Helt sant, bara för att styrka det Chifen försöker säga.chifen skrev:du kommer förlora det mesta värdet när du säljer och är du inte erfaren ska du inte ge dig in på att bygga en motor för de pengarna. Spara pengarna till körkort och skaffa dig en duglig setup istället
Metrakit sp setup kommer att duga fint för dig och gå riktigt bra, dessutom kan du använda moppen till annat än bara race då också
MHR 86cc är till scooter.blackmasai skrev:Alltså ska du spendera 20 000 på bara trimm så då så kan du köpa
MHR 86cc bigbore
MHR vevparti + CF4 ramlager
MHR supermoto rör
ITALIKIT rotor tändning
Vforce3 Membran
28mm PWK förgasare
Malossi lameller
Malossi kopplings fjädrar
nått najs sportliftfilter
men detta kostar en hel del men du får åka av om du köper detta kan jag lova
Den kommer gå nått 130-140+ om du har allt rätt inställt och rätt drevning
men om du vill ha lite billigare
köp typ Barikit 80cc och lite billigare vev eller om du nte vill byta vev så köp arsial 70cc och 21 mm fögg + lite annat då far den lite kanske 1/2 av mhr cylindern
Använd mk sp rör istället, passar bättre till t6cylindern. Du kommer inte kunna utnyttja cylinderns kapacitet med gianelliröret. Ser i övrigt ut att vara en lämplig setup till en nybörjade med för mycket pengar3nNiL^ skrev:MHR 86cc är till scooter.blackmasai skrev:Alltså ska du spendera 20 000 på bara trimm så då så kan du köpa
MHR 86cc bigbore
MHR vevparti + CF4 ramlager
MHR supermoto rör
ITALIKIT rotor tändning
Vforce3 Membran
28mm PWK förgasare
Malossi lameller
Malossi kopplings fjädrar
nått najs sportliftfilter
men detta kostar en hel del men du får åka av om du köper detta kan jag lova
Den kommer gå nått 130-140+ om du har allt rätt inställt och rätt drevning
men om du vill ha lite billigare
köp typ Barikit 80cc och lite billigare vev eller om du nte vill byta vev så köp arsial 70cc och 21 mm fögg + lite annat då far den lite kanske 1/2 av mhr cylindern
Och om du är ny inom trimningsvärlden ska du nog helst inte köpa för dom pengarna då allt kommer gå åt helvete om det bli första gången du pillar.
Vad jag rekommenderar till dig är väl:
Airsal T6
Hebo Vev
Gianelli
Dellorto 21mm
Malossi VL6
13/50 drevning
Vev är lika bra att byta då du antagligen kommer tröttna på den setupen och mopeden antagligen har et antal år på nacken.
helt rätt de är en satans skillnad på giannelli och sp en moppe ja jobba på gick 90 med giannelli, och 110 + med sp och ´de var airsal 75 cc på den sendanchifen skrev:Använd mk sp rör istället, passar bättre till t6cylindern. Du kommer inte kunna utnyttja cylinderns kapacitet med gianelliröret. Ser i övrigt ut att vara en lämplig setup till en nybörjade med för mycket pengar3nNiL^ skrev:MHR 86cc är till scooter.blackmasai skrev:Alltså ska du spendera 20 000 på bara trimm så då så kan du köpa
MHR 86cc bigbore
MHR vevparti + CF4 ramlager
MHR supermoto rör
ITALIKIT rotor tändning
Vforce3 Membran
28mm PWK förgasare
Malossi lameller
Malossi kopplings fjädrar
nått najs sportliftfilter
men detta kostar en hel del men du får åka av om du köper detta kan jag lova
Den kommer gå nått 130-140+ om du har allt rätt inställt och rätt drevning
men om du vill ha lite billigare
köp typ Barikit 80cc och lite billigare vev eller om du nte vill byta vev så köp arsial 70cc och 21 mm fögg + lite annat då far den lite kanske 1/2 av mhr cylindern
Och om du är ny inom trimningsvärlden ska du nog helst inte köpa för dom pengarna då allt kommer gå åt helvete om det bli första gången du pillar.
Vad jag rekommenderar till dig är väl:
Airsal T6
Hebo Vev
Gianelli
Dellorto 21mm
Malossi VL6
13/50 drevning
Vev är lika bra att byta då du antagligen kommer tröttna på den setupen och mopeden antagligen har et antal år på nacken.
Tänkte aldrig så långt.chifen skrev:Använd mk sp rör istället, passar bättre till t6cylindern. Du kommer inte kunna utnyttja cylinderns kapacitet med gianelliröret. Ser i övrigt ut att vara en lämplig setup till en nybörjade med för mycket pengar3nNiL^ skrev:MHR 86cc är till scooter.blackmasai skrev:Alltså ska du spendera 20 000 på bara trimm så då så kan du köpa
MHR 86cc bigbore
MHR vevparti + CF4 ramlager
MHR supermoto rör
ITALIKIT rotor tändning
Vforce3 Membran
28mm PWK förgasare
Malossi lameller
Malossi kopplings fjädrar
nått najs sportliftfilter
men detta kostar en hel del men du får åka av om du köper detta kan jag lova
Den kommer gå nått 130-140+ om du har allt rätt inställt och rätt drevning
men om du vill ha lite billigare
köp typ Barikit 80cc och lite billigare vev eller om du nte vill byta vev så köp arsial 70cc och 21 mm fögg + lite annat då far den lite kanske 1/2 av mhr cylindern
Och om du är ny inom trimningsvärlden ska du nog helst inte köpa för dom pengarna då allt kommer gå åt helvete om det bli första gången du pillar.
Vad jag rekommenderar till dig är väl:
Airsal T6
Hebo Vev
Gianelli
Dellorto 21mm
Malossi VL6
13/50 drevning
Vev är lika bra att byta då du antagligen kommer tröttna på den setupen och mopeden antagligen har et antal år på nacken.
Ska ni göra en proffsig film så är det nog dags att byta fordonstyp En moped är inget att ens försöka konkurera med ghost på.jarane skrev:Pengar finns det gott om, kontakter också, vill bara ha era åsikter.
Tänkte på att göra film, något i stil med wannabe ghostrider, en vän vill göra proffisionel film i sommar, så han fråga mig om jag hade en ide.