Hej ! satte dit min 80cc barikit idag , men när jag är ute o åker (kör in den ) så blir den mkt för varm , jag har bytt munstycke till 100 , jag hälde i den gammla kylavätskan för hade ingen glykol , oo allt är ikopplat rätt , vad kan de vara , !!!!!!
mtpower skrev:Säg borrning, slaglängd och varvtal den jobbar på så kan vi räkna ut en förgasare.
de vet jag inte , jag ahjr bara test kört den med nya cylindern o då vart den så varm att tmppratur snoppen smälte , o nu startar den inte , men den är inte skuren elr ngt
blackmasai skrev:hellst 24mm till barikit 80cc annars får den ej rätt kylning!!!! köp 21, 24, 26 nån av dom föggarna
är du säker ?? borde inte 19 gå o rätt munstycke ?
Gissade på 50mm borr, 39,7mm slag och 8500 rpm och fick ~22mm förgasare som lagom, har bara gissat på måtten dock. Men runt där borde bli ganska bra skulle jag tro.
MT5 for life!
Jag hatar DT.
Ta inte allt bokstavligt...
Tveka inte att dra iväg ett PM om du behöver hjälp med din MT.
blackmasai skrev:hellst 24mm till barikit 80cc annars får den ej rätt kylning!!!! köp 21, 24, 26 nån av dom föggarna
är du säker ?? borde inte 19 gå o rätt munstycke ?
Gissade på 50mm borr, 39,7mm slag och 8500 rpm och fick ~22mm förgasare som lagom, har bara gissat på måtten dock. Men runt där borde bli ganska bra skulle jag tro.
men min kompis har en drac , han har mk sp och 70cc airisal , o han kör på 12 mm nu o de går ju ?
Men iaf, blev den så varm så motorn la av så har säkert kolven blivit skadad! Hur vet du att den inte har skurit, har du lyft av cylindern och kollat eller?
Hur vet du att den blir "varm", så länge som vattnet inte kokar så är den inte för varm rent generellt... Den kan bli överhettad internt om du har för litet munstycke och förgasare förstås men blir den varm på grund av de så har du problem... Då har somsagt kolven och kanske cylindern blivit skadade..
14 mm går om man kör lugnt som f*n, men de ä inte så värst bra... helst 21 mm eller större skulle ja säga....
Nu har du fått lite svar, nån moderator kan få vara vänlig och låsa då de somsagt är felpost...
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Men iaf, blev den så varm så motorn la av så har säkert kolven blivit skadad! Hur vet du att den inte har skurit, har du lyft av cylindern och kollat eller?
Hur vet du att den blir "varm", så länge som vattnet inte kokar så är den inte för varm rent generellt... Den kan bli överhettad internt om du har för litet munstycke och förgasare förstås men blir den varm på grund av de så har du problem... Då har somsagt kolven och kanske cylindern blivit skadade..
14 mm går om man kör lugnt som f*n, men de ä inte så värst bra... helst 21 mm eller större skulle ja säga....
Nu har du fått lite svar, nån moderator kan få vara vänlig och låsa då de somsagt är felpost...
såklartjagharlyftokolaltde,men när jag tog bort röret var de massa kylarvätska i de
Men iaf, blev den så varm så motorn la av så har säkert kolven blivit skadad! Hur vet du att den inte har skurit, har du lyft av cylindern och kollat eller?
Hur vet du att den blir "varm", så länge som vattnet inte kokar så är den inte för varm rent generellt... Den kan bli överhettad internt om du har för litet munstycke och förgasare förstås men blir den varm på grund av de så har du problem... Då har somsagt kolven och kanske cylindern blivit skadade..
14 mm går om man kör lugnt som f*n, men de ä inte så värst bra... helst 21 mm eller större skulle ja säga....
Nu har du fått lite svar, nån moderator kan få vara vänlig och låsa då de somsagt är felpost...
såklartjagharlyftokolaltde,men när jag tog bort röret var de massa kylarvätska i de
Är de fullt me vatten i avgasröret så har du en rejäl läcka i topplockspackningen eller i cylinderfotspackningen...
Läcker de in i cylindern så tenderar motorn att bli varm
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever