Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo
Mattyyy skrev:Oftast sönderkörda i motorn är en nackdel med dom och jag har för mig att motorerna inte pallar effekt över 350hk.TuZx skrev:vet någon för och nackdel med nissan s13/s14 ?
Inte varje dag man ser bilar som dessa :
Ford GT40 och den är ÄKTA med alla papper. En av alla 107st som tillverkades. Den enda i Sverige eller?
Blir nog en utmaning! Men inte omöjligt!Gröngöling skrev:Har någon annan hört om den nya Jaggan som påstås ha en rak fyra på 1,6 liter och 500hk? Förstår inte hur i helvete det ska gå till... Kompressorn ska tydligen arbeta under 5000 rpm och turbon upp till 10k.
0-100 på under tre sekunder...
[spoiler][/spoiler]
Japp den är äkta ägaren visade papper på bilen bl.a och id brickorna. Den är faktist registrerad i Sverige och den har totalt gått 6479km barabensinskalle skrev:INTE fyskam om den är äkta. RIktigt najs.
Men de nya är ju inte helt fel heller. GT40 är väl det enda riktigt riktigt bra som ploppat ut ur fords tjocka donkenarsle
siiimooon skrev:Har inte du M42? Då kan du komma upp i 300hk lätt, 5-600 går också.PK skrev:hepp. inte hört något.
får dom 500hk så blir jag impad då jag har rak fyra på 1,8L och den verkar inte vara motorn man börjar hårdtrimma
Ful var den iallafall.
Haha jag bor ute på landet och behöver en bil mer än en mc tyvärr, även om jag ville ta kortet så kan jag inte.. Det blir nästa år! men jag är nöjd med livet om man säger såp0d1 skrev:Och så säger du att du inte har råd med mellanhoj och försäkring på detJunhager94 skrev: 100 papp jämnt
Braaapa runt slår ju bilkörning med hästlängder ju Borde du veta med ditt effektmonster.
Enormt avundssjuk på dig, både bilen och din 125a :/
Fränt, coils, camber å stretch på de me elr ?Mattyyy skrev:Då har man skaffat sig sin första bil en Golf MK2 1.8 från 88a
Här på TSR så är logiken på topp…smTimpA skrev:Så att ha radion på i bilen är livsfarligt också då eller? Hahah
Nej för fan inte camber de fulaste jävla skiten som finns! Spelar inte någon roll vilken bil, så jävla fult!Rieju_Jacob skrev:Fränt, coils, camber å stretch på de me elr ?Mattyyy skrev:Då har man skaffat sig sin första bil en Golf MK2 1.8 från 88a
Tyck de dåMrAndersson skrev:Nej för fan inte camber de fulaste jävla skiten som finns! Spelar inte någon roll vilken bil, så jävla fult!Rieju_Jacob skrev:Fränt, coils, camber å stretch på de me elr ?Mattyyy skrev:Då har man skaffat sig sin första bil en Golf MK2 1.8 från 88a
Här på TSR så är logiken på topp…smTimpA skrev:Så att ha radion på i bilen är livsfarligt också då eller? Hahah
För det första är det mer effekt för pengarna att hänga i en 2,5l motorn från första början, för det andra så kan jag säga såhär (inte för att låta kaxig eller som att jag hade gett mig på det själv) vet du inte ens vad som behövs göras ska du nog ge själva fan i det.Staffan Melin skrev:tjena, införskaffade mej en bmw 316i för nån månad sen och kanske hade tänkt att fixa turbo till den lite senare. vad är de jag måste göra för att de ska funka? vad är de jag måste byta i motorn?
jag kan inte så mycket om bilar så förklara så bra ni kan
Camber sliter ju så jävligt på däcken men kanskeRieju_Jacob skrev:Tyck de dåMrAndersson skrev:Nej för fan inte camber de fulaste jävla skiten som finns! Spelar inte någon roll vilken bil, så jävla fult!Rieju_Jacob skrev: Fränt, coils, camber å stretch på de me elr ?
fyfan va frääään!!!k-skåpet skrev:För det första är det mer effekt för pengarna att hänga i en 2,5l motorn från första början, för det andra så kan jag säga såhär (inte för att låta kaxig eller som att jag hade gett mig på det själv) vet du inte ens vad som behövs göras ska du nog ge själva fan i det.Staffan Melin skrev:tjena, införskaffade mej en bmw 316i för nån månad sen och kanske hade tänkt att fixa turbo till den lite senare. vad är de jag måste göra för att de ska funka? vad är de jag måste byta i motorn?
jag kan inte så mycket om bilar så förklara så bra ni kan
Goda nyheter! nya lådan är uppe i Volvon och den är redo för brehäng igen! En m45a, en kardan med stora medbringaren och en koppling med finsplines senare så är det klart.
Tror inte jag har lagt upp han här förut så kan väl förklara att det inte är vilken -75 som helst utan en GL som på den tiden verkligen stod för namnet grand lux med sitt enormt moderna singelsprut, skinnstolar, taklucka, styrservo och allt annat coolt man bara kunde ha typ.
Då ska du se han när den e klar med Sj pall på taket, oljefat, böttsänkt, en jävla massa extralyse, gultona o navvända v70 plåtisar. Funderar på rostad huv men det är nästan lite mainstream så ska försöka hitta på något udda.streamjr skrev:[spoiler][/spoiler]k-skåpet skrev:För det första är det mer effekt för pengarna att hänga i en 2,5l motorn från första början, för det andra så kan jag säga såhär (inte för att låta kaxig eller som att jag hade gett mig på det själv) vet du inte ens vad som behövs göras ska du nog ge själva fan i det.Staffan Melin skrev:tjena, införskaffade mej en bmw 316i för nån månad sen och kanske hade tänkt att fixa turbo till den lite senare. vad är de jag måste göra för att de ska funka? vad är de jag måste byta i motorn?
jag kan inte så mycket om bilar så förklara så bra ni kan
Goda nyheter! nya lådan är uppe i Volvon och den är redo för brehäng igen! En m45a, en kardan med stora medbringaren och en koppling med finsplines senare så är det klart.
Tror inte jag har lagt upp han här förut så kan väl förklara att det inte är vilken -75 som helst utan en GL som på den tiden verkligen stod för namnet grand lux med sitt enormt moderna singelsprut, skinnstolar, taklucka, styrservo och allt annat coolt man bara kunde ha typ.
fyfan va frääään!!!
Fast det är inte alls lika kul.k-skåpet skrev:För det första är det mer effekt för pengarna att hänga i en 2,5l motorn från första början, för det andra så kan jag säga såhär (inte för att låta kaxig eller som att jag hade gett mig på det själv) vet du inte ens vad som behövs göras ska du nog ge själva fan i det.Staffan Melin skrev:tjena, införskaffade mej en bmw 316i för nån månad sen och kanske hade tänkt att fixa turbo till den lite senare. vad är de jag måste göra för att de ska funka? vad är de jag måste byta i motorn?
jag kan inte så mycket om bilar så förklara så bra ni kan
Opeln: Ganska ful (imo), Rostbenägna,framhjulsdrivna och rätt slöa om du inte har 4x4 turbon och då är de dyra och går sönder lätt. 940: Du får en turbo för samma pengar som Calibran, köp en lätttryckare och fulltryckskonventera då det är lätt så får du ut hyfsat bra drag, raggarspinn och varenda volvoraggare i byn har delar till dem liggandes i garaget.Riejuman skrev:Tjeena! har en del funderingar angående bilar eftersom har börjar snart bli bilålder
Vet inte riktigt vad försorts bil jag vill ha ännu men har tittat på massa med volvo 940 och opel calibra. vilken tycker ni jag skall köpa? för och nackdelar...
Självklart ska han ju turbokonvertera 2,5 litarn när den är besiktigad o klar.siiiimon skrev:Fast det är inte alls lika kul.
-1 där fram å -1,5 där bak med lite stretch å 16tumareMattyyy skrev:Camber sliter ju så jävligt på däcken men kanskeRieju_Jacob skrev:Tyck de dåMrAndersson skrev: Nej för fan inte camber de fulaste jävla skiten som finns! Spelar inte någon roll vilken bil, så jävla fult!
Andersson : Lagom med camber är snyggt men inte för mycket
potog skrev:-1 där fram å -1,5 där bak med lite stretch å 16tumareMattyyy skrev:Camber sliter ju så jävligt på däcken men kanskeRieju_Jacob skrev: Tyck de då
Andersson : Lagom med camber är snyggt men inte för mycket
Här på TSR så är logiken på topp…smTimpA skrev:Så att ha radion på i bilen är livsfarligt också då eller? Hahah
.MrAndersson skrev:Blir nog en utmaning! Men inte omöjligt!Gröngöling skrev:Har någon annan hört om den nya Jaggan som påstås ha en rak fyra på 1,6 liter och 500hk? Förstår inte hur i helvete det ska gå till... Kompressorn ska tydligen arbeta under 5000 rpm och turbon upp till 10k.
0-100 på under tre sekunder...
[spoiler][/spoiler]
sitter ju en rak 4 1.6a i C4orna. Dessa ligger ju dock runt 120 hk.
Läste om någon som retat upp sin busa i 700hk, då med en 1.3l!
Dock så är ju motoruppbyggnaden olika mellan en busa o en bil.
Ska nog gå om dom lägger ner tid på motorn och utprövningen av turbos osv! Exempel, en arrett, IHI eller Mitsubishi T4 turbo på en 1.6l kanske är bra för runt 400 hk på dom flesta motorerna. Men kraften kan variera någonstans mellan 340 hk och 460! Dock så är ju allt utbytt från en "vanlig" 1.6a till värre grejer!
Sedan även om dom mäter ~500hk på hjulen eller i motorn!
Fast för o klara detta är en kompressor nödvändigt för en sån liten motor skulle aldrig fixa så mycket avgaser på låga rpms för och få turbon o snurra.
Då måste du fixa riktig stance me skärm gnuggar gummi annars ser de bara fånigt utMattyyy skrev:Som ni vet så har jag ju svårt att låta saker vara original så nu finns en projekttråd på Garaget!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=257853
In med er så och kommentera!
Här på TSR så är logiken på topp…smTimpA skrev:Så att ha radion på i bilen är livsfarligt också då eller? Hahah