Derbi Senda drd trimm

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
jarane
Elmoped
Inlägg: 8
Blev medlem: 3 oktober 2008, 20:36

Derbi Senda drd trimm

Inlägg av jarane »

Tjena!

Har en Derbi Senda DRD -03 och 20 lax att spendera.

Vill någon rekommendera ett bra trimsätt som ger maximal effekt, skriv gärna topphastighet osv.

Tack på förhand.


P.S Är ny i moppevärlden om ni undrar:)
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Det bästa i början är ju att dra pluggen i mynningen av röret, det är olika på topphastigheten men mellen 70 - 85 km/h gör den nog :) sen får du dreva den för mer effekt men där får du ju prova dig fram, där är en bra början :D inte så dyrt heller :) (dreven kanske kostar lite ) :P
Användarens profilbild
blackmasai
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 736
Blev medlem: 5 juni 2008, 14:51
Ort: Brändö

Inlägg av blackmasai »

Alltså ska du spendera 20 000 på bara trimm så då så kan du köpa

MHR 86cc bigbore
MHR vevparti + CF4 ramlager
MHR supermoto rör
ITALIKIT rotor tändning
Vforce3 Membran
28mm PWK förgasare
Malossi lameller
Malossi kopplings fjädrar
nått najs sportliftfilter


men detta kostar en hel del men du får åka av om du köper detta kan jag lova

Den kommer gå nått 130-140+ om du har allt rätt inställt och rätt drevning :twisted:

men om du vill ha lite billigare
köp typ Barikit 80cc och lite billigare vev eller om du nte vill byta vev så köp arsial 70cc och 21 mm fögg + lite annat då far den lite kanske 1/2 av mhr cylindern
Bild

Ruset av kraften under dig ska vara bättre än droger ;)

Quote jag har inga problem med alkoholen. jag har problem utan den.
Användarens profilbild
stunt_pojken^^
King of the street
Inlägg: 2749
Blev medlem: 10 november 2008, 21:35
Ort: laholm
Kontakt:

Inlägg av stunt_pojken^^ »

satsa högst 10k på trim eftersom du förlorar det ändå om du säljer det
och kanske satsa resten på styling eftersom du kommer upp ganska bra i fart på 10k
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator
Inlägg: 3773
Blev medlem: 12 augusti 2007, 13:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av chifen »

du kommer förlora det mesta värdet när du säljer och är du inte erfaren ska du inte ge dig in på att bygga en motor för de pengarna. Spara pengarna till körkort och skaffa dig en duglig setup istället

Metrakit sp setup kommer att duga fint för dig och gå riktigt bra, dessutom kan du använda moppen till annat än bara race då också ;)
DRD 84ccTuned by Cykelkraft http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=6520 Update 7/3 Till salu!

Bmw e34 Fix & Renovering
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=17828
Användarens profilbild
Moddad
F.D Moderator
Inlägg: 2952
Blev medlem: 25 maj 2008, 10:56
Ort: Umeå

Inlägg av Moddad »

chifen skrev:du kommer förlora det mesta värdet när du säljer och är du inte erfaren ska du inte ge dig in på att bygga en motor för de pengarna. Spara pengarna till körkort och skaffa dig en duglig setup istället

Metrakit sp setup kommer att duga fint för dig och gå riktigt bra, dessutom kan du använda moppen till annat än bara race då också ;)
Helt sant, bara för att styrka det Chifen försöker säga.
Släng inte ut så mycket om du är ny med moppar och vill kunna använda den som ett gatufordon. SP Setup blir bra, möjligen även en lättare MHR setup (Inte team eller BB)
dehamp
Elmoped
Inlägg: 68
Blev medlem: 23 februari 2009, 22:17

Inlägg av dehamp »

håller me de dom andra har sagt om du har 20 tusen så spara ett par tusen till annat och skaffa dig typ Hebo replica elr sp möjligtvis pro race de kostar ca 10 tusen för pro race o de andra e lite billigare.om du ska satsa på stora grejer som mhr elr pro race ska du vara lite kunnig om du ska göra de själv. Men jag hade tagit en lite mildare setup iaf:D
Användarens profilbild
3nNiL^
Svårstartad skrothög
Inlägg: 154
Blev medlem: 13 augusti 2008, 11:27

Inlägg av 3nNiL^ »

blackmasai skrev:Alltså ska du spendera 20 000 på bara trimm så då så kan du köpa

MHR 86cc bigbore
MHR vevparti + CF4 ramlager
MHR supermoto rör
ITALIKIT rotor tändning
Vforce3 Membran
28mm PWK förgasare
Malossi lameller
Malossi kopplings fjädrar
nått najs sportliftfilter


men detta kostar en hel del men du får åka av om du köper detta kan jag lova

Den kommer gå nått 130-140+ om du har allt rätt inställt och rätt drevning :twisted:

men om du vill ha lite billigare
köp typ Barikit 80cc och lite billigare vev eller om du nte vill byta vev så köp arsial 70cc och 21 mm fögg + lite annat då far den lite kanske 1/2 av mhr cylindern
MHR 86cc är till scooter.

Och om du är ny inom trimningsvärlden ska du nog helst inte köpa för dom pengarna då allt kommer gå åt helvete om det bli första gången du pillar.

Vad jag rekommenderar till dig är väl:

Airsal T6
Hebo Vev
Gianelli
Dellorto 21mm
Malossi VL6
13/50 drevning

Vev är lika bra att byta då du antagligen kommer tröttna på den setupen och mopeden antagligen har et antal år på nacken.
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator
Inlägg: 3773
Blev medlem: 12 augusti 2007, 13:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av chifen »

3nNiL^ skrev:
blackmasai skrev:Alltså ska du spendera 20 000 på bara trimm så då så kan du köpa

MHR 86cc bigbore
MHR vevparti + CF4 ramlager
MHR supermoto rör
ITALIKIT rotor tändning
Vforce3 Membran
28mm PWK förgasare
Malossi lameller
Malossi kopplings fjädrar
nått najs sportliftfilter


men detta kostar en hel del men du får åka av om du köper detta kan jag lova

Den kommer gå nått 130-140+ om du har allt rätt inställt och rätt drevning :twisted:

men om du vill ha lite billigare
köp typ Barikit 80cc och lite billigare vev eller om du nte vill byta vev så köp arsial 70cc och 21 mm fögg + lite annat då far den lite kanske 1/2 av mhr cylindern
MHR 86cc är till scooter.

Och om du är ny inom trimningsvärlden ska du nog helst inte köpa för dom pengarna då allt kommer gå åt helvete om det bli första gången du pillar.

Vad jag rekommenderar till dig är väl:

Airsal T6
Hebo Vev
Gianelli
Dellorto 21mm
Malossi VL6
13/50 drevning

Vev är lika bra att byta då du antagligen kommer tröttna på den setupen och mopeden antagligen har et antal år på nacken.
Använd mk sp rör istället, passar bättre till t6cylindern. Du kommer inte kunna utnyttja cylinderns kapacitet med gianelliröret. Ser i övrigt ut att vara en lämplig setup till en nybörjade med för mycket pengar ;)
DRD 84ccTuned by Cykelkraft http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=6520 Update 7/3 Till salu!

Bmw e34 Fix & Renovering
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=17828
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

chifen skrev:
3nNiL^ skrev:
blackmasai skrev:Alltså ska du spendera 20 000 på bara trimm så då så kan du köpa

MHR 86cc bigbore
MHR vevparti + CF4 ramlager
MHR supermoto rör
ITALIKIT rotor tändning
Vforce3 Membran
28mm PWK förgasare
Malossi lameller
Malossi kopplings fjädrar
nått najs sportliftfilter


men detta kostar en hel del men du får åka av om du köper detta kan jag lova

Den kommer gå nått 130-140+ om du har allt rätt inställt och rätt drevning :twisted:

men om du vill ha lite billigare
köp typ Barikit 80cc och lite billigare vev eller om du nte vill byta vev så köp arsial 70cc och 21 mm fögg + lite annat då far den lite kanske 1/2 av mhr cylindern
MHR 86cc är till scooter.

Och om du är ny inom trimningsvärlden ska du nog helst inte köpa för dom pengarna då allt kommer gå åt helvete om det bli första gången du pillar.

Vad jag rekommenderar till dig är väl:

Airsal T6
Hebo Vev
Gianelli
Dellorto 21mm
Malossi VL6
13/50 drevning

Vev är lika bra att byta då du antagligen kommer tröttna på den setupen och mopeden antagligen har et antal år på nacken.
Använd mk sp rör istället, passar bättre till t6cylindern. Du kommer inte kunna utnyttja cylinderns kapacitet med gianelliröret. Ser i övrigt ut att vara en lämplig setup till en nybörjade med för mycket pengar ;)
helt rätt ;) de är en satans skillnad på giannelli och sp :P en moppe ja jobba på gick 90 med giannelli, och 110 + med sp ;) och ´de var airsal 75 cc på den sendan
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
3nNiL^
Svårstartad skrothög
Inlägg: 154
Blev medlem: 13 augusti 2008, 11:27

Inlägg av 3nNiL^ »

chifen skrev:
3nNiL^ skrev:
blackmasai skrev:Alltså ska du spendera 20 000 på bara trimm så då så kan du köpa

MHR 86cc bigbore
MHR vevparti + CF4 ramlager
MHR supermoto rör
ITALIKIT rotor tändning
Vforce3 Membran
28mm PWK förgasare
Malossi lameller
Malossi kopplings fjädrar
nått najs sportliftfilter


men detta kostar en hel del men du får åka av om du köper detta kan jag lova

Den kommer gå nått 130-140+ om du har allt rätt inställt och rätt drevning :twisted:

men om du vill ha lite billigare
köp typ Barikit 80cc och lite billigare vev eller om du nte vill byta vev så köp arsial 70cc och 21 mm fögg + lite annat då far den lite kanske 1/2 av mhr cylindern
MHR 86cc är till scooter.

Och om du är ny inom trimningsvärlden ska du nog helst inte köpa för dom pengarna då allt kommer gå åt helvete om det bli första gången du pillar.

Vad jag rekommenderar till dig är väl:

Airsal T6
Hebo Vev
Gianelli
Dellorto 21mm
Malossi VL6
13/50 drevning

Vev är lika bra att byta då du antagligen kommer tröttna på den setupen och mopeden antagligen har et antal år på nacken.
Använd mk sp rör istället, passar bättre till t6cylindern. Du kommer inte kunna utnyttja cylinderns kapacitet med gianelliröret. Ser i övrigt ut att vara en lämplig setup till en nybörjade med för mycket pengar ;)
Tänkte aldrig så långt. :P
Användarens profilbild
DraceN^
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 675
Blev medlem: 16 november 2008, 18:14
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av DraceN^ »

12 på trim 8 på styling :wink:
Rieju DRAC TILL SALU! PM MIG OR MSN JOHAN.25@LIVE.SE


kolla in mina projekt :) och skriv en kommentar
Rieju Drac
http://www.twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=9296
Kawasaki kx125
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=11544
jarane
Elmoped
Inlägg: 8
Blev medlem: 3 oktober 2008, 20:36

Inlägg av jarane »

Pengar finns det gott om, kontakter också, vill bara ha era åsikter.

Tänkte på att göra film, något i stil med wannabe ghostrider, en vän vill göra proffisionel film i sommar, så han fråga mig om jag hade en ide.
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator
Inlägg: 3773
Blev medlem: 12 augusti 2007, 13:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av chifen »

jarane skrev:Pengar finns det gott om, kontakter också, vill bara ha era åsikter.

Tänkte på att göra film, något i stil med wannabe ghostrider, en vän vill göra proffisionel film i sommar, så han fråga mig om jag hade en ide.
Ska ni göra en proffsig film så är det nog dags att byta fordonstyp ;) En moped är inget att ens försöka konkurera med ghost på.
DRD 84ccTuned by Cykelkraft http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=6520 Update 7/3 Till salu!

Bmw e34 Fix & Renovering
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=17828
Användarens profilbild
Hell_qwist
Svårstartad skrothög
Inlägg: 183
Blev medlem: 26 augusti 2007, 13:02
Ort: Katrineholm

Inlägg av Hell_qwist »

det låter som en jävligt schysst idé tycker jag;) fast du kanske inte behövert dra till uppsala frrån stockholm på 15 min elle va fan ghost kör det på... men det skulle funka förjavla bra i stan. och sen dethär med trimning. börja me ett efektrör och jobba dig upp vart efter ist. sen kanske det blir en 70cc och en 19 mm förgasare me insug och nå membran. sen går man vidare till midrace, då du måste köpa allt nytt, större förgasare värre rör koppling vev och lager till den, jag skulle säga att byta upp sig till mid från sport är svindyrt. och därför spara lite pengar på vägen upp dit så rekomenderar jag dig att köpa ett midrace rör från början. "en teori jag har bara"
som sagt, jobba dig upp steg för steg. fast det kan no va svårt och hålla sig me pengarna du har,, det skulle ja ha haft. men den ultimata moppen bygger man inte på en månad i ett garage på vintern. jag skulle säga att det tar ungefär 2 år, då man får erfarenhet och vet mer och mer vad man håller på med. moped är en livstil skulle jag säga.
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Inlägg: 7860
Blev medlem: 2 oktober 2008, 14:48
Ort: Piteå, Öjebyn
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

du säger det finns gott om pengar, ta då och lämna inn mopeden till en verkstad och låt dom trimma med en setup som du väljer. för är man ny så är det inte så bra att börja med några 20tusen att tri ma en moped med.

angående setuper så finns det ju hur många som helst att välja på. vill du ha det värsta så får du köpa delar till scooter och modda på dom. tex en bb86 eller 2fast osv. cristofolini e ju inte heller dum. men jag rekomenderar dig att köpa en setyp som inte kräver så mycket av mekaren först och sen arbeta uppåt. börja med tex:

airisal t6/top performance 74cc
21mm förgasare
metrakit sp/pr
försärkta lameller, fjädrar till kopplingen
drev 13/53 borde bli bra
och något membran, insug.
munstyckesats.

går på kanske runt 5-7 tusen beroende på vilken rör, vilken cytlinder du väljer, om du köper nytt/beggat.¨med detta som jag skrivit upp lär den göra dryga 110.

detta är att rekomendera för en nybörjare som vill ha mer änn bara effektrör, då du slipper vevbytge osv som är svårt för en nybörjare.

hoppas du blev lite klokare nu iaf
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
Låst