Mecka bort sig historier :D

Berätta dina roligaste/galnaste mopedhistorier.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew
Inlägg: 4176
Blev medlem: 29 maj 2011, 09:35
Ort: Vasa, Finland

Inlägg av Victorh »

alltså jag måste vara mästaren på gängpajj .-. vet inte hur mycke gängor jag förstörde på min förra moppe...

Men värsta var då jag hade bytt tryckfjäder 5 gånger på en dag för att pröva framm sedan sista gången så skulle jag lossa muttern på kopplingen lite så man får bort fjädern vips tynger jag för mycke och får koppling i bröstet och det kändes helt..
Användarens profilbild
will3
Gangster
Inlägg: 354
Blev medlem: 13 juli 2011, 20:33
Ort: Gällivare

Inlägg av will3 »

Kan la berätta om en liten fail som hände när jag skulle klyva motorn på neosen för ett tag sen!

Allt gick som smort när jag klöv den, fick bort veven osv ganska lätt. Sen när jag väl skulle sätta i den nya veven så gjorde jag efter _p3mp_'s vevbyte-guide, hade veven i frysen över natten, värmde lagren i ugnen dagen efter och nu kommer failen.. När jag skulle sätta på lagren på veven så fick jag på ena lagret hur lätt som helst, det bara gled ner men det andra lagret fastnade ~1cm från "bottnen" på veven, höll på i 2-3 dagar med att värma lagret, försöka knacka ner det, bända upp det, frös hela skiten o värmde sedan bara lagret men det satt hårt som fan och vägrade röra på sig. Så efter 2-3 dagar så fick farsan hjälpa mig, han värmde lagret i typ 10-15 minuter så att det blev helt lil/blått av värmen och sen så bände vi upp det ganska så lätt!

Det slutade med ett söndervärmt/sönderbankat lager men som tur var så hade de likadana lager på farsans jobb, så han tog 2 nya därifrån! :)
Bild
Skriv svar