Skåningens-handelsbod skrev:Kan intyga att dessa stora crossar dricker sopp som späkalvar minst sagt, hade en CR500 en gång i tiden, som kalva så pass att det inte var inom sansade gränser typ.
Skulle jag säga under 2 liter milen skulle jag ljuga på gatan, och i skogen ännu mer.
Är man bekymrad över hur mycket bensin en cross drar är man i helt fel sport då bensin är den minsta kostnaden....
Låt säga att den hör på att ruinera mig i delar, mm...... Sålde iväg han snabbt som attan typ. Är det NÅGOT man skall kolla så är det att inget vitalt är kass på den vid köpet, då kan det kosta sjukt mycket att reparera den......
Skåningens-handelsbod skrev:Kan intyga att dessa stora crossar dricker sopp som späkalvar minst sagt, hade en CR500 en gång i tiden, som kalva så pass att det inte var inom sansade gränser typ.
Skulle jag säga under 2 liter milen skulle jag ljuga på gatan, och i skogen ännu mer.
Är man bekymrad över hur mycket bensin en cross drar är man i helt fel sport då bensin är den minsta kostnaden....
Låt säga att den hör på att ruinera mig i delar, mm...... Sålde iväg han snabbt som attan typ. Är det NÅGOT man skall kolla så är det att inget vitalt är kass på den vid köpet, då kan det kosta sjukt mycket att reparera den......
det är typ den dyraste delen delarna
LUGNARAAAJ
Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information
ska iväg och kolla på en cr250 med hgs om en vecka typ får se om de blir nåt. e iaf en 99:a men det finns ett hål i blocket vid framdrevet. typ 3cm i diameter. vart av nån klåpare som inte kuinde hålla fingrarna i styr tydligen. som om jag köper blire klyvning å svetsa skiten
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller
Matte_smt skrev:najs ska göra det sen när jag får pics
Gör så !
LUGNARAAAJ
Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information
vad för cross märke är bäst honda, kawasaki,yamaha,ktm,suzuki, mm ? jag har tänkt köpa 125a men dom kostar ju 15000+ om man vill ha en som är i vettigt skick men päronen är inte heller så inne på att jag ska köpa cross
Ruset av kraften under dig ska vara bättre än droger
Quote jag har inga problem med alkoholen. jag har problem utan den.
nu ble det jävligt mkt ändrande men nu om jag ska köpa så blir det kanske en exc för morsan ville att jag sku ha försäkrat och reggat!!! så en ktm exc 125 05 tror jag
jag undrar
1 kan man få dom att gå lika bra som en sx 125?
2 går det på försäkringen om jag är 16 och kör in i ett träd i skogen typ?
3 vet ni nått annat märke som är hyffsat fina hojjar och inte china och att dom går å regga o försäkra! ska köra med den när jag är 16 på gatan så att
Ruset av kraften under dig ska vara bättre än droger
Quote jag har inga problem med alkoholen. jag har problem utan den.
alla crossar går att regga och försäkra med vissa medel. tex att du måste strypa ner den rejält om du ska regga som a1 (å max 125cc ofc). men detta är väldigt dyrt så inget jag rekomenderar iaf. ja du kan få en exc att gå lika hårt som en sx. bara att ta bort alla strypningar. (kröken ere lika bra att köpa ny då den e full i skit)
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller
kallepalle skrev:alla crossar går att regga och försäkra med vissa medel. tex att du måste strypa ner den rejält om du ska regga som a1 (å max 125cc ofc). men detta är väldigt dyrt så inget jag rekomenderar iaf. ja du kan få en exc att gå lika hårt som en sx. bara att ta bort alla strypningar. (kröken ere lika bra att köpa ny då den e full i skit)
Du kan ju verkligen konsten att snacka om saker du inte vet något om!
Vill se dig LV-regga en ren Crosshoj. Ta tex en KX125 eller YZ125. Finns inga papper att få tag på på en sådan hoj, vilket gör att det blir omöjligt. Lyckas du måste du regga den som amatörbyggt fordon eller något liknande och då måste du göra bromstester, elschema, elsystem, miljövänlig osv = MASSOR med pengar.
Och det är verkligen bara inte att "ta bort pluggen i kröken" på en 125EXC för att få dem att gå som en 125SX.
henry, varför måste du vara så dryg och puckad i varje tråd du skriver i? det går, jag har hittat reggade crossar på blocket som har papper och allting, även om det kostar mycket pengar så går det! och nä det är inte bara att ta pluggen i kröken på en exc så går den som en sx, du kan köpa sx rör och sätta på en exc så går den bättre.
lule skrev:henry, varför måste du vara så dryg och puckad i varje tråd du skriver i? det går, jag har hittat reggade crossar på blocket som har papper och allting, även om det kostar mycket pengar så går det! och nä det är inte bara att ta pluggen i kröken på en exc så går den som en sx, du kan köpa sx rör och sätta på en exc så går den bättre.
haha grejen är att Henry har rätt! Klart som fan en EXC har papper etc, den är ju gjord för väg och registrerad, alltså ingen cross, mer enduro, skillnad på en KX125 eller YZ!
LUGNARAAAJ
Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information
lule skrev:henry, varför måste du vara så dryg och puckad i varje tråd du skriver i? det går, jag har hittat reggade crossar på blocket som har papper och allting, även om det kostar mycket pengar så går det! och nä det är inte bara att ta pluggen i kröken på en exc så går den som en sx, du kan köpa sx rör och sätta på en exc så går den bättre.
Men undra vem det är som är puckad här!
"jag har hittat". Ja ENDUROREGGADE crossar ja, det är en jävla stor skillnad mot en LV-reggad hoj!
Nej, det är verkligen inte att "bara byta rör". Vet du ens vad som skiljer mellan en enduro och en cross hoj?
Du vet ju verkligen inte vad du snackar om iaf!
KoNG skrev:
haha grejen är att Henry har rätt! Klart som fan en EXC har papper etc, den är ju gjord för väg och registrerad, alltså ingen cross, mer enduro, skillnad på en KX125 eller YZ!
lule skrev:henry, varför måste du vara så dryg och puckad i varje tråd du skriver i? det går, jag har hittat reggade crossar på blocket som har papper och allting, även om det kostar mycket pengar så går det! och nä det är inte bara att ta pluggen i kröken på en exc så går den som en sx, du kan köpa sx rör och sätta på en exc så går den bättre.
Men undra vem det är som är puckad här!
"jag har hittat". Ja ENDUROREGGADE crossar ja, det är en jävla stor skillnad mot en LV-reggad hoj!
Nej, det är verkligen inte att "bara byta rör". Vet du ens vad som skiljer mellan en enduro och en cross hoj?
Du vet ju verkligen inte vad du snackar om iaf!
KoNG skrev:
haha grejen är att Henry har rätt! Klart som fan en EXC har papper etc, den är ju gjord för väg och registrerad, alltså ingen cross, mer enduro, skillnad på en KX125 eller YZ!
Precis! Det är grymt stor skillnad!
nä inte enduroreggade hojar, landsvägsreggade hojar som från början har varit crossar, jag hittade en ktm 250 sx som var reggad med supermotard hjul, och den var för gata!!
lule skrev:henry, varför måste du vara så dryg och puckad i varje tråd du skriver i? det går, jag har hittat reggade crossar på blocket som har papper och allting, även om det kostar mycket pengar så går det! och nä det är inte bara att ta pluggen i kröken på en exc så går den som en sx, du kan köpa sx rör och sätta på en exc så går den bättre.
Men undra vem det är som är puckad här!
"jag har hittat". Ja ENDUROREGGADE crossar ja, det är en jävla stor skillnad mot en LV-reggad hoj!
Nej, det är verkligen inte att "bara byta rör". Vet du ens vad som skiljer mellan en enduro och en cross hoj?
Du vet ju verkligen inte vad du snackar om iaf!
KoNG skrev:
haha grejen är att Henry har rätt! Klart som fan en EXC har papper etc, den är ju gjord för väg och registrerad, alltså ingen cross, mer enduro, skillnad på en KX125 eller YZ!
Precis! Det är grymt stor skillnad!
nä inte enduroreggade hojar, landsvägsreggade hojar som från början har varit crossar, jag hittade en ktm 250 sx som var reggad med supermotard hjul, och den var för gata!!
Då det inte finns något CoC intyg att få tag på till en sådan hoj gör det omöjligt att registrera den. Vilket betyder att antingen ljuger du eller annonsören.