101 km/h till 115 km/h

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
hyperslider
Elmoped
Inlägg: 72
Blev medlem: 26 februari 2009, 10:11
Ort: Tandsbyn
Kontakt:

101 km/h till 115 km/h

Inlägg av hyperslider »

Moppe: aerox
Cylinder: Polini sport 70 cc
Rör: yasuni R
Förgasare: Dellorto 21mm
variator: polini speed control men nu till saken ska bytta cylinder vilken rekomenderar ni till det här trimmet ? just nu går moppen 101 km/h vill att den ska gå fortare och vilket rör ska jag ha som passar bäst till den ny cylindern ? ! kan även bytta till ett värre rör men inge mer än de ! ps har en racing vev på nu också. Gjorde en sån här tråd för att jag inte fick svar i dom andra trådarna ! vill gärna ha en topp fart över 115 km/h. Har typ 6000 kr att handla för
Senast redigerad av hyperslider den 11 maj 2009, 15:19, redigerad totalt 1 gånger.
roxxx__rider
Avstängd
Inlägg: 125
Blev medlem: 22 juni 2007, 10:19

Re: 101 km/h till 115 km/h

Inlägg av roxxx__rider »

hyperslider skrev:Moppe: aerox
Cylinder: Polini sport 70 cc
Rör: yasuni R
Förgasare: Dellorto 21mm
variator: polini speed control men nu till saken ska bytta cylinder vilken rekomenderar ni till det här trimmet ? just nu går moppen 101 km/h vill att den ska gå fortare och vilket rör ska jag ha som passar bäst till den ny cylindern ? ! kan även bytta till ett värre rör men inge mer än de ! ps har en racing vev på nu också. Gjorde en sån här tråd för att jag inte fick svar i dom andra trådarna ! vill gärna ha en topp fart över 115 km/h
du behöver en hypercylinder + yasuni c30 etc. större förgasare, insug osv
luddemuregard
Kinaraket
Inlägg: 969
Blev medlem: 29 juli 2007, 19:29
Ort: Ulricehamn

Inlägg av luddemuregard »

Bättre rör skulle jag ju köpt dirr men räcker inte med de heller
Malossi hyper racing
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Inlägg: 7860
Blev medlem: 2 oktober 2008, 14:48
Ort: Piteå, Öjebyn
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

köp ett c16 atl c21 och en stage6 racing 70cc. då gör den lite över 115 med rätt inställningar. 21mm är dock på gränsen till för litet. du kan ju alltid sälja dom gamla delarna och köpa en ny förgasare också
Sendarajder
Varnad
Inlägg: 1020
Blev medlem: 7 januari 2008, 03:56

Inlägg av Sendarajder »

hmm köp en stage 6 racing som kallepalle sa MVT millenium eller annan racing tändning så borde den toppa ca 115 eller nåt^^
Låst