Dina chanser när polisen är efter dig.

Här publicerar/diskuterar ni guider som är gjorda för alla sorters fordon.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

johans93
Svårstartad skrothög
Inlägg: 166
Blev medlem: 13 juli 2008, 20:17
Ort: kobbb

Inlägg av johans93 »

bensinskalle skrev:bäst är ju att köra så polisen kör på en :P

Då blir de motsatt effekt :P En vecka på sjukhuset och sen lite åtal och vips så blev man rikare istället ;)
Eller inte,,

Dom förnekar ALLT och säger att de va ditt fel. och eftersom ord står mot ord så blir det delad vållnad.
Användarens profilbild
MinikeV
Gasglad!
Inlägg: 854
Blev medlem: 2 februari 2009, 15:16
Ort: Finland

Inlägg av MinikeV »

johans93 skrev:
bensinskalle skrev:bäst är ju att köra så polisen kör på en :P

Då blir de motsatt effekt :P En vecka på sjukhuset och sen lite åtal och vips så blev man rikare istället ;)
Eller inte,,

Dom förnekar ALLT och säger att de va ditt fel. och eftersom ord står mot ord så blir det delad vållnad.
Typ alla polisbilar har väl kameror i vindrutan som filmar allt som händer så det är väl bevis nog?
Lägg dig inte i sa mannen som sket i sängen
Riejudrac_
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 394
Blev medlem: 17 juni 2010, 12:16
Ort: Vindeln
Kontakt:

Inlägg av Riejudrac_ »

stunt_pojken^^ skrev:här i laholm har man inte en chans imot enduro polisen kaj hur trimmad moppen än är han kör ifatt en o sparkar av en... o det är inte som jag bara säger känner en som blev nerkörd av han... han kommer aldrig mer köra moppe typ iaf inte trimma styla eller ngt

i måndags tog det 15 st trimmade moppar här runt i laholm på en kväll alltså inte alla på samma ställe. så tilla alla er som kör trimmat här i laholm glöm att försöka köra ifrån polisen GÅR INTE.

KAJ var i o körde i halmstad innan och var ett jävla liv där så han blev flyttad till laholm
ahha inte chill med en massa poliser på enduro och minibussar, i byn/samhället där jag bor brukar det bara vara polisbilar ibland , och ibland är det vanlig motorcykel men dom är ingen sak att köra ifrån! bara över berget på smalstigarna och in i tät skogen! :D tro mej .. där hittar inte ens en enduropolis TRO MEJ"!!
Användarens profilbild
FThunberg
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 353
Blev medlem: 31 maj 2009, 19:24
Ort: Rönnäng

Inlägg av FThunberg »

Var en civilpolis här i veckan, En silvrig Volkswagen skåpbil, tonade bakrutor.
Användarens profilbild
bluerider94
King of the street
Inlägg: 2135
Blev medlem: 10 juli 2009, 21:09
Ort: Lysekil

Inlägg av bluerider94 »

FThunberg skrev:Var en civilpolis här i veckan, En silvrig Volkswagen skåpbil, tonade bakrutor.
okej
snygg bakskärm, gustaviansk stil elle?

Oskar Hagstöm "Det är skit konstigt med mig, antingen får jag INGET eller så får jag något"
ml65
Kinaraket
Inlägg: 935
Blev medlem: 23 maj 2010, 18:34

Inlägg av ml65 »

Någon som har ett bra tips att få snuten att cirkulera här , sitter lite tjuriga par i byn som tycker om polisen . Polisen brukar vända utanför mitt hus .. och sen köra vidare , kan till lägas att för att komma till mig måste man köra från en stor gata till en liten jävla skitväg som leder till en vändzon ..
Användarens profilbild
stektkorv
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 443
Blev medlem: 13 april 2010, 14:36
Ort: Överkalix <3 ;P
Kontakt:

Inlägg av stektkorv »

kommer enduro snuten, ta av hjälmen för fan. int kan dom stressa ihjäl en om du kör utan hjälm ;P
Jag: Var sitter förgasaren då?

Kompis: Är de den här blå slangen? (pekar på den blåa ramen)

FAIL
runners
King of the street
Inlägg: 2322
Blev medlem: 14 maj 2009, 18:07
Ort: Malmö

Inlägg av runners »

Det är märkligt att läsa att svenska amatörpolisen lägger stort intresse för att jaga mopedister, är det vad dessa ynkryggar klarar av. Vad än värre kan man i Malmö köra som en totalhavererad galning i bil på gatorna utan att risken är stor att man blir stoppad av vår polisen. Men det är väl lättare att jaga 15-åringar på moped och tuffa upp sig.
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
furia<333
Elmoped
Inlägg: 30
Blev medlem: 30 oktober 2010, 02:34

Inlägg av furia<333 »

min kompis blev tagen idag för at han körde utan hjälm haha han körde typ 100 meter elr nått sen så pakerade han igen och när han kom in till skolan igen så stog farbror blå där med 1500 i böter
runners
King of the street
Inlägg: 2322
Blev medlem: 14 maj 2009, 18:07
Ort: Malmö

Inlägg av runners »

Fly aldrig från polisen om du har småfel på mopeden, det blir bara dyrare om du inte lyckas komma undan. Detta kan medföra att ditt körkortstillstånd blir uppskjutet och grova böter i stället för kanske en besiktning av moppen. Ska man fly ska man göra det när man har mycket att förlora och man vet att man har minst 80-procent chans att klara det på ett säkert sätt, annars ge fan i det!. Är du en person som blir lätt panikslagen när du flyr är det lätt att du tappar kontrollen på moppen och kan då lätt bli ett hot mot både dig själva och andra. Utsätt aldrig andra för ett hot för att själva komma undan.

Är chanserna utsiktslösa för att kunna smita från en polis som dyker upp så ska du inte i heller dra på för mycket där. Då har du bara dig själva att skylla när du blir stoppad där. På en landsväg har du ofta goda chanser att sakta ner när en polisbil närmar sig i backspegeln. Fly inte när polisen stoppar dig när du kör i laglig hastighet. Ofta misstänker de inte att du har trimmat då utan bara vill se körkortet. Även om de skulle upptäcka ditt trim är de snällare då än du blir stoppad när du kommer i 70-90 km.

Att fly från en MC-polis på en klumpig BMW ska man inte tro är allt för lätt. Även dessa poliser är tränade på motorcyklen och draget på denna motorcyklen räcker gott och väl för att snabbt komma i kapp en supertrimmad moped, även om BMW:n inte är någon dräpar cykel. Dina odds är betydligt mycket mindre att komma undan en MC-polis än en polis i en bil.
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
Användarens profilbild
Tuta
King of the street
Inlägg: 3459
Blev medlem: 11 april 2008, 16:48
Ort: Nyköping

Inlägg av Tuta »

stektkorv skrev:kommer enduro snuten, ta av hjälmen för fan. int kan dom stressa ihjäl en om du kör utan hjälm ;P
Vart fan får folk det här ifrån? Det är så fel det kan bli. Inte bara blir det farligare för föraren, utan det blir även mkt lättare för polisen att se vem som kör...
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det ;)
Victorh: eller skall man fråga? :)
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten ;)

Bild
Det är jag som är Tuta ;)
Användarens profilbild
Sockan
Kinaraket
Inlägg: 1011
Blev medlem: 4 augusti 2010, 14:53

Inlägg av Sockan »

Tuta skrev:
stektkorv skrev:kommer enduro snuten, ta av hjälmen för fan. int kan dom stressa ihjäl en om du kör utan hjälm ;P
Vart fan får folk det här ifrån? Det är så fel det kan bli. Inte bara blir det farligare för föraren, utan det blir även mkt lättare för polisen att se vem som kör...
Håller helt med. Dessutom är det en lögn att de inte får köra efter, men dem brukar inte vilja göra det, och oftast när du tagit av dig hjälmen identifierar dem dig lätt via klassfoton o.s.v.
EFESIERBREVET, KAPITEL 5, VERS 24:
”Och liksom kyrkan underordnar sig Kristus, så skall också kvinnorna i allt underordna sig sina män”




http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=22494 Kolla in mitt projekt!


Är du som mig och gillar sol och värme? Kör då mera bil och främja den globala uppvärmningen.
Användarens profilbild
daveneos
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 736
Blev medlem: 29 augusti 2010, 10:57
Ort: lidköping/sundbyberg
Kontakt:

Inlägg av daveneos »

Isåfall om en enduro polis kör upp vid sidan av dig och du tar av dig hjälmen så kanske han inte följer efter dej mer.
Han känner det antagligen inte nödvändigt att följa efter en person som han lätt kan identifiera då han sett persones ansikte utan hjälm.

Och du utgör även en fara för dig själv + att du kanske tappar hjälmen om du nu lyckas knäppa upp hakremmen och ta av dig hjälmen.

så ingen bra ide att göra det va?

Om du nu tar av dig hjälmen:
1.han kan kanske Identifiera dig
2.du blir farlig för dig själv.
3. du kanske tappar hjälmen(ännu mer fail om du sskrivit namn i den)
Användarens profilbild
Mura
King of the street
Inlägg: 2743
Blev medlem: 22 september 2008, 20:38
Ort: nyhamnsläge

Inlägg av Mura »

palla ta av hjälmen :S
Användarens profilbild
Pontusandersson95
Kan man byta?
Inlägg: 1216
Blev medlem: 9 maj 2010, 17:01
Ort: Onsala

Inlägg av Pontusandersson95 »

jag kör också ifrån när jag får tillgång till det annars icke
Kommentera mina bilder:)
rs_turbo_s2
Elmoped
Inlägg: 2
Blev medlem: 15 december 2010, 12:01

.

Inlägg av rs_turbo_s2 »

Mitt råd skulle vara att helt enkelt stanna om polisen signalerar det.
Inte värt ett sketet moppetrim att försöka åka ifrån polisen o sen bli gripen.
Fick ett riktigt jobbigt moppejag när man var fucko, siktade på ett par betongsuggor o kom undan men det rekommenderas verkligen INTE!
runners
King of the street
Inlägg: 2322
Blev medlem: 14 maj 2009, 18:07
Ort: Malmö

Re: .

Inlägg av runners »

rs_turbo_s2 skrev:Mitt råd skulle vara att helt enkelt stanna om polisen signalerar det.
Inte värt ett sketet moppetrim att försöka åka ifrån polisen o sen bli gripen.
Fick ett riktigt jobbigt moppejag när man var fucko, siktade på ett par betongsuggor o kom undan men det rekommenderas verkligen INTE!
Varför smet du? Vad gjorde dig skrämd? varför stannade du inte? Var det inte för du började tänka på vad du hade att förlora just då? Plockar du av trimmet nu då? lärde du en läxa?

Det är just av samma anledning de flesta smiter...sedan blir de efterkloka. Men jag säger: Kör man trimmat så kör inte från polisen om du inte är säker på att klara dig undan. Kör inte i från om du riskerar att utsätta dig själva och andra från fara. Har du inte tillräckligt drag i maskineriet kan polisen vara svår att dra i från särskilt om man är på fel ställe. :wink:
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
Användarens profilbild
Hebbex
Svårstartad skrothög
Inlägg: 305
Blev medlem: 18 mars 2011, 21:31

Inlägg av Hebbex »

När jag körde till skolan häromdagen så körde 2 polisbilar efter mig men dom verkade inte bry sig som tur va. Men jag blev lite skrämd när jag såg dom i backspegeln ^^
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

Hebbex skrev:När jag körde till skolan häromdagen så körde 2 polisbilar efter mig men dom verkade inte bry sig som tur va. Men jag blev lite skrämd när jag såg dom i backspegeln ^^
oj. herregud...

jag har både kört med 70cc och effektrörssetup. mött hur många snutar som helst.

dock kör jag inte som ett fucko så ingen har brytt sig ;)

trimma inte FÖR mycket och kör lungt så ökar dina chanser märkvärt.

därimot så skulle jag defenitivt dra om dom fick intresset att jaga mig...
Användarens profilbild
yamaha2pwn
Eleganten ifrån vidderna
Inlägg: 2152
Blev medlem: 18 augusti 2009, 00:44
Ort: lyckeby

Inlägg av yamaha2pwn »

kul äre att man har en moppe @ a traktor kåt snut här nere, som går i pension när man fyller 18 och inte har behov av moppen längre :evil: han är en sån petig jävel som ALLTID har nått o klaga på. tyvärr såg man honom tillrättavisa de ny aspiranterna som om han vore deras mentor ( suck)

edit: kan lägga upp en bild på honom i tsr:s facebook logg ^^
Senast redigerad av yamaha2pwn den 26 mars 2011, 22:39, redigerad totalt 1 gånger.
if speed kills,then i must live forever :D

Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.

Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd ;)
Användarens profilbild
moppepojk26
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 477
Blev medlem: 13 mars 2010, 20:43
Ort: motorer

Inlägg av moppepojk26 »

stunt_pojken^^ skrev:här i laholm har man inte en chans imot enduro polisen kaj hur trimmad moppen än är han kör ifatt en o sparkar av en... o det är inte som jag bara säger känner en som blev nerkörd av han... han kommer aldrig mer köra moppe typ iaf inte trimma styla eller ngt

i måndags tog det 15 st trimmade moppar här runt i laholm på en kväll alltså inte alla på samma ställe. så tilla alla er som kör trimmat här i laholm glöm att försöka köra ifrån polisen GÅR INTE.

KAJ var i o körde i halmstad innan och var ett jävla liv där så han blev flyttad till laholm
kaj ja han har man hört en jävla massa om i halmstad xd dom sa att han inte jobbade längre men då är han i laholm istället?xd
kanske lite länge sen detta skrevs men endåxd
kör nu mera en mh furia sm som ska stunt kittas med tiden blev av med vivan genom bytet och slapp omreggen :)

gamlas vivaroxxen.
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=23893
rozander
Svårstartad skrothög
Inlägg: 169
Blev medlem: 25 februari 2010, 16:37
Ort: Vänersborg

Inlägg av rozander »

Skit bra tråd, men dock så är inte Endurons förare utbildad för att köra efter alla moppar, utan de är tränade för att hänga med i farligare biljakter eller liknande. Om man möter en polis eller har en bakom sig så ska man bara köra lungt och inte varva ur och inte titta bakåt om de är bakom. Jag har varit jagad av poliser, haft polis framför/bakom och blivit tagen en gång och jag har varken skyllt, lyse eller org setup. Men allt detta är olika från stad till stad. Här finns de bara bussar,bilar och BMW poliser och alla är kassa på köra, så Vänersborg är en fin stad att köra moppe i :)
/R
Sandstr0m
Elmoped
Inlägg: 69
Blev medlem: 10 mars 2011, 15:58
Ort: bollnäs

Inlägg av Sandstr0m »

om jag kör med bara typ rör och dragen v-ring och får snuten efter mig, ska jag stanna och vara trevlig då eller vad tycker du?
rozander
Svårstartad skrothög
Inlägg: 169
Blev medlem: 25 februari 2010, 16:37
Ort: Vänersborg

Inlägg av rozander »

Sandstr0m skrev:om jag kör med bara typ rör och dragen v-ring och får snuten efter mig, ska jag stanna och vara trevlig då eller vad tycker du?
Om de hade varit en buss eller bil hade jag aldrig stannat, men de är vad jag skulle gjort. Valet är ju ditt. Om du kör med skylt ska du ju stanna, man ska ju stanna enligt lag men inte alltid de följs från pungt till prickar.
/R
Trinity
Svårstartad skrothög
Inlägg: 275
Blev medlem: 19 juli 2011, 22:36
Kontakt:

Inlägg av Trinity »

Jag har inte kört moppe då jag är under 15 men, borde man inte bara kunna köra bakom ett hörn sen hoppa av o säga att det var någon annan som körde? Polisen har ju inget bevis på vem det var som körde..
Användarens profilbild
Wilsonrunner
Elmoped
Inlägg: 129
Blev medlem: 4 mars 2011, 23:20

Inlägg av Wilsonrunner »

Imo så är det bättre att stanna om man har en enduro eller motorcykel efter sig än att försöka köra ifrån! men bilar kan man köra ifrån om man inte utsätter andra för fara!;)
Användarens profilbild
ConnyH
Svårstartad skrothög
Inlägg: 290
Blev medlem: 2 oktober 2011, 00:32
Ort: Finland Ekenäs

Inlägg av ConnyH »

Här i Ekenäs i Finland så har vi inga enduron eller mcn i ekenäs bara om dom från helsingfors gör något i ekenäs men inte annors :D mötte polisen men 80km/h men de vände inte efter som tur för jag är 13 och kör :twisted: fyller snart 14 så :D sen finns det många små byar i runt om lilla staden med typ 9 tusen invånare = fullt av stigar och sandvägar :twisted:
Användarens profilbild
an2n15
Elmoped
Inlägg: 38
Blev medlem: 20 oktober 2010, 19:42
Ort: Eskilkstuna

Inlägg av an2n15 »

Har hört att om man nu är dum nog att ta av sig hjälmen när snuten jagar så måste dom sluta? det kan väll inte stämma eller? :D
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street
Inlägg: 3838
Blev medlem: 24 juli 2010, 12:45
Ort: Alingsås

Inlägg av CaToXXo »

an2n15 skrev:Har hört att om man nu är dum nog att ta av sig hjälmen när snuten jagar så måste dom sluta? det kan väll inte stämma eller? :D
Om du tar av dig hjälmen så får inte polisen jaga dig nej, det finns dock många som fortsätter jaga ändå.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Användarens profilbild
potog
King of the street
Inlägg: 3469
Blev medlem: 4 september 2011, 13:58
Kontakt:

Inlägg av potog »

CaToXXo skrev:
an2n15 skrev:Har hört att om man nu är dum nog att ta av sig hjälmen när snuten jagar så måste dom sluta? det kan väll inte stämma eller? :D
Om du tar av dig hjälmen så får inte polisen jaga dig nej, det finns dock många som fortsätter jaga ändå.
Dom får jag! Men dom måste hålla ett visst avstånd;) 15M eller nått sånt
Användarens profilbild
an2n15
Elmoped
Inlägg: 38
Blev medlem: 20 oktober 2010, 19:42
Ort: Eskilkstuna

Inlägg av an2n15 »

Okej så om jag tar av mig hjälmen måste dom hålla avstånd annars kan jag sätta dit dom för det eller? =)
Brexxy
Extra Avstängd
Inlägg: 30
Blev medlem: 27 december 2011, 15:14

Inlägg av Brexxy »

tar man med ett järnrör så är inte endurosnuten så kaxig
Användarens profilbild
Boomer
Något annat
Inlägg: 344
Blev medlem: 18 juni 2010, 14:20
Ort: Uddevalla
Kontakt:

Inlägg av Boomer »

Brexxy skrev:tar man med ett järnrör så är inte endurosnuten så kaxig
Jo han skjuter dig :)
U suck dick and eat butt..! butt eating duck... suck fucker! - Tom DeLonge
"Erik är ett nordiskt mansnamn av germaner germanskt/fornnordiskt ursprung, ursprungligen Airikr som betyder "härskare, kung" eller "stor, mäktig"."
Brexxy
Extra Avstängd
Inlägg: 30
Blev medlem: 27 december 2011, 15:14

Inlägg av Brexxy »

Skyliner34 skrev:
Brexxy skrev:tar man med ett järnrör så är inte endurosnuten så kaxig
Jo han skjuter dig :)
det tror jag inte

snygg brud förresten vem är de?
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew
Inlägg: 2160
Blev medlem: 13 juni 2011, 19:28
Ort: Lenhovda

Inlägg av k-skåpet »

håll er i ert område, daft snuthäng på väg till skolan och här på landet kan man alla vägar! men gjorde även en trög sak och åkte in i stan en gång, de gick ju inge vidare kan man säga....
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Skriv svar