Roliga tillfällen med snut i närheten

Berätta dina roligaste/galnaste mopedhistorier.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
draken
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 546
Blev medlem: 29 oktober 2012, 12:02

Inlägg av draken »

End som har hänt för mej är att jag mött polisen men jag har barat vinkat å sert glad ut. Körde dock om en polis motorcykel å försökte få han efter mej men han skit i mej fullständigt.
Sen va snuten på skolan och gjorde razzia å dom hade tagit en kompis men vi såg inte det så jag å polare gick till hans moppe för v skulle hem till en annan kompis å trimma hans moppe. Men precis när i skulle sätta på tändhatten så såg vi polisen å jag hade ingen hjälm. Så vi drog å på macken å softa en halvtimme sen drog vi å hämta moppen
Derbi_pöjk skrev:
gilerahjärnan skrev:om polisen kommer så säger du fuck aina o drar ifrån.
så kommer snuten och säger fuck you och drar in körkortstillståndet....
Användarens profilbild
slajk
Svårstartad skrothög
Inlägg: 165
Blev medlem: 28 maj 2012, 18:10

Inlägg av slajk »

tetesnubben skrev:
slajk skrev:Polisen har sin vårtträning på Gotland just nu och när jag och en polare skulle åka till ica på rasten så kom det 27 MC-poliser bakom oss. Dom gjorde ingenting, men det var lite snopet att se 27 mc-poliser i backspegeln.
haha :) Antar att ni vart lite nervösa ;)
Min moppe är original men polarens Aerox är trimmad med lite smått å gott som yasuni-rör.
Jawa 210 | Rieju Drac 00 EU
Bild
Användarens profilbild
tetesnubben
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 496
Blev medlem: 20 november 2012, 20:42
Ort: Värmdö

Inlägg av tetesnubben »

slajk skrev:
tetesnubben skrev:
slajk skrev:Polisen har sin vårtträning på Gotland just nu och när jag och en polare skulle åka till ica på rasten så kom det 27 MC-poliser bakom oss. Dom gjorde ingenting, men det var lite snopet att se 27 mc-poliser i backspegeln.
haha :) Antar att ni vart lite nervösa ;)
Min moppe är original men polarens Aerox är trimmad med lite smått å gott som yasuni-rör.
Även om man kör orginal så skulle man ju kunna bli lite små nervös i de läget ;) De hade iaf jag blivit med 27 poliser i nacken...
Användarens profilbild
citrouz
Svårstartad skrothög
Inlägg: 265
Blev medlem: 11 juni 2012, 00:49
Ort: Tumba

Inlägg av citrouz »

Kan väl också dra min historia, jo såhär va det. Detta hände för ett år sen, jag körde en kawasaki 250cc och min polare en hyper-baotian. den ända hyper-baotian jag sett. dock med en scootermc-motor från någon skit mc. Iallafall.

vi görde ca 100 på en gångväg, just då kommer snutbill bakom oss, och framför bakom krönet ser vi ett dussin poliser, med mp5or, måste varit insats-styrkan eller piketen. Så dom började skjuta mot oss, min polare hade knivar i fickan som hade kastade mot dom, vi axxade på till 180 km/h sträckan va typ 30 meter innan sväng så vi svängde av och min kompis satte en tejpbit runt gasen så den gasade av sig själv. (han har back på sin moppe, så han kan backa) han gör en 180 i luften, lägger i backen och vi kör på, med cirka 9 polisbilar bakom oss. Han tar upp en c4-laddning ur sin ryggsäck, sätter fast den på moped. Gör en action hopp upp på min, han moppe åker vidare rätt in i polisbilarna som sprängs i luften, blev så skraj att jag sen ledde moppen hem, drog ur luftfiltret och saker som gör den aningen svårstartad så ifallatt det kom en snut kunde jag bara säga att jag hittat den
Användarens profilbild
jack.lofgren
Pattelina
Inlägg: 882
Blev medlem: 25 maj 2012, 20:44
Ort: Stockholm

Inlägg av jack.lofgren »

citrouz skrev:Kan väl också dra min historia, jo såhär va det. Detta hände för ett år sen, jag körde en kawasaki 250cc och min polare en hyper-baotian. den ända hyper-baotian jag sett. dock med en scootermc-motor från någon skit mc. Iallafall.

vi görde ca 100 på en gångväg, just då kommer snutbill bakom oss, och framför bakom krönet ser vi ett dussin poliser, med mp5or, måste varit insats-styrkan eller piketen. Så dom började skjuta mot oss, min polare hade knivar i fickan som hade kastade mot dom, vi axxade på till 180 km/h sträckan va typ 30 meter innan sväng så vi svängde av och min kompis satte en tejpbit runt gasen så den gasade av sig själv. (han har back på sin moppe, så han kan backa) han gör en 180 i luften, lägger i backen och vi kör på, med cirka 9 polisbilar bakom oss. Han tar upp en c4-laddning ur sin ryggsäck, sätter fast den på moped. Gör en action hopp upp på min, han moppe åker vidare rätt in i polisbilarna som sprängs i luften, blev så skraj att jag sen ledde moppen hem, drog ur luftfiltret och saker som gör den aningen svårstartad så ifallatt det kom en snut kunde jag bara säga att jag hittat den
hahaa lär ju :lol:
Användarens profilbild
Fredd_e
Road-rage
Inlägg: 872
Blev medlem: 24 december 2010, 21:14
Ort: Malmö

Inlägg av Fredd_e »

robinkarlssson skrev:Var ute idag o höll på att köra på bakan, 3 dagen jag gjort det i en uppförsbacke med mina kompisar!
Då när jag var påväg upp och höll på att köra på bakan, hade klarat typ 10-15 meter så ser jag blåa ljus på marken och bromsar till ganska kraftigt så att moppen slår ner i ett duns & ser snuten bakom mig..

Då när jag åkte fram till deras vindruta så satte jag på blackboxen lite diskret och då började dem ställa frågor osvosv haha, men chocken när jag såg att snuten låg bakom mig när jag åkte på bakan hahaha
hänt samma för mig låg på bakan påväg hem från skolan så kommer en snut upp bakom men dem tuta bara sen körde vidare :P
Shark Monster
Svårstartad skrothög
Inlägg: 182
Blev medlem: 8 juli 2012, 12:39

Inlägg av Shark Monster »

Hade min första ''helvete, snuten!'' incident idag :lol: var ute och körde med två kompisar, vi åkte på en bro och jag drog väll upp i cirka 60-70 knyck (40 väg, dock inga bilar ute vid halv nio) på väg ner för bron skymtar jag en ljusramp bakom broräcket, ser att det är snuten som står på cykelvägen och ser ut som att dem är beredda på att dra ut på vägen fort som fan när vi har passerat, ställde mig på bromsen och drog in koppling så att det skulle låta så lite som möjligt, kör sedan vidare på låga varv på 4, men kompisarna i samma tempo precis bakom, jag börjar typ halvblunda och mumla för mig själv, ''snälla snälla'' osv., när vi kommit typ 100 meter till så kommer det ytterligare en polisbil, såg hur polisen i bilen snackade i radion och han körde sedan upp på cykelvägen mot den andra bilen, insåg ju då att dem var på något annat och blev sjukt lättad. Har precis trimmat moppen så det skulle ju varit jävligt kul att åka dit efter bara någon dag (får icke köra trimmat :lol: ).
Detta kanske inte var någon direkt jätte värsting farligt tillfälle men skraj som fan blev jag iaf. :P
Shark Monster
Svårstartad skrothög
Inlägg: 182
Blev medlem: 8 juli 2012, 12:39

Inlägg av Shark Monster »

Hehe, var ute med några kompisar och gled idag och fyfan säger jag bara!
Stod vid ett rödljus inne i stan, 3 kompisar på moppar framför mig och en kompis bakom mig på moppen, vi svänger vänster, slår en titt till höger och ser, ja dem brukar kallas SNUTEN! Jag kör trim så min går väl 60-70 någonting, mina kompisar ser också honom så vi kör lungt och jag ligger nog 2-3 växlar högre än jag borde för att få ner ljudet, min låter som in i helvete då jag har ett hål i röret som jag försökt täta med avgasbandage men skiten vill inte sitta kvar... I alla fall, vi kör lungt, upp för en bro så lägger i en växel till så den blir slö som fan i uppförsbacken så den verkar original och slö, han kör om mig och han har en bil framför sig sen kör mina kompisar där framme. Eftersom han körde om pustade jag ut som fan, men vid nästa väg som går till höger slår han på ljusen och visar att jag ska in till kanten. Har nog aldrig varit så skraj. Iaf kommer ut en trevlig kille, han var ensam i bilen, han frågade efter körkortet och sen hade han bara en synpunkt på att nummerplåten var dåligt placerad, han tackar för sig och åker iväg. Fy fan va gött det var, han misstänkte inte trim eller något och han klagade inte på något av dem andra felen jag har på moppen. Lättad? Ja!

Fixade plåten på någon minut och sen drog jag ut och körde igen :D
Bild
Användarens profilbild
donkeyO.o
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 472
Blev medlem: 3 maj 2013, 20:43
Ort: VBG

Inlägg av donkeyO.o »

Skulle möta en polare. Kör på en lång väg precis när jag ser min kompis som står längre fram ser jag snuten som kommer i mötande fil. Tänkte spela så lungt som möjligt och inte titta bak på dom. gjorde det endå då kommer dom med blåljusen mot mig. Fanns 3 vägar att köra. Varav ena ut på motorvägen den andra är en ca 1 mil rak väg med breda filer så där skulle snuten bara dra om mig. så körde rakt i en rondell och drog runt och svängdee tillbaka och in på en skogstig som jag har gått med min syrras häst. Problemet var dock att stigen inte fanns kvar så tog tvärstop och va ett stup på ca 3 meter ner så nita bromsarna och lägger mig ner. Snuten kommer ner till vändplanen jag körde till och sedan in på skogsstigen. Dom står och kollar rakt på mig i ca 5 min. Jag ligger helt still och dom hoppar in i bilen igen och kör iväg. Ligger glad och tänker att jag klarar mig. Då stannar dom och vänder och kör ner igen. Jag tänkte att dom sett mig och insåg att det va kört. Sedan stannar dom i några minuter och kör sedan iväg. Den glädjen när dom kör iväg. jag låg där brevid en kyrkogård med typ 10 pers som står och glor på mig ^^
Stolt jävla svensk.

kika in på mitt projekt :) http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=48964
Bild
Användarens profilbild
jack.lofgren
Pattelina
Inlägg: 882
Blev medlem: 25 maj 2012, 20:44
Ort: Stockholm

Inlägg av jack.lofgren »

Jag hade fått mitt kort precis och var bakom en butik med typ tre vänner och jag ser en polisbil rulla sakta emot oss och blir skitnojig för att den typ går i 45 Hahaha :lol: såklart så hoppar jag på min moped och försöker typ åka ifrån polisen med Skalman Acc å toppfart av en prutt. Dom åker rätt sakta efter mig sen vänder jag och möter polisen och dom skrattar och pekar på mig :(
Användarens profilbild
moliki
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 414
Blev medlem: 1 november 2011, 18:44
Ort: Luleå

Inlägg av moliki »

vi var ute och körde epa, vi var fyra i och den gick 60. Eftersom vi hade lånat den så visste vi inte hur man la i spärren så den gick 30 igen. Men iallafall så var vi i en rondell och precis när vi kommer ur den så ser jag polisen i backspegeln.

jag: det är fan en polis bakom oss!

kompis: nää du skojar (han trodde jag skoja)

Jag: men titta bakåt då!!

kompis: Det där är ingen polis, FAN det är polisen!!!

och sen när vi hade kommit lite längre bort så börja en annan kompis få panik han skrek att jag skulle stanna och att vi skulle springa.

några hundra meter senare så började det blinka blått.
såklart så stannade jag, min kompis bestämde sig för att gå ut med mig. vi mötte upp polisen lite så att han inte skulle se att det var två till i epan. men det fösta han sa när han titta lite snabbt in var: oj här satt det två till.

Sen så började han fråga massa saker och jag fick blåsa och visa kör kortet. och sen så sa min kompis: Jag måste gå och pissa så han sprang till andra sidan vägen och trampa i ett djupt dike fyllt med vatten. han skrek till och polisen vände sig om och tittade och bara skaka på huvudet.

Sen så gick han och kollade mitt körkort i polisbilen, när han kom tillbaka så sa han att epan hade körförbud. men som tur vara så var polisen väldigt schyst så vi fick dra därifrån utan böter eller nånting.

men ögonblicket då man ser att han följer efter oss är jävligt läskigt man tänker bra nu rycker kortet

Det var min upplevelse men kanske inte så jätte rolig

https://www.facebook.com/photo.php?v=45 ... =3&theater

vet inte om ni kan se filmen men här är den, Det är inte jag som pratar i filmen :D
Fortitude

Bild
Shark Monster
Svårstartad skrothög
Inlägg: 182
Blev medlem: 8 juli 2012, 12:39

Inlägg av Shark Monster »

Vart nere på stranden med klassen idag, så en kompis ville testa moppen, så lät honom göra det å så (han har både kort och egen moppe), så jag sa till honom på skoj,''om snuten kommer så har du snott den'', eftersom jag kör trim. Så han brummar iväg på fullgas, försvinner runt ett hörn och sedan ser jag överkroppen och hjälmen på honom när han åker på en väg en bit bort jag kunde se där jag stod, han körde som satan då, där är även 30 väg. Några till i klassen stod och kolla så vi diskuterade allt med trimmade moppar och snuten osv. 10-15sek efter att han kört förbi på den vägen en bit bort säger en kompis, oj, där borta kommer snuten, jag trodde inte på honom men tittade bort endå och ja, där kom inte en utan två polisbilar på samma väg som han kört ut på som dessutom är det en återvändsgränd där. Slog en signal till honom men han svarade inte, en liten stund senare kommer han körandes som fan och parkerar snabbt bakom en container så moppen inte syns från vägen. Fick då veta att han hade stått stilla när han hade upptäckt snuten och dem hade bara hälsat, tydligen varit samma polis som stoppade mig och han för några veckor sedan. Han såg ut som om han sett någon bli skjuten eller något för det var första gången han såg polisen och körde trimmat :lol:
Användarens profilbild
Manny
Svårstartad skrothög
Inlägg: 159
Blev medlem: 4 april 2012, 14:58
Ort: Göteborg

Inlägg av Manny »

Var ute med en polare och körde moppe. Han körde en ciao och jag körde min hm. Vi kör in på en cykelbana som går igenom ett skogsparti och jag ligger väl i ca 70 km/h och ser en bil som kommer körandes mot mig. När bilen kommer närmare ser jag att det är en polisbuss så jag bromsar in och kör i ca 25 km/h. Polisen som kör gestikulerar att jag ska stanna vilket jag också gör. Sen säger han att jag inte får köra här eftersom det är cykelbana och jag har en eu moppe. Under tiden kommer min polare med sin ciao och då säger polisen att han får köra här eftersom hans moped är bra mycket coolare än min. Sen kör polisen iväg och både jag och polaren börjar asgarva :lol:
"Jag kom, Jag såg, Jag stegrade"
Användarens profilbild
rärox
Kinaraket
Inlägg: 858
Blev medlem: 2 februari 2013, 00:31
Ort: Bålsta

Inlägg av rärox »

Manny skrev:Var ute med en polare och körde moppe. Han körde en ciao och jag körde min hm. Vi kör in på en cykelbana som går igenom ett skogsparti och jag ligger väl i ca 70 km/h och ser en bil som kommer körandes mot mig. När bilen kommer närmare ser jag att det är en polisbuss så jag bromsar in och kör i ca 25 km/h. Polisen som kör gestikulerar att jag ska stanna vilket jag också gör. Sen säger han att jag inte får köra här eftersom det är cykelbana och jag har en eu moppe. Under tiden kommer min polare med sin ciao och då säger polisen att han får köra här eftersom hans moped är bra mycket coolare än min. Sen kör polisen iväg och både jag och polaren börjar asgarva :lol:
Hahaha, sköna snutar!
Användarens profilbild
skogen_swe
Gasres
Inlägg: 1608
Blev medlem: 8 november 2007, 21:45

Inlägg av skogen_swe »

va som hände mig, jag var på väg hem från skolan en kompis åkte med. vi närmade oss en nerförsbacke där jag sa till kompisen nu ska vi se va den går för så vi tog mätaren ut på min Rieju drac samtidigt så svängde de ju lite gran och lite längre fram stog polisen och gjorde fart kontroll. jag själv med hjärtattack tryck på blackboxen som jag hade under ena bak kåpan polisen vinkade in mig jag stannade för tänkte på en raka inte en Sachs jag kör från dom. då började polisen ja de där gick ju allt fort hörrö jag fråga hur fort :D

fick den i 68km/h jag bara jasså förvånad att de inte gick fortare xD han bara aha nå starta moppen så ska vi kolla en grej börja han gasa så höll den på spärra varven poliserna kolla på varan fundersamma och började leta jag svara va är de, fan den har alltid gjort så så dom bara hur kan den gå så fort då, svara hade ju nerförsbacke :P

så sa dom du får allt montera strypningarna till baka vi tror inte dig aha tänkte jag och fortsatte hem glad igen dock pinsamt som jag höll på blöddra i väg mellan växlarna fy fan :lol:
Användarens profilbild
jack.lofgren
Pattelina
Inlägg: 882
Blev medlem: 25 maj 2012, 20:44
Ort: Stockholm

Inlägg av jack.lofgren »

Jag, Törnan och några andra vänner fick den dumma idén att åka in till stockholm med våra mopeder mitt i natten den här fredagen som var. Emil (Törnan)s moped är ju riktigt höjd låter högt och har ingen regplåt så den är inte den smidigaste mopeden att åka i stockholms innerstad med. Vi kommer till djurgården där gröna lund ligger typ vid 2 tiden på natten, sen så kör vi runt lite och jag märker rätt snabbt att vi fått en civilpiket efter oss, jag försöker påpeka det till mina kamrater men dom hörde inte. Vi fortsätter åka lite lugnt till plattan. Sen vet jag inte riktigt vad som hände alla förutom emil stog vid ett rödljus vi var 5 mopeder, mitt framför oss ser jag att polisbussen har stannat och försökte typ putta ner emil men han drar snuten mitt i stan. Dom kollade på oss andra och vi fattade att vi var körda. Så vi puttrar vidare och svänger in vid en parkeringsficka, dom frågor vad vi håller på med, vi spelar typ dumma och dom var rätt schyssta med tanke på hur emil körde. Precis när dom ska visa oss vägen till slussen får jag soppatorsk. :cry: Mina vänner taggar till slussen medans jag puttar moppefan från plattan till slussen halv 3 på natten. Fredag = Fest så det var jobbigt många som vill "testa mopeden" och byta den mot ett packet cigg mm. Tillslut var jag framme vid slussen där dom andra var, vi tankade åkte till donken i nacka och mötte emil där. Sen rullade vi hem. Fyfan vad kul det var fast lite efterblivet när man tänker efter ;) :lol:
Användarens profilbild
tetesnubben
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 496
Blev medlem: 20 november 2012, 20:42
Ort: Värmdö

Inlägg av tetesnubben »

jack.lofgren skrev:Jag, Törnan och några andra vänner fick den dumma idén att åka in till stockholm med våra mopeder mitt i natten den här fredagen som var. Emil (Törnan)s moped är ju riktigt höjd låter högt och har ingen regplåt så den är inte den smidigaste mopeden att åka i stockholms innerstad med. Vi kommer till djurgården där gröna lund ligger typ vid 2 tiden på natten, sen så kör vi runt lite och jag märker rätt snabbt att vi fått en civilpiket efter oss, jag försöker påpeka det till mina kamrater men dom hörde inte. Vi fortsätter åka lite lugnt till plattan. Sen vet jag inte riktigt vad som hände alla förutom emil stog vid ett rödljus vi var 5 mopeder, mitt framför oss ser jag att polisbussen har stannat och försökte typ putta ner emil men han drar snuten mitt i stan. Dom kollade på oss andra och vi fattade att vi var körda. Så vi puttrar vidare och svänger in vid en parkeringsficka, dom frågor vad vi håller på med, vi spelar typ dumma och dom var rätt schyssta med tanke på hur emil körde. Precis när dom ska visa oss vägen till slussen får jag soppatorsk. :cry: Mina vänner taggar till slussen medans jag puttar moppefan från plattan till slussen halv 3 på natten. Fredag = Fest så det var jobbigt många som vill "testa mopeden" och byta den mot ett packet cigg mm. Tillslut var jag framme vid slussen där dom andra var, vi tankade åkte till donken i nacka och mötte emil där. Sen rullade vi hem. Fyfan vad kul det var fast lite efterblivet när man tänker efter ;) :lol:
Haha ;) Körde du din compact? Och tog det inte fett lång tid att åka till stan :lol:
Användarens profilbild
jack.lofgren
Pattelina
Inlägg: 882
Blev medlem: 25 maj 2012, 20:44
Ort: Stockholm

Inlägg av jack.lofgren »

tetesnubben skrev:
jack.lofgren skrev:Jag, Törnan och några andra vänner fick den dumma idén att åka in till stockholm med våra mopeder mitt i natten den här fredagen som var. Emil (Törnan)s moped är ju riktigt höjd låter högt och har ingen regplåt så den är inte den smidigaste mopeden att åka i stockholms innerstad med. Vi kommer till djurgården där gröna lund ligger typ vid 2 tiden på natten, sen så kör vi runt lite och jag märker rätt snabbt att vi fått en civilpiket efter oss, jag försöker påpeka det till mina kamrater men dom hörde inte. Vi fortsätter åka lite lugnt till plattan. Sen vet jag inte riktigt vad som hände alla förutom emil stog vid ett rödljus vi var 5 mopeder, mitt framför oss ser jag att polisbussen har stannat och försökte typ putta ner emil men han drar snuten mitt i stan. Dom kollade på oss andra och vi fattade att vi var körda. Så vi puttrar vidare och svänger in vid en parkeringsficka, dom frågor vad vi håller på med, vi spelar typ dumma och dom var rätt schyssta med tanke på hur emil körde. Precis när dom ska visa oss vägen till slussen får jag soppatorsk. :cry: Mina vänner taggar till slussen medans jag puttar moppefan från plattan till slussen halv 3 på natten. Fredag = Fest så det var jobbigt många som vill "testa mopeden" och byta den mot ett packet cigg mm. Tillslut var jag framme vid slussen där dom andra var, vi tankade åkte till donken i nacka och mötte emil där. Sen rullade vi hem. Fyfan vad kul det var fast lite efterblivet när man tänker efter ;) :lol:
Haha ;) Körde du din compact? Och tog det inte fett lång tid att åka till stan :lol:
haha nä tog min skyteam dax ;) den gör typ 50 - 60km/h :D det tog typ 40 min
Användarens profilbild
rärox
Kinaraket
Inlägg: 858
Blev medlem: 2 februari 2013, 00:31
Ort: Bålsta

Inlägg av rärox »

jack.lofgren skrev:Jag, Törnan och några andra vänner fick den dumma idén att åka in till stockholm med våra mopeder mitt i natten den här fredagen som var. Emil (Törnan)s moped är ju riktigt höjd låter högt och har ingen regplåt så den är inte den smidigaste mopeden att åka i stockholms innerstad med. Vi kommer till djurgården där gröna lund ligger typ vid 2 tiden på natten, sen så kör vi runt lite och jag märker rätt snabbt att vi fått en civilpiket efter oss, jag försöker påpeka det till mina kamrater men dom hörde inte. Vi fortsätter åka lite lugnt till plattan. Sen vet jag inte riktigt vad som hände alla förutom emil stog vid ett rödljus vi var 5 mopeder, mitt framför oss ser jag att polisbussen har stannat och försökte typ putta ner emil men han drar snuten mitt i stan. Dom kollade på oss andra och vi fattade att vi var körda. Så vi puttrar vidare och svänger in vid en parkeringsficka, dom frågor vad vi håller på med, vi spelar typ dumma och dom var rätt schyssta med tanke på hur emil körde. Precis när dom ska visa oss vägen till slussen får jag soppatorsk. :cry: Mina vänner taggar till slussen medans jag puttar moppefan från plattan till slussen halv 3 på natten. Fredag = Fest så det var jobbigt många som vill "testa mopeden" och byta den mot ett packet cigg mm. Tillslut var jag framme vid slussen där dom andra var, vi tankade åkte till donken i nacka och mötte emil där. Sen rullade vi hem. Fyfan vad kul det var fast lite efterblivet när man tänker efter ;) :lol:

Fan vad nice, måste fan prova att dra in till stan mitt i natten med moppen. :D
Användarens profilbild
tetesnubben
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 496
Blev medlem: 20 november 2012, 20:42
Ort: Värmdö

Inlägg av tetesnubben »

Kan väll bäretta en rolig händelse som hände för typ ett halvår sen ;) Jag och två andra polare hade precis varit på donken och skulle dra hem. När vi kom ut till våra moppar som så klart är trimmade så ser vi att några poliser kliver ut ur en civil bil och ska gå in på donken, (standrad för poliser ;) ). Då går en av poliserna som vi typ känner fram till oss, och pekar på våra moppar i följd och säger skrattandes "hur var det nu, 45, 45 och 45" Sedan så sa vi självklart och och polisen sa någonting i stil med att vi skulle köra lungt och att jag borde ta av mina crossglasögon med mörkt glas eftersom det var så mörkt ute, sen gick han in med de andra på donken :lol:

Det som dessutom är ganska kul är att han sagt det en gång tidigare till mig och en polare då vi var på en parkering och stegrade, och några epor som sladda så de fick böter ;) Men vi fick inget straff trots stegrandet ;)
Användarens profilbild
Akki
Svårstartad skrothög
Inlägg: 250
Blev medlem: 22 december 2012, 11:48
Ort: Skåne

Inlägg av Akki »

Jag o en polare blev jagad av tre MC poliser igår :D Börja med att vi skulle dra ner o bada denna varma sommar efter att ha varit o hängt på skolan med några andra polare, då drar vi igång mopparna som inte är helt ljudisolerade o kör mot havet. Det finns två backar som leder till samma ställe vi tänkte va vid. Vi drar iaf på lite lätt i backen o ja körde utan kåpor, plåt osv med en stuntmoppe, precis vad poliser gillar ;) När vi väl kommer ner o precis hunnit parkera mopparna vid vägen får ja ett samtal från brorsan som hade sett 3 MC poliser i ganska hög hastighet för att vara en 50 - väg köra ner för samma backe 4 min efter vi hade kört, han så även att de dela upp sig mellan de två backarna så 2 poliser körde ner på samma backe som oss och den tredje tog den lite slingrigare backen, direkt när brorsan säger att polisen är påväg skriker ja till polarn "Göm moppehelvetet!"
och vi gömmer båda bakom ett snår så de inte blir fullt synliga från vägen, ca 15 sec efter vi själv hitta ett gömställe i ett snår 20 m därifrån ser vi den första MC: en köra förbi låååångsamt längst vägen. Polarn låg kanske 8 m från vägen o rörde inte en fena..Vi sprang upp för en kulle där kunde se en bit av fortsättningen på vägen o såg den ensamma mc:en möta upp med de två andra. De stod stilla ett tag o undra säkerligen "vafan tog de vägen" då de trott omringat oss, vi garva som fan. Sedan var det full patte hem o inget mer körande för dagen ;) Tidigare idag fick vi reda på att det var en polares farsa som hade ring snuten ;( Tror inte han gillar våra kära mopeder. Blir säkert mer sånt här i sommar o se fram emot! :D

Hejsvejs!
Ta en titt på denna pärla ifall ni är Neoshomos som jag <3

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... highlight=

Dracfac projekt!

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=52059
Användarens profilbild
jack.lofgren
Pattelina
Inlägg: 882
Blev medlem: 25 maj 2012, 20:44
Ort: Stockholm

Inlägg av jack.lofgren »

Hahaha vilken jävla tur
Användarens profilbild
derbigp1open-10
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 711
Blev medlem: 13 maj 2011, 14:30
Ort: uppsala

Inlägg av derbigp1open-10 »

haha undra vad poliserna säger nästa gång den pappan ringer, dem lär ju inte lite på honom direkt...:D
Användarens profilbild
Agge0102
Fribajsaren!
Inlägg: 625
Blev medlem: 25 november 2012, 02:04
Ort: Nacka,Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Agge0102 »

haha åkte precis hem från en kompis, körde väl ~ 65kmh på en 30 väg, så ser jag massor med folk och två snutar som står vid vägen 100 m bort. Snuten stannar mig och frågar om den är trimmad, säger nej och att jag hade medvind.

Snuten säger då att han ska prova moppen för att se hur fort den går, blir lite skraj då.

Men när han ska starta den går det inte att fälla ut kicken, den har liksom fastnat och går verkligen inte att fälla ut( tror den bara behöver oljas). Snuten frågar då om jag vet något annat sätt att starta den( tänker såklart på att rulla igång den) men jag svarar nej för att göra det så svårt för han som möjligt.

Sedan kliver han av och säger att han vill titta på mitt körkort.Sedan åkte de iväg och sa åt mig att ta det försiktigt!

Snacka om tur! :D
gilerahjärnan
Varnad
Inlägg: 1518
Blev medlem: 13 december 2012, 19:35
Ort: Betongen

Inlägg av gilerahjärnan »

Därbiii skrev:haha åkte precis hem från en kompis, körde väl ~ 65kmh på en 30 väg, så ser jag massor med folk och två snutar som står vid vägen 100 m bort. Snuten stannar mig och frågar om den är trimmad, säger nej och att jag hade medvind.

Snuten säger då att han ska prova moppen för att se hur fort den går, blir lite skraj då.

Men när han ska starta den går det inte att fälla ut kicken, den har liksom fastnat och går verkligen inte att fälla ut( tror den bara behöver oljas). Snuten frågar då om jag vet något annat sätt att starta den( tänker såklart på att rulla igång den) men jag svarar nej för att göra det så svårt för han som möjligt.

Sedan kliver han av och säger att han vill titta på mitt körkort.Sedan åkte de iväg och sa åt mig att ta det försiktigt!

Snacka om tur! :D
haha 1 på miljonen att moppen samarbetar i det läget! :D
Användarens profilbild
Agge0102
Fribajsaren!
Inlägg: 625
Blev medlem: 25 november 2012, 02:04
Ort: Nacka,Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Agge0102 »

gilerahjärnan skrev:
Därbiii skrev:haha åkte precis hem från en kompis, körde väl ~ 65kmh på en 30 väg, så ser jag massor med folk och två snutar som står vid vägen 100 m bort. Snuten stannar mig och frågar om den är trimmad, säger nej och att jag hade medvind.

Snuten säger då att han ska prova moppen för att se hur fort den går, blir lite skraj då.

Men när han ska starta den går det inte att fälla ut kicken, den har liksom fastnat och går verkligen inte att fälla ut( tror den bara behöver oljas). Snuten frågar då om jag vet något annat sätt att starta den( tänker såklart på att rulla igång den) men jag svarar nej för att göra det så svårt för han som möjligt.

Sedan kliver han av och säger att han vill titta på mitt körkort.Sedan åkte de iväg och sa åt mig att ta det försiktigt!

Snacka om tur! :D
haha 1 på miljonen att moppen samarbetar i det läget! :D
Haha ja! :D

märke för några dagar sedan att den blivit trög, men varit för lat för att fixa den. haha
Användarens profilbild
andreasantonsson
Elmoped
Inlägg: 12
Blev medlem: 7 april 2013, 18:29
Ort: Uddevalla

Inlägg av andreasantonsson »

För ca 2 veckor sedan så stod jag och 5 polare i ett parkeringshus runt 12 tiden på natten för att det regnade, vi åkte runt utan hjälm, samt "stuntade" lite och förde rätt mycket oväsen.

Sedan så skojbråkade jag med en kompis och springer efter honom, en kompis filmade för skojsskull, ca 5 min efter det, ser vi en polisbil komma i väldigt hög fart, vi alla tar på oss hjälmarna och är berädda på att starta för att dra där ifrån (Då vi trodde att dom kom för att dom visste att vi hade kört runt och fört massa oväsen.)

Dock var det försent för att dra där ifrån, från ingenstans kommer 4 polisbilar med 2 poliser i varje, varav den fjärde blockerar utgången. Alla trodde såklart det var kört. (Jag som inte har körkort eller någon regskyllt på moppen blev extra nervös).

Dom är väldigt seriösa och "arga" av sig, varav en av poliserna ber mig följa med honom en bit bort för att prata, medans en av dom andra poliserna pratar med resten av mina polare. Polisen som jag pratar med frågar om det hade vart någon annan här, om vi hade vart ovänner eller bråkat, jag säger naturligtvis nej och förstår inte vad han snackar om, han ber om legitimation samtidigt som han frågar vilken moppe som är min, pekar på den och tar upp ID-Kortet, vilket var väldigt tur att jag hade med det.

Den andra polisen, som pratar med mina polare, ber om körkort, dom tar fram det, efter 10 minuters babbel, så förstod vi varför dom var här och visade dom filmen då jag jagade och skojbråkade min polare, det slutade i ett gott skratt från polarna samt poliserna.

Hade han frågat mig om körkort hade jag nog vart körd. ;)
Användarens profilbild
Freppefreak
Svårstartad skrothög
Inlägg: 233
Blev medlem: 3 augusti 2013, 09:37
Ort: Stockholm

Inlägg av Freppefreak »

Hahah roligt att läsa allas historier :D
ICHM
Elmoped
Inlägg: 12
Blev medlem: 8 augusti 2013, 08:57

Inlägg av ICHM »

En liten rolig grej som hände mig var att jag skjusade min polare till mcvaruhuset i stockholm så han kunde fixa sin moppe. Min beta ark är jävligt klen i axxet och att sitta två gör det inte direkt bättre! Iallafall när vi kommit till varuhuset och gått in så är det bara två minuter tills en polis motorcykel parkar utan för och ska köpa delar. Vi var dem enda småglinen där så han kunde nog gissa vems moppen var. Var jävligt närvig att han skulle fråga om det var min moppe där ute när vi stog i kassan. Hängde kvar lite extra i affären för att han skulle dra xD
laxfanskap
Elmoped
Inlägg: 133
Blev medlem: 21 augusti 2013, 18:39

Inlägg av laxfanskap »

Jag blev skutsad av en kompis på hans aerox som är trimmad, vi några kilometer bara för skoj skull och när vi kommer in till centrum så drar vi 70 mitt i rondellen ( ingen vidare kurva så det går att åka fort i den ). Direkt efter rondellen bromsar han in och svänger in på konsum parkeringen där det var lite folk som vi kände o just när han stänger av motorn rullar polisen förbi i rondellen...
Och det är en 100 meter lång raka innan rondellen på den vägen polisen kom ifrån, om vi hade kommit några sekunder efter hade dom sett oss när dom låg på rakan så de va en jävla tur vi hade, minns jag helt rätt så hade jag nog ingen hjälm på mej och jag va under 15 så då hade han åkt fast rätt gött där asså....
Användarens profilbild
Hampepampe
Elmoped
Inlägg: 20
Blev medlem: 26 augusti 2013, 20:57
Ort: Göteborg

Inlägg av Hampepampe »

Jag o min kompis va ute o lekte, jag hade lånat hans yamaha dt50 som var lite lätt trimmad (30 moppe) och han hade sin yamaha yz85. vi körde i ett liten by typ o stegrade o körde lite dragrace, sen skulle vi köra upp i skogen men då råka vi komma in på ens tomt så han blev rätt så arg så vi stack därifrån. lite längre bort stanna vi o då sa jag "vi drar innan nån polis kommer" och då ser jag en civil bil bakom mig parkerad och en polis som går rakt emot oss(2 meter ifrån oss), min kompis skriker "KÖRRRRRRRR!" så jag gasar fullt o släpper kopplingen o vi kör vilt som fan och polisen kör efter min kompis som kör ca 100 på en 30 väg o jag kör upp på en skogsväg o kör vilse. tillslut hittar jag ut o då kör jag en liten bit på vägen o sen kommer polisen mot mig och försöker köra på mig men jag sladdar o lyckas undvika han sen ger jag fingret till han o gasar iväg. :) och vi kom undan :D
btw jag är 14 och min kompis 13 xD
Rieju RRX -06

Yamaha Aerox -01

Honda cr80 ~90
Användarens profilbild
rärox
Kinaraket
Inlägg: 858
Blev medlem: 2 februari 2013, 00:31
Ort: Bålsta

Inlägg av rärox »

Hampepampe skrev:Jag o min kompis va ute o lekte, jag hade lånat hans yamaha dt50 som var lite lätt trimmad (30 moppe) och han hade sin yamaha yz85. vi körde i ett liten by typ o stegrade o körde lite dragrace, sen skulle vi köra upp i skogen men då råka vi komma in på ens tomt så han blev rätt så arg så vi stack därifrån. lite längre bort stanna vi o då sa jag "vi drar innan nån polis kommer" och då ser jag en civil bil bakom mig parkerad och en polis som går rakt emot oss(2 meter ifrån oss), min kompis skriker "KÖRRRRRRRR!" så jag gasar fullt o släpper kopplingen o vi kör vilt som fan och polisen kör efter min kompis som kör ca 100 på en 30 väg o jag kör upp på en skogsväg o kör vilse. tillslut hittar jag ut o då kör jag en liten bit på vägen o sen kommer polisen mot mig och försöker köra på mig men jag sladdar o lyckas undvika han sen ger jag fingret till han o gasar iväg. :) och vi kom undan :D
btw jag är 14 och min kompis 13 xD
Jävla barn.
Användarens profilbild
meanzick
Axel och Vickes personliga slav
Inlägg: 7262
Blev medlem: 18 maj 2008, 12:25
Ort: Hemma hos Mille
Kontakt:

Re: Roliga tillfällen med snut i närheten

Inlägg av meanzick »

meanzick skrev:
Börjar med när jag och stekarn var ute lite idag i snön å körde lite.
Sen kom vi på att om vi trycker upp bakdäcket i en snöhög och ställer sig å gasar fullt flyger snön åt helvette och jag som har sm däck kan behålla snön ett ganska bra tag där däcket är. Flyger bara upp en liten stråle med snö i luften, 3 meter bort minst (:

Så kom det en bil och körde förbid och jag hade stått å varvat på 4an lite så jag tog moppen bredvid mig å sladda lite. Då åker polisen förbid.
Hade han kommit 5 sekunder tidigare hade dom fått se på en fin snöstråle.
Åh herrejävlar vilken badass man har vart!
Tillhör mille!
Användarens profilbild
Hampepampe
Elmoped
Inlägg: 20
Blev medlem: 26 augusti 2013, 20:57
Ort: Göteborg

Inlägg av Hampepampe »

rärox skrev:
Hampepampe skrev:Jag o min kompis va ute o lekte, jag hade lånat hans yamaha dt50 som var lite lätt trimmad (30 moppe) och han hade sin yamaha yz85. vi körde i ett liten by typ o stegrade o körde lite dragrace, sen skulle vi köra upp i skogen men då råka vi komma in på ens tomt så han blev rätt så arg så vi stack därifrån. lite längre bort stanna vi o då sa jag "vi drar innan nån polis kommer" och då ser jag en civil bil bakom mig parkerad och en polis som går rakt emot oss(2 meter ifrån oss), min kompis skriker "KÖRRRRRRRR!" så jag gasar fullt o släpper kopplingen o vi kör vilt som fan och polisen kör efter min kompis som kör ca 100 på en 30 väg o jag kör upp på en skogsväg o kör vilse. tillslut hittar jag ut o då kör jag en liten bit på vägen o sen kommer polisen mot mig och försöker köra på mig men jag sladdar o lyckas undvika han sen ger jag fingret till han o gasar iväg. :) och vi kom undan :D
btw jag är 14 och min kompis 13 xD
Jävla barn.
käften tönt
Rieju RRX -06

Yamaha Aerox -01

Honda cr80 ~90
rawridevideos
Elmoped
Inlägg: 2
Blev medlem: 15 september 2013, 23:49

Inlägg av rawridevideos »

Här är min lilla historia haha:)

http://m.youtube.com/watch?v=h_bkcWlnG2c
Skriv svar