farsan dricker mycket..

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
FreZz
Sundsvall Audi Ligist
Inlägg: 1672
Blev medlem: 3 juni 2012, 10:13
Ort: Sundsvall

farsan dricker mycket..

Inlägg av FreZz »

Tjena blir nog bäst om ni får lite info vad som har hänt förut.
Päronen skilde sig då jag var 8 år.
Farsan fick jobb i Stockholm genom sin före flickvän som spenderade hans pengar som fick farsan att hamna hos kronofogden.
han forsat då att jobba nere i Stockholm tills februari i år.

Han har då jobbat 1 månad ledig en vecka då jag har varit hos honom.

Han har då alltid druckit för mycket med för mycket menar jag en halv eller en hel platta på en kväll.

Jag fick då nog för 2 månader sedan och ringde morsan som kom och hämtade mig och tog ett snack med farsan.

Han är alltså arbetslös nu och har ingen flickvän så han har ju inte så mycket att göra, så han ringer och skriver sms 24/7.

Jag gillar han då inte så mycket då han inte har varit där för mig då jag var liten utan han börjar nu vilja vara en del av mitt liv
Quattro lyfe
Användarens profilbild
yamaha2pwn
Eleganten ifrån vidderna
Inlägg: 2152
Blev medlem: 18 augusti 2009, 00:44
Ort: lyckeby

Inlägg av yamaha2pwn »

de är väll bra att han vill ändra å¨att då?

säg te han att om han vill vara med dig så får han skärpa sig.
if speed kills,then i must live forever :D

Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.

Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd ;)
Användarens profilbild
Benjaa14
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 418
Blev medlem: 30 september 2011, 13:55
Ort: Däär

Inlägg av Benjaa14 »

Får du Chansen så ska du låta han bli din pappa igen. I Know how it's like :)
Ge han en andra chans och hoppas på att det blir bra ..
Användarens profilbild
FreZz
Sundsvall Audi Ligist
Inlägg: 1672
Blev medlem: 3 juni 2012, 10:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av FreZz »

svårt att ge någon en andra chans då han redan har fått över 100 andra chanser.
hoppades alltid att han inte skulle vara lika full nästa kväll
Quattro lyfe
Womberg6
Elmoped
Inlägg: 41
Blev medlem: 9 juli 2012, 14:11
Ort: Värmdö

Inlägg av Womberg6 »

Tjena :) Jag ska inte gåcoh säga hur du ska styra din familj, men det är nog bättre om du pratar med honom. Visst han kanske var en fitta mot dig, men samtidigt så bryr han ju sig om dig. När han hamnade hos kronofogden så kanske han blev helt sänk. Men eftersom han skriver till dig nu så måste ju det antagligen betyda att han har ångrat någonting och verkligen bryr sig om dig eftersom du är hans son(?). Om du tänker så här; om det hade varit ombytta roller och att du hade varit pappan, hur hade det kännts om du var tvungen att gå runt och tänka ''Varför svarar han aldrig? Varför var jag så dum'' och visst hur kul är det med en pappa som dricker mycket, jag vet hur det är. Dock så har jag stärkt mitt självförtroende genom åren och nu sväljer jag bara klumpen och försöker ta tag i skiten, även fast jag inte vill. För ingenting löser sig om man inte visar lite engagemang. Så jag föreslår att du försöker ta kontakt med honom igen och iaf reda ut saker. Visst ni kanske inte kommer få tillbaka den relation ni hade innan men jag har svårt att tro någon utav er mår bättre av att gå runt och oroa sig för varför han inte svarar och varför han alltid ringer. Om du vill snacka lite mer så är min skype: Willeee.str
/Wille :)
Användarens profilbild
FreZz
Sundsvall Audi Ligist
Inlägg: 1672
Blev medlem: 3 juni 2012, 10:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av FreZz »

Han går ju på sos nu då han inte har ett jobb, sos ska ju gå till mat och kläder och sådant men han spenderar allt på ölen så han behöver ju låna pengar av mig och sin morsa och jag har aldrig fått några pengar tilbaka
Quattro lyfe
Användarens profilbild
JagHarEnDerbi
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 598
Blev medlem: 22 november 2009, 20:09

Inlägg av JagHarEnDerbi »

Det enda som kan hjälpa honom är DU, ingen annan kan göra lika mycket. Var med han och hjälp han till jobb och liknande saker. Skiter du i han får han ingen anledning att dricka mindre.
Womberg6
Elmoped
Inlägg: 41
Blev medlem: 9 juli 2012, 14:11
Ort: Värmdö

Inlägg av Womberg6 »

@JagHarEnDerbi Har helt rätt, du kanske ska ringa in till soc och berätta som det är och fråga om hjälp hur du ska lösa det hela, fråga kompisar, släktingar och allt vadfan det finns.
/Wille :)
Användarens profilbild
Benjaa14
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 418
Blev medlem: 30 september 2011, 13:55
Ort: Däär

Inlägg av Benjaa14 »

FreZz skrev:Han går ju på sos nu då han inte har ett jobb, sos ska ju gå till mat och kläder och sådant men han spenderar allt på ölen så han behöver ju låna pengar av mig och sin morsa och jag har aldrig fått några pengar tilbaka
Känner igen det. Men ja bara få han att Ändra på sig. Jag har inte lyckats ännu.. Blev även lurad att han hade slutat dricka för att jag skulle komma men det va långt ifrån sant. Men bara Kämpa på Be Strong Så löser det sig förhoppningsvis :D
Användarens profilbild
Z-K
Avstängd
Inlägg: 544
Blev medlem: 21 januari 2012, 15:15
Ort: Finland,Närpes

Inlägg av Z-K »

Säg åt din mor att ringa honom å gråta vår son är alkoholist nu också, tack vare dig!

har han ett gott hjärta så skall han nog sluta.
GE FAN I MEJ! :wink:

Äre någon jag hatar så är det du! SickRazer
Du Lär se vilket Problem du har fått! :/ Du skulle lyssnat på mej!
Användarens profilbild
Ztraand
Kinaraket
Inlägg: 893
Blev medlem: 5 juli 2010, 00:49

Inlägg av Ztraand »

Z-K skrev:Säg åt din mor att ringa honom å gråta vår son är alkoholist nu också, tack vare dig!

har han ett gott hjärta så skall han nog sluta.
Låter ju inte särskilt smart, då han kanske inte tänker helt rätt när han är så full(NO OFFENSE!) så vem vet vad utgången kan bli då, om han får reda på att hans son har sänkt sig till hans nivå. Risken finns ju att han dricker ännu mer då, och vem vet.. kanske dricker ihjäl sig.


FreZz, menar inget illa om din pappa med det ja skrev, men överlag så ska man aldrig ljuga, speciellt om samma misstag. Blir sällan bra då.

Ska någon lösa detta, så är det DU och DIN far, tillsammans.
Gilera SMT 07 säljes!: http://www.twostrokerider.se/kop-och-sa ... ra-smt-07/

Vila i frid Derbimann1 (F)

Qui rogat, non errat -- "Den som frågar har inte fel"
Användarens profilbild
Z-K
Avstängd
Inlägg: 544
Blev medlem: 21 januari 2012, 15:15
Ort: Finland,Närpes

Inlägg av Z-K »

Ztraand skrev:
Z-K skrev:Säg åt din mor att ringa honom å gråta vår son är alkoholist nu också, tack vare dig!

har han ett gott hjärta så skall han nog sluta.
Låter ju inte särskilt smart, då han kanske inte tänker helt rätt när han är så full(NO OFFENSE!) så vem vet vad utgången kan bli då, om han får reda på att hans son har sänkt sig till hans nivå. Risken finns ju att han dricker ännu mer då, och vem vet.. kanske dricker ihjäl sig.


FreZz, menar inget illa om din pappa med det ja skrev, men överlag så ska man aldrig ljuga, speciellt om samma misstag. Blir sällan bra då.

Ska någon lösa detta, så är det DU och DIN far, tillsammans.
Du Borde bli psykiatriker, eller vad det heter.

Ta ut fadern å Grilla t.ex? :D Kasta några stenar i sopptunnorna :D
Fa ut honom i vildmarken!
GE FAN I MEJ! :wink:

Äre någon jag hatar så är det du! SickRazer
Du Lär se vilket Problem du har fått! :/ Du skulle lyssnat på mej!
p0d1
F.D Crew
Inlägg: 1806
Blev medlem: 17 mars 2012, 18:11
Ort: Slöddertälje

Inlägg av p0d1 »

Att ändra någons vanor helt plötsligt är inte lätt.
Han kanske älskar smaken utav öl, jag älskar smaken utav cola och skulle inte kunna sluta dricka cola helt plötsligt, får jag inte i mig två glas per dag så får jag ont i huvudet.

Det ni(du och din pappa) är att sätta upp en plan hur ni ska lösa det, man kan börja med att sänka antal burkar han dricker, nu vet jag inte hur mycket en platta innehåller(tror det är 24).

Så istället för att dricka 10-12 kanske man kan dra ner det till 8 styckna, bara det är ett steg framåt i eran gemensamma plan, det han borde lära sig är att smaka på ölen, som om det vore finöl och njuta utav smaken och inte bara knäppa en burk och hinka, efter två-tre dagar så sänker ni det till 6-7 burkar, och sedan så fortsätter ni så tills ni kommer ner till 1-2 stycken kanske.
Skriv svar