Tips för polering.

Här publicerar/diskuterar ni guider som är gjorda för alla sorters fordon.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

runners
King of the street
Inlägg: 2322
Blev medlem: 14 maj 2009, 18:07
Ort: Malmö

Tips för polering.

Inlägg av runners »

Baklampan på din moppe brukar vara av plast och på många scooters är alltid (vad jag känner till) också glaset till strålkastarna och blinkers även av detta material.
Ett utmärkt poleringsmedel för plastdetaljer är Autosol och använder du detta på lampglasen så blir de ofta som nya. Men ofta finns det typ graveringar i glaset med tillverkarens namn eller beteckningar, undvik att polera där med autosol eftersom att poleringsmedlet fastnar där och blir svårt att få bort, det ser mindre vackert ut.

Autosol är ett utmärkt lackrengörningsmedel för lite nedgångna lacker och kan därför också användas som lackrengörningsmedel, sedan vaxar man efteråt.

:wink: lycka till !
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
Tomaz
King of the street
Inlägg: 3621
Blev medlem: 5 oktober 2008, 19:14

Inlägg av Tomaz »

Ska lätt testa på min cat eye. :)
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

Ja kan ju inte påstå att ja känner mig sugen på att kladda på autosol på kåperna eftersom de ä slipmedeln i som kan göra fina repor... Säker på att de funkar på kåper :P ?
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
runners
King of the street
Inlägg: 2322
Blev medlem: 14 maj 2009, 18:07
Ort: Malmö

Inlägg av runners »

Om det är lackerade plastkåpor bör det fungera bra. Men testa alltid på ett litet begränsat ställe på en plats där det inte syns mycket innan du sätter i gång på hela moppen. Jag rekommenderar däremot inte att använda någon form av slippasta som Autosol på metalliclacker. Autosol bör inte användas på lacker som inte är matta och nedgågna. Då räcker det ofta med ett eller två lager bilvax. :wink:
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
Tomaz
King of the street
Inlägg: 3621
Blev medlem: 5 oktober 2008, 19:14

Inlägg av Tomaz »

Men du är säker på att det funkar på lamp glas va ?

Ska nämligen ut och testa lite senare.
runners
King of the street
Inlägg: 2322
Blev medlem: 14 maj 2009, 18:07
Ort: Malmö

Inlägg av runners »

Jag har använt det mycket på lampglas och även andra plastdetaljer. Men man ska inte använda det däremot på plast med ruggig uta som har sandpapperliknande yta...om du förstår vad jag menar. Men på lampglas och blinkersglas funkar det bra. Testa först på en liten yta på glaset och se. :wink:
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
Tomaz
King of the street
Inlägg: 3621
Blev medlem: 5 oktober 2008, 19:14

Inlägg av Tomaz »

runners skrev:Jag har använt det mycket på lampglas och även andra plastdetaljer. Men man ska inte använda det däremot på plast med ruggig uta som har sandpapperliknande yta...om du förstår vad jag menar. Men på lampglas och blinkersglas funkar det bra. Testa först på en liten yta på glaset och se. :wink:
Ska göra det, testar på blinkerserna först då jag endå ska fixa nya om nån vecka. :)
Skriv svar