Dina chanser när polisen är efter dig.

Här publicerar/diskuterar ni guider som är gjorda för alla sorters fordon.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Emil
Elmoped
Inlägg: 149
Blev medlem: 3 mars 2012, 23:49

Inlägg av Emil »

Maltyboy skrev:Ett tips är om ni möter snuten och ni bromsar för att ni kommer i för hög hastighet, så släpp bromsen när ni har passerat, så de inte ser i backspegeln att ni bromsar'! 8)
Precis, bromsa absolut inte med handbromsen, för det ser man lätt på avstånd att man gör :D
Slitex
Elmoped
Inlägg: 19
Blev medlem: 14 april 2012, 09:46

Inlägg av Slitex »

Ett till Tips i all välmening..

Tänk dig att du kör med din fina supertrimmade7stylade Aerox till exempel, och din moppe sticker ju verkligen ut i stan, snyggast liksom..
Polisen jagar dig.. du kommer undan (du har ett reg nr)
Okej att du kommer undan DEN gången...
Men räkna med att stans poliserfår information hur din moppe ser ut!!!
Så nästa gång dom bara anar att du är i närheten så är resurserna betydligt större..

Därför har jag 4 olika uppsättningar kåpor/dekaler till min Gilera S (dock inte av just den anledningen)
2stroke
Gasres
Inlägg: 1455
Blev medlem: 15 augusti 2010, 19:13
Ort: Sollentuna

Inlägg av 2stroke »

Slitex skrev:Ett till Tips i all välmening..

Tänk dig att du kör med din fina supertrimmade7stylade Aerox till exempel, och din moppe sticker ju verkligen ut i stan, snyggast liksom..
Polisen jagar dig.. du kommer undan (du har ett reg nr)
Okej att du kommer undan DEN gången...
Men räkna med att stans poliserfår information hur din moppe ser ut!!!
Så nästa gång dom bara anar att du är i närheten så är resurserna betydligt större..

Därför har jag 4 olika uppsättningar kåpor/dekaler till min Gilera S (dock inte av just den anledningen)
Nog för att dom vill ha fast folk som trimmar och kör som kukar, men dom sätter nog inte hela kåren på dig och har dig som efterlyst, dom tar dig på bar gärning när det går, dom tar tyvärr inte super-HD-in-action bilder på dig när du kör och sätter på en upplyst whiteboard på kontoret under beskrivningen "Most Wanted"

Detta är inte film, antingen kommer man undan eller så gör man inte det, brukar dock stanna ifall dom vill snacka lite, det tjänar man mer på.

Är det 50 så håll 50, är det 30 så håll 30, det är mitt tips
Användarens profilbild
DTdosan
Svårstartad skrothög
Inlägg: 329
Blev medlem: 3 juni 2012, 19:51

Inlägg av DTdosan »

k-skåpet skrev:håll er i ert område, daft snuthäng på väg till skolan och här på landet kan man alla vägar! men gjorde även en trög sak och åkte in i stan en gång, de gick ju inge vidare kan man säga....
HAH! Den resan har man hört talas om! ;)

Är ju knappt några poliser där vi bor, och om det nu skulle komma några kör man jku bara ut i skogen! :)
gasgas ec
Elmoped
Inlägg: 134
Blev medlem: 22 april 2012, 02:07
Ort: lilla edet

Inlägg av gasgas ec »

lika ba att stanna... jag stannade inte och nu börjar det fan blinka hela tiden så fort dom ser mig....
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Inlägg: 2470
Blev medlem: 18 augusti 2011, 16:43
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

Stick fan inte om ni är osäkra på vägarna eller vet att det kommer t.ex en lång raksträcka. Smit bara när ni vet hur vägen är och om ni vet att moppen inte har några fel som dåliga bromsar eller andra fel som gör det svårare/farligare att smita.
Wire booi_:D
Svårstartad skrothög
Inlägg: 216
Blev medlem: 19 augusti 2011, 16:17

Inlägg av Wire booi_:D »

Måste fråga om det är någon som blivit jagad eller haft något möte med polisen i Höganäs, undrar hur snutarna är här.
Har haft min moppe nästan ett år o har inte blivit stoppad än så undrar bara lite... :)
Användarens profilbild
Riejuman
Gasres
Inlägg: 1560
Blev medlem: 2 juni 2011, 21:45
Ort: vasa

Inlägg av Riejuman »

undrar en sak, om man kör ifrån och snuten ser ens plåt, vad kan de göra åt det? Kan de bara skicka hem en räkning elr?
darian
Svårstartad skrothög
Inlägg: 301
Blev medlem: 2 juni 2012, 16:33

Inlägg av darian »

undrar samma om dom ser plåten o man smiter skickar dom hem räkning? Och finns det något tips vad man ska göra med plåten istället för att plocka bort den?
fiddefox
Elmoped
Inlägg: 3
Blev medlem: 14 april 2012, 00:04

Inlägg av fiddefox »

Vad är mest värt, att ha plåt eller ingen plåt när man kör trimmad moppe men håller laglig hastighet på skyltarna? t.ex 30 på 30 väg
gasgas ec
Elmoped
Inlägg: 134
Blev medlem: 22 april 2012, 02:07
Ort: lilla edet

Inlägg av gasgas ec »

fiddefox skrev:Vad är mest värt, att ha plåt eller ingen plåt när man kör trimmad moppe men håller laglig hastighet på skyltarna? t.ex 30 på 30 väg
mera värt att ta bort plåten :lol:
darian
Svårstartad skrothög
Inlägg: 301
Blev medlem: 2 juni 2012, 16:33

Inlägg av darian »

Kan du motivera varför`?
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

Följer du reglerna så ha skylt, fall du kör som en idiot och inte kan uppföra dig så ta bort den.
Och Rieju nä de kan dom inte göra, där emot göra så du får ombesikta den+ så får du en markering på ditt regg nummer och nästa gång du blir stannad kan dom fråga fall du var du etc men inget dom kan ge dig skit för, dom måste ta dig på bargärning.

Sen kan jag ge er tips med er reggskylt min kompis har de, han harsättit fast den med gångjärn sen så har han en Magnet liksom ovanför så har han en fjärr till den så när han sätter på den så åker skylten upp,
Skylten sitter inne vid hjulbasen. Skicka pm fall ni vill veta exakt hur han gjorde
Senast redigerad av david96 den 18 juni 2012, 22:03, redigerad totalt 1 gånger.
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
darian
Svårstartad skrothög
Inlägg: 301
Blev medlem: 2 juni 2012, 16:33

Inlägg av darian »

om dom ser plåten o man smiter skickar dom hem räkning? Och finns det något tips vad man ska göra med plåten istället för att plocka bort den?
Användarens profilbild
jack.lofgren
Pattelina
Inlägg: 882
Blev medlem: 25 maj 2012, 20:44
Ort: Stockholm

Inlägg av jack.lofgren »

bensinskalle skrev:bäst är ju att köra så polisen kör på en :P

Då blir de motsatt effekt :P En vecka på sjukhuset och sen lite åtal och vips så blev man rikare istället ;)

Ne men bäst är att stanna... Oftast så går de att snacka sig ur... BLir ni tagna efter att ni försökt fly förvärrar ni allt 500 ggr ;)
Hahahaa :)
Användarens profilbild
tompa221
Avstängd
Inlägg: 423
Blev medlem: 13 april 2012, 20:28
Ort: Partille

Inlägg av tompa221 »

darian skrev:om dom ser plåten o man smiter skickar dom hem räkning? Och finns det något tips vad man ska göra med plåten istället för att plocka bort den?
kasta jord i lera på den. gör min kompis som kör EU :p
Perra.S skrev:
potog skrev: Tror dom menar höjden på själva porten. så man vet hur länge porten kommer att vara uppe.


Kommer nog inte avslöja massa för då kommer inte vi som sysslar med sånt här ha några "Jobb" men visst kan man förklara men kommer nog inte säga allt :P
Seriöst, är du ens på riktigt?
Krille_9
Elmoped
Inlägg: 51
Blev medlem: 17 december 2012, 23:15
Ort: Malmö

Inlägg av Krille_9 »

Har aldrig själv varit jagad men den dagen lär väl komma :p Bara undrar vad fan gör man om man flyr och kommer fram till en korsning med mkt trafik och man får rött ljus? Cykelbana eller?
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew
Inlägg: 2160
Blev medlem: 13 juni 2011, 19:28
Ort: Lenhovda

Inlägg av k-skåpet »

Krille_9 skrev:Har aldrig själv varit jagad men den dagen lär väl komma :p Bara undrar vad fan gör man om man flyr och kommer fram till en korsning med mkt trafik och man får rött ljus? Cykelbana eller?
Har du lite trafikvett så märker du själv vad som borde göras, att skada dig och andra för att slippa lite böter är ju enbart puckat, jag hade ju dock bromsat in och vänt åt andra hållet då det bli jobbigt för polisen att vända med mycket trafik.
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Krille_9
Elmoped
Inlägg: 51
Blev medlem: 17 december 2012, 23:15
Ort: Malmö

Inlägg av Krille_9 »

Jo de e ju sant. Tänkte bara höra om de fanns någon smidig "teknink" för att komma ifrån. Har ju rätt höga vägkanter o så men att vända låter bra. :)
Användarens profilbild
creppish
Avstängd
Inlägg: 166
Blev medlem: 15 januari 2012, 12:12
Ort: Haninge

Inlägg av creppish »

trodde det här va common sense för alla som körde trimmat..
mitt Senda projekt, ta en snabbtitt!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=43974

Välkommen till sverige, där du lever som en kung och får sympati av hela befolkningen sålänge du heter Achmed eller är född i en rik familj!
Användarens profilbild
Riejuman
Gasres
Inlägg: 1560
Blev medlem: 2 juni 2011, 21:45
Ort: vasa

Inlägg av Riejuman »

Krille_9 skrev:Jo de e ju sant. Tänkte bara höra om de fanns någon smidig "teknink" för att komma ifrån. Har ju rätt höga vägkanter o så men att vända låter bra. :)

aa klart cykelbanan är ett bra alternativ eftersom bilen kommer ju inte dit men kör med vett i skallen så att inte du kör rakt in i en turkfamilj
Krille_9
Elmoped
Inlägg: 51
Blev medlem: 17 december 2012, 23:15
Ort: Malmö

Inlägg av Krille_9 »

haha ja de ska ja akta mig för. :) Brukar ändå inte köra speciellt oförsiktigt. Tänkte mest ifall man verkligen behöver dra iväg nån gång.
Användarens profilbild
Riejuman
Gasres
Inlägg: 1560
Blev medlem: 2 juni 2011, 21:45
Ort: vasa

Inlägg av Riejuman »

Krille_9 skrev:haha ja de ska ja akta mig för. :) Brukar ändå inte köra speciellt oförsiktigt. Tänkte mest ifall man verkligen behöver dra iväg nån gång.
aa bra, man vill ju inte direkt att ågra turkar dör eftersom det finns ju så "lite" av dem i dagens samhälle
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew
Inlägg: 2160
Blev medlem: 13 juni 2011, 19:28
Ort: Lenhovda

Inlägg av k-skåpet »

Riejuman skrev:
Krille_9 skrev:haha ja de ska ja akta mig för. :) Brukar ändå inte köra speciellt oförsiktigt. Tänkte mest ifall man verkligen behöver dra iväg nån gång.
aa bra, man vill ju inte direkt att ågra turkar dör eftersom det finns ju så "lite" av dem i dagens samhälle
Är du helt jävla dum i huvudet eller? Skitsamma om dom är turkar eller inte man skriver inte så. Och även om dom inte hade vart lika mycket värda som vita folk så finns det mer vit befolkning i Sverige så det är större chans att han dödar en vit person. Sen finns det en hel del trådar om detta redan då man kan ta upp detta på ett sofistikerat sett istället för att ta första bästa tillfället att hacka ner på dom. Hur sur hade inte du blivit om jag hade skrivit "Go kamakizi rakt över och sikta på killen i bastun som dricker vodka o så utrotar vi muminjävlarna. Svara i pm så slipper vi stöka ner en tråd med ot.
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
creppish
Avstängd
Inlägg: 166
Blev medlem: 15 januari 2012, 12:12
Ort: Haninge

Inlägg av creppish »

k-skåpet skrev:
Riejuman skrev:
Krille_9 skrev:haha ja de ska ja akta mig för. :) Brukar ändå inte köra speciellt oförsiktigt. Tänkte mest ifall man verkligen behöver dra iväg nån gång.
aa bra, man vill ju inte direkt att ågra turkar dör eftersom det finns ju så "lite" av dem i dagens samhälle
Är du helt jävla dum i huvudet eller? Skitsamma om dom är turkar eller inte man skriver inte så. Och även om dom inte hade vart lika mycket värda som vita folk så finns det mer vit befolkning i Sverige så det är större chans att han dödar en vit person. Sen finns det en hel del trådar om detta redan då man kan ta upp detta på ett sofistikerat sett istället för att ta första bästa tillfället att hacka ner på dom. Hur sur hade inte du blivit om jag hade skrivit "Go kamakizi rakt över och sikta på killen i bastun som dricker vodka o så utrotar vi muminjävlarna. Svara i pm så slipper vi stöka ner en tråd med ot.
hörru mona muslim...
mitt Senda projekt, ta en snabbtitt!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=43974

Välkommen till sverige, där du lever som en kung och får sympati av hela befolkningen sålänge du heter Achmed eller är född i en rik familj!
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew
Inlägg: 2160
Blev medlem: 13 juni 2011, 19:28
Ort: Lenhovda

Inlägg av k-skåpet »

creppish skrev:
k-skåpet skrev:
Riejuman skrev: aa bra, man vill ju inte direkt att ågra turkar dör eftersom det finns ju så "lite" av dem i dagens samhälle
Är du helt jävla dum i huvudet eller? Skitsamma om dom är turkar eller inte man skriver inte så. Och även om dom inte hade vart lika mycket värda som vita folk så finns det mer vit befolkning i Sverige så det är större chans att han dödar en vit person. Sen finns det en hel del trådar om detta redan då man kan ta upp detta på ett sofistikerat sett istället för att ta första bästa tillfället att hacka ner på dom. Hur sur hade inte du blivit om jag hade skrivit "Go kamakizi rakt över och sikta på killen i bastun som dricker vodka o så utrotar vi muminjävlarna. Svara i pm så slipper vi stöka ner en tråd med ot.
hörru mona muslim...
Har inte sagt att jag är för invandringen eller hur? Menar bara att man kan ju ta och vara lite civilicerad typ "Sluta ta in dom." eller "Tycker vi tar in för mycket flyktingar." och inte "öööhhh, dom är dumma i huvvet skjut blattejävlarna höhöhöhöhö" kan slå vad att så som ni skriver finns det inte en chans att er största idol Jimmy Åkesson ens skulle fundera på att snacka med er.
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
creppish
Avstängd
Inlägg: 166
Blev medlem: 15 januari 2012, 12:12
Ort: Haninge

Inlägg av creppish »

[spoiler]
k-skåpet skrev:
creppish skrev:
k-skåpet skrev:Är du helt jävla dum i huvudet eller? Skitsamma om dom är turkar eller inte man skriver inte så. Och även om dom inte hade vart lika mycket värda som vita folk så finns det mer vit befolkning i Sverige så det är större chans att han dödar en vit person. Sen finns det en hel del trådar om detta redan då man kan ta upp detta på ett sofistikerat sett istället för att ta första bästa tillfället att hacka ner på dom. Hur sur hade inte du blivit om jag hade skrivit "Go kamakizi rakt över och sikta på killen i bastun som dricker vodka o så utrotar vi muminjävlarna. Svara i pm så slipper vi stöka ner en tråd med ot.
hörru mona muslim...
Har inte sagt att jag är för invandringen eller hur? Menar bara att man kan ju ta och vara lite civilicerad typ "Sluta ta in dom." eller "Tycker vi tar in för mycket flyktingar." och inte "öööhhh, dom är dumma i huvvet skjut blattejävlarna höhöhöhöhö" kan slå vad att så som ni skriver finns det inte en chans att er största idol Jimmy Åkesson ens skulle fundera på att snacka med er.
[/spoiler]

Ska vi vara så ordagranna så kan jag ju säga dig att riejumannen aldrig sa nåt om att skjuta dom, heller nämnde han aldrig nånting om deras intelligens. Han antydde att det inte skulle märkas om några stycken försvann då dom är så många i samhället, antar att han träffade en öm punkt av att döma från din starka reaktion...

Och om du ska snacka om att vara civiliserad så kan du börja med att lära dig hur man stavar ordet.
mitt Senda projekt, ta en snabbtitt!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=43974

Välkommen till sverige, där du lever som en kung och får sympati av hela befolkningen sålänge du heter Achmed eller är född i en rik familj!
Användarens profilbild
Riejuman
Gasres
Inlägg: 1560
Blev medlem: 2 juni 2011, 21:45
Ort: vasa

Inlägg av Riejuman »

k-skåpet skrev:
creppish skrev:
k-skåpet skrev:Är du helt jävla dum i huvudet eller? Skitsamma om dom är turkar eller inte man skriver inte så. Och även om dom inte hade vart lika mycket värda som vita folk så finns det mer vit befolkning i Sverige så det är större chans att han dödar en vit person. Sen finns det en hel del trådar om detta redan då man kan ta upp detta på ett sofistikerat sett istället för att ta första bästa tillfället att hacka ner på dom. Hur sur hade inte du blivit om jag hade skrivit "Go kamakizi rakt över och sikta på killen i bastun som dricker vodka o så utrotar vi muminjävlarna. Svara i pm så slipper vi stöka ner en tråd med ot.
hörru mona muslim...
Har inte sagt att jag är för invandringen eller hur? Menar bara att man kan ju ta och vara lite civilicerad typ "Sluta ta in dom." eller "Tycker vi tar in för mycket flyktingar." och inte "öööhhh, dom är dumma i huvvet skjut blattejävlarna höhöhöhöhö" kan slå vad att så som ni skriver finns det inte en chans att er största idol Jimmy Åkesson ens skulle fundera på att snacka med er.
HAHA! chilla mannen chilla..... :D
Gurraaaaa
Svårstartad skrothög
Inlägg: 237
Blev medlem: 9 september 2012, 14:56

Inlägg av Gurraaaaa »

Jag undrar vad jag borde gö om jag kör med 2t effektrör i ca 80 å polisen vill stanna mig.. borde jag stanna då eller dra iväg?
Å säg att jag skulle kö laglig hastighet med effektrör å polisen vill stanna mig, borde jag stanna då å vara trevlig? :)
Användarens profilbild
åj
Elmoped
Inlägg: 127
Blev medlem: 30 oktober 2012, 20:36
Ort: karlskoga

Inlägg av åj »

Gurraaaaa skrev:Jag undrar vad jag borde gö om jag kör med 2t effektrör i ca 80 å polisen vill stanna mig.. borde jag stanna då eller dra iväg?
Å säg att jag skulle kö laglig hastighet med effektrör å polisen vill stanna mig, borde jag stanna då å vara trevlig? :)
om du kör i 80 o dom ser o vet att du gör de och sätter på blåljuset så är de nog inge vidare att stanna om de inte är tjejer som sitter i bilen, dom bryr sig inte om moppen är vråltrimmad eller hur man kör typ, finns säkert vissa som är som surgubbarna^^ kör du lagligt men trimmad o dom vill stoppa dig så äre ju bara att stanna då du kan säga att den är org osv :) men de är ju ditt val om du vill stanna eller bli jagad :lol:
Gurraaaaa
Svårstartad skrothög
Inlägg: 237
Blev medlem: 9 september 2012, 14:56

Inlägg av Gurraaaaa »

åj skrev:
Gurraaaaa skrev:Jag undrar vad jag borde gö om jag kör med 2t effektrör i ca 80 å polisen vill stanna mig.. borde jag stanna då eller dra iväg?
Å säg att jag skulle kö laglig hastighet med effektrör å polisen vill stanna mig, borde jag stanna då å vara trevlig? :)
om du kör i 80 o dom ser o vet att du gör de och sätter på blåljuset så är de nog inge vidare att stanna om de inte är tjejer som sitter i bilen, dom bryr sig inte om moppen är vråltrimmad eller hur man kör typ, finns säkert vissa som är som surgubbarna^^ kör du lagligt men trimmad o dom vill stoppa dig så äre ju bara att stanna då du kan säga att den är org osv :) men de är ju ditt val om du vill stanna eller bli jagad :lol:
Okej tack :)
Bulten123
Elmoped
Inlägg: 108
Blev medlem: 24 juni 2013, 19:26

Inlägg av Bulten123 »

Skitbra tråd! Själv 14 och glider runt med trimmat. Jag har kört i snart 2 månader utan kort o regskylt. Än sålänge har man inte fått snutjag.
Det är inte lätt när det är svårt.
Användarens profilbild
Xpressen
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 648
Blev medlem: 1 juni 2012, 22:26
Ort: Skara

Inlägg av Xpressen »

Bulten123 skrev:Skitbra tråd! Själv 14 och glider runt med trimmat. Jag har kört i snart 2 månader utan kort o regskylt. Än sålänge har man inte fått snutjag.
Måste bara säga att du låter som en riktig hårding ;)

OnT: Har hafft civilen efter mig x antal gånger, alltid löst det med 4 höger svängar !
Lyckades även undan då dom skulle provköra genom att ha i choken så att dog så fort dom gasade :D
Användarens profilbild
p4ck
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 761
Blev medlem: 3 mars 2012, 21:42
Ort: Pisshåla

Inlägg av p4ck »

[spoiler]
Xpressen skrev:
Bulten123 skrev:Skitbra tråd! Själv 14 och glider runt med trimmat. Jag har kört i snart 2 månader utan kort o regskylt. Än sålänge har man inte fått snutjag.
[/spoiler]

Måste bara säga att du låter som en riktig hårding ;)

OnT: Har hafft civilen efter mig x antal gånger, alltid löst det med 4 höger svängar !
Lyckades även undan då dom skulle provköra genom att ha i choken så att dog så fort dom gasade :D
Låter som om du är en riktig hårding! Bara 4 svängar sen var snuten borta! ;)
Själv är man så hård så jag låg bakom polisfan med en moppe vi inte har papper på, ingen försäkring. Den har ett lyse som lyser folk i ansiktet, ibland går den bra, ibland dåligt. Blöddrar som värsta...javettefan, trimmad(dragen v-ring tror jag). Var lagom nerskiten då, hade dom sett mig hade jag inte haft en chans, och 6km hem :D
Om jag kör i full fart och växlar ner en växel, så motorbromsar moppen, är det strypt membran då tro?

Kolla gärna in mitt projekt på min Beta RR, ser tomt ut nu men kommer upp mer skit allt eftersom!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=49461
Användarens profilbild
suzukiwheelier
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 602
Blev medlem: 10 april 2012, 13:50
Ort: vasa,finland

Inlägg av suzukiwheelier »

Äh bäst att stanna, de tog fast mig imorse när ja hade gianelli på och jag stannade, moppen fick de tydligen bara upp i 65+, ja hade inga blinkes,baklampa,reggskylt å de sa: äh vi ger dig en anmärkning nu får du fixa lite grejjor till nästa gång du blir stannad, ha en bra dag! Det hjälps att vara snäl å trevlig å tala sanning ;)
Skriv svar