Dina chanser när polisen är efter dig.

Här publicerar/diskuterar ni guider som är gjorda för alla sorters fordon.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
TobbaN
King of the street
Inlägg: 3415
Blev medlem: 27 juni 2008, 18:38

Dina chanser när polisen är efter dig.

Inlägg av TobbaN »

Hejsan, hittade en guide.
Denna guiden är kopierad rakt från www.Motorize.se

_____________________________________________________

Denna guiden kommer gå igenom hur du ska reagera när du har farbror blå i ryggen och även gå igenom de olika fordonen. Denna artikeln lades in i samband med artikeln vid skrev om att polisen prioriterar trimmade mopeder. Där kan ni läsa mer om farorna mopedister skapar.

Först och främst finns det flera olika slags polisfordon ute..

1. Personbil
2. Minibuss
3. Motorcykel
4. Enduro

Dessutom finns det diverse specialfordon också, såsom cyklar, mopeder osv som polisen ibland använder sig utav.

Hur går du tillväga om du möter dessa fordon då?

1. Personbilen:

Oftast en Volvo V70/Saab 9-5
Det bästa stället att ha en sån efter dig är i ett tätbebyggt område som inne i en stad eller dylikt.
Du ska så ofta du kan köra slalom så att bilen inte har någon chans att köra om dig och preja ner dig, se självklart upp för mötande trafik och utsätt _aldrig_ dig eller andra människor för någon fara. (Bättre att få böter än att få betala med livet..)
Du ska försöka köra på småvägar och genom bommar eller dylikt där bilen inte kommer genom.
Du kan köra ifrån han med en original moppe om du har körfärdigheterna..
Var beredd på att du aldrig kan veta hur polisen tänker när du kör, han kanske anser att läget är farligt för medtrafikanter och bestämmer sig för att försöka preja ut dig etc!

2. Minibussen:

Oftast en Volkswagen.
Denna är ganska lik personbilen, bara att den är tyngre, större och långsammare = mycket lättare att köra ifrån..
Annars rekommenderar jag att göra så som det står under personbilen.

3. Motorcykeln:

Oftast en BMW..
Denna är överskattad..
Den är stor, klumpig och det är oftast ingen duktig förare som kör den heller. Om du har en relativt snabb moppe och hyfsat bra på att köra så har du goda chanser..

4. Enduron:

Oftast en KTM eller Dakar liknande mc.
Denna ska du vara rädd för ..
Det kan ibland hända att det sitter tränade förare på Enduros, som är tränade för att hänga efter oss mopedister, vilket inte gör det bättre..

Hoppas guiden har hjälpt dig och hoppas du tar ett moget beslut nästa gång du får polisen efter dig!

(Observera att varken Motorize.se eller jag inte står för eventuella negativa följder om du använder trådens innehåll i olika sammanhang!)
f.d TSR-Crew
Användarens profilbild
MinikeV
Gasglad!
Inlägg: 854
Blev medlem: 2 februari 2009, 15:16
Ort: Finland

Inlägg av MinikeV »

1. Personbilen:

"Du kan köra ifrån han med en original moppe om du har körfärdigheterna.. "

varför skulle man köra ifrån dem om man kör med en orginal moppe :?: :P
Lägg dig inte i sa mannen som sket i sängen
tJocke
Elmoped
Inlägg: 102
Blev medlem: 9 mars 2009, 17:40
Ort: Storvreta

Inlägg av tJocke »

Varför inte bara stanna och ta konsekvenserna innan det är försent?
Användarens profilbild
TobbaN
King of the street
Inlägg: 3415
Blev medlem: 27 juni 2008, 18:38

Inlägg av TobbaN »

MinikeV skrev:1. Personbilen:

"Du kan köra ifrån han med en original moppe om du har körfärdigheterna.. "

varför skulle man köra ifrån dem om man kör med en orginal moppe :?: :P
Vet inte, kanske om man kör inflyttad skylt eller nåt ^^

tJocke skrev:Varför inte bara stanna och ta konsekvenserna innan det är försent?
En del kanske inte vill bli tagen, och betala böter + eventuellt prick. Om dom vet om dom kan komma undan?

Jag vill iallafall inte det.
Och får jag chansen, så kör jag ifrån dem.
That's it, men folk har olika åsikter om det här :)
Och det accepterar jag.
f.d TSR-Crew
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Aa bra guide, då har man lite försprång på dom!!! :wink:
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
blackmasai
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 736
Blev medlem: 5 juni 2008, 14:51
Ort: Brändö

Inlägg av blackmasai »

GAASA TILLS DE RAAASAR nä men som sagt kör in i skogen eller in på nån stig och körså långt du kan och så hårt du kan :D
Bild

Ruset av kraften under dig ska vara bättre än droger ;)

Quote jag har inga problem med alkoholen. jag har problem utan den.
Användarens profilbild
Rabxorzz
F.D Moderator
Inlägg: 5615
Blev medlem: 26 mars 2008, 20:21
Ort: Skövde
Kontakt:

Inlägg av Rabxorzz »

Jag tror många kan säga innan såhär,

"Jag kör ifrån snuten ifall dom kommer" osv osv

Men dom kommer inte gör de!



Innan jag blev stoppad i veckan så sa jag inte riktigt så men nästan, dock var de en civil. Då trodde även att det var någon som tyckte jag skulle sakta ner eller något.

Men de var en grusväg bredvid som man bara kunde svänga in på, sen är de en cross/enduro bana/skog som är jätte lätt att köra ifrån dom på,,,
Många säger saker som inte stämmer :)
Bild
Användarens profilbild
TobbaN
King of the street
Inlägg: 3415
Blev medlem: 27 juni 2008, 18:38

Inlägg av TobbaN »

DEA!! skrev:Aa bra guide, då har man lite försprång på dom!!! :wink:
Ja :) Speciellt när man vet hur man kommer undan bäst också ^^

Blackmasai skrev:GAASA TILLS DE RAAASAR nä men som sagt kör in i skogen eller in på nån stig och körså långt du kan och så hårt du kan :D
Ja :D I Skogen lär dom inte följa efter ^^

Rabxorzz: Jo, du har helt rätt. Just då körde du säkert inte som en idiot också (som jag brukar göra :oops: )
Men om man drar förbi dom i det snabbaste moppen går i, så tror jag det är bäst att försöka fly. Lär väl få skyhöga böter också!
Kör man dock lite saktare, så lär dom ju inte bry sig så mycket om det :)
Då kan man ju alltid stanna :P
Sen finns det ju folk som säger "Bara att köra undan", men det är ju itne så lätt som du säger. Vet själv hur det är, första gångerna jag såg polisen med moppen, så kunde jag knappt kontrollera moppen så rädd jag blev.
Men nu har jag lärt mig kontrollera det, och därmed har jag mer kontroll.
Gäller att ha det också ;)
f.d TSR-Crew
Användarens profilbild
Rabxorzz
F.D Moderator
Inlägg: 5615
Blev medlem: 26 mars 2008, 20:21
Ort: Skövde
Kontakt:

Inlägg av Rabxorzz »

Möta polisen är ju inget XD
De har jag gjort några gånger, som tur har ingen av dom vänt, eller brytt sig :)


Men när dom va efter mig så sa dom,
" 70 km/h gick ju dedära i MINST!"
"Vad är de för något du kör på?"

Haha ;D
De va lite kul, för jag körde i 80-85 :P
Bild
fax110
Gasres
Inlägg: 1634
Blev medlem: 10 maj 2008, 20:14

Inlägg av fax110 »

Rabxorzz skrev:Jag tror många kan säga innan såhär,

"Jag kör ifrån snuten ifall dom kommer" osv osv

Men dom kommer inte gör de!



Innan jag blev stoppad i veckan så sa jag inte riktigt så men nästan, dock var de en civil. Då trodde även att det var någon som tyckte jag skulle sakta ner eller något.

Men de var en grusväg bredvid som man bara kunde svänga in på, sen är de en cross/enduro bana/skog som är jätte lätt att köra ifrån dom på,,,
Många säger saker som inte stämmer :)
alla säger ju sådär :P endel håller sina ord å endel inte.

jag har kört ifrån snuten en gång och de var enda gången dom har jagat mig tog kanske 3 min sen ställde jag bort moppen å sprang för glatta livet ;)
Användarens profilbild
jogat
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 421
Blev medlem: 20 maj 2008, 16:07
Ort: sollentuna

Inlägg av jogat »

Rabxorzz skrev:Möta polisen är ju inget XD
De har jag gjort några gånger, som tur har ingen av dom vänt, eller brytt sig :)


Men när dom va efter mig så sa dom,
" 70 km/h gick ju dedära i MINST!"
"Vad är de för något du kör på?"

Haha ;D
De va lite kul, för jag körde i 80-85 :P
fick du några böter då?

jag har mött polisen ett par gånger men de brukar bara vinka att man ska sakta och så.

jag blev även jagad ev en cevil föra veckan den förföljde mig ganska länge och jag drog på in i ett bostads område sen tagga polis bilen :D
//joel
Användarens profilbild
Rabxorzz
F.D Moderator
Inlägg: 5615
Blev medlem: 26 mars 2008, 20:21
Ort: Skövde
Kontakt:

Inlägg av Rabxorzz »

Dom sa att dom inte jobbade, så jag slapp allt.

Men jag tror inte att man åker runt med en polisid bricka om man inte jobbar ;D
Bild
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

bäst är ju att köra så polisen kör på en :P

Då blir de motsatt effekt :P En vecka på sjukhuset och sen lite åtal och vips så blev man rikare istället ;)

Ne men bäst är att stanna... Oftast så går de att snacka sig ur... BLir ni tagna efter att ni försökt fly förvärrar ni allt 500 ggr ;)
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Notn4
Svårstartad skrothög
Inlägg: 334
Blev medlem: 12 september 2008, 19:01
Ort: Nykarleby (Finland)

Inlägg av Notn4 »

det beror ju också lite på andra saker om man bestämmer sej för att fly eller inte, som när jag blev stannad så skulle det ha varit otroligt lätt att komma undan men jag stannade för att det var snö på vägarna och ville inte ta risken då, som tur hade poliserna samma åskit om vädret så dom ville inte testa så ja slapp böter.

Men denna vecka var poliserna vid min moppe och tittade på det avstämda röret och skylten. Då jag kom till moppen hade dom redan gått därifrån men sen körde jag bara 15m och så var det en snutbil bakom mig, då var vägen torr så jag körde ifrån hur lätt som hälst och utan att sätta någon annan i fara.

Poliserna kom sen hem till mig eftersom dom hade reg. numret men ja hade inte då hunnit hem efter jakten och kom jyst då dom körde ifrån och sen har ja inte sett någon snut närä mig eller i stan. Tur kan man ha ! :D
Bild
runners
King of the street
Inlägg: 2322
Blev medlem: 14 maj 2009, 18:07
Ort: Malmö

Inlägg av runners »

En del av sporten bland oss var när jag var yngre att sticka från polisen när dessa dök fram. På den tiden var deras bilar svart och vita, deras motorcyklar var klumpiga BMW. Moppen man hade var alltid vältrimmad och ofta var det lätt att fly från polisen, i bland alldeles osportsligt enkelt. Men så klart att det berodde också på var man var någonstanns när Börje Batong dök upp. Var man helt på fel ställe så kunde det bli problem, snutarna var duktiga i sina bilar och drog sig ofta inte för att försöka preja omkull en. Anmälde man det så vann alltid polisen i frågan, med att de sade att man själva föll med moppen.
Men ofta fanns det alltid små grusvägar eller gårdar i bostadsområden med bommar och grejor man kunde enkelt ta sig egenom som inte Börje Blåljus klara med sina stora bilar. När man väl kommit egenom så brukade man stanna och vända sig om på lite tryggt avstånd, man tände en cigarett och flina. Sedan puttrade man sakta där i från och poliserna gymnastiserade med sina armar med knutna nävar efter en.
Användarens profilbild
stunt_pojken^^
King of the street
Inlägg: 2749
Blev medlem: 10 november 2008, 21:35
Ort: laholm
Kontakt:

Inlägg av stunt_pojken^^ »

här i laholm har man inte en chans imot enduro polisen kaj hur trimmad moppen än är han kör ifatt en o sparkar av en... o det är inte som jag bara säger känner en som blev nerkörd av han... han kommer aldrig mer köra moppe typ iaf inte trimma styla eller ngt

i måndags tog det 15 st trimmade moppar här runt i laholm på en kväll alltså inte alla på samma ställe. så tilla alla er som kör trimmat här i laholm glöm att försöka köra ifrån polisen GÅR INTE.

KAJ var i o körde i halmstad innan och var ett jävla liv där så han blev flyttad till laholm
Användarens profilbild
TobbaN
King of the street
Inlägg: 3415
Blev medlem: 27 juni 2008, 18:38

Inlägg av TobbaN »

Dt_pojken^^ skrev:här i laholm har man inte en chans imot enduro polisen kaj hur trimmad moppen än är han kör ifatt en o sparkar av en... o det är inte som jag bara säger känner en som blev nerkörd av han... han kommer aldrig mer köra moppe typ iaf inte trimma styla eller ngt

i måndags tog det 15 st trimmade moppar här runt i laholm på en kväll alltså inte alla på samma ställe. så tilla alla er som kör trimmat här i laholm glöm att försöka köra ifrån polisen GÅR INTE.

KAJ var i o körde i halmstad innan och var ett jävla liv där så han blev flyttad till laholm
Oj oj, enduro. Det kan inte vara kul :(

Här försöker ju polisena skrämmas.
I sommras så skulle dom få in 10 enduro MC's i vår kommun.
Och dom sa med att dom skulle göra poliskontroller hela sommaren m.m

Resultat blev: Inga nya Enduro hojjar.
Sen såg jag poliserna 2 ggr under hela sommaren.
Dock fick dom in nya "moppe-hatande" Uddevalla-poliser.
Typ dampade loss bara för att min kompis skjutsade mig på hans cykel xD
f.d TSR-Crew
runners
King of the street
Inlägg: 2322
Blev medlem: 14 maj 2009, 18:07
Ort: Malmö

Inlägg av runners »

Polisens syfte är att förhindra att det ska ske olyckor, med en samhällsplit som Kaj på en motorcykel som sparkar av mopedister från fordonen motgår syftet med att just förhindra olyckor. Han borde omedelebart i stoppas och förhindras att utföra sin tjänst som polis. Han är ju snarare en skapare av olyckor på mopeder än att förhindra dessa.
xorxiz
Elmoped
Inlägg: 11
Blev medlem: 21 april 2009, 15:15
Ort: sibbhult

Inlägg av xorxiz »

runners skrev:Polisens syfte är att förhindra att det ska ske olyckor, med en samhällsplit som Kaj på en motorcykel som sparkar av mopedister från fordonen motgår syftet med att just förhindra olyckor. Han borde omedelebart i stoppas och förhindras att utföra sin tjänst som polis. Han är ju snarare en skapare av olyckor på mopeder än att förhindra dessa.
det är ju så mc/enduro poliserna stannar en men de stämmer det du säger dom ska ju förhindra olyckor inte skapa. Kommunen lovade att det skulle komma en enduro polis som var sm förare men det vi fick var en seg klumpig bmw med en petig gammal tjock polis XD
KUL PÅ HJUL
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 517
Blev medlem: 19 november 2008, 16:40
Ort: Laholm

Inlägg av KUL PÅ HJUL »

Var och snackade lite med polisen i Laholm idag. Dom tog fortkörare och mopedister. såg dom stoppade en moppe sen men de var en tjej så tror inte de blev några böter där :wink:
Orka inte snacka moppe med dom men de var kul att se alla bilar nästan krypa förbi där polisen stod så dom slapp åka fast :D
ek-k
Elmoped
Inlägg: 71
Blev medlem: 6 april 2009, 19:31

Re: Dina chanser när polisen är efter dig.

Inlägg av ek-k »

TobbaN skrev:Hejsan, hittade en guide.
Denna guiden är kopierad rakt från www.Motorize.se

_____________________________________________________

Denna guiden kommer gå igenom hur du ska reagera när du har farbror blå i ryggen och även gå igenom de olika fordonen. Denna artikeln lades in i samband med artikeln vid skrev om att polisen prioriterar trimmade mopeder. Där kan ni läsa mer om farorna mopedister skapar.

Först och främst finns det flera olika slags polisfordon ute..

1. Personbil
2. Minibuss
3. Motorcykel
4. Enduro

Dessutom finns det diverse specialfordon också, såsom cyklar, mopeder osv som polisen ibland använder sig utav.

Hur går du tillväga om du möter dessa fordon då?

1. Personbilen:

Oftast en Volvo V70/Saab 9-5
Det bästa stället att ha en sån efter dig är i ett tätbebyggt område som inne i en stad eller dylikt.
Du ska så ofta du kan köra slalom så att bilen inte har någon chans att köra om dig och preja ner dig, se självklart upp för mötande trafik och utsätt _aldrig_ dig eller andra människor för någon fara. (Bättre att få böter än att få betala med livet..)
Du ska försöka köra på småvägar och genom bommar eller dylikt där bilen inte kommer genom.
Du kan köra ifrån han med en original moppe om du har körfärdigheterna..
Var beredd på att du aldrig kan veta hur polisen tänker när du kör, han kanske anser att läget är farligt för medtrafikanter och bestämmer sig för att försöka preja ut dig etc!

2. Minibussen:

Oftast en Volkswagen.
Denna är ganska lik personbilen, bara att den är tyngre, större och långsammare = mycket lättare att köra ifrån..
Annars rekommenderar jag att göra så som det står under personbilen.

3. Motorcykeln:

Oftast en BMW..
Denna är överskattad..
Den är stor, klumpig och det är oftast ingen duktig förare som kör den heller. Om du har en relativt snabb moppe och hyfsat bra på att köra så har du goda chanser..

4. Enduron:

Oftast en KTM eller Dakar liknande mc.
Denna ska du vara rädd för ..
Det kan ibland hända att det sitter tränade förare på Enduros, som är tränade för att hänga efter oss mopedister, vilket inte gör det bättre..

Hoppas guiden har hjälpt dig och hoppas du tar ett moget beslut nästa gång du får polisen efter dig!

(Observera att varken Motorize.se eller jag inte står för eventuella negativa följder om du använder trådens innehåll i olika sammanhang!)

ser aldrig polis enduros, motorcyklar eller minibussar här jag bor :D och så har vi en skit bra skogsväg när det gäller att dra ifrån polisen ;) as bra guide :D
Bild
Seppo
Elmoped
Inlägg: 1
Blev medlem: 15 november 2009, 15:19
Kontakt:

Inlägg av Seppo »

här vart jag bor finns typ 6000 invånare, alla känner typ varran, och snutarna är skit snäll :P min store bror körde en mt5 som lät över hela byn typ, han fick 14 anmälningar och snuten ringde morsan och sa typ, " men hej hej, ja nu är det ju så att vi har fått 14 anmälningar på din son, så be han att ta det lite lugnt bara ;) " så här är det ganska så lugnt :p men det finns 1 enda snut som typ hatar moppedister -.-
Användarens profilbild
beno
Elmoped
Inlägg: 61
Blev medlem: 3 mars 2009, 19:01
Ort: Tranås
Kontakt:

Inlägg av beno »

MinikeV skrev:1. Personbilen:

"Du kan köra ifrån han med en original moppe om du har körfärdigheterna.. "

varför skulle man köra ifrån dem om man kör med en orginal moppe :?: :P
man kanske är under femton :S , elr så orkar man inte stanna :D(Y)
sefio
Kinaraket
Inlägg: 1031
Blev medlem: 1 maj 2009, 15:19
Ort: Uppsala

Inlägg av sefio »

Inget kickar mer adrenalin än snutjag i city :D kan man alltid hoppas att Not gonna get us kommer på mp3n ^^

Nä men som sagt, tryck på ordentligt i stan om ni är jagade, då enligt mina erfarenheter så ger sig snuten då man utsätter andra för stor fara.

Polis prioritering:
1. allmänhetens säkerhet
2. deras egen säkerhet
3. din säkerhet

Så ibland kan snuten släppa dig för du utsätter dig själv för stor fara.
Bild
Darkfarmer
Elmoped
Inlägg: 10
Blev medlem: 5 december 2009, 19:56
Ort: Sverige

Inlägg av Darkfarmer »

Men om de kommer med en enduro, och man känner sig tvinbad att köra ifrån... Vart tar man vägen? liksom, de kommer ju fram där man själv kommer fram...
aja, jag behöver inte rädas för att bli avsparkad :P man har ju en Fyrhjulig :lol:
Användarens profilbild
mh(jesper)ride
Svårstartad skrothög
Inlägg: 260
Blev medlem: 7 juni 2010, 20:01
Ort: hisingen

Inlägg av mh(jesper)ride »

men polisen får väl inte preja
Lägger upp filmerna från körningarna på
http://www.youtube.com/user/ghostridervs?feature=mhee
Användarens profilbild
mh(jesper)ride
Svårstartad skrothög
Inlägg: 260
Blev medlem: 7 juni 2010, 20:01
Ort: hisingen

Inlägg av mh(jesper)ride »

men ni vet väl att de nte gör nåt att dom har dit reg nummer för dom måste stanna dig när du siter på mopeden
Lägger upp filmerna från körningarna på
http://www.youtube.com/user/ghostridervs?feature=mhee
Användarens profilbild
Maltyboy
DunderDubbelPostarN
Inlägg: 582
Blev medlem: 21 september 2009, 18:41
Ort: Södetälje

Inlägg av Maltyboy »

Ett tips är om ni möter snuten och ni bromsar för att ni kommer i för hög hastighet, så släpp bromsen när ni har passerat, så de inte ser i backspegeln att ni bromsar'! 8)
199 Lives

THE POWER OF DREAMS
Användarens profilbild
karlssonlysekil
Kinaraket
Inlägg: 879
Blev medlem: 6 juni 2010, 20:54

Inlägg av karlssonlysekil »

Maltyboy skrev:Ett tips är om ni möter snuten och ni bromsar för att ni kommer i för hög hastighet, så släpp bromsen när ni har passerat, så de inte ser i backspegeln att ni bromsar'! 8)
Exakt, bromsa aldrig så att polisen ser det för då förstår dom nog ;)
Världens bästa Karlsson!
rozander skrev:Drd pro om du är man :)
Användarens profilbild
mh(jesper)ride
Svårstartad skrothög
Inlägg: 260
Blev medlem: 7 juni 2010, 20:01
Ort: hisingen

Inlägg av mh(jesper)ride »

karlssonlysekil skrev:
Maltyboy skrev:Ett tips är om ni möter snuten och ni bromsar för att ni kommer i för hög hastighet, så släpp bromsen när ni har passerat, så de inte ser i backspegeln att ni bromsar'! 8)
Exakt, bromsa aldrig så att polisen ser det för då förstår dom nog ;)

men i bland har ja hört att dom kollar hur lång tid de tar för dom att komma i kap dig så
så körde du i 90 på en 70 väg så får man läga sig i 40 så tar de lika lång tid som de hade gjort för dom att komma i kap dig om du log i 70
Lägger upp filmerna från körningarna på
http://www.youtube.com/user/ghostridervs?feature=mhee
Användarens profilbild
karlssonlysekil
Kinaraket
Inlägg: 879
Blev medlem: 6 juni 2010, 20:54

Inlägg av karlssonlysekil »

Bra guide Tobban men det är rätt uppenbart för dom flesta att tänka såhär :D
Världens bästa Karlsson!
rozander skrev:Drd pro om du är man :)
fax110
Gasres
Inlägg: 1634
Blev medlem: 10 maj 2008, 20:14

Inlägg av fax110 »

mh(jesper)ride skrev:men ni vet väl att de nte gör nåt att dom har dit reg nummer för dom måste stanna dig när du siter på mopeden
tror inte riktigt du förstått det där med varför folk säger att det är dåligt med skylt det är ju inte för att polisen ska ta med sig csi och banka på din dör utan det är ju för att dom kan sätta sig 1 kvarter från dit hus och vänta på att du far ut med mopeden
Användarens profilbild
mh(jesper)ride
Svårstartad skrothög
Inlägg: 260
Blev medlem: 7 juni 2010, 20:01
Ort: hisingen

Inlägg av mh(jesper)ride »

fax110 skrev:
mh(jesper)ride skrev:men ni vet väl att de nte gör nåt att dom har dit reg nummer för dom måste stanna dig när du siter på mopeden
tror inte riktigt du förstått det där med varför folk säger att det är dåligt med skylt det är ju inte för att polisen ska ta med sig csi och banka på din dör utan det är ju för att dom kan sätta sig 1 kvarter från dit hus och vänta på att du far ut med mopeden

sant men dom kan bara ta dig för den gången dom andra gångerna kan dom inte ta dig för
Lägger upp filmerna från körningarna på
http://www.youtube.com/user/ghostridervs?feature=mhee
sebbzomfg
Avstängd
Inlägg: 23
Blev medlem: 30 juli 2010, 14:27

Inlägg av sebbzomfg »

Inte svårt att åka ifrån dem inte ;> Iaf inte bilarna =)
ml65
Kinaraket
Inlägg: 935
Blev medlem: 23 maj 2010, 18:34

Inlägg av ml65 »

mh(jesper)ride skrev:
fax110 skrev:
mh(jesper)ride skrev:men ni vet väl att de nte gör nåt att dom har dit reg nummer för dom måste stanna dig när du siter på mopeden
tror inte riktigt du förstått det där med varför folk säger att det är dåligt med skylt det är ju inte för att polisen ska ta med sig csi och banka på din dör utan det är ju för att dom kan sätta sig 1 kvarter från dit hus och vänta på att du far ut med mopeden

sant men dom kan bara ta dig för den gången dom andra gångerna kan dom inte ta dig för
Vad spelar det för roll ? Du torskar jö endån ,
Skriv svar