »

potog skrev:
some guy skrev:
D3nnis skrev:kan ju dra min lilla söta historia. när jag var 12 så hade jag en kina fiddy som gick ca 60. Så en gång var jag ute och körde ( vid sommarstugan ute på landet) så kommer det en moppe mötandes. och jag vart ju skit glad att de var någon moppe snubbe som¨åkte där så jag vänder om och drar om han< i ca 50 sen vädner jag och kör tillbaks åker förbi några stugor sedan kliver de ut en kärring mitt på vägen och håller ut händerna. Jag skiter i henne körde lite åt sidan och åkte vidare. Sen åker jag till stugan och då är min kusin på väg ut med moppen. Och han åkte oxå förbi den där tugan och stoppade honno och han stannade. Då kommer det fram en gubbe som börjar hota honnom och säger att han kommer döda mig och min kusin och han skulle kasta sten på oss om vi körde förbi igen xD haha så nästa dag körde vi inte åt de hållet :P
Vafan åkte du inte dit o kasta sten på honom när han typ låg o sola elr nåt??:3
Själv har jag inte råkat ut för sånt men varenda jävla gång jag kör på cykelväg så hoppar en kärring fram o börjar skrika^^ skit jobbigt....
+1
Nog gnällde dem allt på en kompis harley med, med urkorkat V&H och 124" i ramen, och hotade med att ringa polisen.......
Så allt på två,tre, eller fyra hjul (utan tak) med förbränningsmotor ombord är på deras hatlistor.

Han tillhör dock inte dem man hotar utan att få tillbaka med svavelkryddat svar och han bad pensionärerna dra så långt ner i helvetet så de aldrig skulle hitta ut igen. De sa inte ett ljud efteråt.
Forumets nippertippa! Puss på er!
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

det bästa skulle ju vara om man hade en 100% laglig moppe och dom började hota. ringa polisen direkt så dom kommer dit så får dom nog rätt mkt skit ;)
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen
Inlägg: 2164
Blev medlem: 22 juli 2009, 00:34
Ort: Vara

Inlägg av nippertippan »

PoWeRKinG skrev:det bästa skulle ju vara om man hade en 100% laglig moppe och dom började hota. ringa polisen direkt så dom kommer dit så får dom nog rätt mkt skit ;)
De hade åkt på ganska duktigt ja.
Forumets nippertippa! Puss på er!
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

synd att man inte hade kort för klass 1 då jag kanske byter derbin i helgen mot en helt originalmoppe ;)

då kade det varit villaområde som gäller och ut och leta ;)
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen
Inlägg: 2164
Blev medlem: 22 juli 2009, 00:34
Ort: Vara

Inlägg av nippertippan »

PoWeRKinG skrev:synd att man inte hade kort för klass 1 då jag kanske byter derbin i helgen mot en helt originalmoppe ;)

då kade det varit villaområde som gäller och ut och leta ;)
kan jag tro.
Fick en surkart på mig med min blåa offroad, de gnällde på ljudet på den redan på tomgång redan.
Jag bad dem dra, de var ganska spaka när det kom en vuxen människa inifrån hjälmen.
Forumets nippertippa! Puss på er!
Användarens profilbild
Punkarn
Avstängd
Inlägg: 869
Blev medlem: 11 augusti 2011, 11:30
Ort: Närpes,Finland

Inlägg av Punkarn »

Skåningens-handelsbod skrev:
PoWeRKinG skrev:synd att man inte hade kort för klass 1 då jag kanske byter derbin i helgen mot en helt originalmoppe ;)

då kade det varit villaområde som gäller och ut och leta ;)
kan jag tro.
Fick en surkart på mig med min blåa offroad, de gnällde på ljudet på den redan på tomgång redan.
Jag bad dem dra, de var ganska spaka när det kom en vuxen människa inifrån hjälmen.
Haha :D
Bild

Kör Trimmat, Åker du Fast Så Trimma Mer, med Gladare samvete. :D

«Pure Metrakit. Pure Power.»
Användarens profilbild
tompa221
Avstängd
Inlägg: 423
Blev medlem: 13 april 2012, 20:28
Ort: Partille

Inlägg av tompa221 »

Dem flesta gamlingar körde väl trimmat när de va unga? Min morfar och min farsa har ju inget emot trimm eller ljud.
Perra.S skrev:
potog skrev: Tror dom menar höjden på själva porten. så man vet hur länge porten kommer att vara uppe.


Kommer nog inte avslöja massa för då kommer inte vi som sysslar med sånt här ha några "Jobb" men visst kan man förklara men kommer nog inte säga allt :P
Seriöst, är du ens på riktigt?
Användarens profilbild
Piitus96
Gasres
Inlägg: 1553
Blev medlem: 15 november 2011, 20:44
Ort: Staffanstorp

Inlägg av Piitus96 »

Cirka 2 månader före jag fick kort, så åkte jag alltid med min polare (1 år äldreo har kort) för o fiska, o snabbaste sättet för han att ta sig till mig är att köra på en cykelstig i cirka 50 m innan han kmr till vägen som leder bort till mig. Men iaf, så har han nyss lämnat av mig för att dra hem o käka, o en halvtimme senare när han kmr tillbaka så sa han att en familj längre upp på gatan vars barn som satt mitt på gatan, så min polare hade kört lite fort mot han för att skrämmas o få han att flytta på sig, så grabben blev ju räd o stack intill trottoaren, o min polare vinkade lite lätt tbx som i att "det är lugnt". Iaf nästa dag, så hade han kört hem för at käka (igen), o då på väg hem så hade Farfar till den ungen sprungit ut på vägen o försökt smälla till honom i huvudet, så självklart blev man arg på gubben som hade kunnat få han att krocka. Cirka 5 minuter efter de att han berättat, så stack vi för att fiska, o DÅ så sticker FARSAN ut på vägen o försöker smälla till mig i skallen, han va cirka 5 cm från min hjälm. Fattar mig inte på dessa, klart att de blir lite sura för att han skrämde deras grabb, men han tutade o allt på han för att få honom att flytta på sig, men att försöka få mopedister att krocka, de e fan ta mig bara efterblivet....
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....

Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
GuZt4v
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 439
Blev medlem: 24 september 2011, 09:29

Inlägg av GuZt4v »

Piitus96 skrev:Cirka 2 månader före jag fick kort, så åkte jag alltid med min polare (1 år äldreo har kort) för o fiska, o snabbaste sättet för han att ta sig till mig är att köra på en cykelstig i cirka 50 m innan han kmr till vägen som leder bort till mig. Men iaf, så har han nyss lämnat av mig för att dra hem o käka, o en halvtimme senare när han kmr tillbaka så sa han att en familj längre upp på gatan vars barn som satt mitt på gatan, så min polare hade kört lite fort mot han för att skrämmas o få han att flytta på sig, så grabben blev ju räd o stack intill trottoaren, o min polare vinkade lite lätt tbx som i att "det är lugnt". Iaf nästa dag, så hade han kört hem för at käka (igen), o då på väg hem så hade Farfar till den ungen sprungit ut på vägen o försökt smälla till honom i huvudet, så självklart blev man arg på gubben som hade kunnat få han att krocka. Cirka 5 minuter efter de att han berättat, så stack vi för att fiska, o DÅ så sticker FARSAN ut på vägen o försöker smälla till mig i skallen, han va cirka 5 cm från min hjälm. Fattar mig inte på dessa, klart att de blir lite sura för att han skrämde deras grabb, men han tutade o allt på han för att få honom att flytta på sig, men att försöka få mopedister att krocka, de e fan ta mig bara efterblivet....
man blir bara så förbannat trött på idioter som de...
(dock så bor jag i en liten by där ingen bryr sig ett skit mer än en 40-50årig kärring som klagade när vi körde fyrhjuling på en åker med snowracer bakom... iaf de blev tyst när vi började skicka grus med mopparna på hennes rutor :roll: (vet att de var omoget men hon är dum i huvudet!)

en annan gång kommer jag o polare på en grusväg o möter ett par hästar... jag kommer sakta o kör lugnt tills en häst hoppar till o de skriker på mej att jag är dum i huvudet så får cp ryck o illvarvar (med orginalrör) o slänger i kopplingen så de sprutar grus o min polare lika dant då de försökte blocka vägen för honom även då vi kom på tomgång o körde sakta som faan så långt ifrån vi kunde..... vet också att de var omoget men ibland för de vara nog! jag kör inte fuckokörning annars (om jag inte får cp ryck eller är ute på egna vägar o vet att jag får köra dampigt ....
Bild
Danne: Bevisa vad du går för bensinballe :D

Kolla mitt Derbi projekt!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=33274
Användarens profilbild
p4ck
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 761
Blev medlem: 3 mars 2012, 21:42
Ort: Pisshåla

Inlägg av p4ck »

Enligt mig bör pensionärer genomgå ett jävla test hur man uppför sig i trafiken.. Eller ja. Ett test ifall de är kapabla att köra i trafiken idag.

http://na.se/nyheter/askersund/1.163406 ... -in-i-vagg Detta hände idag. Tanten startade och hade fullgas+back i, och smällde en parkerad bils front och sen körde rätt över gatan och som ni ser, stannade mot en vägg!

Jag och min kompis hade bara vart iväg till banken för att dra kontoutdrag, och hade vi gått lite snabbare hade vi suttit där, fastklämda. Tur som vi hade så stod vi några meter framför, så vi såg allt hända! =) Stod ungefär där vi högra hörnet på artikelbilden!

Fin händelse en dag som denna!
Om jag kör i full fart och växlar ner en växel, så motorbromsar moppen, är det strypt membran då tro?

Kolla gärna in mitt projekt på min Beta RR, ser tomt ut nu men kommer upp mer skit allt eftersom!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=49461
Skriv svar