Hej! jag har tagit mitt förnuft till fånga och insett att de inte är någon ide att köra med efekt rör och sportfilter osv med min aerox 08. eftersom jag kommer köra till skolan varie dag (dvs in till centrala Göteborg) så är de inte smart att åka runt och skylta med att den är trimmad. så nu är min fråga:
Vad kan man trimma för att de inte ska synas utan på eller höras allt för mkt? vill komma ifrån de fjuttiga 45km/h...
Som ni märker postar jag flera trådar men de är för att jag ska få börja köra nu om ne månad och är j*vligt ivrig att få böra meka
Plugga ur moppen från alla strypningar. Sätt på större förgasare och du kan byta cylinder också till sport eller 70cc, utan att det syns utanpå moppen ...det finns mycket man kan göra.
Kymco super 9 AC
70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter
okej, a v-ringen räcker nog. behöver nt mer än 65 km/h. ja vill trimma så att de inte går så jävla långsamt på väg till skolan (jag måste köra på en 90 väg )
byt munstycke även om du bara drar v-ringen! gör skillnad!
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det
Victorh: eller skall man fråga?
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten
okej va tror ni man kommer upp i då? med dragen v-ring och luftfilter? jag vill komma upp i hastighet lite så att men inte ligger i 45 på 90 sträkan -.-
poolarens 08 rox gjorde 70 plant med klämt blindrör och dragen ring, men som sagt skaffa 70cc, effektrör (orginal stuk), plugga ur luft burken, blackbox (in worst case senario) sen ställ in allt med vikter munstycke etc.
krook skrev:okej va tror ni man kommer upp i då? med dragen v-ring och luftfilter? jag vill komma upp i hastighet lite så att men inte ligger i 45 på 90 sträkan -.-
65 typ? Men skit i luftfiltret
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det
Victorh: eller skall man fråga?
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten
okej, poängen va att nt trimma så mkt, ja tkr nt de e vört att riskera en moppe för 20 000kr. Hellre köpa någon lite äldre på blocketsom man kan leka med
krook: Det polisen gör då är att belägga mopeden med körförbud och den måste ombesiktas innan förbudet hävs. på så sätt är det bara slänga på orginal delarna besikta ( typ 800) och slänga på igen, polisen utgår i 90 % av fallen på ljudet hos mopeden, så länge du behåller org rör samt luftburk så skall det inte vara några problem, ha en black box i värsta fall. Om du ändå ska trimma tycker jag gott du kan gå hela vägen då straffet är det samma.
dra variator ringen (aerox går skit bra utan den tycker jag) och sen kan du nog stoppa igen katalysatorn och där är nog lite tendens till plugg i myningen som du kan slipa ner men tror du kan behöva byta munstycke för detta, min kompis aerox skar när han drog v ringen utan att byta munstycke :S
sen kan du nog gjöra ngt med vikterna, vet inte så mykt om sånt men tror du ska ha lite lättare vcikter, mer axx men kanske lite snållare topp eller om du vill ha tvärt om...
Spegel, spegel på...hjälmen där...säg mig vem som moppe kungen är? <3 xD