Offroad & Mx -Tråden!

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen
Inlägg: 2164
Blev medlem: 22 juli 2009, 00:34
Ort: Vara

Inlägg av nippertippan »

Henry skrev:
Skåningens-handelsbod skrev:Kan intyga att dessa stora crossar dricker sopp som späkalvar minst sagt, hade en CR500 en gång i tiden, som kalva så pass att det inte var inom sansade gränser typ.

Skulle jag säga under 2 liter milen skulle jag ljuga på gatan, och i skogen ännu mer.

Är man bekymrad över hur mycket bensin en cross drar är man i helt fel sport då bensin är den minsta kostnaden....
Låt säga att den hör på att ruinera mig i delar, mm...... Sålde iväg han snabbt som attan typ. Är det NÅGOT man skall kolla så är det att inget vitalt är kass på den vid köpet, då kan det kosta sjukt mycket att reparera den......
Forumets nippertippa! Puss på er!
Användarens profilbild
KoNG
F.D Moderator
Inlägg: 3416
Blev medlem: 24 september 2007, 14:43
Ort: Skara

Inlägg av KoNG »

Skåningens-handelsbod skrev:
Henry skrev:
Skåningens-handelsbod skrev:Kan intyga att dessa stora crossar dricker sopp som späkalvar minst sagt, hade en CR500 en gång i tiden, som kalva så pass att det inte var inom sansade gränser typ.

Skulle jag säga under 2 liter milen skulle jag ljuga på gatan, och i skogen ännu mer.

Är man bekymrad över hur mycket bensin en cross drar är man i helt fel sport då bensin är den minsta kostnaden....
Låt säga att den hör på att ruinera mig i delar, mm...... Sålde iväg han snabbt som attan typ. Är det NÅGOT man skall kolla så är det att inget vitalt är kass på den vid köpet, då kan det kosta sjukt mycket att reparera den......
det är typ den dyraste delen ;) delarna
LUGNARAAAJ

Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information

EVO-Projekt
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=34937
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Inlägg: 7860
Blev medlem: 2 oktober 2008, 14:48
Ort: Piteå, Öjebyn
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

ska iväg och kolla på en cr250 med hgs om en vecka typ får se om de blir nåt. e iaf en 99:a men det finns ett hål i blocket vid framdrevet. typ 3cm i diameter. vart av nån klåpare som inte kuinde hålla fingrarna i styr tydligen. som om jag köper blire klyvning å svetsa skiten
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
Matte_smt
Varnad
Inlägg: 426
Blev medlem: 21 september 2008, 20:32

Inlägg av Matte_smt »

får man lägga upp 125a ? landsvägreggad ? ^^
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Inlägg: 7860
Blev medlem: 2 oktober 2008, 14:48
Ort: Piteå, Öjebyn
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

Matte_smt skrev:får man lägga upp 125a ? landsvägreggad ? ^^
självklart får du det!
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
Matte_smt
Varnad
Inlägg: 426
Blev medlem: 21 september 2008, 20:32

Inlägg av Matte_smt »

najs ska göra det sen när jag får pics
Användarens profilbild
KoNG
F.D Moderator
Inlägg: 3416
Blev medlem: 24 september 2007, 14:43
Ort: Skara

Inlägg av KoNG »

Matte_smt skrev:najs ska göra det sen när jag får pics
Gör så ! ;)
LUGNARAAAJ

Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information

EVO-Projekt
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=34937
Användarens profilbild
blackmasai
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 736
Blev medlem: 5 juni 2008, 14:51
Ort: Brändö

Inlägg av blackmasai »

vad för cross märke är bäst :D honda, kawasaki,yamaha,ktm,suzuki, mm ? jag har tänkt köpa 125a men dom kostar ju 15000+ om man vill ha en som är i vettigt skick :( men päronen är inte heller så inne på att jag ska köpa cross :P
Bild

Ruset av kraften under dig ska vara bättre än droger ;)

Quote jag har inga problem med alkoholen. jag har problem utan den.
Användarens profilbild
Rabxorzz
F.D Moderator
Inlägg: 5615
Blev medlem: 26 mars 2008, 20:21
Ort: Skövde
Kontakt:

Inlägg av Rabxorzz »

http://www.blero.se/bilder/



Bilder från oxjakten i mariestad uppe :P
Bild
Användarens profilbild
blackmasai
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 736
Blev medlem: 5 juni 2008, 14:51
Ort: Brändö

Inlägg av blackmasai »

Bild

Ruset av kraften under dig ska vara bättre än droger ;)

Quote jag har inga problem med alkoholen. jag har problem utan den.
Användarens profilbild
xps_martin
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 572
Blev medlem: 3 mars 2009, 15:47

Inlägg av xps_martin »

köp suzuki ^^ . inte KTM, dom går bara sönder :D
Peugeot Xps Sm -04 <3
TGB Hawk -07
Peugeot Ludix Snake Furious -07 <3
Malaguti XTM -04 :D <33333

when I´m sad I just stop being sad and start being awsome instead, true story! , /"barney stinson"
Användarens profilbild
erik_94
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 709
Blev medlem: 14 oktober 2008, 16:39
Ort: torshälla

Inlägg av erik_94 »

håller med, har själv en suzuki. riktigt bra grejer :D
Användarens profilbild
blackmasai
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 736
Blev medlem: 5 juni 2008, 14:51
Ort: Brändö

Inlägg av blackmasai »

okej men när blir crossar för gammala asså årsmodel
för jag tänker ju inte köpa tävlingskörd sen pm det är en 00-04 så helst renoverad
Bild

Ruset av kraften under dig ska vara bättre än droger ;)

Quote jag har inga problem med alkoholen. jag har problem utan den.
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Inlägg: 7860
Blev medlem: 2 oktober 2008, 14:48
Ort: Piteå, Öjebyn
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

hur gammla dom är spelar inte någon större roll. det är hur dom är behandlade som spelar roll.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
Användarens profilbild
blackmasai
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 736
Blev medlem: 5 juni 2008, 14:51
Ort: Brändö

Inlägg av blackmasai »

Bild

Ruset av kraften under dig ska vara bättre än droger ;)

Quote jag har inga problem med alkoholen. jag har problem utan den.
Användarens profilbild
erik_94
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 709
Blev medlem: 14 oktober 2008, 16:39
Ort: torshälla

Inlägg av erik_94 »

Jag tycker båda såg fina ut :) men om jag skulle välja så skulle det nog bli suzukin :P
Användarens profilbild
blackmasai
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 736
Blev medlem: 5 juni 2008, 14:51
Ort: Brändö

Inlägg av blackmasai »

erik_94 skrev:Jag tycker båda såg fina ut :) men om jag skulle välja så skulle det nog bli suzukin :P
jo men den va såld :x fan tänkte sattsa på den :P men ska nog hitta en annan suzuki värkar gå jävligt bra :D
Bild

Ruset av kraften under dig ska vara bättre än droger ;)

Quote jag har inga problem med alkoholen. jag har problem utan den.
Användarens profilbild
erik_94
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 709
Blev medlem: 14 oktober 2008, 16:39
Ort: torshälla

Inlägg av erik_94 »

blackmasai skrev:
erik_94 skrev:Jag tycker båda såg fina ut :) men om jag skulle välja så skulle det nog bli suzukin :P
jo men den va såld :x fan tänkte sattsa på den :P men ska nog hitta en annan suzuki värkar gå jävligt bra :D
det gör dom! :D du lär inte bli besviken :P
Användarens profilbild
blackmasai
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 736
Blev medlem: 5 juni 2008, 14:51
Ort: Brändö

Inlägg av blackmasai »

bra men jag hittar inte nån som är riktigt när stholm hellst typ 100 km till stockholm hittade en i sandviken :P
Bild

Ruset av kraften under dig ska vara bättre än droger ;)

Quote jag har inga problem med alkoholen. jag har problem utan den.
Användarens profilbild
blackmasai
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 736
Blev medlem: 5 juni 2008, 14:51
Ort: Brändö

Inlägg av blackmasai »

nu ble det jävligt mkt ändrande men nu om jag ska köpa så blir det kanske en exc för morsan ville att jag sku ha försäkrat och reggat!!! så en ktm exc 125 05 tror jag :D
jag undrar


1 kan man få dom att gå lika bra som en sx 125?
2 går det på försäkringen om jag är 16 och kör in i ett träd i skogen typ?
3 vet ni nått annat märke som är hyffsat fina hojjar och inte china och att dom går å regga o försäkra! ska köra med den när jag är 16 på gatan så att :P
Bild

Ruset av kraften under dig ska vara bättre än droger ;)

Quote jag har inga problem med alkoholen. jag har problem utan den.
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Inlägg: 7860
Blev medlem: 2 oktober 2008, 14:48
Ort: Piteå, Öjebyn
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

alla crossar går att regga och försäkra med vissa medel. tex att du måste strypa ner den rejält om du ska regga som a1 (å max 125cc ofc). men detta är väldigt dyrt så inget jag rekomenderar iaf. ja du kan få en exc att gå lika hårt som en sx. bara att ta bort alla strypningar. (kröken ere lika bra att köpa ny då den e full i skit)
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
Användarens profilbild
Henry
Bäst på TSR!
Inlägg: 2861
Blev medlem: 31 maj 2007, 19:29

Inlägg av Henry »

kallepalle skrev:alla crossar går att regga och försäkra med vissa medel. tex att du måste strypa ner den rejält om du ska regga som a1 (å max 125cc ofc). men detta är väldigt dyrt så inget jag rekomenderar iaf. ja du kan få en exc att gå lika hårt som en sx. bara att ta bort alla strypningar. (kröken ere lika bra att köpa ny då den e full i skit)
Du kan ju verkligen konsten att snacka om saker du inte vet något om!


Vill se dig LV-regga en ren Crosshoj. Ta tex en KX125 eller YZ125. Finns inga papper att få tag på på en sådan hoj, vilket gör att det blir omöjligt. Lyckas du måste du regga den som amatörbyggt fordon eller något liknande och då måste du göra bromstester, elschema, elsystem, miljövänlig osv = MASSOR med pengar.


Och det är verkligen bara inte att "ta bort pluggen i kröken" på en 125EXC för att få dem att gå som en 125SX.
Utför professionella motorarbeten, klyvning, match-portning, montering osv.
PM!

Säljer MASSOR med delar, Senda SM 260MM Bromsskiva, DRD PRO Original-avgasrör + ljuddämpare OSV OSV! PM!
Användarens profilbild
lule
Kinaraket
Inlägg: 824
Blev medlem: 9 april 2008, 16:21
Ort: veberöd

Inlägg av lule »

henry, varför måste du vara så dryg och puckad i varje tråd du skriver i? det går, jag har hittat reggade crossar på blocket som har papper och allting, även om det kostar mycket pengar så går det! och nä det är inte bara att ta pluggen i kröken på en exc så går den som en sx, du kan köpa sx rör och sätta på en exc så går den bättre.
Användarens profilbild
KoNG
F.D Moderator
Inlägg: 3416
Blev medlem: 24 september 2007, 14:43
Ort: Skara

Inlägg av KoNG »

lule skrev:henry, varför måste du vara så dryg och puckad i varje tråd du skriver i? det går, jag har hittat reggade crossar på blocket som har papper och allting, även om det kostar mycket pengar så går det! och nä det är inte bara att ta pluggen i kröken på en exc så går den som en sx, du kan köpa sx rör och sätta på en exc så går den bättre.
haha grejen är att Henry har rätt! Klart som fan en EXC har papper etc, den är ju gjord för väg och registrerad, alltså ingen cross, mer enduro, skillnad på en KX125 eller YZ!
LUGNARAAAJ

Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information

EVO-Projekt
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=34937
Användarens profilbild
YzTerge
Svårstartad skrothög
Inlägg: 333
Blev medlem: 4 februari 2009, 13:39

Inlägg av YzTerge »

Sj kör man yz 125cc, tyvärr är den lite död.. Men den är helt nyrenoverad med en hel del bytt i motorn o nyrenoverad ram:D
Terge, Tjaa, söker yz 125 grejer:P Haru nått så pma;D
Användarens profilbild
Henry
Bäst på TSR!
Inlägg: 2861
Blev medlem: 31 maj 2007, 19:29

Inlägg av Henry »

lule skrev:henry, varför måste du vara så dryg och puckad i varje tråd du skriver i? det går, jag har hittat reggade crossar på blocket som har papper och allting, även om det kostar mycket pengar så går det! och nä det är inte bara att ta pluggen i kröken på en exc så går den som en sx, du kan köpa sx rör och sätta på en exc så går den bättre.
Men undra vem det är som är puckad här!

"jag har hittat". Ja ENDUROREGGADE crossar ja, det är en jävla stor skillnad mot en LV-reggad hoj!

Nej, det är verkligen inte att "bara byta rör". Vet du ens vad som skiljer mellan en enduro och en cross hoj?
Du vet ju verkligen inte vad du snackar om iaf!

KoNG skrev: haha grejen är att Henry har rätt! Klart som fan en EXC har papper etc, den är ju gjord för väg och registrerad, alltså ingen cross, mer enduro, skillnad på en KX125 eller YZ!
Precis! Det är grymt stor skillnad!
Utför professionella motorarbeten, klyvning, match-portning, montering osv.
PM!

Säljer MASSOR med delar, Senda SM 260MM Bromsskiva, DRD PRO Original-avgasrör + ljuddämpare OSV OSV! PM!
Användarens profilbild
lule
Kinaraket
Inlägg: 824
Blev medlem: 9 april 2008, 16:21
Ort: veberöd

Inlägg av lule »

Henry skrev:
lule skrev:henry, varför måste du vara så dryg och puckad i varje tråd du skriver i? det går, jag har hittat reggade crossar på blocket som har papper och allting, även om det kostar mycket pengar så går det! och nä det är inte bara att ta pluggen i kröken på en exc så går den som en sx, du kan köpa sx rör och sätta på en exc så går den bättre.
Men undra vem det är som är puckad här!

"jag har hittat". Ja ENDUROREGGADE crossar ja, det är en jävla stor skillnad mot en LV-reggad hoj!

Nej, det är verkligen inte att "bara byta rör". Vet du ens vad som skiljer mellan en enduro och en cross hoj?
Du vet ju verkligen inte vad du snackar om iaf!

KoNG skrev: haha grejen är att Henry har rätt! Klart som fan en EXC har papper etc, den är ju gjord för väg och registrerad, alltså ingen cross, mer enduro, skillnad på en KX125 eller YZ!
Precis! Det är grymt stor skillnad!
nä inte enduroreggade hojar, landsvägsreggade hojar som från början har varit crossar, jag hittade en ktm 250 sx som var reggad med supermotard hjul, och den var för gata!!
Användarens profilbild
Henry
Bäst på TSR!
Inlägg: 2861
Blev medlem: 31 maj 2007, 19:29

Inlägg av Henry »

lule skrev:
Henry skrev:
lule skrev:henry, varför måste du vara så dryg och puckad i varje tråd du skriver i? det går, jag har hittat reggade crossar på blocket som har papper och allting, även om det kostar mycket pengar så går det! och nä det är inte bara att ta pluggen i kröken på en exc så går den som en sx, du kan köpa sx rör och sätta på en exc så går den bättre.
Men undra vem det är som är puckad här!

"jag har hittat". Ja ENDUROREGGADE crossar ja, det är en jävla stor skillnad mot en LV-reggad hoj!

Nej, det är verkligen inte att "bara byta rör". Vet du ens vad som skiljer mellan en enduro och en cross hoj?
Du vet ju verkligen inte vad du snackar om iaf!

KoNG skrev: haha grejen är att Henry har rätt! Klart som fan en EXC har papper etc, den är ju gjord för väg och registrerad, alltså ingen cross, mer enduro, skillnad på en KX125 eller YZ!
Precis! Det är grymt stor skillnad!
nä inte enduroreggade hojar, landsvägsreggade hojar som från början har varit crossar, jag hittade en ktm 250 sx som var reggad med supermotard hjul, och den var för gata!!

Då det inte finns något CoC intyg att få tag på till en sådan hoj gör det omöjligt att registrera den. Vilket betyder att antingen ljuger du eller annonsören.
Utför professionella motorarbeten, klyvning, match-portning, montering osv.
PM!

Säljer MASSOR med delar, Senda SM 260MM Bromsskiva, DRD PRO Original-avgasrör + ljuddämpare OSV OSV! PM!
Användarens profilbild
Rabxorzz
F.D Moderator
Inlägg: 5615
Blev medlem: 26 mars 2008, 20:21
Ort: Skövde
Kontakt:

Inlägg av Rabxorzz »

Kommer komma upp bilder från Ullevi på söndag eller senare! :P
Bild
Användarens profilbild
blackmasai
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 736
Blev medlem: 5 juni 2008, 14:51
Ort: Brändö

Inlägg av blackmasai »

men om jag slänger på en hks topp trimrör trim membran tror ni då att den har kräm nog? för jag har ju tänkt köra i skogen lite me :D
Bild

Ruset av kraften under dig ska vara bättre än droger ;)

Quote jag har inga problem med alkoholen. jag har problem utan den.
Användarens profilbild
Henry
Bäst på TSR!
Inlägg: 2861
Blev medlem: 31 maj 2007, 19:29

Inlägg av Henry »

blackmasai skrev:men om jag slänger på en hks topp trimrör trim membran tror ni då att den har kräm nog? för jag har ju tänkt köra i skogen lite me :D
En KTM 125EXC är ingen bil. Varför ska du försöka sätta på ett topplock från HKS, det blir nog en anings jobbigt.

Men byt topp, rör, tändning samt dreva. men framförallt, var beredd på att den säkert kommer kosta 5000kr i månaden bara i delar.
Utför professionella motorarbeten, klyvning, match-portning, montering osv.
PM!

Säljer MASSOR med delar, Senda SM 260MM Bromsskiva, DRD PRO Original-avgasrör + ljuddämpare OSV OSV! PM!
Användarens profilbild
Mura
King of the street
Inlägg: 2743
Blev medlem: 22 september 2008, 20:38
Ort: nyhamnsläge

Inlägg av Mura »

vad är bäst en ten7 eller pitpro (125cc) eller något annat bra märke eller en 80cc cross? alltså vilket som är roligast att köra :)
Användarens profilbild
Riejumrx
Hedersmedlem
Inlägg: 5739
Blev medlem: 23 mars 2008, 17:11

Inlägg av Riejumrx »

Mura skrev:vad är bäst en ten7 eller pitpro (125cc) eller något annat bra märke eller en 80cc cross? alltså vilket som är roligast att köra :)
pitpro är lite mer kvalité :wink:
Nyxorzz
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Inlägg: 7860
Blev medlem: 2 oktober 2008, 14:48
Ort: Piteå, Öjebyn
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

80/85cc cross är roligare än fiddy.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
hypersenda
Elmoped
Inlägg: 85
Blev medlem: 4 augusti 2009, 14:00

Inlägg av hypersenda »

hur har du pengar ill alla saker du har
Henry skrev:Mina hojar:

Bild

Bild

Bild
Skriv svar