SÅ trött på pensionärer

Berätta dina roligaste/galnaste mopedhistorier.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
Speedfighter nr 1
Avstängd
Inlägg: 418
Blev medlem: 11 augusti 2009, 07:57
Ort: Lidköping
Kontakt:

SÅ trött på pensionärer

Inlägg av Speedfighter nr 1 »

Är det någon mer än jag som tycker att pensionärer är störande och iriterande i trafiken.Alltså när man kommer och kör så börjar de med att spika 45km/h, och sen åker de och tittar mer i backspeglen än framåt.Har någon mer här varit med om detta eller har jag bra otur.Sen så blir dom as sura när man körom och dom har även börjat att tuta. :twisted:
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

FEL-POST!
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
TobbaN
King of the street
Inlägg: 3415
Blev medlem: 27 juni 2008, 18:38

Inlägg av TobbaN »

Fel-post.

Men ja, dom är irriterande.
Ett exempel är en gammal gubbe som bor här vid mig.

Han har vart arg förr, för att jag kört förbi där i ungefär 70km/h (30-väg).
Men har liksom börjat kört lugnare nu. Och ligger i ungefär 30km/h som man ska göra. Men alltid, så står han och glor på mig. ALLTID!.
Hände för ett tag sen att han sprang ut i vägen och sa att jag skulle sakta ner, och då sa jag till han att jag körde i 30km/h. Men han sa att jag ändå körde för fort.. :?

Och det roliga är, han bryr sig bara om mopparna.
Ser dagligen bilar där som kör kanske 50-60km/h förbi hans hus.
Men nej då, då bryr han sig inte.
Bara mopeder. Jävla moped-hatare, hatar såna..

Har även vart nära att köra på han 2-3 ggr, eftersom han sprungit ut i vägen på kvällarna då det vart mörkt.
Jävla idiot säger jag bara..
f.d TSR-Crew
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

I allmänhet så gillar inte folk mopedister, konstigt nog :P
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
^Nilsson^
Svårstartad skrothög
Inlägg: 271
Blev medlem: 22 december 2008, 22:46
Ort: Ysby
Kontakt:

Inlägg av ^Nilsson^ »

TobbaN skrev:Fel-post.

Men ja, dom är irriterande.
Ett exempel är en gammal gubbe som bor här vid mig.

Han har vart arg förr, för att jag kört förbi där i ungefär 70km/h (30-väg).
Men har liksom börjat kört lugnare nu. Och ligger i ungefär 30km/h som man ska göra. Men alltid, så står han och glor på mig. ALLTID!.
Hände för ett tag sen att han sprang ut i vägen och sa att jag skulle sakta ner, och då sa jag till han att jag körde i 30km/h. Men han sa att jag ändå körde för fort.. :?

Och det roliga är, han bryr sig bara om mopparna.
Ser dagligen bilar där som kör kanske 50-60km/h förbi hans hus.
Men nej då, då bryr han sig inte.
Bara mopeder. Jävla moped-hatare, hatar såna..

Har även vart nära att köra på han 2-3 ggr, eftersom han sprungit ut i vägen på kvällarna då det vart mörkt.
Jävla idiot säger jag bara..
haha låter som vi har samma grannar :P så fort man startar något fordon ska han ut o glo :evil: har inte kört många gånger utan att han har glott, och en gång när jag o brosan satt ute o meckade med moppen så satt grannarna ute och fikade med en av dom andra grannarna också snackade dom skit om oss o sa att de alltid var ett j***a brummande från oss :? och den grannen dom snackade med har en son som hade en bmw vid de tillfället som lät typ 10 ggr mer än moppen men de brydde dom sig inte om, det var bara vi som var störande :P kan bara säga att man längtar till dom drar till ålderdomshem :lol:
Användarens profilbild
TobbaN
King of the street
Inlägg: 3415
Blev medlem: 27 juni 2008, 18:38

Inlägg av TobbaN »

Lilleman^^: Du förstår precis vad jag menar.
Sålänge det är mopeder, så ska dom störa sig.
Men bilar? Nej nej..
f.d TSR-Crew
Användarens profilbild
^Nilsson^
Svårstartad skrothög
Inlägg: 271
Blev medlem: 22 december 2008, 22:46
Ort: Ysby
Kontakt:

Inlägg av ^Nilsson^ »

ja :) men asså jag kör lugnt o fint... när dom ser på :roll: men ändå ska dom glo asså jag förstår inte de, innan min morsa flyttade så va dom skitschysta men efter de har dom blitt helt annorlunda :?
Användarens profilbild
Rabxorzz
F.D Moderator
Inlägg: 5615
Blev medlem: 26 mars 2008, 20:21
Ort: Skövde
Kontakt:

Inlägg av Rabxorzz »

Flyttad till Mopedhistorier
Bild
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen
Inlägg: 2164
Blev medlem: 22 juli 2009, 00:34
Ort: Vara

Inlägg av nippertippan »

mina grannar gillar inte speciellt när man drar igång mina stora 4t heller, dem påstår att dem dundrar o smäller som kanonskott vid växling.
trots att man smyger på ettan utifrån gården typ....
Forumets nippertippa! Puss på er!
Användarens profilbild
TK_DRAC
Gasres
Inlägg: 1356
Blev medlem: 30 september 2007, 18:13
Ort: Älmhult

Inlägg av TK_DRAC »

Har en massa "kompisar" som tycker om att visa sin telefoner när man kör förbi...
Senast redigerad av TK_DRAC den 9 april 2010, 01:53, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Inlägg: 7860
Blev medlem: 2 oktober 2008, 14:48
Ort: Piteå, Öjebyn
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

haha påminner mig om en gång tobban. har på tok för lätt drevning så moppen varvar ut svinlätt. kom ur en kurva på 2:an och drar på lite (50 väg) ¨å ja varvar ur 2:an, 3:an (går ca 35-40km/h)sen måste jag bromsa lite för att en gammal gubbe svänger inn framför utan att titta sig för. sen gasar gubbjäveln iväg. men kärringen som va ute me barnen, 100 meter fram, gissa vem fan hon hoppade ut på vägen för? jo nog vare mig som hon skulle skälla ut för att jag "körde för fort" -,-
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
Användarens profilbild
Riejumrx
Hedersmedlem
Inlägg: 5739
Blev medlem: 23 mars 2008, 17:11

Inlägg av Riejumrx »

haha tanter och farbröder sitter bara hemma om dagarnaoch har inget att göra.
därför hittar de en anledning till att bevaka dagens uongdom --> mopedisterna som även gillar att gasa lite extra :wink:
Nyxorzz
Användarens profilbild
Whonz
Elmoped
Inlägg: 127
Blev medlem: 13 januari 2008, 19:21
Ort: Tungelsta

Inlägg av Whonz »

TobbaN skrev:Lilleman^^: Du förstår precis vad jag menar.
Sålänge det är mopeder, så ska dom störa sig.
Men bilar? Nej nej..
Så är samhället, men de du gör är att hålla bakvikt när de är mörkt så släpper du inte gasen! :lol:

Men som moppepojke får man ta skit för massor man inte anser man är skyldig till, vi är yngst i trafiken, äldre vet "bättre" och de är ju så lätt att skylla allt på ungdomar!
Åker man fast åker man inte tillräckligt fort!
Användarens profilbild
Tuta
King of the street
Inlägg: 3459
Blev medlem: 11 april 2008, 16:48
Ort: Nyköping

Inlägg av Tuta »

DEA!! skrev:I allmänhet så gillar inte folk mopedister, konstigt nog :P
hahaha ja jättekonstigt :roll:
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det ;)
Victorh: eller skall man fråga? :)
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten ;)

Bild
Det är jag som är Tuta ;)
Användarens profilbild
TobbaN
King of the street
Inlägg: 3415
Blev medlem: 27 juni 2008, 18:38

Inlägg av TobbaN »

Whonz skrev:
TobbaN skrev:Lilleman^^: Du förstår precis vad jag menar.
Sålänge det är mopeder, så ska dom störa sig.
Men bilar? Nej nej..
Så är samhället, men de du gör är att hålla bakvikt när de är mörkt så släpper du inte gasen! :lol:

Men som moppepojke får man ta skit för massor man inte anser man är skyldig till, vi är yngst i trafiken, äldre vet "bättre" och de är ju så lätt att skylla allt på ungdomar!
Jo, tydligen verkar det ju vara så :?
f.d TSR-Crew
Hampzzor
Elmoped
Inlägg: 32
Blev medlem: 19 augusti 2009, 13:52

Inlägg av Hampzzor »

DEA!! skrev:I allmänhet så gillar inte folk mopedister, konstigt nog :P
ja vafan, där ja bor e de lixom bilar som drar ca 80 på 30 vägar :S ingen bryr sig men om man kör 40-45 på samma väg me moppe börjar alla dampa :O
visst klart de finns mopedister som kör som idioter men de finns även såna i bilvärden, MER HAT ÅT BILISTER FAN! :D
gasa tills de rasar! :D
Användarens profilbild
Speedfighter nr 1
Avstängd
Inlägg: 418
Blev medlem: 11 augusti 2009, 07:57
Ort: Lidköping
Kontakt:

Inlägg av Speedfighter nr 1 »

ah, men de måste ju också få något att tänka på ;P
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....

Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...

Detta gäller absolut inte alla, men vissa pensionärer är bara uttråkade gamla as som måste ha något att klaga på, tillrättavisa lite ungdomar etc... Har t.ex. en sur gammal kärring som jobbar på biblioteket på skolan och h**an kom och skällde ut mig ida för att ja "stod upp" ( Jag svär att de är sant, ja fick alltså inte stå upp i biblioteket???? )

ffs.....
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
TobbaN
King of the street
Inlägg: 3415
Blev medlem: 27 juni 2008, 18:38

Inlägg av TobbaN »

Nu kom jag på en till. Fast den här gången har det inte med moppen att göra.

Jag och mina kompisar cyklade trial vid ett berg (sån där liten cykel utan sadel för er som inte vet).

Och då kommer det en gubbe ut ur sitt hus, han bodde precis bredvid det där lilla berget.
Och då säger han till oss att vi inte får cykla där.
Och när vi frågar han varför, så säger han att det kan bli svarta märken efter däcken på berget.

För det första.
Han äger inte det där berget.

För det andra.
Vadfan gör det om det blir lite svarta märken där?
Ingen går ju förbi och säger "Åh, svarta märken på berget. Fan vad fult!"

Ett exempel på såna idioter som bara vill klaga.
f.d TSR-Crew
Användarens profilbild
köttpaj
Svårstartad skrothög
Inlägg: 257
Blev medlem: 19 december 2008, 20:07

Inlägg av köttpaj »

bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....

Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...

Detta gäller absolut inte alla, men vissa pensionärer är bara uttråkade gamla as som måste ha något att klaga på, tillrättavisa lite ungdomar etc... Har t.ex. en sur gammal kärring som jobbar på biblioteket på skolan och h**an kom och skällde ut mig ida för att ja "stod upp" ( Jag svär att de är sant, ja fick alltså inte stå upp i biblioteket???? )

ffs.....
hahahaa, asgarv åt din post :D !
Användarens profilbild
xps_martin
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 572
Blev medlem: 3 mars 2009, 15:47

Inlägg av xps_martin »

bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....

Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...

Detta gäller absolut inte alla, men vissa pensionärer är bara uttråkade gamla as som måste ha något att klaga på, tillrättavisa lite ungdomar etc... Har t.ex. en sur gammal kärring som jobbar på biblioteket på skolan och h**an kom och skällde ut mig ida för att ja "stod upp" ( Jag svär att de är sant, ja fick alltså inte stå upp i biblioteket???? )

ffs.....

bensinskalle skrev:
Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
min nya signatur ^^
Peugeot Xps Sm -04 <3
TGB Hawk -07
Peugeot Ludix Snake Furious -07 <3
Malaguti XTM -04 :D <33333

when I´m sad I just stop being sad and start being awsome instead, true story! , /"barney stinson"
Användarens profilbild
MKRider
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 374
Blev medlem: 13 maj 2009, 21:53
Ort: Osby

Inlägg av MKRider »

Lilleman^^ skrev:
TobbaN skrev:Fel-post.

Men ja, dom är irriterande.
Ett exempel är en gammal gubbe som bor här vid mig.

Han har vart arg förr, för att jag kört förbi där i ungefär 70km/h (30-väg).
Men har liksom börjat kört lugnare nu. Och ligger i ungefär 30km/h som man ska göra. Men alltid, så står han och glor på mig. ALLTID!.
Hände för ett tag sen att han sprang ut i vägen och sa att jag skulle sakta ner, och då sa jag till han att jag körde i 30km/h. Men han sa att jag ändå körde för fort.. :?

Och det roliga är, han bryr sig bara om mopparna.
Ser dagligen bilar där som kör kanske 50-60km/h förbi hans hus.
Men nej då, då bryr han sig inte.
Bara mopeder. Jävla moped-hatare, hatar såna..

Har även vart nära att köra på han 2-3 ggr, eftersom han sprungit ut i vägen på kvällarna då det vart mörkt.
Jävla idiot säger jag bara..
haha låter som vi har samma grannar :P så fort man startar något fordon ska han ut o glo :evil: har inte kört många gånger utan att han har glott, och en gång när jag o brosan satt ute o meckade med moppen så satt grannarna ute och fikade med en av dom andra grannarna också snackade dom skit om oss o sa att de alltid var ett j***a brummande från oss :? och den grannen dom snackade med har en son som hade en bmw vid de tillfället som lät typ 10 ggr mer än moppen men de brydde dom sig inte om, det var bara vi som var störande :P kan bara säga att man längtar till dom drar till ålderdomshem :lol:
Samma här, mina grannar står med och glor när jag kör iväg alltid med, fattar inte hur de orkar bry sig så mkt som de gör, men snart får de det värre för jag har köpt tralla och kmr dunka på fett mkt sen ;) efter 1:a oktober ;)

BTW vet ngn var man ska ringa när man vill byta in sitt eu - kört till AM - kort?
Bild
Användarens profilbild
TobbaN
King of the street
Inlägg: 3415
Blev medlem: 27 juni 2008, 18:38

Inlägg av TobbaN »

MKRider: Man får väl ett brev hem i brevlådan om det, eller?
f.d TSR-Crew
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

xps_martin skrev:
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....

Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...

Detta gäller absolut inte alla, men vissa pensionärer är bara uttråkade gamla as som måste ha något att klaga på, tillrättavisa lite ungdomar etc... Har t.ex. en sur gammal kärring som jobbar på biblioteket på skolan och h**an kom och skällde ut mig ida för att ja "stod upp" ( Jag svär att de är sant, ja fick alltså inte stå upp i biblioteket???? )

ffs.....

bensinskalle skrev:
Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
min nya signatur ^^
haha oj fan ^^
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Honkan
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 395
Blev medlem: 19 juli 2009, 18:59
Ort: Västerås

Inlägg av Honkan »

Mina grannar brukar bara titta ut genomfönstret när jag sätter på hel-lyse för dom bor rakt över, dom har det lite mörkt tycker jag som dom får lite ljus ;)
Vi har Rab, vad fan har ni?!
mrtage
Elmoped
Inlägg: 19
Blev medlem: 28 augusti 2008, 14:30
Ort: höganäs

gnälliga grannar

Inlägg av mrtage »

När jag bodde hemma med mossan och fassan i floda
körde man ju fan allt med motorer som lät som satan trimmde moppar epatraktorer utan ljudämpare mm inte nen enda granne klagade då .
men våra grannar vid sidan av so flytta så flyttade det in en ny grabb och han blev ju 15 och moppen åkte fram mm hans polare va ju där varje dag mm så trimmade han moppem och slängde på en "kona" på sin zundapp å det lät ganska bra om den .
direct va alla grannar framme å klagade på han å det blev ett jävla liv på dom .men tycker det e konstigt jag har härjat där i 15 å typ med deverse fordon som har dånat å gått som satan men ingen har gnällt på mig för det va e skillnaden ??? men nu har man ju flyttat å växt upp men dånar gör ju prylarna man kör endå... det ska höras att man kommer så slipper man använda tutan :)
Gillar inte snuten!!! men vem gör det ...
Användarens profilbild
Jonteeee
Elmoped
Inlägg: 81
Blev medlem: 9 mars 2010, 20:16

Inlägg av Jonteeee »

Har en granne här nära som verkligen hatar allt jag gör.Är han ute när jag kommer hem så står han och höttar med näven.han tycker väll inga om att moppen inte låter orginal..Så för nån vecka sen när jag skulle ut och testa moppen..klockan var väll 2 på natten..så tyckte jag att jag kunna stå och varva ur moppen utanför huset åt han..men nu har de faktist varit tyst ett tag ;)
Användarens profilbild
david347
Svårstartad skrothög
Inlägg: 321
Blev medlem: 4 juni 2009, 21:21

Inlägg av david347 »

Kanske DOG ? :O


haha
Phuck
Elmoped
Inlägg: 6
Blev medlem: 10 mars 2010, 23:16

Inlägg av Phuck »

Jag och Farsan kör med regeln: "Vi har bott här längst" :D
Användarens profilbild
PerSs0n
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 398
Blev medlem: 17 augusti 2009, 16:38
Ort: Borensberg

Inlägg av PerSs0n »

Phuck skrev:Jag och Farsan kör med regeln: "Vi har bott här längst" :D
rätt äre 8)
Användarens profilbild
TK_DRAC
Gasres
Inlägg: 1356
Blev medlem: 30 september 2007, 18:13
Ort: Älmhult

Inlägg av TK_DRAC »

PerSs0n skrev:
Phuck skrev:Jag och Farsan kör med regeln: "Vi har bott här längst" :D
rätt äre 8)
Borde jag med kunna:O Men grannen ringer snuten så fort man visar sig utanför dörren :shock:
Användarens profilbild
Thorsken
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 375
Blev medlem: 30 juni 2009, 20:03
Ort: Skara

Inlägg av Thorsken »

Åkte hem från farsan, åkte då förbi ungdomsgården. vissade sig denna kvällen vara "gamlingmaffian" som varit där och på väg hem på en väg då, antar de druckit o skit för jag kör ju ändå orginal men ändå vill de "preja" mig xD kör ju jättelåga varv o orginal då tycker man att folk ska lämna en i fred va? :lol:
(00:45:54) Tiepkoffeh: min *fult ord* är 2x större en din thorsken
(00:46:27) Tiepkoffeh: MÄTA?!?!?
(00:46:45) Tiepkoffeh: Vi kan cama
(00:47:21) Tiepkoffeh: Vi öppnar videochat och mäter
(00:47:30) Tiepkoffeh: Vad heter du på skype?
Användarens profilbild
LinuSuniL
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 638
Blev medlem: 18 augusti 2008, 00:48
Ort: Fränsta byn alla avgudar
Kontakt:

Inlägg av LinuSuniL »

Jag åkte moppe på en väg som man bara får köra moped klass II och då kom det en gubbe i en saab å hyttade med näven emot mig på den vägen.

Jag bara pekade på skylten och då såg de ut som han skämdes som satan.
Full speed spara tid!!:D
Användarens profilbild
Thorsken
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 375
Blev medlem: 30 juni 2009, 20:03
Ort: Skara

Inlägg av Thorsken »

LinuSuniL skrev:Jag åkte moppe på en väg som man bara får köra moped klass II och då kom det en gubbe i en saab å hyttade med näven emot mig på den vägen.

Jag bara pekade på skylten och då såg de ut som han skämdes som satan.
jag kör en 30 som ser ut som eu ;)
(00:45:54) Tiepkoffeh: min *fult ord* är 2x större en din thorsken
(00:46:27) Tiepkoffeh: MÄTA?!?!?
(00:46:45) Tiepkoffeh: Vi kan cama
(00:47:21) Tiepkoffeh: Vi öppnar videochat och mäter
(00:47:30) Tiepkoffeh: Vad heter du på skype?
roxor_boxor
Elmoped
Inlägg: 39
Blev medlem: 29 april 2010, 20:07

Inlägg av roxor_boxor »

om man ska gasa på så får det inte vara nära gamlingar, polisernas tjallare nr1!!

en gång när jag va ute och åkte så hitta jag en riktigt go sträcka som jag kunde köra bakhjul på, tittade framåt och bakåt och såg ingen bil som troligtvis skulle bli förbannad drog upp på bakhjul i typ 50 och kör en bit, och klartfan så kommer det en gamling från ingenstans bakom mej och tutar på mej. jag svängde åt sidan direkt och stannade och han körde förbi, kanske 1 eller 2 min senare så kommer ju såklart polisen, hahah!'
javisst han hade rätt att tuta på mej så att ingen blir skadad, men ringa polisen?!
Skriv svar