Trimmad 30 moppe, vem ÅKER DIT!?

Här pratar vi om våra lagar och regler samt ställer frågor till TSR's egna trafikpolis Järnet

Moderatorer: Speedway, TheAndersson, CaToXXo, Järnet60

Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

om jag har förstått det rätt:

det är olagligt att låna ut en trimmad eller på annat sätt olaglig moped. alltså så är det päronen som åker dit om det står på dem.


så om den står på dig, försäkrad på dig och du kör så har inte dom något att göra med det :)


MEN du ska ju inte åka dit, right? ;)
Användarens profilbild
draceN96
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 427
Blev medlem: 26 april 2011, 15:32
Ort: Ljung

hahah

Inlägg av draceN96 »

haha nej men alltså jag kommer inte åka dit ;) hahah men asså pappa hade ju typ blivit cp förbannad om tex hans kökort rök ;)
kolla mitt Derbi Senda x-race 04 projekt: http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=31150
>(ångrar mej att jag inte la upp Rieju drac / hyper projektet :( men kolla mitt galeri så ser du LITE av det )
Användarens profilbild
Piitus96
Gasres
Inlägg: 1553
Blev medlem: 15 november 2011, 20:44
Ort: Staffanstorp

Inlägg av Piitus96 »

Nää, de e lugnt, kör så det ryker bara :P Även om du skulle bli tagen så nekar ju både du o dina föräldrar att dem visste om det?
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....

Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
Användarens profilbild
AndreWidestedt
If you're not first, you're last
Inlägg: 1705
Blev medlem: 22 maj 2012, 20:19
Ort: Umeå

Inlägg av AndreWidestedt »

Dom lär ringa dina föräldrar, de gjorde dom för mig iaf.
Helt Räser
Användarens profilbild
Järnet60
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 435
Blev medlem: 21 april 2008, 14:05
Ort: Stockholms län
Kontakt:

Re: Trimmad 30 moppe, vem ÅKER DIT!?

Inlägg av Järnet60 »

draceN96 skrev:om jag har en 30 moppe som står på mej och jag trimmar den som inte mina föräldrar vet om. alltså dom vet inte att den är trimmad. får jag bara böter då? eller åker mina föräldrar på något?
Ja, det är du som får böter, inte dina föräldrar.
Skriv svar