Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo
Hur mycket tid har du över och är du villig att spendera pengar? Vad är det för cylindervolym?YzTerge skrev:Tjeenare, visste inte riktigt var jag skulle lägga det här inlägget så bli inte förbannade på mig nu
Iaf så har jag en jordfräsmotor stående i garaget, en fyrtaktare och jag skulle vilja trimma den o sätta in den i en crosscart lr nått:P
Äre nån som har någon ide om hur jag kan trimma den?, lr iaf få den o låta lite goare
meanzick skrev:Porta ventilerna går ju.
cylindervolym på den och har du pengar att spendera?YzTerge skrev:Tack för alla svar:D Men fortsätt gärna o ge mig tips på hur jag ska göra
Låg cylindervolym och sugmotor Bör inte vara grova raka rök. Det ska vara lite motstånd, säg 2" rör med en ljuddämpare (inte rensad) bör nog räcka bra. Gärna lindad header från cylindern också.blackmasai skrev:större fögg bara raka rör med en krök från cylindern sen ganska långt rör som ska vara ganska tjockt utan ljuddämp så låter den maffigt och borda gå ganska bra o men om den får för lite motstånd så kan du lägga dit en liten ljuddämpare men om du har raka 'rör så smattrar den fiint jag har en masai(fiddy) med rakt rör och en tomm ljuddämpare så smattra det ordäntligt
Det är faktiskt inge låg cylindervolym på den:P Vet inte riktigt hur det fungerar men kolven är större än den som satt i min fiddy och den var på 110cc o kolven är nog i ungefär samma storlek som min yz 125cc kolv.. Men tyvär vet jag inte cylindervolymen:/ Bara att den är på 5 häst:Pchifen skrev:Låg cylindervolym och sugmotor Bör inte vara grova raka rök. Det ska vara lite motstånd, säg 2" rör med en ljuddämpare (inte rensad) bör nog räcka bra. Gärna lindad header från cylindern också.blackmasai skrev:större fögg bara raka rör med en krök från cylindern sen ganska långt rör som ska vara ganska tjockt utan ljuddämp så låter den maffigt och borda gå ganska bra o men om den får för lite motstånd så kan du lägga dit en liten ljuddämpare men om du har raka 'rör så smattrar den fiint jag har en masai(fiddy) med rakt rör och en tomm ljuddämpare så smattra det ordäntligt
Som sakt vet inte cylindervolymen men den var på 4-5 häst iaf:P Vill hälst inte lägga ner nåra större pengar på den som att byta vev o sånt:/ Men sånt som går o göra ganska billigt är bra:P Fick föresten igång den med förut o den bröla på som fan fast fick för mycket luft utan luftfilter:/chifen skrev:cylindervolym på den och har du pengar att spendera?YzTerge skrev:Tack för alla svar:D Men fortsätt gärna o ge mig tips på hur jag ska göra
125 är låg cylindervolym, när du börjar komma upp i liter är det andra saker porta, plana, avgassystem och öppet filterYzTerge skrev:Det är faktiskt inge låg cylindervolym på den:P Vet inte riktigt hur det fungerar men kolven är större än den som satt i min fiddy och den var på 110cc o kolven är nog i ungefär samma storlek som min yz 125cc kolv.. Men tyvär vet jag inte cylindervolymen:/ Bara att den är på 5 häst:Pchifen skrev:Låg cylindervolym och sugmotor Bör inte vara grova raka rök. Det ska vara lite motstånd, säg 2" rör med en ljuddämpare (inte rensad) bör nog räcka bra. Gärna lindad header från cylindern också.blackmasai skrev:större fögg bara raka rör med en krök från cylindern sen ganska långt rör som ska vara ganska tjockt utan ljuddämp så låter den maffigt och borda gå ganska bra o men om den får för lite motstånd så kan du lägga dit en liten ljuddämpare men om du har raka 'rör så smattrar den fiint jag har en masai(fiddy) med rakt rör och en tomm ljuddämpare så smattra det ordäntligt
nej de förstås Men ska man ladda ordentligt så är de kompsänka som gällerchifen skrev:Ventiler är ingen som hellst konst att få tag på Bara att beställa med rätt mått, liktså kamaxeln. Dock kan den bli rätt dyr tyvärr. Skulle rekomendera att plana toppen även om han ska på med turbo, men då en tjockare packning också. Han lär få ett mycket finare förbränningsrum om han planar ned lite och man måste ju inte ladda överdrivet mycket med turbon heller.
Ja, helt klart =) Annars kan man vänta sig ett hyffsat motorras om man ska ladda över 3-5 hg. Men det behöver man ju göra för de flesta toppar när man portar ändå, är itne så överdrivet dyrt ändå Kamaxel är dock väldigt dyrt :/ Tyvärr.bensinskalle skrev:nej de förstås Men ska man ladda ordentligt så är de kompsänka som gällerchifen skrev:Ventiler är ingen som hellst konst att få tag på Bara att beställa med rätt mått, liktså kamaxeln. Dock kan den bli rätt dyr tyvärr. Skulle rekomendera att plana toppen även om han ska på med turbo, men då en tjockare packning också. Han lär få ett mycket finare förbränningsrum om han planar ned lite och man måste ju inte ladda överdrivet mycket med turbon heller.
Visst går de o få tag i kam o ventiler som du säger, men de blir ju en helt annan dimension ^^ Finns de inte färdiga som är bolt-on blir de ju svindyrt att göra nya
HAHAHAHHAHA!meanzick skrev:Porta ventilerna går ju.