Jagad

Berätta dina roligaste/galnaste mopedhistorier.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

runners
King of the street
Inlägg: 2322
Blev medlem: 14 maj 2009, 18:07
Ort: Malmö

Jagad

Inlägg av runners »

Jagad i 10-min av polisen på vägen och ligger i hög speed framför polisbilen och min polare bakpå visar fingert åt polisen, snart tar soppan slut på min gamla zundapp ks50 sedan var vi lätta att ta. Bara så förbannat pinsamt, men poliserna plockade allt trimmet på plats och bara skrattade åt oss. :oops: Sedan blev det en massa böter.
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
Användarens profilbild
TobbaN
King of the street
Inlägg: 3415
Blev medlem: 27 juni 2008, 18:38

Inlägg av TobbaN »

Inte kul...
Tycker det är omoget av dom att skratta åt er.
Även fast ni har kört ifrån dom + pekat finger åt dom, så tycker jag det ändå är omoget.
Dom ska ju vara vuxna..
f.d TSR-Crew
Användarens profilbild
Extreme16
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 487
Blev medlem: 30 mars 2008, 21:46
Ort: De du ;)

Inlägg av Extreme16 »

haha, pekar man finger så måste man vara säker på att komma undan med :P
Riktiga män rakar pungen med vinkelslip!
runners
King of the street
Inlägg: 2322
Blev medlem: 14 maj 2009, 18:07
Ort: Malmö

Inlägg av runners »

Jag håller med, det betedde sig verkligen löjligt.
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator
Inlägg: 3773
Blev medlem: 12 augusti 2007, 13:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av chifen »

TobbaN skrev:Inte kul...
Tycker det är omoget av dom att skratta åt er.
Även fast ni har kört ifrån dom + pekat finger åt dom, så tycker jag det ändå är omoget.
Dom ska ju vara vuxna..
Är seriöst inte mer än rätt. Pekar man finger åt polisen och försöker köra ifrån dem och sedan tar soppan slut och man blir tagen så är det iaf något man kan ta. Om man väl ska vara ute i trafiken ska man bete sig hyffsat moget i trafiken också, gäller även mopedister.

Skit som händer, inte kul men det är helt klart smällar man får ta. Hur höga böter blev det? Hoppas du klarade lämpet :)
DRD 84ccTuned by Cykelkraft http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=6520 Update 7/3 Till salu!

Bmw e34 Fix & Renovering
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=17828
Användarens profilbild
Most Wanted
Svårstartad skrothög
Inlägg: 318
Blev medlem: 12 augusti 2008, 14:35

Inlägg av Most Wanted »

Extreme16 skrev:haha, pekar man finger så måste man vara säker på att komma undan med :P
Så sant.
Blev dom inte sura eller nåt?? skratta dom bara?
Användarens profilbild
TobbaN
King of the street
Inlägg: 3415
Blev medlem: 27 juni 2008, 18:38

Inlägg av TobbaN »

chifen skrev:
TobbaN skrev:Inte kul...
Tycker det är omoget av dom att skratta åt er.
Även fast ni har kört ifrån dom + pekat finger åt dom, så tycker jag det ändå är omoget.
Dom ska ju vara vuxna..
Är seriöst inte mer än rätt. Pekar man finger åt polisen och försöker köra ifrån dem och sedan tar soppan slut och man blir tagen så är det iaf något man kan ta. Om man väl ska vara ute i trafiken ska man bete sig hyffsat moget i trafiken också, gäller även mopedister.

Skit som händer, inte kul men det är helt klart smällar man får ta. Hur höga böter blev det? Hoppas du klarade lämpet :)
En sak jag ofta brukar säga till min far när vi bråkar :)
Dom är vuxna, och vi är barn. (Ungdomar i vårt fall)
Ungdomar och sånt gör dumma saker.

Hade dom skrattat åt mig i deras fall, så hade jag frågat dom vad fan det var med dom.
Deras jobb är att ta mopedister, inte skratta åt dom också?
Vi har alla olika åsikter, men jag tycker det var dumt :roll:

Visst ,det var kanske lite kul. Spela kaxig och åka dit ändå.
Men jag hade ändå hållt mig om jag var polis :)
Senast redigerad av TobbaN den 9 juni 2009, 19:30, redigerad totalt 1 gånger.
f.d TSR-Crew
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

Haha att din polare peka fingret ^^

Lät faktiskt lite kul :P

Kan förstå att poliserna skratta, ni försökte ju fly men de är ju bättre att dom garvar än är skitsura
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
runners
King of the street
Inlägg: 2322
Blev medlem: 14 maj 2009, 18:07
Ort: Malmö

Inlägg av runners »

Hade bara soppan räckt lite till så hade de inte haft en chans. Jag visste var jag skulle köra av där de inte kunde följa efter men så långt kom vi inte. De försökte flera gånger köra om för att preja oss i sidan som de brukade göra, de tränger en liksom med bilen av vägen så det gällde hålla koll på dem där bak så att de inte lyckades med det.

Men det var en en instinkt man lydde att fly när man såg en polisbil för man hade alltid fulltrim.
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
Användarens profilbild
TobbaN
King of the street
Inlägg: 3415
Blev medlem: 27 juni 2008, 18:38

Inlägg av TobbaN »

runners skrev:Hade bara soppan räckt lite till så hade de inte haft en chans. Jag visste var jag skulle köra av där de inte kunde följa efter men så långt kom vi inte. De försökte flera gånger köra om för att preja oss i sidan som de brukade göra, de tränger en liksom med bilen av vägen så det gällde hålla koll på dem där bak så att de inte lyckades med det.

Men det var en en instinkt man lydde att fly när man såg en polisbil för man hade alltid fulltrim.
Säg mig, om ni hade legat helt still i vägbanan, och inte flyttat er när dom försökte tränga er av vägen. Hade dom kört in i er då?
Kanske dum fråga men.. du kanske vet? ^^
f.d TSR-Crew
runners
King of the street
Inlägg: 2322
Blev medlem: 14 maj 2009, 18:07
Ort: Malmö

Inlägg av runners »

Most Wanted skrev:
Extreme16 skrev:haha, pekar man finger så måste man vara säker på att komma undan med :P
Så sant.
Blev dom inte sura eller nåt?? skratta dom bara?


Nej dem bara skrattade och de undrade först varför jag stannade, men jag svarade att det var inte jag utan soppan e slut. Sedan kallade på på andra poliser som kom med verktyg och saker och börja pilla av trimgrejerna. Jag minns inte hur mycket böter jag fick med det var en hel del och konstigt nog klarade jag lämpet och kunde ta körkort när jag var 18. Men en polare som åkte för trim fick inte sitt, men han hade åkt dit flera gånger förståss. Men för min del var det den enda gången jag åkt fast. Men sen har man blivt stoppad många ggr men då har moppen varit original.
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
runners
King of the street
Inlägg: 2322
Blev medlem: 14 maj 2009, 18:07
Ort: Malmö

Inlägg av runners »

TobbaN skrev:
runners skrev:Hade bara soppan räckt lite till så hade de inte haft en chans. Jag visste var jag skulle köra av där de inte kunde följa efter men så långt kom vi inte. De försökte flera gånger köra om för att preja oss i sidan som de brukade göra, de tränger en liksom med bilen av vägen så det gällde hålla koll på dem där bak så att de inte lyckades med det.

Men det var en en instinkt man lydde att fly när man såg en polisbil för man hade alltid fulltrim.
Säg mig, om ni hade legat helt still i vägbanan, och inte flyttat er när dom försökte tränga er av vägen. Hade dom kört in i er då?
Kanske dum fråga men.. du kanske vet? ^^

Det var mycket vanligt att de gjorde det, jag hade en skolkompis som råkade illa ut när han blev prejad. Han hade inte ens försökt att smita utan polisen kom upp gämsides och börja ramma han in i sidan men han tappade kontrollen på moppen och flög av och bröt båda benen i dikeskanten. Men polisen blånekade och sade att han själva hade kommit för nära kanten och kört av och de hade legat påstod de på betryggande avständ i sin bil. Detta var på en ödlig landsväg utan vittnen till det som skedde. Så javisst kunde de göra det.
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
Användarens profilbild
TobbaN
King of the street
Inlägg: 3415
Blev medlem: 27 juni 2008, 18:38

Inlägg av TobbaN »

runners skrev:
TobbaN skrev:
runners skrev:Hade bara soppan räckt lite till så hade de inte haft en chans. Jag visste var jag skulle köra av där de inte kunde följa efter men så långt kom vi inte. De försökte flera gånger köra om för att preja oss i sidan som de brukade göra, de tränger en liksom med bilen av vägen så det gällde hålla koll på dem där bak så att de inte lyckades med det.

Men det var en en instinkt man lydde att fly när man såg en polisbil för man hade alltid fulltrim.
Säg mig, om ni hade legat helt still i vägbanan, och inte flyttat er när dom försökte tränga er av vägen. Hade dom kört in i er då?
Kanske dum fråga men.. du kanske vet? ^^

Det var mycket vanligt att de gjorde det, jag hade en skolkompis som råkade illa ut när han blev prejad. Han hade inte ens försökt att smita utan polisen kom upp gämsides och börja ramma han in i sidan men han tappade kontrollen på moppen och flög av och bröt båda benen i dikeskanten. Men polisen blånekade och sade att han själva hade kommit för nära kanten och kört av och de hade legat påstod de på betryggande avständ i sin bil. Detta var på en ödlig landsväg utan vittnen till det som skedde. Så javisst kunde de göra det.
Svin!! säger jag bara.
Hur var det med regeln "En polis får inte ljuga" ?
Så jävla falska... -.-

(Inte alla poliser ^^)
f.d TSR-Crew
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

Då skulle ja fan ge mig på snutjäveln om han bröt båda mina ben och ljög om de :evil:
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
MarcusAndersson
King of the street
Inlägg: 2699
Blev medlem: 18 maj 2008, 17:03
Ort: sjöbo
Kontakt:

Inlägg av MarcusAndersson »

bensinskalle skrev:Då skulle ja fan ge mig på snutjäveln om han bröt båda mina ben och ljög om de :evil:
Haha och villka efterföljder hade hänt då tror du ;-)
Bild
KLICKA PÅ BILDEN
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator
Inlägg: 3773
Blev medlem: 12 augusti 2007, 13:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av chifen »

TobbaN skrev:
runners skrev:
TobbaN skrev: Säg mig, om ni hade legat helt still i vägbanan, och inte flyttat er när dom försökte tränga er av vägen. Hade dom kört in i er då?
Kanske dum fråga men.. du kanske vet? ^^

Det var mycket vanligt att de gjorde det, jag hade en skolkompis som råkade illa ut när han blev prejad. Han hade inte ens försökt att smita utan polisen kom upp gämsides och börja ramma han in i sidan men han tappade kontrollen på moppen och flög av och bröt båda benen i dikeskanten. Men polisen blånekade och sade att han själva hade kommit för nära kanten och kört av och de hade legat påstod de på betryggande avständ i sin bil. Detta var på en ödlig landsväg utan vittnen till det som skedde. Så javisst kunde de göra det.
Svin!! säger jag bara.
Hur var det med regeln "En polis får inte ljuga" ?
Så jävla falska... -.-

(Inte alla poliser ^^)
Alla polisbilar nu är väl utrustade med videokamera, ta upp fallet och be om bevismaterialet. Lättaste sättet att se om de ljugit. Som de gjort då förtjänar de ganska höga skadestånd och att bli av med brickan
DRD 84ccTuned by Cykelkraft http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=6520 Update 7/3 Till salu!

Bmw e34 Fix & Renovering
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=17828
Användarens profilbild
TobbaN
King of the street
Inlägg: 3415
Blev medlem: 27 juni 2008, 18:38

Inlägg av TobbaN »

chifen skrev:
TobbaN skrev:
runners skrev:
Det var mycket vanligt att de gjorde det, jag hade en skolkompis som råkade illa ut när han blev prejad. Han hade inte ens försökt att smita utan polisen kom upp gämsides och börja ramma han in i sidan men han tappade kontrollen på moppen och flög av och bröt båda benen i dikeskanten. Men polisen blånekade och sade att han själva hade kommit för nära kanten och kört av och de hade legat påstod de på betryggande avständ i sin bil. Detta var på en ödlig landsväg utan vittnen till det som skedde. Så javisst kunde de göra det.
Svin!! säger jag bara.
Hur var det med regeln "En polis får inte ljuga" ?
Så jävla falska... -.-

(Inte alla poliser ^^)
Alla polisbilar nu är väl utrustade med videokamera, ta upp fallet och be om bevismaterialet. Lättaste sättet att se om de ljugit. Som de gjort då förtjänar de ganska höga skadestånd och att bli av med brickan
Har dom kameror nu också?
Såg dock ingen kamera när jag blev tagen, satt en stund i polisbilen. Så jag borde ha sett den :P
Men det kanske är i Saab'arna dom har kameror? För det är väl dom nyaste polisbilarna? :)
Iallafall, dom kanske gömmer undan video filmen, såvida det inte sköts "online" det vill säga.
f.d TSR-Crew
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator
Inlägg: 3773
Blev medlem: 12 augusti 2007, 13:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av chifen »

Kamerorna brukar sitta uppe vid backspegeln i mitten, ingen stor grej precis ;)

Du har säkert sett såna här filmer förut:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=1aOsUTu2I3E[/youtube]

Inte direkt ny bil där heller då men brukar vara en sån kamera. Va det inte allt för länge sedan det hände bör det finnas kvar.
DRD 84ccTuned by Cykelkraft http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=6520 Update 7/3 Till salu!

Bmw e34 Fix & Renovering
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=17828
Användarens profilbild
TobbaN
King of the street
Inlägg: 3415
Blev medlem: 27 juni 2008, 18:38

Inlägg av TobbaN »

chifen skrev:Kamerorna brukar sitta uppe vid backspegeln i mitten, ingen stor grej precis ;)

Du har säkert sett såna här filmer förut:
*film*

Inte direkt ny bil där heller då men brukar vara en sån kamera. Va det inte allt för länge sedan det hände bör det finnas kvar.
Hahahah, jag lovar! Han körde om enbart för att jävlas :lol:
Härligt "piip" det var där xD
f.d TSR-Crew
Darkfarmer
Elmoped
Inlägg: 10
Blev medlem: 5 december 2009, 19:56
Ort: Sverige

Inlägg av Darkfarmer »

om man håller på att bli prejjad... kan man inte försöka att fixa en buckla eller repa på sidan av bilen? Då har man ju bevis för att de har varit emot...
Användarens profilbild
klurrs_derbi_drd_racing
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 486
Blev medlem: 17 september 2009, 16:00
Ort: The one and only Vadstena

Inlägg av klurrs_derbi_drd_racing »

Darkfarmer skrev:om man håller på att bli prejjad... kan man inte försöka att fixa en buckla eller repa på sidan av bilen? Då har man ju bevis för att de har varit emot...
sparka en buckla i dörren o sen nita o vända, det är vad jag skulle gjort! :twisted:
Derbi Drd Racing<3
_________________

kolla galleri (:
Användarens profilbild
Tuta
King of the street
Inlägg: 3459
Blev medlem: 11 april 2008, 16:48
Ort: Nyköping

Inlägg av Tuta »

TobbaN skrev:
chifen skrev:Kamerorna brukar sitta uppe vid backspegeln i mitten, ingen stor grej precis ;)

Du har säkert sett såna här filmer förut:
*film*

Inte direkt ny bil där heller då men brukar vara en sån kamera. Va det inte allt för länge sedan det hände bör det finnas kvar.
Hahahah, jag lovar! Han körde om enbart för att jävlas :lol:
Härligt "piip" det var där xD
haha han körde rätt bra ju, skulle kanske kommit ifrån dom om han inte stanna? :P
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det ;)
Victorh: eller skall man fråga? :)
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten ;)

Bild
Det är jag som är Tuta ;)
roxor_boxor
Elmoped
Inlägg: 39
Blev medlem: 29 april 2010, 20:07

Inlägg av roxor_boxor »

klurrs_Derbi_drd_racing skrev:
Darkfarmer skrev:om man håller på att bli prejjad... kan man inte försöka att fixa en buckla eller repa på sidan av bilen? Då har man ju bevis för att de har varit emot...
sparka en buckla i dörren o sen nita o vända, det är vad jag skulle gjort! :twisted:
det är dit dina föräldrars skatt kommer gå :D
Daaanne
Svårstartad skrothög
Inlägg: 264
Blev medlem: 16 maj 2010, 20:04
Kontakt:

Inlägg av Daaanne »

roxor_boxor skrev:
klurrs_Derbi_drd_racing skrev:
Darkfarmer skrev:om man håller på att bli prejjad... kan man inte försöka att fixa en buckla eller repa på sidan av bilen? Då har man ju bevis för att de har varit emot...
sparka en buckla i dörren o sen nita o vända, det är vad jag skulle gjort! :twisted:
det är dit dina föräldrars skatt kommer gå :D
nice bump mannen! :lol:
Skriv svar