Trimning

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
erkan94
Avstängd
Inlägg: 790
Blev medlem: 8 maj 2009, 18:35

Trimning

Inlägg av erkan94 »

Kan alla som läser detta säga om du kör trimmat, och isåfall hur länge du kört trimmat och hur många gånger du blivit tagen? :) ska nog trimma idag men vill ha lite statistik ;)
Painless
Elmoped
Inlägg: 100
Blev medlem: 28 juni 2009, 23:19

Inlägg av Painless »

jag kör med lite lätt trim men har ett rör hemma som ska svetsas lite :P annars har jag bara dragen vring och luftfilter
köper moppe :D
Användarens profilbild
eggi
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 429
Blev medlem: 6 mars 2009, 13:03

Inlägg av eggi »

jag kör med airsal 70 21mm be dellorto och Hebo bufanda och drev snuten har aldrig stoppat mig o kommer inte heller o göra :lol:
men lol vad ska jag köpa för trim?,munstycke,vikter, ???
är ju nybörgare "

Vikter: Lägg på en 80-100 kg där bak på moppen (man kan sno en skivstång från gymmet om man inte vill köpa) och när du kommer till en brant nedförsbacke lägger du i friläge o sen rullar du lätt i 100!
Användarens profilbild
Muffä
Dikes-körarN
Inlägg: 1081
Blev medlem: 16 mars 2009, 07:19

Inlägg av Muffä »

Jag kör med dragen V-ring och Leovince TT :P Aldrig blivit tagen :) bara retat upp farbror blå :P
Användarens profilbild
erkan94
Avstängd
Inlägg: 790
Blev medlem: 8 maj 2009, 18:35

Inlägg av erkan94 »

Okej :) hur länge har ni kört trimmat då?
Painless
Elmoped
Inlägg: 100
Blev medlem: 28 juni 2009, 23:19

Inlägg av Painless »

2 månader :P
köper moppe :D
Användarens profilbild
erkan94
Avstängd
Inlägg: 790
Blev medlem: 8 maj 2009, 18:35

Inlägg av erkan94 »

okej :) men har ni något tips om vad jag ska göra om jag blir stoppad vid en poliskontroll och polisen frågar om den är trimmad och jag har dragen v-ring. Ska jag säga att den är trimmad eller inte? Om jag säger nej och dom provkör den så ser dom ju att den är trimmad?
Användarens profilbild
TK_DRAC
Gasres
Inlägg: 1356
Blev medlem: 30 september 2007, 18:13
Ort: Älmhult

Inlägg av TK_DRAC »

ja i tre år nu har haft mudrace, sportsetuper och lite annat blandat... Kört de mesta...
Användarens profilbild
bluerider94
King of the street
Inlägg: 2135
Blev medlem: 10 juli 2009, 21:09
Ort: Lysekil

Inlägg av bluerider94 »

kört i snart 1 vecka med min sen har jag kört en del med farsans som också är trimmad.. den körde jag även innnan jag var 15 har aldrig blivit stoppad men jagad 1 gång med farsans för den låter som fan:) men med min har jag mött polisen men dom gör oftast inget om du kör enligt trafikreglerna:)
snygg bakskärm, gustaviansk stil elle?

Oskar Hagstöm "Det är skit konstigt med mig, antingen får jag INGET eller så får jag något"
jeppe93
Elmoped
Inlägg: 48
Blev medlem: 23 november 2008, 22:01
Ort: askersund

Inlägg av jeppe93 »

jag har kört me urpluggat sen jag fick den :D farsan bryr sig inte. har blit jagad 2 gånger och aldrig blit stoppad. när jag är nere på stan och polisen är framme brukar dom gå fram till mig å fråga om den är trimmad men jag säger bara att den är orginal men den går i 40
Användarens profilbild
aeroxr08
Varnad
Inlägg: 802
Blev medlem: 29 april 2009, 12:01
Ort: ängelholm
Kontakt:

Inlägg av aeroxr08 »

kör med effektrör och andra inställningar har gjort det nu i 4 och en halv månad har alldrig blivit stoppad men däremot jagad har man blivit ett antal gånger men ska du trimma så rekomenderar jag dig att ta bort reg skylten för att då är det bara gasa ifrån snuten :D :wink: skulledu bli stoppad så var så trevlig som möjligt och fjeska lite :wink:
sefio
Kinaraket
Inlägg: 1031
Blev medlem: 1 maj 2009, 15:19
Ort: Uppsala

Inlägg av sefio »

Kör med Yasuni R rör, S6 Sport Pro cylinder samt 17.5 mm förgasare. stoppad samma dag jag slängde på 70cc:aren, har haft cylindern på sen i torsdags, men kört urpluggat sen jag fick moppen i maj. sen har jag haft lite olika sport setuper genom tiden som gått. kommer nog bli nått midrace projekt tillslut. han bad mig bara leda hem den och skruva i lycktorna. sen blivit stoppad och då fick inte polisen igång den.
robin93
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 614
Blev medlem: 17 september 2008, 18:12

Inlägg av robin93 »

kört trimmat över ett år ena halvåret med 70cc å sånt dom har försökt stoppat mig en gång inge mer kör lungt i trafiken så är det inte stor chaans att du blir stoppad.
Användarens profilbild
Tobbe_gp1
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 485
Blev medlem: 16 februari 2009, 19:19
Ort: norrköping

Inlägg av Tobbe_gp1 »

jag har kört trimmat i över ett år med sport stetup .aldrig blivit tagen... :D
Användarens profilbild
volvo_adde
Gasres
Inlägg: 1634
Blev medlem: 3 februari 2008, 13:22
Ort: överum

Inlägg av volvo_adde »

Har kört trimmat i 1½ år aldrig blivit tagen men jagad har åkt trimmat så länge jag haft moped alltså aldrig kört orginal förutom nu då jag har en veteranare fast det kommer trim till den med gör nog upp emot 80 då (Y)
Volvo Volvo gammal jävla Volvo
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Inlägg: 7860
Blev medlem: 2 oktober 2008, 14:48
Ort: Piteå, Öjebyn
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

Tobbe_gp1 skrev:jag har kört trimmat i över ett år med sport stetup .aldrig blivit tagen... :D
byt till en mindre avatar.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
Användarens profilbild
jogat
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 421
Blev medlem: 20 maj 2008, 16:07
Ort: sollentuna

Inlägg av jogat »

jag har kört trimmat med mk rör och drev mm typ i ett år.
har blivit jagat några gånger och blilvit tagen en gång. då stod de utanför skolan och kom till mig när jag stängde av den :x

lätt värt och köra trimmat :wink:
//joel
runners
King of the street
Inlägg: 2322
Blev medlem: 14 maj 2009, 18:07
Ort: Malmö

Inlägg av runners »

Jag har aldrig blivit stoppad ...jo det har jag men de har aldrig undrat om jag har trimmat moppen. Kör man bara lugnt med förstånd och inte drar på så in utav f...n på ställen Börje Batong brukar vara så är risken avsevärt mindre att bli tagen för trim, men det är inte någon garanti för att de ska få för sig att kontrollera saken ändå, men jag har haft tur. Men jag hade en polare en gång satt på allt trim från sin förra moppe som han hade och var samma märke på moppen som den han då nyligen köpt. Två timmar senare så åkte han fast, de snodde allt trimmet, sen blev det böter. Surt.. :?
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
Användarens profilbild
-TeddaN-
King of the street
Inlägg: 2631
Blev medlem: 21 juni 2009, 23:17
Ort: Lysekil-0523!

Inlägg av -TeddaN- »

jag har kört trimmat i 2 månader och polisen har inte ens kollat åt mig:)
Nur das beste is gut genug!
Bmw, finns inget bättre !
Användarens profilbild
samybooy
Svårstartad skrothög
Inlägg: 247
Blev medlem: 1 september 2009, 16:12
Ort: Uddevalla

Inlägg av samybooy »

Jag har kört trimmat ungefär 1 år tillbaka. då körde jag inte lika mkt som nu men jag har blivit jagad 1 gång och de va av sevilpolisen men annars har dom mest bara tittat och kört förbi :) glöm inte att titta efter om de står någon skum bil på skolan när du kommer dit:)
Pekkari13
Elmoped
Inlägg: 149
Blev medlem: 26 april 2009, 12:59
Ort: Kiruna

Inlägg av Pekkari13 »

jag har kört trimmat i 1 år, trimmade den direkt när jag köpte moppen. jag har blivit tagen 1 gång men fick en varning, desutom är jag minderårig
mathiis
Elmoped
Inlägg: 135
Blev medlem: 31 augusti 2008, 19:37

Inlägg av mathiis »

jag kör med effektrör, har varit nära att bli tagen 2 ggr, en kontroll, slapp undan precis. och en gång vid skolan, men klara mig som tur är :)
men det beror väl på vart du bor också, alltså menar antalet poliser.
för det är fullt med poliser i Sollentuna (stockholm) helt galet många -.-
Låst