ProTeam skrev:för att göra klart "kriget" mellan bmw och audi.
Bmw har troligtvis världens bästa dieselmotorer.
Bmw har sett till gatbilar mycket bättre bilar än audi när det gäller bensinare med m3,m5 och m6 krossar ju alla audis modeller i antalet HK och utseende(utseendet tycke rju alla olika om visserligen)
Bmw har världens smartaste awd dock audi en bättre men de tror jag kommer ändras på.
Äldre bilar ( 80-början 90) tycker jag audi är snyggare invändigt men mycket fulare utvändigt.
vi kan även nämna streetrace då vem ser en grym audi? aldrig gör jag det iaf men vidar strands bmw har 1400hk och gör 402 m på under 8sek och en toppfart på nästan 300km/h det kallar jag bil.
// ProTeam
jaay äntligen någon med koll, bmw har vunnit nästan alla pris som finns för att de har den smartaste (intligentaste) fyrhjulsdriften.
men dedär med streetrace är ju sant ockå och det beror mest på att audi är så tunga att dom inte hänger med när alla de bakhjulsdrivna bilarna river igång finns inte så många andra 4wd bilar heller, några få evo och imprezor som håller igång med deras 4hjulsdrift funkar på tt helt annat sätt och ger mer drift i svängarna är audis som understyr mer nog för VS motors bmw har regskylt och hela de paketet så räknan ja ginte riktigt det som gatbil (ca 1250kg och ca 1400hk) är siffror som inte andas gatbil liknar mer prostockers
ProTeam skrev:för att göra klart "kriget" mellan bmw och audi.
Bmw har troligtvis världens bästa dieselmotorer.
Bmw har sett till gatbilar mycket bättre bilar än audi när det gäller bensinare med m3,m5 och m6 krossar ju alla audis modeller i antalet HK och utseende(utseendet tycke rju alla olika om visserligen)
Bmw har världens smartaste awd dock audi en bättre men de tror jag kommer ändras på.
Äldre bilar ( 80-början 90) tycker jag audi är snyggare invändigt men mycket fulare utvändigt.
vi kan även nämna streetrace då vem ser en grym audi? aldrig gör jag det iaf men vidar strands bmw har 1400hk och gör 402 m på under 8sek och en toppfart på nästan 300km/h det kallar jag bil.
// ProTeam
att bmw krossar audi i antalet hk är ju inte helt riktigt, visst dom kanske har nån hk mer men det är verkligen inte allt. den nya moddellen av audi r8 som kommer på slutet av 2008 kommer med v10 bensinare på 500hk
och den bilen kommer vara gjord för att köra på bana. aluminium kaross så den har låg vikt.
sen audi rs6 har ju en v10 biturbo på runt 550 hk tror jag de var.
men det går inte jämföra antalet hk sen den som har mest är bäst, inte heller bara köra rakt fram är allt. lovar att nya r8:an kommer ta alla bmw på bana.
bmw har ju inte heller en suck mot audi vintertid, och bmw kommer alldrig få bättre fyrhjulsdrift.
sen hur kan du säga att audi är fula utvändigt runt årsmoddellerna 92 tex. audi s4 som är stilrent stylad med 18" fälgar tonade rutor och sånt är verkligen inte fult. vi alla vet ju vad man förknippar gamla stylade bmw med ca 200 hk, turk ägda och tynade så de bara skriker om det.
yamaharidermana skrev:bmw har ingen chans mot audi i kurvorna.
men vilken har du roligast i? bmw helt klart på bredställ! och dracen det är en race bil gjord för bana, bmw har inte någon sådan bil precis de gör mer lyxracers ( M-serien) men de har ju sina GT versioner som är lite lättare och lite vassare som är de närmaste racebil du kommer. audi drar oftast bmw i axx 0-50km/h ungefär efter det drar bmwn iväg pga då har bilarna ungefär samma grepp. kolla på siffrona 50-150 och sånnt itället så piskas audi baklänges och in och ut pga 4hjulsdriften som då driver ca 50/50 (läs ca) stjäl så mycket effekt. kolla på sugmotorerna och så, där ser ni hur det skiljer sig effektmessigt och på dieslarna. bmw har fortfarande SMARTASTE 4hjusdriften för er som inte vet det är inte insatta och sitter bara och läser på audis broshyrer, sätt er in i det och ut och lär i verkligheten istället. ni är bara ricers som skryter om hur många hästar eran bil har när den driver i fel ände och inte har något vridmoment som backar upp efekten bakom get real boys
Porsches 4wd ä grymmare än audi på bana xD . Flexibel kraft mellan 40-60% till ca 10-90% ^^
Audi kör 30-70 hela tiden typ
Ni får leva er in lite i hur allt fungerar!!!!!!!!!
lite orättvist att blanda in porsche här. audi kör 50/50 eller om det var 60/40 minns ej hur det var. r8 eller r10 nån sån modell hade 40/60 iaf.
varför är det orättvist du jämnförde nyss en r8 racebil med en personbils sedan. inte lika kul när du inte ligger steget före? problemet med porsche är ju att när det väl släpper i bakändan på dem är det svårt att få in igen pga all vikten som ligger där bak (svansmonterad motor) bmw och nissan äger ändå
Porsches 4wd ä grymmare än audi på bana xD . Flexibel kraft mellan 40-60% till ca 10-90% ^^
Audi kör 30-70 hela tiden typ
Ni får leva er in lite i hur allt fungerar!!!!!!!!!
lite orättvist att blanda in porsche här. audi kör 50/50 eller om det var 60/40 minns ej hur det var. r8 eller r10 nån sån modell hade 40/60 iaf.
varför är det orättvist du jämnförde nyss en r8 racebil med en personbils sedan. inte lika kul när du inte ligger steget före? problemet med porsche är ju att när det väl släpper i bakändan på dem är det svårt att få in igen pga all vikten som ligger där bak (svansmonterad motor) bmw och nissan äger ändå
r8 är en gatbil ju, jag menar inte den som dom kör med i le mans om ni tror det
och hur många gånger måste jag säga detta, ja visst har bmw intiligentare fyrhjulsdrift MEN den funkar inte lika bra som quattro som fortfarande är bättre att köra med.
jo men r8 är en race bil som är reggad för gata.. som att jämnföra en ferrari enzo med en fiat coupé. och audis 4hjusdrift är bättre för daglig körning ja, men det beror också på körstil bmws fyrhjulsdrift är bättre i utmanande situationer och om du vill köra lite mer "drifting aktikgt" än audis där du för fyrhjulsdrfting istället som håller sig lite bredare men inte håller samma hastighet och längd
chifen skrev:jo men r8 är en race bil som är reggad för gata.. som att jämnföra en ferrari enzo med en fiat coupé. och audis 4hjusdrift är bättre för daglig körning ja, men det beror också på körstil bmws fyrhjulsdrift är bättre i utmanande situationer och om du vill köra lite mer "drifting aktikgt" än audis där du för fyrhjulsdrfting istället som håller sig lite bredare men inte håller samma hastighet och längd
okej. men vi säger i rally så är quattro överlägset än bmw. sen vet ja inte hur bmw:s fyrhjulsdrift är om du står i en lergrop då kanske de funkar bra med de händer inte så ofta. quattro skulle piska skiten ur bmws system i rally.
Men hur som helst. Porsche är ju racebil helt klart. Men de unika med deras 4wd är att mittdiffen skjuter över kraften beroende på förhållandena kan man säga. Typ när man ska acca så ligger nästan all kraft bak. Man kan åka o sladda precis som me en bakhjulsdriven bil.
Audi då------> grusväg..... helt annan sak. Ja skulle vilja påstå att audis fyrhjulsdrift har sin starka sida i rally. De är de första ja tänker på när man säger quattro o sånt iaf.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Dracen går inte diskutera detta riktigt med då han är blind för audi^^
vem bryr sig om bana? alla vi som snackar i denna tråden lär väl köra på gata och på gata är bmw överlägsen oftast. och quattro? vem fan bryr sig i södra sverige är de ju knappt snö så där drar bmw audi året om och här uppe är de snö 4 månader.
och ta en bmw 325(91-94) och jämför med en s4(92-94) vilken är snyggast? tror inte vi ens behöver gå in på detta.
ProTeam skrev:Dracen går inte diskutera detta riktigt med då han är blind för audi^^
vem bryr sig om bana? alla vi som snackar i denna tråden lär väl köra på gata och på gata är bmw överlägsen oftast. och quattro? vem fan bryr sig i södra sverige är de ju knappt snö så där drar bmw audi året om och här uppe är de snö 4 månader.
och ta en bmw 325(91-94) och jämför med en s4(92-94) vilken är snyggast? tror inte vi ens behöver gå in på detta.
Bmw for the win @ gatbil.
bmw duger fint på vintern brett i varje kurva där. bmw är inte insatta i rally. i lergropen spelar markfrigången en rätt stor roll också och framför allt vridmomentet, bmw x5 piskar på rätt bra i lergropen ska du ha klart för dig den klarar testbanor för panzarvagnar också. vill gärna se din rs4 i 5dm lera, ingen 4hjulsdrift i världen hjälper där dåå bilen är för låg. aja strejkar inte så länge ingen kommer och säger att vlovo 740 är den snyggaste bilen, designad av en osthyvel
ProTeam skrev:Dracen går inte diskutera detta riktigt med då han är blind för audi^^
vem bryr sig om bana? alla vi som snackar i denna tråden lär väl köra på gata och på gata är bmw överlägsen oftast. och quattro? vem fan bryr sig i södra sverige är de ju knappt snö så där drar bmw audi året om och här uppe är de snö 4 månader.
och ta en bmw 325(91-94) och jämför med en s4(92-94) vilken är snyggast? tror inte vi ens behöver gå in på detta.
Bmw for the win @ gatbil.
fyrhjulsdrift är absolut inte framtagen enbart för att köra på grus/vinter vägar som du verkar tro. bugatti veyron har fyrhjulsdrift och den är väll inte gjord för vintertid hoppas jag?
det du verkar tro att den som går bäst på 400 meter är den bästa bilen.
roligare med en bil som klarar bana riktigt bra, och ja bmw är bättre än audi av äldre modeller men det är påväg att ändras kan ja säga er.
"och ta en bmw 325(91-94) och jämför med en s4(92-94) vilken är snyggast? tror inte vi ens behöver gå in på detta."
Audi s4 kan ja bara säga är mycket snyggare än bmw av dom 2 moddellerna.
bmw är bara turk ägda och tynade, fult stylade.
audi är lika mycket turkägda som bmw är så det är inget vi behöver gå in på.
och jag trodde vi pratade om grymmaste bilen på gata och där är ju audi chanslös mot bmw sen om audi tar bmw i rally är inget jag bryr mig om eftersom jag inte kör rally.
håller med om att vi avslutar snacket om detta och går vidare nu. somsagt drömma går ju och min dröm som första bil är en riktigt fet evo 8 men vi alla har ju olika drömmar.
min förstabil ska bli en 200sx, har jag bestämmt sedan barnsben köper väl en rätt skabbig och fixar till. bra tryck i dem original (170 häst) eller 169 för er som vill vara petiga och rätt hyffsat vrid. och med bara chip ligger dom på 200hp+ sedan så finar man ju till det mesta och såklart ett avgassystem och luftfilter
En månad kvar, redan sålt min första bil som var en Volvo 740. Var nära på att köpa en Ford Mustang för någon månad sedan, men en annan hann före. Så just nu kollar man runt lite
En billig 200sx är inte att rekommendera, det kan bli en väldigt dyr historia innan man får den klar isåfall. Skulle rekommendera att iaf ge 40 000kr för en sån för att ha en i skapligt skick.
Holman: du får ju skynda me körkortet så kan du åka upp o hälsa på
ProTeam skrev:En billig 200sx är inte att rekommendera, det kan bli en väldigt dyr historia innan man får den klar isåfall. Skulle rekommendera att iaf ge 40 000kr för en sån för att ha en i skapligt skick.
Holman: du får ju skynda me körkortet så kan du åka upp o hälsa på
köper en billig och fixar mycket själv är man lite händig och kunning så går det bra med lite flyt bara det blir billigare i slutet om man gör sakerna själv
Dracen skrev:många här som gillar gamla ford runt 90 talet? eller alla har väl rosta bort under tiden. nu är det så att proteam är helt kåt i en gammal ford.
Vansinne? ja helt klart. nån mer som också gillar ford?
alla ni måste ju ha era fördommar mot ford?
ja har "fördomar" mot ford ;P . Min sierra suger bajs med skalbaggar i ^^. De ä tamejf*N rosthål everywear. Bakaxlarna går inte o få bort för skruvarna har rostat fast.... bromsoken fungerar lika bra som om man skulle stoppa ut handen genom fönstret o luftbromsa..... har helt tappat hoppet om den bilen...
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever