Räknas detta som skuren?

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
volvo_adde
Gasres
Inlägg: 1634
Blev medlem: 3 februari 2008, 13:22
Ort: överum

Inlägg av volvo_adde »

hehe ja den har skurit
Volvo Volvo gammal jävla Volvo
Användarens profilbild
beckvall
F.D Moderator
Inlägg: 1851
Blev medlem: 20 oktober 2008, 17:55
Ort: sundsvall

Inlägg av beckvall »

ja de gör den... men jag tkr mer en ordentlig nypning:S har du kört fölr snålt stält?
Felpostarens värsta mardröm!
undrar du över något? släng iväg ett PM så svarar jag på de mästa!
Användarens profilbild
RiejuForce
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 540
Blev medlem: 22 oktober 2008, 21:57
Ort: Stockholm

Inlägg av RiejuForce »

eddhedd skrev:
beckvall skrev:ja de gör den... men jag tkr mer en ordentlig nypning:S har du kört fölr snålt stält?
Stiftet var svart som en nysvensk i olja. Eftersom det är en nypning, kan jag anta att det var värme, för det ser ut som värmeskada runt hålet.


kan man laga det med nikasilbehandlig och ändå få den gamla effekten ur den?
den där går att rädda. kan dock inte säkert säga att du kommer få ut samma effekt men de är mycket möjligt.
luddemuregard
Kinaraket
Inlägg: 969
Blev medlem: 29 juli 2007, 19:29
Ort: Ulricehamn

Inlägg av luddemuregard »

Bara bessa en ny kolv sen så hornar du cylindern lite fint så är det bara tuta ochi köra sen =)
Malossi hyper racing
Användarens profilbild
Drac_01
The One And Only!
Inlägg: 833
Blev medlem: 25 juli 2007, 19:53
Ort: Dalarna

Inlägg av Drac_01 »

om hålet är 1 mm djupt så tror jag inte att du kan hona cylindern..
Fullt ös medvetslös..

DT70R UPDATE 6/12 Kolla! :D
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... 889#177889
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

Drac_01 skrev:om hålet är 1 mm djupt så tror jag inte att du kan hona cylindern..
Går gåre men vettefan hur tjocka nicasilet är, och de är ju en fördel om de räcker förstås :P....

En nicasilbehandling är ju varken enkelt eller gratis direkt :P Tror de är enklare att du het enkelt köper en ny cylinder för de är ju inte liten flisa som saknas :P Hona är ju enkelt om det är små repor iaf...

Men ska man hona så där mycke måste du ha en väldigt speciell utfyllnadskolv och de lär du inte få tag på till en moppecylle ;)
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
Soet
Svårstartad skrothög
Inlägg: 227
Blev medlem: 21 maj 2008, 22:14

Inlägg av Soet »

du måste köpa en ny, svårt att rädda, men jag skulle fan köpt ny :/ sry
kallepalle skrev:
ProoStunter skrev:vafan köp en sprayburk och spruta lite hit o dit sen är den svart iallafal:P
Användarens profilbild
G-son
King of the street
Inlägg: 4115
Blev medlem: 6 februari 2008, 23:31
Ort: Vimmerby

Inlägg av G-son »

Din cylinder går köra med efter att du bara fått bort aluminiumen som smetats fast på nikasilet, men den blir ju inte riktigt lika bra som den var från början. Med nytt nikasil kommer cylindern bli (minst) lika bra som den var från början, men det är antagligen inte värt det: det kostar mycket att reparera, så om cylindern inte var väldigt dyr och/eller har fått ett stort portningsjobb är det oftast dyrare att laga än att ersätta. Dels kostar nikasikbehandlingen någon tusenlapp åtminstone, kanske en femhundring för kolven, några hundralappar frakt om cylindern ska skickas iväg/tillbaka också...
Låst