Hur går det för våra konkurrenter?

Information om sajten, meddelanden från redaktionen m.m.
Användarens profilbild
Jonas
Legenden
Inlägg: 1973
Blev medlem: 21 maj 2007, 13:33
Ort: Stockholm

Hur går det för våra konkurrenter?

Inlägg av Jonas »

Efter moppenet böt sin ledning har det skett lite mindre ändringar. T.ex. har dom tagit bort kön och alla frågor vid registrering vilket leder till mycket nytt folk. Dock ligger dom bara på 17 och 20 tusen.

Tror ni detta kommer göra att deras forum ballar ur med massa fuckon? Vore ju roligt. Har ni hört något om stämningen på mnf i övrigt?
Användarens profilbild
Frillanmcdillan
Svårstartad skrothög
Inlägg: 191
Blev medlem: 28 maj 2009, 17:26

Inlägg av Frillanmcdillan »

idk, men jag förstår mig inte på den sidan, helt fucked up! här finns det ordentliga menyer och godsaker:P
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

Ja, själva forumet är väl okej men resten suger. Alla "anvädarmenyer", profil etc är kasst...

edit: stämningen vettefan, är aldrig inne där i princip...
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
antis
Varnad
Inlägg: 286
Blev medlem: 4 oktober 2008, 09:13

Inlägg av antis »

Trodde det var en väldigt seriös sida med masser kunniga personer. Men jag tycker bättre om tsr, brukar ofta komma felaktiga eller dryga svar på mnf
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Inlägg: 7860
Blev medlem: 2 oktober 2008, 14:48
Ort: Piteå, Öjebyn
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

vad jag har märkt på mnf så klankar alla ner varandra, dvs så lite kompisstämning som möjligt typ
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
Användarens profilbild
Rabxorzz
F.D Moderator
Inlägg: 5615
Blev medlem: 26 mars 2008, 20:21
Ort: Skövde
Kontakt:

Inlägg av Rabxorzz »

Det är typ dom som varit där längst som har en gemenskap. Dom nya skiter dom i.

Och dom flesta börjar bli över 20 också
Bild
Användarens profilbild
Muffä
Dikes-körarN
Inlägg: 1081
Blev medlem: 16 mars 2009, 07:19

Inlägg av Muffä »

jag fattar typ 0 på Mnf :O här e de hur jävla skönt som helst:) TSR FTW! :D
mtpower
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 408
Blev medlem: 31 mars 2008, 17:35
Ort: Jag kör MT5 / Vara
Kontakt:

Inlägg av mtpower »

Estilete_Stuntarn skrev:jag fattar typ 0 på Mnf :O här e de hur jävla skönt som helst:) TSR FTW! :D

Det är nog för att du är van med forumstilen här.

Själv hade man svårt att hitta när man kom hit eftersom det bara var vBulletin jag hade använt innan.

Angående stämningen så är det lite drygt som ni säger, men bra svar får man oftast.
MT5 for life!

Jag hatar DT.

Ta inte allt bokstavligt...

Tveka inte att dra iväg ett PM om du behöver hjälp med din MT.
tJocke
Elmoped
Inlägg: 102
Blev medlem: 9 mars 2009, 17:40
Ort: Storvreta

Inlägg av tJocke »

På mnf kan dom vara sjukt dryga och jobbiga men ibland kan dom vara hur bra som helst! :wub:
Användarens profilbild
Tuta
King of the street
Inlägg: 3459
Blev medlem: 11 april 2008, 16:48
Ort: Nyköping

Inlägg av Tuta »

Jag tror inte det har gått nedåt sen dom bytte ägare, även fast nu var första gången jag va inne där på ett halvår eller så..

Det är ju som rabxorzz säger, bara gammalt folk där som tror dom äger sidan :P
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det ;)
Victorh: eller skall man fråga? :)
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten ;)

Bild
Det är jag som är Tuta ;)
proler
Svårstartad skrothög
Inlägg: 271
Blev medlem: 10 juli 2008, 15:06
Ort: sjöbo

!!!

Inlägg av proler »

sen inne på MNF så har t:ex inte jag behörig het för typ kolla vissas trådar osv så där var fett tråkigt inne å ingen svara på sina frågor, men här innen på tsr så är det mycket trevligare stämning
malaguti firefox F15

www.sjobomeeting.webb.se
Användarens profilbild
TobbaN
King of the street
Inlägg: 3415
Blev medlem: 27 juni 2008, 18:38

Inlägg av TobbaN »

antis skrev:Trodde det var en väldigt seriös sida med masser kunniga personer. Men jag tycker bättre om tsr, brukar ofta komma felaktiga eller dryga svar på mnf
Dryga svar
Bra, då är jag inte ensam om det.
Har sett vissa trådar där dom beter sig som idioter.

Sen är deras sida så lite svår att fatta + den ser så tråkig ut.
TSR har en roligare design, bättre framsida, och mycket trevligare folk.
Jonas skrev:Tror ni detta kommer göra att deras forum ballar ur med massa fuckon?
Haha, det hade vart jävligt kul 8)
f.d TSR-Crew
Användarens profilbild
wuedde
TSR SkåningeN
Inlägg: 651
Blev medlem: 30 september 2008, 17:14
Ort: svedala
Kontakt:

Inlägg av wuedde »

Tobban skrev:
Jonas skrev:Tror ni detta kommer göra att deras forum ballar ur med massa fuckon?
Haha, det hade vart jävligt kul 8)
Problemet kommer då vara att alla fuckon kommer komma hit då!:P
TobbaN skrev: "Visa din ilska genom internet, ANVÄND CAPS LOCK!!" :D
Användarens profilbild
Rabxorzz
F.D Moderator
Inlägg: 5615
Blev medlem: 26 mars 2008, 20:21
Ort: Skövde
Kontakt:

Inlägg av Rabxorzz »

wuedde skrev:
Tobban skrev:
Jonas skrev:Tror ni detta kommer göra att deras forum ballar ur med massa fuckon?
Haha, det hade vart jävligt kul 8)
Problemet kommer då vara att alla fuckon kommer komma hit då!:P
Och mnf tvingas lägga ner ;)
Bild
Användarens profilbild
Thorsken
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 375
Blev medlem: 30 juni 2009, 20:03
Ort: Skara

Inlägg av Thorsken »

Rabxorzz skrev:
wuedde skrev:
Tobban skrev: Haha, det hade vart jävligt kul 8)
Problemet kommer då vara att alla fuckon kommer komma hit då!:P
Och mnf tvingas lägga ner ;)
om deras sida läggs ner så kommer ju fan ALLA "Fuckos" hit xD


Föresten läste att de bara var 17 tusen.. ja trodde TSR varen av de mindre sidorna :lol: :P
Användarens profilbild
StekarN
Elmoped
Inlägg: 91
Blev medlem: 5 augusti 2008, 18:38

Inlägg av StekarN »

Thorsken skrev:
Rabxorzz skrev:
wuedde skrev: Problemet kommer då vara att alla fuckon kommer komma hit då!:P
Och mnf tvingas lägga ner ;)
om deras sida läggs ner så kommer ju fan ALLA "Fuckos" hit xD


Föresten läste att de bara var 17 tusen.. ja trodde TSR varen av de mindre sidorna :lol: :P
Tsr har ju sjukt mycket bottar som fortfarande finns registrerade men är bannade.
För övrigt så har tsr mycket roligare folk :)
/mz
meatspin.com
ShercoTZR
Elmoped
Inlägg: 23
Blev medlem: 10 juni 2009, 18:16

Inlägg av ShercoTZR »

TSR e bra men MNF smiskar TSR :twisted: På den sidan kan man premunurera på trådar så man får veta när där händer något, de kan man inte här :evil: Vilket gör de lite svårare att följa ett project för jag kan ens inte hålla koll på en jävla tråd här!!!!!
Mopeds is my life and style!!!!!!!!
ShercoTZR
Elmoped
Inlägg: 23
Blev medlem: 10 juni 2009, 18:16

Inlägg av ShercoTZR »

På MNF så låter dem visst dem nya meddlemmarna få va med i gemmenskapen dem har även en bättre än här för på den kan man känna igen varnadra på namnet här så känner man inte igen varandra alls för alla har ahlvnakna brudar som någon modat ihop!!!!!!!! På MNF så skämtar alla med varandra och gör så alla känner sig hemma. Alla skämtar med varandra och har de bra, fast här så pratar alla bara om t.ex. projectet elelr vad fan tråden handlar om.
Mopeds is my life and style!!!!!!!!
Användarens profilbild
stunt_pojken^^
King of the street
Inlägg: 2749
Blev medlem: 10 november 2008, 21:35
Ort: laholm
Kontakt:

Inlägg av stunt_pojken^^ »

ShercoTZR skrev:TSR e bra men MNF smiskar TSR :twisted: På den sidan kan man premunurera på trådar så man får veta när där händer något, de kan man inte här :evil: Vilket gör de lite svårare att följa ett project för jag kan ens inte hålla koll på en jävla tråd här!!!!!
det kan man här oxzå bara så du vet sen äger tsr mnf mw

sen så ska jag skriva som folk på mnf skrev till mig när jag sa att tsr va bättre



stick till dit jävla mnf om det nu är så jävla mkt bättre :evil:
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

ShercoTZR skrev:På MNF så låter dem visst dem nya meddlemmarna få va med i gemmenskapen dem har även en bättre än här för på den kan man känna igen varnadra på namnet här så känner man inte igen varandra alls för alla har ahlvnakna brudar som någon modat ihop!!!!!!!! På MNF så skämtar alla med varandra och gör så alla känner sig hemma. Alla skämtar med varandra och har de bra, fast här så pratar alla bara om t.ex. projectet elelr vad fan tråden handlar om.
Din åsikt, men min och mååånga andras uppfattningar är att de sitter en bunt med maktgalna admins där som leker best dom vill och skiter i dom flesta nya...
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
TobbaN
King of the street
Inlägg: 3415
Blev medlem: 27 juni 2008, 18:38

Inlägg av TobbaN »

ShercoTZR skrev:På MNF så låter dem visst dem nya meddlemmarna få va med i gemmenskapen dem har även en bättre än här för på den kan man känna igen varnadra på namnet här så känner man inte igen varandra alls för alla har ahlvnakna brudar som någon modat ihop!!!!!!!! På MNF så skämtar alla med varandra och gör så alla känner sig hemma. Alla skämtar med varandra och har de bra, fast här så pratar alla bara om t.ex. projectet elelr vad fan tråden handlar om.
Jag håller med bensinskalle helt & hållet.
Och är det inte meningen att man ska sitta och skämta i någon tråd.
Man ska hålla sig till topic. Annars kan jag ju gå in på ngn random tråd och skriva "Hej, jag är ett UFO".
Hur skulle det vart om alla skrivit saker som inte haft med Topic att göra?
Inte bra antagligen..
TSR e bra men MNF smiskar TSR På den sidan kan man premunurera på trådar så man får veta när där händer något, de kan man inte här Vilket gör de lite svårare att följa ett project för jag kan ens inte hålla koll på en jävla tråd här!!!!!
Jo, man kan vista premunemera på trådar.
Det är nog bara du som kn*llat upp inställningarna lite :roll:
Men gå in på Inställningar, så ska du se vem som har rätt.
f.d TSR-Crew
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

TobbaN skrev:
ShercoTZR skrev:På MNF så låter dem visst dem nya meddlemmarna få va med i gemmenskapen dem har även en bättre än här för på den kan man känna igen varnadra på namnet här så känner man inte igen varandra alls för alla har ahlvnakna brudar som någon modat ihop!!!!!!!! På MNF så skämtar alla med varandra och gör så alla känner sig hemma. Alla skämtar med varandra och har de bra, fast här så pratar alla bara om t.ex. projectet elelr vad fan tråden handlar om.
Jag håller med bensinskalle helt & hållet.
Och är det inte meningen att man ska sitta och skämta i någon tråd.
Man ska hålla sig till topic. Annars kan jag ju gå in på ngn random tråd och skriva "Hej, jag är ett UFO".
Hur skulle det vart om alla skrivit saker som inte haft med Topic att göra?
Inte bra antagligen..
Jo precis.

De gör ju inget om man skojar med varann bara de inte går överstyr, de är ju en enorm skillnad på skoj och sabotage och de ser vi självklart så de är inget man ska vara rädd för. Men mnf verkar ju vara så pass korrupta och vissa "äldre" medlemmar överlägsna och känner dom för de kastar dom ju gärna skit på folk bara för att dom känner för de, medan dom är gulleplutt med varandra...[/quote]
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
TobbaN
King of the street
Inlägg: 3415
Blev medlem: 27 juni 2008, 18:38

Inlägg av TobbaN »

bensinskalle är nog en utav de få som fattar.
Jag tänker precis samma.
f.d TSR-Crew
Michél
Elmoped
Inlägg: 22
Blev medlem: 19 augusti 2009, 23:47

Inlägg av Michél »

Intressanta åsikter!

Till TS kan jag säga att kön inte alls har försvunnit - däremot är vi effektivare på att gå igenom ansökningar numera.

Ansökningskön finns dock kvar i vanlig form och kraven på ansökningarna har sedan årsskiftet blivit högre.

Det är ingenting som nya forumägarna (som tillträdde slutet april -09) har bestämt utan är något som jag med övriga moderatorer har arbetat fram.

TSR har inte en ansökningskö på samma sätt vilket kan vara en fördel då man som person lätt kan registrera sig, nackdelen är att det ramlar in otroligt mycket skit.

MNF har ansökningskön och i nuläget tar vi in 40 - 60% utav samtliga ansökningar som kommer in. Har man skrivit en för dålig ansökan får man helt enkelt göra om den.

Mängden medlemmar avgör ju inte hur bra ett forum är egentligen, det som avgör är kunskapen på personerna som finns på forumet samt hur mycket material som finns sedan tidigare att söka sig fram till.

Tycler det är lite komiskt att man anser att "de äldre är korrupta" då de flesta som spårar ur faktiskt blir bannade samt är yngre än mig. I dagsläget är vi knappt någon som är 20 år eller äldre bland moderatorerna. Att man blir bannad då man gör fel är i mina ögon inte så konstigt, det händer de flesta och har ingenting med att göra att "vi vill göra som vi vill" utan har mer att göra att det ska finnas viss kvalitet på det som finns.

Att det är äldre personer som är moderatorer är inte alltför konstigt då man oftast har hunnit mogna mycket som person och även hunnit ta till sig mer erfarenhet. Jag själv blev moderator strax innan jag fyllde 19 år efter 5 år som vanlig medlem på forumet, år som jag lärt mig hantera hela systematiken.

Jag har aldrig förstått varför man "måste välja sida" när det gäller TSR eller MNF? Varför detta krig?

Ingen tjänar ju något på en debatt om vilket forum som är bäst eller ej, det är ju upp till var och en vad man själv trivs med och tycker är kul.

Så istället för skitsnack och rykten - ta reda på fakta nu när ni kan. Webrymden är mycket mindre än ni anar.
Administratör MNF Forum
Användarens profilbild
TobbaN
King of the street
Inlägg: 3415
Blev medlem: 27 juni 2008, 18:38

Inlägg av TobbaN »

"Ingen tjänar ju något på en debatt om vilket forum som är bäst eller ej, det är ju upp till var och en vad man själv trivs med och tycker är kul."

Precis, det fattar inte jag heller.
Men då kommer en följd fråga.

Vad tjänade ni på att spamma ner TSR?
Var det för att jävlas, för skojs skull, var ni fulla. Varför?
Liksom, man tjänar ju inget på det heller.
Bara undrar.
f.d TSR-Crew
Michél
Elmoped
Inlägg: 22
Blev medlem: 19 augusti 2009, 23:47

Inlägg av Michél »

TobbaN skrev:"Ingen tjänar ju något på en debatt om vilket forum som är bäst eller ej, det är ju upp till var och en vad man själv trivs med och tycker är kul."

Precis, det fattar inte jag heller.
Men då kommer en följd fråga.

Vad tjänade ni på att spamma ner TSR?
Var det för att jävlas, för skojs skull, var ni fulla. Varför?
Liksom, man tjänar ju inget på det heller.
Bara undrar.
Frågan är varför du säger "ni"?

Jag ansvarar inte för vad andra personer gör, möjligtvis mina småsyskon men längre än så går inte mitt ansvarsområde.

Det som hände var ingenting som MNF själva hade bestämt, utan någonting som medlemmar därifrån hade bestämt med varandra.

Så att blanda in forumet i det hela känns lite fel, på samma sätt som att jag skulle smutskasta hela TSR om någon härifrån reggar sig hos oss och börjar spåra ut.

Varje person ansvarar för sina egna handlingar - oavsett om de är reggade på MNF eller TSR.
Administratör MNF Forum
Användarens profilbild
TobbaN
King of the street
Inlägg: 3415
Blev medlem: 27 juni 2008, 18:38

Inlägg av TobbaN »

Michél skrev:
TobbaN skrev:"Ingen tjänar ju något på en debatt om vilket forum som är bäst eller ej, det är ju upp till var och en vad man själv trivs med och tycker är kul."

Precis, det fattar inte jag heller.
Men då kommer en följd fråga.

Vad tjänade ni på att spamma ner TSR?
Var det för att jävlas, för skojs skull, var ni fulla. Varför?
Liksom, man tjänar ju inget på det heller.
Bara undrar.
Frågan är varför du säger "ni"?

Jag ansvarar inte för vad andra personer gör, möjligtvis mina småsyskon men längre än så går inte mitt ansvarsområde.

Det som hände var ingenting som MNF själva hade bestämt, utan någonting som medlemmar därifrån hade bestämt med varandra.

Så att blanda in forumet i det hela känns lite fel, på samma sätt som att jag skulle smutskasta hela TSR om någon härifrån reggar sig hos oss och börjar spåra ut.

Varje person ansvarar för sina egna handlingar - oavsett om de är reggade på MNF eller TSR.
Vad jag hade hört, så var det även Mods med.
Stämde detta?
Om det inte stämmer, så har väl jag läst fel. Eller så vet jag inte vad.
f.d TSR-Crew
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Inlägg: 7860
Blev medlem: 2 oktober 2008, 14:48
Ort: Piteå, Öjebyn
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

det var modds med, och jag måste erkänna att det är väldigt lågt...
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
Användarens profilbild
TobbaN
King of the street
Inlägg: 3415
Blev medlem: 27 juni 2008, 18:38

Inlägg av TobbaN »

kallepalle skrev:det var modds med, och jag måste erkänna att det är väldigt lågt...
Bra.

Och då har jag svaret på frågan.
Det är därför jag säger "ni".

Hade inte brytt mig nåt större om det var några vanliga medlemmer.

Men när moderatorer gör det, då visar det brist på ansvar.
f.d TSR-Crew
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

Ledsen Michél om ja kanske överdrev eller så, visst gäller de inte alla osv.

Men de är tyvärr den uppfattningen jag fått från vissa medlemmar och vad ja hört från andra. Ett perfekt exempel var ju parden_gökbo som i princip trakaserade mig bara för att han trodde ja ljög ( och han är/ var iaf en medlem från just mnf ). De är somsagt den uppfattningen ja fått av vissa personer och de har väl smittat ner min åsikt om själva forumet.

Men sen har alltid tendensen funnits att mnf har hackat på tsr, spammet är ju som ett litet exempel. Många som försöker få mnf att verka så överlägset...

Ni ligger ju helt klart före med kunskapen och de är något ja önskar att vi hade mer av här. Ja jobbar personligen för att försöka snygga till här nu och förhoppningsvis blir de bättre...
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Inlägg: 7860
Blev medlem: 2 oktober 2008, 14:48
Ort: Piteå, Öjebyn
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

sen att era medlemmar är omogna nog för spamm. okej, lite grann kanske inte gör så stor skada, MEN att börja posta bögporr och att dos:a och ddos:a sidan är att sjukta åt helvete för lågt...
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
Tomaz
King of the street
Inlägg: 3621
Blev medlem: 5 oktober 2008, 19:14

Inlägg av Tomaz »

Ska jag vara helt ärlig håller jag med Michel med just en sak.

Varför ska man hålla på och tjafsa osv? Kan inte alla bara välja det forum dem trivs på bäst.
Helt rätt sagt!

Men det där jävla spammet var sjukt irriterade.
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen
Inlägg: 2164
Blev medlem: 22 juli 2009, 00:34
Ort: Vara

Inlägg av nippertippan »

även om jag inte vart bannad så hade jag begärt att absolut alla mina inlägg skulle raderats MNF + att jag hade begärt mitt account raderat på MNF.

På den korta tid jag vart med där så gick det nerför med MNF, och det fort, och med facit i det som sedan här hände med Dos-attacker, spamming o annat skit, och att det kom från personer i vissa fall som absolut INTE skulle ha råd med det av rena policy-skäl, var ett så lågt slag under bältet att Glocanet är rena eiffeltornet typ.

Ledsen att säga det men tyvärr, det är fakta. Sedan markais idiotiska påhopp på mig, bara för att han inte kunde ta att jag inte har intresse av hans s.k custom-pulka, och att han tog det på ett sätt som inte står maffiabossar eller kriminella efter var även det ett slag lååångt under bältet.

Så tyvärr, MNF går fetbort, mycket, mycket långt bort.
Forumets nippertippa! Puss på er!
Användarens profilbild
bluerider94
King of the street
Inlägg: 2135
Blev medlem: 10 juli 2009, 21:09
Ort: Lysekil

Inlägg av bluerider94 »

ja, den där spammningen va ju så sjukt omoget så det var inte riktigt klokt! är det någon somhar läst tråden? någon som kom med idén att spamma tsr.. många reggade sig och sen vid 01.00 skulle ju alla skriva sen när det var klart var det någon som ville att dom skulle göra det IGEN:O hur moget är detta? och sen började dom skriva att dom hadde spammat sönder hela tsr och att hela sidan hacke "fuckat" och att den krashade.. hur dum får man vara?
snygg bakskärm, gustaviansk stil elle?

Oskar Hagstöm "Det är skit konstigt med mig, antingen får jag INGET eller så får jag något"
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen
Inlägg: 2164
Blev medlem: 22 juli 2009, 00:34
Ort: Vara

Inlägg av nippertippan »

bluerider94 skrev:ja, den där spammningen va ju så sjukt omoget så det var inte riktigt klokt! är det någon somhar läst tråden? någon som kom med idén att spamma tsr.. många reggade sig och sen vid 01.00 skulle ju alla skriva sen när det var klart var det någon som ville att dom skulle göra det IGEN:O hur moget är detta? och sen började dom skriva att dom hadde spammat sönder hela tsr och att hela sidan hacke "fuckat" och att den krashade.. hur dum får man vara?
Jaaaa du, det kan man verkligen fråga sig. Många bra frågor lär inte få några bra svar...
Forumets nippertippa! Puss på er!
Skriv svar