Twostroke fraktkostnader

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
Gl3nn
TSR-Finnen
Inlägg: 1127
Blev medlem: 9 augusti 2007, 01:03
Ort: pargas (finland)

Twostroke fraktkostnader

Inlägg av Gl3nn »

Är de nån annan en jag som tycker fraktkostnaderna är allt för höga på twostroke? t.ex. om jag skall beställa en kick för 200 kr måste ja betala 390 kr i frakt ?? för att ja bor i finland.
Men köper ja från easyparts (nederländerna) så är de 120 kr och längre bort hur kan det gå ihop ??
MVH//Gl3nn
Användarens profilbild
KoNG
F.D Moderator
Inlägg: 3416
Blev medlem: 24 september 2007, 14:43
Ort: Skara

Inlägg av KoNG »

Det är från företag till företag, varje företag har olika utlandskostnader. I detta fall så har twostroke väldigt högt pris.

Mvh // KoNG
LUGNARAAAJ

Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information

EVO-Projekt
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=34937
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator
Inlägg: 3773
Blev medlem: 12 augusti 2007, 13:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av chifen »

lite konstigt att twostroke har samma frakt för allt bara. kan ju vara bra också om man beställer mycket, men om man ska köpa något för typ 50 kr så kostar et 200 med frakt
Användarens profilbild
Mekanikern
F.D Moderator
Inlägg: 804
Blev medlem: 30 maj 2007, 16:37
Ort: Södertälyeah!
Kontakt:

Re: Twostroke fraktkostnader

Inlägg av Mekanikern »

Gl3nn skrev:Är de nån annan en jag som tycker fraktkostnaderna är allt för höga på twostroke? t.ex. om jag skall beställa en kick för 200 kr måste ja betala 390 kr i frakt ?? för att ja bor i finland.
Men köper ja från easyparts (nederländerna) så är de 120 kr och längre bort hur kan det gå ihop ??
MVH//Gl3nn
Alla olika företag använder sig utav olika levereringsföretag.

Scooter-attack använder sig utav USP, vilket är ända hem till dörren och kostar ca 280 (i mitt fall) medans andra kan erbjuda delar till ett billigare/högre pris.
Användarens profilbild
eriksson2k
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 468
Blev medlem: 14 december 2007, 17:34
Ort: kallinge
Kontakt:

Inlägg av eriksson2k »

flytta till sverige?
Användarens profilbild
wattiwatti
Elmoped
Inlägg: 134
Blev medlem: 24 februari 2008, 23:51
Ort: K-stad

Inlägg av wattiwatti »

eriksson2k skrev:flytta till sverige?
haha ! håller faktist med om att det e höga fraktkostnader, brukar ju beställa grejjor o sen när man fått dom och går in på sidan igen hittar man nått skitcoolt, sen pallar man bara itne köpa det för att frakten e så satans dyr, dom skulle fixat utkörning för en 50lapp. sjuukt najjs :) kunde satt nån hemlös bakom ratten, slipper dom va ute o frysa o supa skallen av sig iaf.
Rapé är för mesar..
Användarens profilbild
Mekanikern
F.D Moderator
Inlägg: 804
Blev medlem: 30 maj 2007, 16:37
Ort: Södertälyeah!
Kontakt:

Inlägg av Mekanikern »

Använd twostroke tråden - hänglåset åker på här.
Låst