lillnickes 144 turbo projekt. till salu!

Här kan du lägga upp projekt på tex. lätt MC, fiddy eller hemmabygge. Inga frågor i detta forum!

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

vilken färg?

ocean race blue
66
72%
titangrå/grafitgrå
26
28%
 
Antal röster: 92

Användarens profilbild
SportJohan
Svårstartad skrothög
Inlägg: 194
Blev medlem: 13 februari 2009, 19:14
Ort: Bjästa, som ligg blann norrlands kronjuveler å skallrer
Kontakt:

Inlägg av SportJohan »

I önske deg, min gode vän, en lyckad besiktning! 8)

Skissen såg nå jävulskt bra ut, gillar flaggan! :D
**********************************
Alkohol å kvinnohål är de enda hål jag tål
**********************************
Norrland, ty e e de vackreste som finnes!
Användarens profilbild
Rabxorzz
F.D Moderator
Inlägg: 5615
Blev medlem: 26 mars 2008, 20:21
Ort: Skövde
Kontakt:

Inlägg av Rabxorzz »

Ge mig din paintade koffert :D
Bild
Användarens profilbild
lillnick3
Svårstartad skrothög
Inlägg: 345
Blev medlem: 15 juni 2007, 19:31
Ort: skellefteå

Inlägg av lillnick3 »

Rabxorzz skrev:Ge mig din paintade koffert :D
kan ta kort på hur den blev irl ;) allt ljud är borta nu ur bilen! om den går igenom besiktningen nu på onsdag så br snart bilen väldigt rlg att köra :wink:
Weckis skrev: lillnick3 e en gryming på bakhjulet, har aldrig slitit ut ett framdäck
lillmkw <3
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Inlägg: 7860
Blev medlem: 2 oktober 2008, 14:48
Ort: Piteå, Öjebyn
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

lycka till med bes!
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen
Inlägg: 2164
Blev medlem: 22 juli 2009, 00:34
Ort: Vara

Inlägg av nippertippan »

Apropå din sista bild. varför raggar du inte fram Volvos egna såna stripes? satt på volvo 142/144 GT 69-71. kostar nog en peng men finns att köpa på bl.a Ebay.

Fälgarna samma sak, ragga fram P1800.ans klöverfälgar, så blir han mums din bil.
Forumets nippertippa! Puss på er!
Användarens profilbild
lillnick3
Svårstartad skrothög
Inlägg: 345
Blev medlem: 15 juni 2007, 19:31
Ort: skellefteå

Inlägg av lillnick3 »

Skåningens-handelsbod skrev:Apropå din sista bild. varför raggar du inte fram Volvos egna såna stripes? satt på volvo 142/144 GT 69-71. kostar nog en peng men finns att köpa på bl.a Ebay.

Fälgarna samma sak, ragga fram P1800.ans klöverfälgar, så blir han mums din bil.
har inte hittat några sånna stripes. dock blir bilen lite mer unik med målade stripes på mitt sätt. fälgar har jag just köpt, sålde ju alufälgarna för plåt passar bättre på stuket jag vill ha till bilen. hoppashoppas att den går igenom nu så den kan börja opereras för sina hjärtproblem ;)
Weckis skrev: lillnick3 e en gryming på bakhjulet, har aldrig slitit ut ett framdäck
lillmkw <3
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen
Inlägg: 2164
Blev medlem: 22 juli 2009, 00:34
Ort: Vara

Inlägg av nippertippan »

lillnick3 skrev:
Skåningens-handelsbod skrev:Apropå din sista bild. varför raggar du inte fram Volvos egna såna stripes? satt på volvo 142/144 GT 69-71. kostar nog en peng men finns att köpa på bl.a Ebay.

Fälgarna samma sak, ragga fram P1800.ans klöverfälgar, så blir han mums din bil.
har inte hittat några sånna stripes. dock blir bilen lite mer unik med målade stripes på mitt sätt. fälgar har jag just köpt, sålde ju alufälgarna för plåt passar bättre på stuket jag vill ha till bilen. hoppashoppas att den går igenom nu så den kan börja opereras för sina hjärtproblem ;)
Letar efter bild på en äkta GT med stripes på
Forumets nippertippa! Puss på er!
Användarens profilbild
lillnick3
Svårstartad skrothög
Inlägg: 345
Blev medlem: 15 juni 2007, 19:31
Ort: skellefteå

Inlägg av lillnick3 »

Skåningens-handelsbod skrev:
lillnick3 skrev:
Skåningens-handelsbod skrev:Apropå din sista bild. varför raggar du inte fram Volvos egna såna stripes? satt på volvo 142/144 GT 69-71. kostar nog en peng men finns att köpa på bl.a Ebay.

Fälgarna samma sak, ragga fram P1800.ans klöverfälgar, så blir han mums din bil.
har inte hittat några sånna stripes. dock blir bilen lite mer unik med målade stripes på mitt sätt. fälgar har jag just köpt, sålde ju alufälgarna för plåt passar bättre på stuket jag vill ha till bilen. hoppashoppas att den går igenom nu så den kan börja opereras för sina hjärtproblem ;)
Letar efter bild på en äkta GT med stripes på
letade lite igår men hittade inga med "rätt" stripes
Weckis skrev: lillnick3 e en gryming på bakhjulet, har aldrig slitit ut ett framdäck
lillmkw <3
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen
Inlägg: 2164
Blev medlem: 22 juli 2009, 00:34
Ort: Vara

Inlägg av nippertippan »

lillnick3 skrev:
Skåningens-handelsbod skrev:
lillnick3 skrev: har inte hittat några sånna stripes. dock blir bilen lite mer unik med målade stripes på mitt sätt. fälgar har jag just köpt, sålde ju alufälgarna för plåt passar bättre på stuket jag vill ha till bilen. hoppashoppas att den går igenom nu så den kan börja opereras för sina hjärtproblem ;)
Letar efter bild på en äkta GT med stripes på
letade lite igår men hittade inga med "rätt" stripes
har bild på dem i en bok jag har här hemma där även de rätta fälgarna syns, och tro mig dina är inte långt borta ifrån den looken. jag kan maila dig den bilden om du vill.

meh.., pyttsar ut den här ute!

Bild
Forumets nippertippa! Puss på er!
Användarens profilbild
meanzick
Axel och Vickes personliga slav
Inlägg: 7262
Blev medlem: 18 maj 2008, 12:25
Ort: Hemma hos Mille
Kontakt:

Inlägg av meanzick »

vill se mer nu :D
Tillhör mille!
Användarens profilbild
lillnick3
Svårstartad skrothög
Inlägg: 345
Blev medlem: 15 juni 2007, 19:31
Ort: skellefteå

Inlägg av lillnick3 »

Skåningens-handelsbod skrev:
lillnick3 skrev:
Skåningens-handelsbod skrev: Letar efter bild på en äkta GT med stripes på
letade lite igår men hittade inga med "rätt" stripes
har bild på dem i en bok jag har här hemma där även de rätta fälgarna syns, och tro mig dina är inte långt borta ifrån den looken. jag kan maila dig den bilden om du vill.

meh.., pyttsar ut den här ute!

Bild
tackar! jävlar blev nästan sugen på att bygga en "replica" ;) inte så mkt jag behöver fixa då. dock så håller jag nog mig till mina breddade plåtisar.


meanzick skrev:vill se mer nu :D
kan göra en liten bildupdate, om de nu är någon som vill se mer? :D
Weckis skrev: lillnick3 e en gryming på bakhjulet, har aldrig slitit ut ett framdäck
lillmkw <3
Användarens profilbild
PerSs0n
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 398
Blev medlem: 17 augusti 2009, 16:38
Ort: Borensberg

Inlägg av PerSs0n »

ser bra ut de där :)
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen
Inlägg: 2164
Blev medlem: 22 juli 2009, 00:34
Ort: Vara

Inlägg av nippertippan »

lillnick3 skrev:
Skåningens-handelsbod skrev:
lillnick3 skrev: letade lite igår men hittade inga med "rätt" stripes
har bild på dem i en bok jag har här hemma där även de rätta fälgarna syns, och tro mig dina är inte långt borta ifrån den looken. jag kan maila dig den bilden om du vill.

meh.., pyttsar ut den här ute!

Bild
tackar! jävlar blev nästan sugen på att bygga en "replica" ;) inte så mkt jag behöver fixa då. dock så håller jag nog mig till mina breddade plåtisar.


meanzick skrev:vill se mer nu :D
kan göra en liten bildupdate, om de nu är någon som vill se mer? :D
Den är förbannat läcker i modellen. jo, dem fälgarna kostar en skön peng idag, tror jag såg ett set gå för 15.000 kr utan däck. Hade dem på våran 142-73:a som vi haft som tills nu sista 140-serie.
Förbannat läckra hjul.
Forumets nippertippa! Puss på er!
Användarens profilbild
lillnick3
Svårstartad skrothög
Inlägg: 345
Blev medlem: 15 juni 2007, 19:31
Ort: skellefteå

Inlägg av lillnick3 »

en mini update!
Weckis skrev: lillnick3 e en gryming på bakhjulet, har aldrig slitit ut ett framdäck
lillmkw <3
Användarens profilbild
lillnick3
Svårstartad skrothög
Inlägg: 345
Blev medlem: 15 juni 2007, 19:31
Ort: skellefteå

Inlägg av lillnick3 »

update! lycka till med lägre CO ;)
Weckis skrev: lillnick3 e en gryming på bakhjulet, har aldrig slitit ut ett framdäck
lillmkw <3
Användarens profilbild
SportJohan
Svårstartad skrothög
Inlägg: 194
Blev medlem: 13 februari 2009, 19:14
Ort: Bjästa, som ligg blann norrlands kronjuveler å skallrer
Kontakt:

Inlägg av SportJohan »

lillnick3 skrev:update! lycka till med lägre CO ;)
Hur låg var den då? :wink:
**********************************
Alkohol å kvinnohål är de enda hål jag tål
**********************************
Norrland, ty e e de vackreste som finnes!
Användarens profilbild
lillnick3
Svårstartad skrothög
Inlägg: 345
Blev medlem: 15 juni 2007, 19:31
Ort: skellefteå

Inlägg av lillnick3 »

SportJohan skrev:
lillnick3 skrev:update! lycka till med lägre CO ;)
Hur låg var den då? :wink:
Bild
0,0 ;) bild längst ner i projektet
Weckis skrev: lillnick3 e en gryming på bakhjulet, har aldrig slitit ut ett framdäck
lillmkw <3
Användarens profilbild
lillnick3
Svårstartad skrothög
Inlägg: 345
Blev medlem: 15 juni 2007, 19:31
Ort: skellefteå

Inlägg av lillnick3 »

uppdejt
Weckis skrev: lillnick3 e en gryming på bakhjulet, har aldrig slitit ut ett framdäck
lillmkw <3
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

lillnick3 skrev:
kallepalle skrev:vad inhanldas till motorn då?


förövrigt tycker jag du ska köra på volvo ocean race blue :)
ska jag avslöja motorn? okej visst :D

borrad till 92mm (2100cc)
extraktorgrenrör och 2tum hela vägen, simonis lilla fullflödesdämpare
weber 36/36 eller 2st weber 45'or
skelettsvänghjul
steg3 topp
andra ventiler å fjädrar
elfläkt
comfort racing ventilkåpa

mm....
Du har ju glömt de viktigaste:

Sinterlamell! xD

Nä men skämt åsido, kam? :P Kika in på www.folkraceshop.nu ( vettefan om .nu stämmer men testa.. ) o kika på kam, där kan du nog hitta nåt kul tror ja ;)

En tätstegad m40 vore ju inte fel heller <3
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen
Inlägg: 2164
Blev medlem: 22 juli 2009, 00:34
Ort: Vara

Inlägg av nippertippan »

bensinskalle skrev:
lillnick3 skrev:
kallepalle skrev:vad inhanldas till motorn då?


förövrigt tycker jag du ska köra på volvo ocean race blue :)
ska jag avslöja motorn? okej visst :D

borrad till 92mm (2100cc)
extraktorgrenrör och 2tum hela vägen, simonis lilla fullflödesdämpare
weber 36/36 eller 2st weber 45'or
skelettsvänghjul
steg3 topp
andra ventiler å fjädrar
elfläkt
comfort racing ventilkåpa

mm....
Du har ju glömt de viktigaste:

Sinterlamell! xD

Nä men skämt åsido, kam? :P Kika in på www.folkraceshop.nu ( vettefan om .nu stämmer men testa.. ) o kika på kam, där kan du nog hitta nåt kul tror ja ;)

En tätstegad m40 vore ju inte fel heller <3
Skall du råna hans stackars plånka fullständigt? den lådan kostar mumsilibaba att införskaffa idag.

Skulle bestämt vilja avråda från skelettsvänghjul då bilen blir typ Av och På mer eller mindre med ett sådant på och typ noll med vridmoment i normal körning, skaffa lapplander-kopplingen, räcker mer än väl till för din körning. Undvik R,S,U-kammarna som inte fungerar på gatan utan är mycket svårkörda och"spetsiga" i karaktären med typ litet vridmoment på låga varv, tomgång på 1500 varv eller mer på grund av ett så våldsamt överlapp i kamtiderna. R-kam kan fungera men ger en väldigt nervös bil.
Det där paketet ovan kostar mellan 15-20K att fixa + att SBP lär ha åsikter om det där paketet, liksom polisen. och en skamdyr försäkring om dem kommer på att du har allt det där godiset under huven.

Mitt råd är att kör med K-kam, pluggad insprutartopp och ha en brukbar och samtidigt rolig bil som du har råd att föda med bensin, din setup drar lugnt i sig två liter milen utan att bry sig.


Du får ha max 140-150 hk tror jag om du inte har R-sportseriens bromsbelägg, mm, vilka idag är allmänt omöjliga att finna och OM det hittas dyrt så in i helvete (med dem rätta intygen), för att få den laglig med 180 hk. Bl.a. måste du ha 21 mm R-sport kränghämmarn fram, mm, och densamma jagas av typ 10000 andra 140-ägare och det kanske finns typ 500 att komma över..... Och dem som har dem behåller sina R-sportbitar intill döddagar. flyttas över från bil till bil och dem som har turen att hitta dem ute till salu får pynta mycket hårt.

Bilar med rätta papper, det vill säga med hög effekt inskriven i regbeviset får man betala bra hårt för. Så pass att dessa bilars identiteter säljs ofta vidare när karossen tar slut...... Inte direkt lagligt men så ser verkligheten ut.
Senast redigerad av nippertippan den 30 oktober 2009, 10:31, redigerad totalt 1 gånger.
Forumets nippertippa! Puss på er!
Användarens profilbild
hyper-RRX
Elmoped
Inlägg: 79
Blev medlem: 9 maj 2009, 20:22

Inlägg av hyper-RRX »

ån som har biltemas baslåda 1000w? är den bra? om ni har kan ni lägga upp en film
-1337-
Användarens profilbild
lillnick3
Svårstartad skrothög
Inlägg: 345
Blev medlem: 15 juni 2007, 19:31
Ort: skellefteå

Inlägg av lillnick3 »

Skåningens-handelsbod skrev:
Skall du råna hans stackars plånka fullständigt? den lådan kostar mumsilibaba att införskaffa idag.

Skulle bestämt vilja avråda från skelettsvänghjul då bilen blir typ Av och På mer eller mindre med ett sådant på och typ noll med vridmoment i normal körning, skaffa lapplander-kopplingen, räcker mer än väl till för din körning. Undvik R,S,U-kammarna som inte fungerar på gatan utan är mycket svårkörda och"spetsiga" i karaktären med typ litet vridmoment på låga varv, tomgång på 1500 varv eller mer på grund av ett så våldsamt överlapp i kamtiderna. R-kam kan fungera men ger en väldigt nervös bil.
Det där paketet ovan kostar mellan 15-20K att fixa + att SBP lär ha åsikter om det där paketet, liksom polisen. och en skamdyr försäkring om dem kommer på att du har allt det där godiset under huven.

Mitt råd är att kör med K-kam, pluggad insprutartopp och ha en brukbar och samtidigt rolig bil som du har råd att föda med bensin, din setup drar lugnt i sig två liter milen utan att bry sig.


Du får ha max 140-150 hk tror jag om du inte har R-sportseriens bromsbelägg, mm, vilka idag är allmänt omöjliga att finna och OM det hittas dyrt så in i helvete (med dem rätta intygen), för att få den laglig med 180 hk. Bl.a. måste du ha 21 mm R-sport kränghämmarn fram, mm, och densamma jagas av typ 10000 andra 140-ägare och det kanske finns typ 500 att komma över..... Och dem som har dem behåller sina R-sportbitar intill döddagar. flyttas över från bil till bil och dem som har turen att hitta dem ute till salu får pynta mycket hårt.

Bilar med rätta papper, det vill säga med hög effekt inskriven i regbeviset får man betala bra hårt för. Så pass att dessa bilars identiteter säljs ofta vidare när karossen tar slut...... Inte direkt lagligt
men så ser verkligheten ut.
har redan en komplett motor med
borrad till 92mm (2100cc)
extraktorgrenrör och 2tum hela vägen, simonis lilla fullflödesdämpare
weber 36/36
skelettsvänghjul
r kam
steg3 topp
elfläkt

dock så sitter inte den motorn i nu. ombesiktning till veckan!
comfort racing ventilkåpa
Weckis skrev: lillnick3 e en gryming på bakhjulet, har aldrig slitit ut ett framdäck
lillmkw <3
Användarens profilbild
lillnick3
Svårstartad skrothög
Inlägg: 345
Blev medlem: 15 juni 2007, 19:31
Ort: skellefteå

Inlägg av lillnick3 »

upp
Weckis skrev: lillnick3 e en gryming på bakhjulet, har aldrig slitit ut ett framdäck
lillmkw <3
Användarens profilbild
lillnick3
Svårstartad skrothög
Inlägg: 345
Blev medlem: 15 juni 2007, 19:31
Ort: skellefteå

Inlägg av lillnick3 »

uppdejt! kommentera för fan! ;)
Weckis skrev: lillnick3 e en gryming på bakhjulet, har aldrig slitit ut ett framdäck
lillmkw <3
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Inlägg: 7860
Blev medlem: 2 oktober 2008, 14:48
Ort: Piteå, Öjebyn
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

fin smiley på axeln :P nä, men det kommer bli bra!
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
Användarens profilbild
lillnick3
Svårstartad skrothög
Inlägg: 345
Blev medlem: 15 juni 2007, 19:31
Ort: skellefteå

Inlägg av lillnick3 »

lack te våren och mer trim nu i vinter. satsar på en bänkning i slutet av sommarn! :D
Weckis skrev: lillnick3 e en gryming på bakhjulet, har aldrig slitit ut ett framdäck
lillmkw <3
Användarens profilbild
lillnick3
Svårstartad skrothög
Inlägg: 345
Blev medlem: 15 juni 2007, 19:31
Ort: skellefteå

Inlägg av lillnick3 »

update!
Weckis skrev: lillnick3 e en gryming på bakhjulet, har aldrig slitit ut ett framdäck
lillmkw <3
Användarens profilbild
lillnick3
Svårstartad skrothög
Inlägg: 345
Blev medlem: 15 juni 2007, 19:31
Ort: skellefteå

Inlägg av lillnick3 »

klar för besiktning :)
Weckis skrev: lillnick3 e en gryming på bakhjulet, har aldrig slitit ut ett framdäck
lillmkw <3
Användarens profilbild
LudiX
L33T kr3W
Inlägg: 385
Blev medlem: 18 maj 2009, 18:23
Ort: Vittinge

Inlägg av LudiX »

lillnick3 skrev:klar för besiktning :)
Göttans!
Lycka till!
Små Modifieringar,Stora Resultat!
Användarens profilbild
lillnick3
Svårstartad skrothög
Inlägg: 345
Blev medlem: 15 juni 2007, 19:31
Ort: skellefteå

Inlägg av lillnick3 »

update igen ! tur i oturen ;)
Weckis skrev: lillnick3 e en gryming på bakhjulet, har aldrig slitit ut ett framdäck
lillmkw <3
lillmkw
Elmoped
Inlägg: 43
Blev medlem: 3 januari 2009, 00:51

Inlägg av lillmkw »

ni e dåliga på att kommentera! ;)
jag vet iaf vad en moppe är?


LILLNICK3 I MITT HJÄRTA<3
http://www.mkWiklund.blogg.se
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Inlägg: 7860
Blev medlem: 2 oktober 2008, 14:48
Ort: Piteå, Öjebyn
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

fan va röta :)
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
Användarens profilbild
lillnick3
Svårstartad skrothög
Inlägg: 345
Blev medlem: 15 juni 2007, 19:31
Ort: skellefteå

Inlägg av lillnick3 »

kallepalle skrev:fan va röta :)
kan jag lova att jag hade! :D

skruvade lite idag. fixade förgasarna så dom öppnar samtidigt. slipade till toppen lite då den hade lite ytrost. lagade även mitt mystiska vobbel på däcket ;)
Weckis skrev: lillnick3 e en gryming på bakhjulet, har aldrig slitit ut ett framdäck
lillmkw <3
Användarens profilbild
lillnick3
Svårstartad skrothög
Inlägg: 345
Blev medlem: 15 juni 2007, 19:31
Ort: skellefteå

Inlägg av lillnick3 »

då var en tidig julklapp påväg hem :D var tvungen att köpa en present till mig själv för jag har varit riktigt snäll i år ;) blev en r-sport kam(u-kam) :D
Weckis skrev: lillnick3 e en gryming på bakhjulet, har aldrig slitit ut ett framdäck
lillmkw <3
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen
Inlägg: 2164
Blev medlem: 22 juli 2009, 00:34
Ort: Vara

Inlägg av nippertippan »

lillnick3 skrev:då var en tidig julklapp påväg hem :D var tvungen att köpa en present till mig själv för jag har varit riktigt snäll i år ;) blev en r-sport kam(u-kam) :D
Kommer att bli hopplös att köra på gatan.
Forumets nippertippa! Puss på er!
Skriv svar