Frihamnen Säsongsavslutning 5/9 | STARTGRAN, PARTYWAGON, LÄS

Vad som är på gång och det som varit i mopedsverige!

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

hobbyapan
Avstängd
Inlägg: 10
Blev medlem: 27 januari 2008, 18:29
Ort: huddinge (söder om 08)

Frihamnen Säsongsavslutning 5/9 | STARTGRAN, PARTYWAGON, LÄS

Inlägg av hobbyapan »

Bild

Vi hoppas att alla åkte eller gick från den förra träffen med ett leende på läpparna, det gjorde i alla fall vi!
Vi ska ta åt oss av kritiken vi fått från den förra träffen och med den skapa ett meet bättre än någonsin! Har ni förslag? Skriv dessa i tråden!


Plats: Frihamnen
När: 5 September
Arrangörer: abk, hobbyapan, Michél (Sjukvårdare), Garpen
Funktionärer: ZiGGe, Rille, Seriösa Sven, jossyy (Stuntfunktionär), Flipper



Race: (STARTGRAN FIXAD, TACK TILL MICHÉL OCH FATASS)
* 150m sprint
* 70cc
* Fritt
* 50cc

Stunting:
* Max 8-10 stuntare åt gången, vi kommer att ha ordentlig koll så att det efterföljs!

Övrigt: (Vill du sälja mat/dryck, PMa hobbyapan!)
Läsk kommer att kosta 10:-
Korv kommer att kosta 10:-


Cruising:

GEMENSAMT CRUISE FRÅN SVEAVÄGEN TILL FRIHAMNEN GENOMGÅNG 12:20, AVGÅNG STRAX EFTER

Cruise från Norrort som hålls av abk:
Samling Bryggerivägen: 11:00
Avgång Bryggerivägen: 11:10
STOPP #1 OKQ8 Vreten: 11:15
Avgång Stopp #1: 11:25
STOPP #2 OKQ8 Solnavägen: 11:35
Avgång Stopp #2: 11:45
Stopp Sveavägen: 12:00 (SENAST)


Cruise från Söderort som hålls av hobbyapan:
Samling Shell @ Huddinge C: 09:45
Avgång Shell @ Huddinge C: 09:55
STOPP #1 Statoil Farsta: 10:20
Avgång Stopp #1: 10:30
STOPP #2 Skogskyrkogården: 10:45
Avgång Stopp #2: 10:55
Stopp Sveavägen: 11:30-11:40


Cruise från Ekerö till Bryggerivägen som hålls av DaNomiNo
DETTA CRUISE MÖTER UPP ABK'S CRUISE
Samling Statoil Träkvista: 10:00
Avgång Statoil Träkvista: 10:10
STOPP #1 OKQ8 Brommaplan: 10:40
Avgång Stopp #1: 10:50
Stopp Bryggerivägen: 11:00


Cruise från Vegabaren till Statoil Farsta som hålls av Seriösa Sven:
DETTA CRUISE MÖTER UPP APANS CRUISE
Samling Vegabaren: 09:45
Avgång Vegabaren: 10:00
Stopp Statoil Farsta: 10:20



Cruisereglerna är följande:
*Kör INTE om cruiseledaren.
*Förare filmar INTE, båda händerna skall vara på styret.
*Kör INTE runt när vi väl stannat någonstans.
*Åker cruiseledaren förbi ett rödljus, följ med!
*Ingen visar sig på styva linan i cruiset! Ni ligger 2 on 2 i led!
*Fart under cruiset kommer att ligga på behagliga 45km/h
*Hjälmen ska vara knäppt, detta är obligatoriskt.
*Åk inte runt och tuta i onödan, vi får redan uppmärksamhet så det räcker och blir över.



REGLER FÖR MEETET, VI ARRANGÖRER KOMMER ÄVEN ATT LÄSA UPP DESSA PÅ PLATS.

* Hjälmen skall vara knäppt. (Obligatoriskt)
* Max 2-3 stuntare åt gången på rakan.
* Ingen nedskräpning, sopsäckar kommer att finnas!
* Ingen kör efter konsumering av alkoholhaltiga drycker!
* Samtliga som skall tävla ställer sig på utropad plats.
* De som inte skall tävla låter sina fordon stå, ingen fuckokörning!
* Lyssna på arrangörerna & funktionärerna!
* Kommer polisen så ni kör in till parkeringen och ställ fordonet där så fort som möjligt.
* Körning sker endast på rakan!
* Ingen står längs husväggen på grund av risken för kollision vid olycka, t.ex. om vobbel inträfar.
* Besiktning av tävlandes mopeder kommer att ske, bromsarna och lagren kommer att kollas!
* Använd vett!



Kommer farbror blå så vet ingen något om någon arrangerad träff eller några arrangörer, vi ... är ute och solar tillsammans, alla körde i riktning mot solen så hamnade vi i Frihamnen...


Nu hoppas vi på mycket folk och fint väder.
Varför ska man ha en signatur??

Apan som tänkte dra ett varv eltejp runt kolven!
Apan som kom på Ap-meck!
Ja du och det var gammla goda tider som hänger med än idag, saningen kommer ni inte få veta!
robin93
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 614
Blev medlem: 17 september 2008, 18:12

Inlägg av robin93 »

kommer med ciaon!
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen
Inlägg: 2164
Blev medlem: 22 juli 2009, 00:34
Ort: Vara

Inlägg av nippertippan »

tror uppslutningen blir minimal härifrån.., kolla på vilka som arrangerar.......
Forumets nippertippa! Puss på er!
hobbyapan
Avstängd
Inlägg: 10
Blev medlem: 27 januari 2008, 18:29
Ort: huddinge (söder om 08)

Inlägg av hobbyapan »

Skåningens-handelsbod skrev:tror uppslutningen blir minimal härifrån.., kolla på vilka som arrangerar.......
oj oj oj.

Ja du råkar det finnas nya namn inom arrangörs verksamheten?
Kan ju säga detta detta är 3 träffen detta år och dom 2 tidigare har blivit mycket lyckde.
Senaste fick vi till och med besök av äldre arrangörer och team SRC var på plats och gav posetiva komentarer.

Så ta du en sväng förbi och kolla innan du säger något.
Lovar att det inte kommer vara så dumt.
Varför ska man ha en signatur??

Apan som tänkte dra ett varv eltejp runt kolven!
Apan som kom på Ap-meck!
Ja du och det var gammla goda tider som hänger med än idag, saningen kommer ni inte få veta!
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen
Inlägg: 2164
Blev medlem: 22 juli 2009, 00:34
Ort: Vara

Inlägg av nippertippan »

hobbyapan skrev:
Skåningens-handelsbod skrev:tror uppslutningen blir minimal härifrån.., kolla på vilka som arrangerar.......
oj oj oj.

Ja du råkar det finnas nya namn inom arrangörs verksamheten?
Kan ju säga detta detta är 3 träffen detta år och dom 2 tidigare har blivit mycket lyckde.
Senaste fick vi till och med besök av äldre arrangörer och team SRC var på plats och gav posetiva komentarer.

Så ta du en sväng förbi och kolla innan du säger något.
Lovar att det inte kommer vara så dumt.
Tror inte det du...... Åker inte 54 mil enkel resa för att ta skit, det borde du veta.... MNF:s närmaste ledning typ på plats så..... Nej tack.
Forumets nippertippa! Puss på er!
Användarens profilbild
-TeddaN-
King of the street
Inlägg: 2631
Blev medlem: 21 juni 2009, 23:17
Ort: Lysekil-0523!

Inlägg av -TeddaN- »

de finns frihamenen i Göteborg malmö och Stockholm vilket av dom intar meetet:)?
Nur das beste is gut genug!
Bmw, finns inget bättre !
DanneWalle
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 433
Blev medlem: 11 september 2007, 19:23
Ort: Stockholm

Inlägg av DanneWalle »

RRX-Teddy skrev:de finns frihamenen i Göteborg malmö och Stockholm vilket av dom intar meetet:)?
Stockholm!

Jag kommer! :D
hobbyapan
Avstängd
Inlägg: 10
Blev medlem: 27 januari 2008, 18:29
Ort: huddinge (söder om 08)

Inlägg av hobbyapan »

Skåningens-handelsbod skrev:
hobbyapan skrev:
Skåningens-handelsbod skrev:tror uppslutningen blir minimal härifrån.., kolla på vilka som arrangerar.......
oj oj oj.

Ja du råkar det finnas nya namn inom arrangörs verksamheten?
Kan ju säga detta detta är 3 träffen detta år och dom 2 tidigare har blivit mycket lyckde.
Senaste fick vi till och med besök av äldre arrangörer och team SRC var på plats och gav posetiva komentarer.

Så ta du en sväng förbi och kolla innan du säger något.
Lovar att det inte kommer vara så dumt.
Tror inte det du...... Åker inte 54 mil enkel resa för att ta skit, det borde du veta.... MNF:s närmaste ledning typ på plats så..... Nej tack.
Nej har du inga planer om att komma förbi eller varit på tidigare träffar tycker jag att du är tyst.
RRX-Teddy skrev:de finns frihamenen i Göteborg malmö och Stockholm vilket av dom intar meetet:)?
Stovkholm, inte är vi utanför huvudstaden:P
DanneWalle skrev:
RRX-Teddy skrev:de finns frihamenen i Göteborg malmö och Stockholm vilket av dom intar meetet:)?
Stockholm!

Jag kommer! :D
Najs najs att du kommer iallafall.
Varför ska man ha en signatur??

Apan som tänkte dra ett varv eltejp runt kolven!
Apan som kom på Ap-meck!
Ja du och det var gammla goda tider som hänger med än idag, saningen kommer ni inte få veta!
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Inlägg: 7860
Blev medlem: 2 oktober 2008, 14:48
Ort: Piteå, Öjebyn
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

michel kommer va där, så inte värt att komma :)
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
Användarens profilbild
jogat
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 421
Blev medlem: 20 maj 2008, 16:07
Ort: sollentuna

Inlägg av jogat »

jag kommer dit med 8 kompisar :)
//joel
Användarens profilbild
Henry
Bäst på TSR!
Inlägg: 2861
Blev medlem: 31 maj 2007, 19:29

Inlägg av Henry »

Skåningens-handelsbod skrev: Tror inte det du...... Åker inte 54 mil enkel resa för att ta skit, det borde du veta.... MNF:s närmaste ledning typ på plats så..... Nej tack.
Ja åh nej! Ett par Grabbar som verkligen kan arrangera en träff fortsätter med Stockholms stad största Mopedträff genom åren, Frihamnen är en tradition och har hållit på i flera år, varför skulle det plötsligt bli dåligt?
Sluta snacka skit om saker du inte vet något om på ett forum och fortsätt sälj dina flottiga hamburgare istället!
kallepalle skrev:michel kommer va där, så inte värt att komma :)
Jaha, och vad är det för fel på Michél nu?
Utför professionella motorarbeten, klyvning, match-portning, montering osv.
PM!

Säljer MASSOR med delar, Senda SM 260MM Bromsskiva, DRD PRO Original-avgasrör + ljuddämpare OSV OSV! PM!
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen
Inlägg: 2164
Blev medlem: 22 juli 2009, 00:34
Ort: Vara

Inlägg av nippertippan »

Henry skrev:
Skåningens-handelsbod skrev: Tror inte det du...... Åker inte 54 mil enkel resa för att ta skit, det borde du veta.... MNF:s närmaste ledning typ på plats så..... Nej tack.
Ja åh nej! Ett par Grabbar som verkligen kan arrangera en träff fortsätter med Stockholms stad största Mopedträff genom åren, Frihamnen är en tradition och har hållit på i flera år, varför skulle det plötsligt bli dåligt?
Sluta snacka skit om saker du inte vet något om på ett forum och fortsätt sälj dina flottiga hamburgare istället!
kallepalle skrev:michel kommer va där, så inte värt att komma :)
Jaha, och vad är det för fel på Michél nu?
det är MYCKET fel på mich...., jag vet att du även finns på MNF, så klart att du skyddar dem.

Skulle jag komma, och kunde gjort det om inte dessa herrar som håller i det hade gjort det, men det känns högst otrevligt att riskera att ta skit från nån i den positionen som mich sitter i. markai o det gänget skiter jag i men mich borde hålla sig för god att vara så inbilskt enveten.
Forumets nippertippa! Puss på er!
Michél
Elmoped
Inlägg: 22
Blev medlem: 19 augusti 2009, 23:47

Inlägg av Michél »

kallepalle skrev:michel kommer va där, så inte värt att komma :)
Du får gärna utveckla det där, jag finns där som sjukvårdare under dagen samt lite allt-i-allo utifall att det behövs.

Jag tror inte du kommer till en träff för att träffa mig, utan för att ha trevligt med likasinnande.

Skåningens handelsbod

Du har redan bett om ursäkt en gång via mejl för att du hade fel angående dina anklagelser, jag misstänker att du står kvar vid den ursäkten som du gav mig vilket gör det dumt att säga saker som man egentligen inte menar.



Jag är inte med på träffar för att tjäna pengar, jag är inte där för att sätta någon på plats.

Jag kommer dit för att ge samtliga personer 110% och verkligen göra allt för att alla ska ha en trevlig dag vilket än så länge har fungerat.

På träffar är jag privatpersonen Michél - på MNF Forum är jag administratören Michél. Blanda inte in mina ansvarsområden i mitt privatliv, utan testa att prata med mig... Även jag är en människa med intressen och drömmar.

Smutskasta mig gärna för förmodligen har ni bra skäl till det, men låt det inte gå utöver de som faktiskt lägger ner tid och energi på att arrangera detta. De förtjänar en eloge för att de tar sig tiden och ställer upp, så lämna aggresionerna åt sidan och ta dem med personen i fråga direkt istället för att låta det gå utöver alla.
Administratör MNF Forum
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen
Inlägg: 2164
Blev medlem: 22 juli 2009, 00:34
Ort: Vara

Inlägg av nippertippan »

Michél skrev:
kallepalle skrev:michel kommer va där, så inte värt att komma :)
Du får gärna utveckla det där, jag finns där som sjukvårdare under dagen samt lite allt-i-allo utifall att det behövs.

Jag tror inte du kommer till en träff för att träffa mig, utan för att ha trevligt med likasinnande.

Skåningens handelsbod

Du har redan bett om ursäkt en gång via mejl för att du hade fel angående dina anklagelser, jag misstänker att du står kvar vid den ursäkten som du gav mig vilket gör det dumt att säga saker som man egentligen inte menar.



Jag är inte med på träffar för att tjäna pengar, jag är inte där för att sätta någon på plats.

Jag kommer dit för att ge samtliga personer 110% och verkligen göra allt för att alla ska ha en trevlig dag vilket än så länge har fungerat.

På träffar är jag privatpersonen Michél - på MNF Forum är jag administratören Michél. Blanda inte in mina ansvarsområden i mitt privatliv, utan testa att prata med mig... Även jag är en människa med intressen och drömmar.

Smutskasta mig gärna för förmodligen har ni bra skäl till det, men låt det inte gå utöver de som faktiskt lägger ner tid och energi på att arrangera detta. De förtjänar en eloge för att de tar sig tiden och ställer upp, så lämna aggresionerna åt sidan och ta dem med personen i fråga direkt istället för att låta det gå utöver alla.
jag har bett dig personligen om ursäkt och det står jag för, men jag litar definitivt inte på dina kolleger, och efter Markais knivhugg i ryggen så är mitt förtroende för MNF ganska lågt, det måste du förstå. Det som trots allt hände där, det vi har kommit överens att det hände, är redan det oacceptabelt på en träff. Vi behöver inte gå in i en rond till om det.

Men tyvärr, mich, så utgör jag uppenbart ett "hot" mot vissa på MNF och kommer få ta skit, oavsett vad. Det tror jag att inte ens du du kan stoppa. du vet hurdant helvete jag hade i kulisserna på en viss tråff och att även den lugnaste människa då kan balla ur. när jag har dig ändå här på tråden, så kan jag stillsamt be dig att se till att attackerna från vissa medlemmar från MNF här skall upphöra.
Forumets nippertippa! Puss på er!
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

Slut med offtopic nu.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
sewa
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 605
Blev medlem: 27 juni 2008, 11:28
Ort: Nynäshamn!

Inlägg av sewa »

Om man har varit på dom tidigare så ska man självklart på de sista ;)
Skriv svar