värsta stället att köra på med crossmoppe

Berätta dina roligaste/galnaste mopedhistorier.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
backmannn
Svårstartad skrothög
Inlägg: 220
Blev medlem: 26 november 2008, 15:47

värsta stället att köra på med crossmoppe

Inlägg av backmannn »

tja ja undra vilket som e det värsta stället ni har kört med eran moppe? :P

det värsta stället ja kört på är 3km på ett hygge som va lerigt o jävligt o stenigt men det var kul o det va brant :D
honda mt ska de va:D
Användarens profilbild
xps_martin
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 572
Blev medlem: 3 mars 2009, 15:47

Inlägg av xps_martin »

körde på en skogsmaskins väg med min fs1:a när det spö regnade,, typ 2m djupa hålor. men kul vare :P
Peugeot Xps Sm -04 <3
TGB Hawk -07
Peugeot Ludix Snake Furious -07 <3
Malaguti XTM -04 :D <33333

when I´m sad I just stop being sad and start being awsome instead, true story! , /"barney stinson"
sorex_senda
Svårstartad skrothög
Inlägg: 151
Blev medlem: 28 februari 2009, 19:06
Ort: vaggeryd

Inlägg av sorex_senda »

xps_martin skrev:körde på en skogsmaskins väg med min fs1:a när det spö regnade,, typ 2m djupa hålor. men kul vare :P
haha då körde jag dirten. :D fyfan va lerigt de va
Användarens profilbild
TK_DRAC
Gasres
Inlägg: 1356
Blev medlem: 30 september 2007, 18:13
Ort: Älmhult

Inlägg av TK_DRAC »

crossbana med min Rieju klarade alla backar :)
Användarens profilbild
Tuta
King of the street
Inlägg: 3459
Blev medlem: 11 april 2008, 16:48
Ort: Nyköping

Inlägg av Tuta »

Första dan jag körde ut min moppe i trafiken fick min kompis in mig i nått förfruset träsk som hade glashal is överallt :D Scooter och is är inte precis en bra kombination men jag ramlade faktiskt inte!
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det ;)
Victorh: eller skall man fråga? :)
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten ;)

Bild
Det är jag som är Tuta ;)
Honkan
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 395
Blev medlem: 19 juli 2009, 18:59
Ort: Västerås

Inlägg av Honkan »

En lerig grusväg, vi skulle ut till stan och att åka den vägen var det ända alternativet. det hade regnat som fan under natten så det var en stor pöl, och då menar jag STOR pöl, fan det var som en sjö :P Diken hade översvämmat men kanske 6-10 meter lång, så det var bara att gasa.

Vi blev leriga och blöta som fan kan jag säga, glömmer aldrig den dö-långa tvätten jag fick göra efteråt :roll:
Vi har Rab, vad fan har ni?!
Användarens profilbild
bluerider94
King of the street
Inlägg: 2135
Blev medlem: 10 juli 2009, 21:09
Ort: Lysekil

Inlägg av bluerider94 »

skulle gena genom ett skogsparti jag och en kompis och båda kör med sm däck.. det hade ösregnat hela dagen och 3 dagar innan så det hade just blivit lite soligt och vi skulle gena igenom skogspartiet då, så minsta lilla man svängde så släppte både fram och bakdäcket och så kör jag i typ 20km/h så är det någon idiot som satt upp elstängsel (sånt för hästar) och jag viste inte vad jag skulle göra så fick bromsa lungt som fan med båda bromsarna och stannade precis innan stängslet kanske 40cm ifrån eller nåt :)
då var det bara att vända och köra tillbaka.. :)
snygg bakskärm, gustaviansk stil elle?

Oskar Hagstöm "Det är skit konstigt med mig, antingen får jag INGET eller så får jag något"
Användarens profilbild
sven-fala
Elmoped
Inlägg: 71
Blev medlem: 24 juni 2008, 20:08
Ort: Färila

Inlägg av sven-fala »

måste vara när det hade snöat ca 3,5 decimeter på natten och dom hade inte hunnit plogat och jag skulle till skolan ca 2,5 km
framdäcket bara skar hela tiden och det va snö över fötterna
Matte_smt
Varnad
Inlägg: 426
Blev medlem: 21 september 2008, 20:32

Inlägg av Matte_smt »

Åkte Mt5an på en isbelagd sjö, det var sjukt kul :P

Värsta jag åkt är nog va nbär jag åkte till skolan när det va typ 40 - 50 cm snö ute och då överdriver jag inte. Och det inte va plogat :P Det va fan skoj. MEn sen när dom ploga vart det bara ett hårt halt underlag och då vurpa jag när jag svängde för snävt skulle upp till en parkerin g så då gled jag omkull :P
Användarens profilbild
Tuta
King of the street
Inlägg: 3459
Blev medlem: 11 april 2008, 16:48
Ort: Nyköping

Inlägg av Tuta »

sven-fala skrev:måste vara när det hade snöat ca 3,5 decimeter på natten och dom hade inte hunnit plogat och jag skulle till skolan ca 2,5 km
framdäcket bara skar hela tiden och det va snö över fötterna
usch nu kom jag å tänka på alla mornar med slask, fy fan vad läskigt xD
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det ;)
Victorh: eller skall man fråga? :)
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten ;)

Bild
Det är jag som är Tuta ;)
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Inlägg: 7860
Blev medlem: 2 oktober 2008, 14:48
Ort: Piteå, Öjebyn
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

detta skulle ligga i mopedhistorir ist. flytta!
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
alexanderfinnsbo
Svårstartad skrothög
Inlägg: 174
Blev medlem: 31 juli 2009, 21:12

Inlägg av alexanderfinnsbo »

en har väl alltid burnat lite granna i lera på trevliga ställen...
Användarens profilbild
Muffä
Dikes-körarN
Inlägg: 1081
Blev medlem: 16 mars 2009, 07:19

Inlägg av Muffä »

Haha, Sandcross bana med min scooter;) (estileten)
Användarens profilbild
Speedfighter nr 1
Avstängd
Inlägg: 418
Blev medlem: 11 augusti 2009, 07:57
Ort: Lidköping
Kontakt:

Inlägg av Speedfighter nr 1 »

på en cross bana med min yamaha yz 125cc (ingen moppe da men)Det hade rengnat i ett helt dyng,så den var helt igen grodd med skitt.Det roliga var när man körde i en vatten pöl som var ca 40-50cm djup, för när man kom upp ur den så blev det bara en ånga av allt vatten,för den var så jävla varm.Hade kört ca 3 timmar utan stopp.
antis76
Elmoped
Inlägg: 34
Blev medlem: 10 januari 2009, 15:18

Inlägg av antis76 »

haha jag o 3 polare körde på ett skogs hygge som kankse var 200m långt o de va stora träd o stenar det tog 1 och en halvtimme till att köra dom 200meterna, kör aldrig den vägen igen!!! även efter det vart kylaren fuckt upXD
Användarens profilbild
moppe galen
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 645
Blev medlem: 9 januari 2008, 16:51

Inlägg av moppe galen »

Det värsta jag har kört var när det hade regnat en hel dag så körde jag och två kompisar på en grus väg och däcken sjönk ner ca 10 cm i gruset var ett helvete att köra där. min kompis som hade en scooter körde 2 gånger 8)
Användarens profilbild
TobbaN
King of the street
Inlägg: 3415
Blev medlem: 27 juni 2008, 18:38

Inlägg av TobbaN »

vet inte det värsta.
Men det bästa jag kan komma på nu, är när jag körde med Ch-racer ute vid skogen och sånt.

Sen drog han upp för en lång jävla backe, jaha tänkte jag. Och följde efter.

Backen var ungefär 1m bred, om inte mindre. Och ramlade man, så ramlade man ner i massa buskar.

Sen insåg jag att backen var ungefär 35-45 grader brant, med massa blöta stenar.

Och jag kunde inte stanna eftersom jag hade en jävla fart, så jag hoppades på det bästa. Och gasade ännu mer, och ansträngde mig verkligen för att inte ramla. Det studsade som fan. Och jag var nära på att ramla ungefär 5-10 ggr :roll:

Jag var jävligt trött i armarna sedan när jag väl var uppe, och där stod han och ser ut som han väntat en evighet :P

Fattar bara inte hur han kunde komma upp så lätt, jag har ju Crossdäck. Och han har SM däck. Haha.

Aldrig mer att jag kör i sån terräng. Det är det trailar är till för 8)
f.d TSR-Crew
Användarens profilbild
Riejumrx
Hedersmedlem
Inlägg: 5739
Blev medlem: 23 mars 2008, 17:11

Inlägg av Riejumrx »

haha kul att läsa allas :D

komemr inte på de svåraste...

men har kört i skog flera gånger och massa lera och de bara rycker i styret för man kör ner i massa redan gjorda spår :wink:
Nyxorzz
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator
Inlägg: 3773
Blev medlem: 12 augusti 2007, 13:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av chifen »

Flyttad till mopedhistorier
DRD 84ccTuned by Cykelkraft http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=6520 Update 7/3 Till salu!

Bmw e34 Fix & Renovering
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=17828
Användarens profilbild
Tuta
King of the street
Inlägg: 3459
Blev medlem: 11 april 2008, 16:48
Ort: Nyköping

Inlägg av Tuta »

TobbaN skrev:vet inte det värsta.
Men det bästa jag kan komma på nu, är när jag körde med Ch-racer ute vid skogen och sånt.

Sen drog han upp för en lång jävla backe, jaha tänkte jag. Och följde efter.

Backen var ungefär 1m bred, om inte mindre. Och ramlade man, så ramlade man ner i massa buskar.

Sen insåg jag att backen var ungefär 35-45 grader brant, med massa blöta stenar.

Och jag kunde inte stanna eftersom jag hade en jävla fart, så jag hoppades på det bästa. Och gasade ännu mer, och ansträngde mig verkligen för att inte ramla. Det studsade som fan. Och jag var nära på att ramla ungefär 5-10 ggr :roll:

Jag var jävligt trött i armarna sedan när jag väl var uppe, och där stod han och ser ut som han väntat en evighet :P

Fattar bara inte hur han kunde komma upp så lätt, jag har ju Crossdäck. Och han har SM däck. Haha.

Aldrig mer att jag kör i sån terräng. Det är det trailar är till för 8)
hans går ju som ett jävla as väll? :D
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det ;)
Victorh: eller skall man fråga? :)
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten ;)

Bild
Det är jag som är Tuta ;)
Användarens profilbild
Riejumrx
Hedersmedlem
Inlägg: 5739
Blev medlem: 23 mars 2008, 17:11

Inlägg av Riejumrx »

Tuta skrev:
TobbaN skrev:vet inte det värsta.
Men det bästa jag kan komma på nu, är när jag körde med Ch-racer ute vid skogen och sånt.

Sen drog han upp för en lång jävla backe, jaha tänkte jag. Och följde efter.

Backen var ungefär 1m bred, om inte mindre. Och ramlade man, så ramlade man ner i massa buskar.

Sen insåg jag att backen var ungefär 35-45 grader brant, med massa blöta stenar.

Och jag kunde inte stanna eftersom jag hade en jävla fart, så jag hoppades på det bästa. Och gasade ännu mer, och ansträngde mig verkligen för att inte ramla. Det studsade som fan. Och jag var nära på att ramla ungefär 5-10 ggr :roll:

Jag var jävligt trött i armarna sedan när jag väl var uppe, och där stod han och ser ut som han väntat en evighet :P

Fattar bara inte hur han kunde komma upp så lätt, jag har ju Crossdäck. Och han har SM däck. Haha.

Aldrig mer att jag kör i sån terräng. Det är det trailar är till för 8)
hans går ju som ett jävla as väll? :D
aa :wink:
men om de är blött och man har sm däck borde man ju egentligen bara slira på stenarna :lol:
Nyxorzz
Användarens profilbild
TobbaN
King of the street
Inlägg: 3415
Blev medlem: 27 juni 2008, 18:38

Inlägg av TobbaN »

Tuta skrev:
TobbaN skrev:vet inte det värsta.
Men det bästa jag kan komma på nu, är när jag körde med Ch-racer ute vid skogen och sånt.

Sen drog han upp för en lång jävla backe, jaha tänkte jag. Och följde efter.

Backen var ungefär 1m bred, om inte mindre. Och ramlade man, så ramlade man ner i massa buskar.

Sen insåg jag att backen var ungefär 35-45 grader brant, med massa blöta stenar.

Och jag kunde inte stanna eftersom jag hade en jävla fart, så jag hoppades på det bästa. Och gasade ännu mer, och ansträngde mig verkligen för att inte ramla. Det studsade som fan. Och jag var nära på att ramla ungefär 5-10 ggr :roll:

Jag var jävligt trött i armarna sedan när jag väl var uppe, och där stod han och ser ut som han väntat en evighet :P

Fattar bara inte hur han kunde komma upp så lätt, jag har ju Crossdäck. Och han har SM däck. Haha.

Aldrig mer att jag kör i sån terräng. Det är det trailar är till för 8)
hans går ju som ett jävla as väll? :D
Ja :D ahah
Tror det var 127km/h den förra ägaren mätt upp den i (hos polisen)

Och det roliga är ju att han har drevat för axx tror jag :P
Så han kan säkert klämma ur några km/h mer ur den maskinen :twisted:

RiejuMrx: Ja, det tyckte jag också :D
Men han kom upp ändå xD
f.d TSR-Crew
speedfightkillen
Varnad
Inlägg: 462
Blev medlem: 27 januari 2009, 17:01

Inlägg av speedfightkillen »

Stan me fiddy:)
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

Huhu körde på en lerig skogsväg med drd pron för länge sen ^^ De var en "väg", men den va inte grusbelagd som normala skogsvägar är... Då var de slirigt :S

Och lagom när ja o polaren ( som åkte cross :evil: ) hade avverkat hela vägen och kom ut på andra sidan så var vi helt fel och de va bara o vända o mosa tillbaka ^^
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Inlägg: 7860
Blev medlem: 2 oktober 2008, 14:48
Ort: Piteå, Öjebyn
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

rrx:en över ett markberett hygge. de va inte å leka med, men vafan. en rrx klarar ju allt :P
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
Användarens profilbild
yamaha2pwn
Eleganten ifrån vidderna
Inlägg: 2152
Blev medlem: 18 augusti 2009, 00:44
Ort: lyckeby

Inlägg av yamaha2pwn »

kör i skog och mark nästan varje dag så klart man träffar på otrevligheter ibland :P

de värsta va nu i vintras precis när de börjat smälta... körde genom skogen till min polare och då kunde jag gena lite genom vad som är en moss på sommarn, och eftersom de regnade satan innan de frös va skiten istäckt som en sjö... iaf ungf halvägs ute så hör jag hur de börjar knaka o vipps så körde man igenom..... ca 30 cm vatten under isen och den dära goa dy lukten... tog ca en timme innan jag var framme sen, de skulle tatt ca 20 min. skojar ni att de va jobbigt o stå o dra moppen(98kg torr) genom sjunk dy och köra va ingen hjälp då man fick trampa ner och gå på isflak...

MEN jag kom igenom ^^
if speed kills,then i must live forever :D

Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.

Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd ;)
Zer0x
Avstängd
Inlägg: 732
Blev medlem: 20 november 2010, 14:42

Inlägg av Zer0x »

va nog i somras när jag körde lite i skogen efter att det hade regnat i ett par dagar. lyckades träffa en vattenpöl som var på tok för djup, fick in vatten lite överallt och moppen dog, väntade en halvtimme så hade allt vatten dunstat så då var det bara o köra ner i nästa håla :)
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street
Inlägg: 2278
Blev medlem: 28 mars 2011, 18:09
Ort: Åland, Finland

Inlägg av ValoPallo »

Jag tror att chifen har nått att tilläga :P

Bild
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

We gotta take the bastards down, Let em' know.
We gotta smash 'em to the ground,Let em' know.
We gotta take the bastards down.
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

emm.. inte kört så mkt i skogen men kan säga att jag har åkt på helt nyasvalterad väg i spöregn med dubbdäck ;)

kurvig var den dessutom :)
Användarens profilbild
Punkarn
Avstängd
Inlägg: 869
Blev medlem: 11 augusti 2011, 11:30
Ort: Närpes,Finland

Inlägg av Punkarn »

På ett skift, Där man nog kan säga de va lerigt, halva bakhjulet ner i skiten.
Bild

Kör Trimmat, Åker du Fast Så Trimma Mer, med Gladare samvete. :D

«Pure Metrakit. Pure Power.»
NO-name
Elmoped
Inlägg: 49
Blev medlem: 2 juli 2010, 22:40

Inlägg av NO-name »

Värsta stället jag kört på var nog när jag skulle till nån fest eller nåt. det var påsk iaf. Och jag hade fin tvättat moppen använt massa medel osv. och senare på kvällen skulle jag till nån fest eller nåt kommer inte ihåg riktigt :oops: Och sen när man jag skulle över en korsning så stod det 3 snutbilar där så jag vände och kom på att det fanns en skoterled som jag kunde åka för att komma till ''festen'' Fast det tråkiga var att det var en kanske 15 cm vatten och på botten var det löv/lera på leden. :x Så när jag kom till vännerna så var hela moppen as skitig igen. :evil:
Wheelyz95 skrev:asså han som sa det hans bror aerox går i 140 tror han vet vad han snackar om tönt
Skriv svar