Roliga tillfällen med snut i närheten

Berätta dina roligaste/galnaste mopedhistorier.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
Demuz
King of the street
Inlägg: 1933
Blev medlem: 20 september 2011, 23:02
Ort: Rättvik
Kontakt:

Inlägg av Demuz »

Vi har våran skola på båda sidor av en riksväg, ena sidan är praktisk och andra sidan är "pluggsidan". Iaf så var vi på väg från den praktiska sidan över till den andra med mopparna, det var 4 av oss som skjutsade ca 2stycken var utan hjälm och när vi kommer över på andra sidan står snutbilen där och en polis lite längre bort och jag tror precis att det var så alla han hoppa av innan han såg oss men det var bara en lite småkul grej som hände nyss :P sen när han väl hade fått syn på oss så pluttrade vi långsamt därifrån på låga varv :lol:
Användarens profilbild
xXTASKENXx
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 623
Blev medlem: 3 juni 2011, 00:10
Ort: Vallentuna
Kontakt:

Inlägg av xXTASKENXx »

Inte mycket till historia:P men åkte hemåt från skolan i går och när jag låg i ca 60 ser jag en snutbuss i backspegeln, drar ner till 50 å dem åker om :D

Första gången jag mött en polis på 2 år som jag kört faktiskt ^^

Kan ha mött en civilare förut
Jag åkte ca 60 igen å då ligger det en bil bakom mig, tänker inte mer på det. Sedan kollar jag bak igen då ligger han kvar där äöven fast det är 70 väg och han kan ha kört om flera gånger. Vi låg på en raka med inge mötande trafik å då sänker jag till 45-50 å han drar om :)

Hade dragen v ring å ca 20storlk större munstycke på + sportluftfilter som gör att den lät som en traktor xD ^^ kör med burk nu med dragen strypning :)
lillshrimp
Elmoped
Inlägg: 77
Blev medlem: 11 april 2012, 12:03
Ort: skövde

Inlägg av lillshrimp »

Jag och mina två kompisar lanade och det gick KASS! Så blev as förbannad och skulle ner till donken och köpa kaffe (ca 1km bort från mig lite drygt) ja iallafall så slog det oss att vi bara hade en moppe på tre pers.. men vafan tänkte vi så vi körde bara!
Kommer i en stor korsning vid typ 3 på natten, det är rött ljus men på natten brukar det alltid växla t grönt så fort så jag tänkte, kör bah! gör detta samtidigt som en snut kommer från höger (som har grönt) får tvärnita för att vi kommer precis framför honom! Vi är alltså tre pers på min speedy som då vart original förutom v-ringen. Min polare som satt längst bak satt och höll för regskylten med ena handen och höll o min tröja med andra ^^
Som tur väl va så lyckades vi dra ifrån de då det var typ 10 meter till en trotoar som leder rätt in till stan där bilen inte får plats! :D :lol: :shock:
Kolla in min speedfight ! http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=37039

Kolla även in min flickväns projekt! :) Fett Fräsch :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=22362

Här har ni även min polares KTM Senda!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=32674

Hade bra! Mvh ´lill´
IcecoldBullet
Elmoped
Inlägg: 68
Blev medlem: 30 maj 2012, 11:47
Ort: Tuve

Inlägg av IcecoldBullet »

För ca 1 vecka sen var jag ute med fiddyn på ett ställe och chillade med mina kompisar, de drack men inte jag (för jag körde). Det är ett välkänt ställe för folk att dricka här så polisen brukar komma dit ofta. Så just då, kommer en piké bil eller vad de nu kallas. De börjar prata med de och hälla ut drickan medans de frågar om den är trimmad, blablabla. De verkade inte vara några experter, så jag sa bara att jag rullade hit den för att fixa den. De sa OK, så jag börjar rulla hem den, när jag är 10m ifrån de, kickar jag igång den, råkar släppa kopplingen för snabbt på första växeln, så jag stegrar över, men lyckade komma iväg, haha!
IcecoldBullet
Elmoped
Inlägg: 68
Blev medlem: 30 maj 2012, 11:47
Ort: Tuve

Inlägg av IcecoldBullet »

Kände bara att jag blev tvungen att skriva det här också!

Skjutsade en gång en kompis han var utan hjälm, vi skulle bara till ett ställe som var 5 min därifrån. Då, när vi åker igenom en tunnel kommer 2 civiler där, stannar oss och drar ut nycklarna så vi är nära på att ramla. Först trodde jag att jag blev rånad, fast det var egentligen civiler, haha. De frågar om personnummer, säger att det kan vara farligt, man kan få böter, fast de släppte oss den här gången för att de orkade tydligen inte eller nåt, hah!

Var också en annan gång då jag körde bara lite med baotianen, hadde dratt ut en kabel och skulle se om den acca snabbare och hade högre topphastighet. Och den hade de, den gick i ca 65 på rakan och accade mycket bättre, skicka meddelande om ni vill veta hur. Men tillbaka till historian, jag körde sen så ser jag att samma civil som stannade mig förut körde efter mig nu. Han hade en svart baotian classic. Han var en ganska bra förare, körde efter mig på små vägar, skogen, överallt, fast sen så kom vi till en rondell, vart jag bara gasade in, direkt efter kommer en bil så han kan inte köra efter mig! :D
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

IcecoldBullet skrev:Kände bara att jag blev tvungen att skriva det här också!

Skjutsade en gång en kompis han var utan hjälm, vi skulle bara till ett ställe som var 5 min därifrån. Då, när vi åker igenom en tunnel kommer 2 civiler där, stannar oss och drar ut nycklarna så vi är nära på att ramla. Först trodde jag att jag blev rånad, fast det var egentligen civiler, haha. De frågar om personnummer, säger att det kan vara farligt, man kan få böter, fast de släppte oss den här gången för att de orkade tydligen inte eller nåt, hah!

Var också en annan gång då jag körde bara lite med baotianen, hadde dratt ut en kabel och skulle se om den acca snabbare och hade högre topphastighet. Och den hade de, den gick i ca 65 på rakan och accade mycket bättre, skicka meddelande om ni vill veta hur. Men tillbaka till historian, jag körde sen så ser jag att samma civil som stannade mig förut körde efter mig nu. Han hade en svart baotian classic. Han var en ganska bra förare, körde efter mig på små vägar, skogen, överallt, fast sen så kom vi till en rondell, vart jag bara gasade in, direkt efter kommer en bil så han kan inte köra efter mig! :D

Haha, så du blev jagad av en civilsnut på en svart baoutin classic?
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
zixoxis
Elmoped
Inlägg: 7
Blev medlem: 20 maj 2012, 18:39
Ort: Uppsala

Inlägg av zixoxis »

tänkte berätta lite om första gången jag vart stannad av farbror blå. :wink:

jag och en kompis åkte hem från min sommarstuga i ca 90 km/h han har scooter och jag har crossmoppe. men iaf på vägen så stod det poliser med laser för att mäta hastigheten. min kompis vart skitskraj och låste bromsen direkt för att komma ner till 50 men eftersom min ser ut lite som en 125a så bestämde jag mig för att ligga kvar i 90km/h (som var den lagliga hastigheten)

tyvärr så vart vi båda stannade. jag tänkte direkt att körkortet skulle ryka men dumfan till poliser går direkt fram till min kompis och säger att dom såg hur hårt han bromsade och att dom trodde att den var trimmad. dom provkörde hans och tog han för trim :( .

när dom kom fram till mig så frågade dom om det var en 125a charmig som jag är så sa jag att det var en vråltrimmad moppe som kör om alla 125or. dumfan till polis verkade tro att jag skojjade men henne.

och när hon frågade om jag hade körkort så sa jag självsäkert "självklart" (har till moppe men inte lätt mc) jag började rota i fickan efter körkortet men då sa hon att det inte behövdes. jag blev helt överlycklig och sken upp som en sol när hon sa att jag skulle ha en trevlig dag och köra lungt. :D

vet inte om hon fattade att det var en moppe eller om hon bara var helt dum i huvudet. men min stackars polare tog dom fast :(
derbiofc
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 452
Blev medlem: 9 oktober 2010, 23:08
Kontakt:

Inlägg av derbiofc »

zixoxis skrev:tänkte berätta lite om första gången jag vart stannad av farbror blå. :wink:

jag och en kompis åkte hem från min sommarstuga i ca 90 km/h han har scooter och jag har crossmoppe. men iaf på vägen så stod det poliser med laser för att mäta hastigheten. min kompis vart skitskraj och låste bromsen direkt för att komma ner till 50 men eftersom min ser ut lite som en 125a så bestämde jag mig för att ligga kvar i 90km/h (som var den lagliga hastigheten)

tyvärr så vart vi båda stannade. jag tänkte direkt att körkortet skulle ryka men dumfan till poliser går direkt fram till min kompis och säger att dom såg hur hårt han bromsade och att dom trodde att den var trimmad. dom provkörde hans och tog han för trim :( .

när dom kom fram till mig så frågade dom om det var en 125a charmig som jag är så sa jag att det var en vråltrimmad moppe som kör om alla 125or. dumfan till polis verkade tro att jag skojjade men henne.

och när hon frågade om jag hade körkort så sa jag självsäkert "självklart" (har till moppe men inte lätt mc) jag började rota i fickan efter körkortet men då sa hon att det inte behövdes. jag blev helt överlycklig och sken upp som en sol när hon sa att jag skulle ha en trevlig dag och köra lungt. :D

vet inte om hon fattade att det var en moppe eller om hon bara var helt dum i huvudet. men min stackars polare tog dom fast :(

Jävla röta?? :lol:

Det enda jag varit med om med farbror blå var när jag blev rutinstoppad i stan och fick blåsa, hade dragit lite precis innan kontrollen (uppförsbacke+tajt kurva så man inte såg att dom stod där uppe) och trodde att dom lagt märke till det. Det första polisen (30 år typ) frågar efter att ha låtit mig blåsa och kolla mitt körkort är: Hur snabbt går den här då?
Tänkte att det var bäst att vara ärlig så sa att den gör typ 55-60 beroende på väder och vind.
Han svarade: Inte mer?? Den lät som att den skulle gå snabbare. Min DT fick jag upp i 85 innan jag var nöjd! Du får ha en bra dag, ta det lite lugnt härifrån bara så mina kollegor slipper bli nervösa!"

Skönaste polisen jag träffat :lol:
Eklund^


Derbi Drd Racing!
Användarens profilbild
YamahaMarcus
Traktor pöjken
Inlägg: 1287
Blev medlem: 29 februari 2012, 21:20
Ort: Ljungskile

Inlägg av YamahaMarcus »

Det enda jag varit med om med farbror blå var när jag blev rutinstoppad i stan och fick blåsa, hade dragit lite precis innan kontrollen (uppförsbacke+tajt kurva så man inte såg att dom stod där uppe) och trodde att dom lagt märke till det. Det första polisen (30 år typ) frågar efter att ha låtit mig blåsa och kolla mitt körkort är: Hur snabbt går den här då?
Tänkte att det var bäst att vara ärlig så sa att den gör typ 55-60 beroende på väder och vind.
Han svarade: Inte mer?? Den lät som att den skulle gå snabbare. Min DT fick jag upp i 85 innan jag var nöjd! Du får ha en bra dag, ta det lite lugnt härifrån bara så mina kollegor slipper bli nervösa!"

Skönaste polisen jag träffat
Haha ofan ofta han sa så? ^^
Projekt:

Volvo Duett -66 - Såld
Rieju drac -03 ( http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=45767 Till Salu )
Yamaha Slider -12 -Såld
Yamaha Aerox -02 - Såld (http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=47350)
Volvo 244 -88 - Såld
Crescent Compact
Volvo 945 ltt -96
Bilprojekt finns på "Dahlqan" på Garaget.org
Användarens profilbild
Drpepper
Avstängd
Inlägg: 249
Blev medlem: 28 maj 2012, 22:11
Ort: Vänersborg!

Inlägg av Drpepper »

vart typ festival här och massa poliser ute.. Dum som jag var så tog jag moppen dit och åkte och maxade lite och åkte och parkerade den. Sedan när jag skulle hem så är det en uppförsbacke med en rondell högst upp så tänkter att jag gasar på uppför då det inte va långt hem. Svänger vänster i rondellen och kör vidare kollar bakåt och då lugger ju snuten precis bakom mig. Tänkte att det va kört så puttrar på som inget har hänt senare så kör dom upp brevid mig och ber mig stanna. Känner hur pulsen går upp och jag stänger av moppen. Dom ber mig ta fram körkortet börjar rota i fickorna så klart ligger det hemma. men medans jag letade efter det så börjar han kolla på moppen och så kollar han vid bakskärmen och bara vart har du baklampan då säger jag att den sitter där. Då ber han mig vrida om tändningen och lysa med den. Säger då att jag måste starta den då jag inte har batteri. Då ber han mig starta den... Då min tomgång är åt helvete och att den låter som fan så tänkte jag helvete också. Tur var att jag stod på fel sida för att kunna kicka igång den. Så jag bara jag måste gå runt för att starta den så dom bara vi skiter i det då. Sedan så puttrade jag hem försiktigt^^ Det var första gången jag blev stoppad.
ostkaka
Elmoped
Inlägg: 47
Blev medlem: 13 juni 2012, 15:03

Inlägg av ostkaka »

Har också en liten rolig historia som är ganska sjuk. Min kusin är inte direkt änglabarnet. Men en kväll så hade han varit ute och festat och skulle ta moppen hem. Moppen var sönder trimmad och han var skit full. Han fick också ideen då att skjutsa sina två polare med. Alla utan hjälm och alla var fulla (Dom var 15) då när han kör så är han så full att han kör in i en polisbil. hehe poliserna går ut men då kör han iväg från dom. han körde inte direkt så bra ocg oliserna hängde efter honom. tillslut så orkade han inte mer så han åkte raka vägen hem med poliserna bakom sig. Ställde moppen och gick in och sov. dagen efter var inte hans mamma direkt så glad när poliserna hade varit där klockan 4 på natten. :lol: :lol:
jarken
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 787
Blev medlem: 3 april 2011, 09:57

Inlägg av jarken »

Delar med mig en kort en jag med. Denna har cirkulerat några gånger genom mopedkretsar här i stan...

En sommar för några år sedan va de lite många moppe fuckon här i stan, så polisen beslutar för att sätta in två MC snutar i stan om kvällarna. Sagt å gjort, jag lyckades hålla mig undan dem några gånger under veckorna. Dock fick polarn de inte lika roligt.

En sen sommarkväll var han på väg hem ifrån Donken på sin stora Gilera Runner med effektrör o tyvärr inge körkort, innan stängningsdags 24.00 något sådant, så beslutar han sig för att ta ett litet varv på stan o kolla vad som händer, eftersom de va rätt sent så gjorde väl inte hastighetsbegränsningar så mycket. I alla fall, efter hans "varv" så är han tillbaka på donken igen. Där han träffar lite polare o snackar en stund. När han är på väg därifrån så svänger han vänster utan att titta för mycket mot höger. När han väl kommit ut så ser han en MC bakom sig, bryr sig inte mycket om de. Drar på som han gjort tidigare ikväll, väl uppe i runt 70 blås på 50vägen så hör han sirener bakom sig o MCn bakom börjar blinka me både saftblandare och helljuset. Han blir helnervös efter han fattat att det var polisen, och han kör utan körkort, trimmat och oreggisterat. Då bestämmer sig han för att smita, in fort som fan på hemköps parkeringen i ett försök att smita in på ett husområde. Han hinner inte långt på parkeringen innan polisen är fatt och stoppar honom. (Underskatta inte polis MC, dem kommer ifatt er på två röda, och går ungefär lika fort som era mopeder toppar, på tvåan) I alla fall, nu till de roliga.

Polaren (en utav fuckona som har fått in polisen till stan) åker en vråltrimmad nyare DT (Portad Polini 80cc, MK PR3 mm) ser att polisen stoppat sin polare vid Hemköp, bestämmer sig för att försöka hjälpa polaren. Genom att använda sina fucko färdigheter, så han börjar slanga fram o tillbaka utanför parkeringen (o ja han är rätt duktig på att wheela) och fångar polisens uppmärksamhet mer och mer, tillslut blir polisen irriterad på denna person. Så han beslutar att skita i att skriva om denna kille som han stoppar, utan ger honom bara en varning, och på med hjälmen o sätter sig på MCn o sätter efter DTn... Denna bekanta som körde DTn är van att ha snuthäng, så han kan sina vägar och klara sig ju såklart efter lite fortfort åka genom stan en Fredagskväll innan de blev lugnt.

Så killen på Runnern klara sig bara med en varning. Hade ju annars blivit olovligkörning, försök till smitning, oregistrerar fordon, fortkörning o fan vet allt. Kan nästan tycka att han står i skuld till detta moppe fucko på DTn. De va min historia, 8)
Användarens profilbild
robinkarlssson
Svårstartad skrothög
Inlägg: 310
Blev medlem: 10 maj 2011, 14:05

Inlägg av robinkarlssson »

Var ute idag o höll på att köra på bakan, 3 dagen jag gjort det i en uppförsbacke med mina kompisar!
Då när jag var påväg upp och höll på att köra på bakan, hade klarat typ 10-15 meter så ser jag blåa ljus på marken och bromsar till ganska kraftigt så att moppen slår ner i ett duns & ser snuten bakom mig..

Då när jag åkte fram till deras vindruta så satte jag på blackboxen lite diskret och då började dem ställa frågor osvosv haha, men chocken när jag såg att snuten låg bakom mig när jag åkte på bakan hahaha
Enligt mig så är snutar en bra sak att ha!
Användarens profilbild
ZX
Arctic Cat Racing
Inlägg: 896
Blev medlem: 8 augusti 2010, 13:38
Ort: Umeå

Inlägg av ZX »

Jo var på väg till skolan, och precis innan skolan är det ett rödljus för att det är ett dagis bredvid. så där kommer jag max gas med söndertrimmad moppe och ser att det står poliser där med laser och siktar på mig så jag ställer mig på bromsen :) men fortsätter mot rödljuset och stannar då det har blivit rött och polisen står typ 2m ifrån mig och den andra på andra sidan vägen.

Men då vart det grönt men det märker inte jag så jag står kvar där och polisen stirrar sönder på mig. efter några sekunder märker jag att det grönt, men då fuckar min kopplings wire upp sig så jag får kärringstopp...

Och då självklart så börjar ena polisen fnissa åt mig, så jag håller på att dö av skam men lyckas fara där ifrån.. :) men hade iaf tur att dom inte tog mig för trim. :)



Sen när jag var påväg till pappa så är det en lång raksträcka så jag drar på fullt och självklart möter jag pike'n så jag släpper gasen och då blir värsta k-pist smattret ur avgasröret..... men iaf dom vänder och stoppar mig.

Då kommer det ut en kille och en tjej, och killen frågar om den är trimmad då sa jag nej den läcker avgaser och sen fick ja blåsa och sen fara :)
Användarens profilbild
floydei
Varnad
Inlägg: 425
Blev medlem: 9 juni 2012, 12:39

Inlägg av floydei »

Var en gång hos mormor. så lekte jag och en polare lite på okq8 "Stuntade runt lite och börnade precis utanför dörren in till butiken" Sen så lekte vi lite i leran på en arbetsplats där dom bygger om och sen på vägen hem så körde jag i ca 95-100 kmh så ser vi en snutbil som åker i motsatt håll i ca 80-100. Så när vi såg den började vi gasa ännumer för att komma fram till våran backe upp mot vägen som är ca 2 km från mormors hus. Så när vi svängde in där ringde morsan så vi fick stanna där uppe så hade pratat i ca 10 sec. så ser man en snutbil komma tillbaka ännu snabbare nedanför vägen där vi kört upp. så jag blev knäpptyst i ca 20 sek. och morsan undrade vad fan jag höll på med eftersom jag inte svarade på ca 20 sek :) Men efter det så var det full fart hem och satte sig i soffan som stört och körde inte mer den dagen.

observera att det hände mer men har ej tid att berätta allt :)
Användarens profilbild
NOName?
Kinaraket
Inlägg: 973
Blev medlem: 23 april 2012, 19:50
Ort: Finland

Inlägg av NOName? »

körde cirka 70, runt 10 på kvällen, när jag tittar i backspegeln ser jag blåljusen som tänds och tänker bara FAAN! saktade i till 50 och dom körde förbi, låg på 55 en bra stund och då senare ser jag 2 polisbilar och en mc som har stannat 3 personbilar och en lastbil, körde 50 där förbi, sen pressade jag hem :)
Användarens profilbild
saile96
King of the street
Inlägg: 2119
Blev medlem: 7 oktober 2011, 18:12
Ort: åland, finland

Inlägg av saile96 »

en kompis stod och jucka mot en klasskoimpis 125. när han höll på förfullt så tuta det bakom han. gissa vem som stog där och skratta? jo polisen 8) han fick inga böter eller nått men dom rådde han att skaffa brud :D
avverkade fordon:
loncin 90cc fyrhjuling (såld)
honda cr 50cc (såld)
honda cr 80cc (tillsalu)
Derbi drd 50cc (tillsalu)
peugote xps 70cc (såld)
kawasaki klf 220cc
ktm exc 125cc
ktm sx 450cc
volvo 740
nissan king cab
Användarens profilbild
Hugge66
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 499
Blev medlem: 15 september 2011, 17:43
Ort: vallåkra

Inlägg av Hugge66 »

för några veckor sedan var det fint väder så drog ut på ett fält med crossen , fältet ligger bredvid en stor väg så ställde mig brevid vägen och vänta på bästa första bil att köra bredvid och "racea" till min förvåning kom det först en ambulans och jag kötta på upp i 100 sen titta jag bak och såg att det ligger en POLIS så drar på lite extra sen slog snuten på blåljusena och tuta så sakta ner för sedan dra ifrån dom om dom skulle hoppat ur bilen men dom fortsatte och vinka haha blev lite förvånad ;)
Användarens profilbild
HasseMan
Svårstartad skrothög
Inlägg: 173
Blev medlem: 12 november 2011, 21:48
Ort: NÖÖÖDINGE

Inlägg av HasseMan »

för några veckor sen var jag och några kompisar ute och åkte (ca 6 moppar) 2 st skjutsade utan hjälm , och när vi stog mitt på torgen sa en polare att civilen körde förbi precis
så då åkte vi bort till ett industri område som vi brukar stunta vid , är en lång raka på kanske 200-300 meter när vi kommer dit så rullar jag in nästan sist och då ropar min kompis "CIVILEN" jag skrattar lite och tror att han bara som han driver som han alltid gör , sen ser jag att han är helt kall i ansiktet och verkligen skriker "SNUUUTEEEN!!" vänder mig om och ser att det kommer en v70 mot oss skit snabbt
alla piskade iväg på rakan snuten försökte boxa in 3 utav mopparna mot ett hus (huset är en fabrik som går längs hela rakan) kollar åt höger och ser att min komis som har en generic trigger som går sjuuukt bra. har snutens motorhuv precis bredvid sig med cirka 1 meter tillgodo till väggen, han hänger sig på gasen och piskar förbi snuten preciiiis.
dom andra 2 mopparna bara vände och körde åt andra hållet eftersom de jagade oss som försökte smita.
alla kom undan och sedan åkte vi till en fotbollsklubb och gömde mopparna i skogen resten av kvällen :) visade sig att det tydligen var razzia i orten :)
ÖÖÖUEEEEE
PK skrev: We live on the edge. fuck bengen. vi är fett gangsterkriminella. vi är moppepojkar.
Användarens profilbild
derbigp1open-10
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 711
Blev medlem: 13 maj 2011, 14:30
Ort: uppsala

Inlägg av derbigp1open-10 »

saile96 skrev:en kompis stod och jucka mot en klasskoimpis 125. när han höll på förfullt så tuta det bakom han. gissa vem som stog där och skratta? jo polisen 8) han fick inga böter eller nått men dom rådde han att skaffa brud :D
hhahahaahxD, fyfaaaan va kul asså:D
MaxKurtti
Elmoped
Inlägg: 5
Blev medlem: 15 maj 2012, 19:48

Inlägg av MaxKurtti »

Själv vaar ja ute och åkte med min polare som har 50 sport o lite annat smått gott o jag hade ett sport luftfilter o större munstycke.. O iaf, vi körde förbi polisstation ochja körde först i typ 65 i nerförsbacke o körde förbi en polisbil, dock så såg ju inte ja snuten men min polare gjorde de o låg o puttra i 30 o snuten kör efter mej me blåljus o ja kör om bilar på insidan o har ingen aning om att snuten va efter mej xd o sen kolla ja bak o såg snuten o sakta ner till 45 o efter typ 300 m såg jag att de blinka i backen så stanna in till kanten o snuten stannna bakom o sen kom en av poliserna ut o va rätt sur o där står ja o fattar ingenting ^^
FLUBBA
Svårstartad skrothög
Inlägg: 210
Blev medlem: 1 juni 2012, 21:29

Inlägg av FLUBBA »

det här hände för ett tag sedan. Jag och en kompis var på väg hem från några kompisar på hans 85cc cross. Det var mitt ute på landet ca kl 2:00. just där vi körde så var det en lång rak sträcka så vi bestämmer oss för att toppa den och när vi ligger i nästan högsta toppfart så blåser min keps av så jag vänder mig om och tittar var den landa men då ser jag en bil ca 200-300m bort. så jag säjer till min kompis att svänga in på en små väg för att låta bilen köra förbi. Vem annars är ute och kör mitt ute på landet mitt i natten utom polisen tänker jag. så vi ställer oss ca 5m in på småvägen och då ser vi när bilen kör förbi att det var polis piké buss. När Pikén har kört förbi så springer jag och hämtar min keps som ligger på vägen medans min kompis står kvar på andra sidan vägen på små vägen och väntar. Men när jag har hämtat min min keps så ser jag att pikén har vänt och är på väg tillbaka mot oss så jag hinner inte tillbaka till min kompis så jag gömmer mig bakom några trän på andra sida vägen. När polisen kommer tillbaka så har han alla strålkastare på och blåljuset på så han måste ju ha sett oss men inte var vi svängde in. Han kör förbi oss utan att märka varken mig eller min kompis och fortsätter kanske 50m bort och vänder sedan och kör förbi oss igen utan att märka oss denna gång heller. När jag ser att polisen är ca 100m bort så kutar jag över vägen till min kompis och börja diskutera hur vi ska ta oss hem. eftersom polisen åkte åt det hållet som vi bor så vågar vi inte åka hem så åker tillbaka med crossen till våra kompisar och ställer den där istället över natten. Sen så går vi hem bara det att det 5km och -15 utomhus.

Det var inte specielt roligt men sjukt spännande.
Det här var första och enda gången jag har stött på polis så var sjukt spännande och man fick en sån jäkla adrenalin kik. :D
Användarens profilbild
åj
Elmoped
Inlägg: 127
Blev medlem: 30 oktober 2012, 20:36
Ort: karlskoga

Inlägg av åj »

hände en lite rolig sak i fredags på kvällen, jag och två till var ute och åkte, jag körde en av dom på min moppe och han andra åkte på sin org moppe.
men iaf, vi var ute och åkte i stan, så hade min ljuddämpare lossnat, så skulle vi åka hem till en och fixa det lite snabbt så han som jag körde fick hålla i ljuddämparn när vi åkte dit, så låg vi i ca 60 så han med org skulle hinna med så står det en pike och en vanlig polisbil parkerade och 9snutar utanför när jag kommer utan ljuddämare, kan säga att dom glodde lite :lol:
men sen lite senare på kvällen efter lite bonnemeckslagning, och då är de bara jag och han andra på sin moppe som åker, så möter vi 2vanliga polisbilar och en civil på vägen genom stan, alla tre glor på mig när ja åker förbi.. vi hinner komma ner ca 100meter så kollar ja bak o tycker att volvon som ligger bakom ser ut lite som civilbilen vi mötte nyss.
så kommer de en rundel som jag börjar åka runt i bara för att kolla om ja ser in i rutan för att se om de var dom. så åker dom efter oss 5varv i rundellen lite diskret :lol: polarn på org moppen vart dock stoppad men fick inget då han körde org :D
Användarens profilbild
kjsebbe
Svårstartad skrothög
Inlägg: 285
Blev medlem: 19 december 2011, 12:34
Ort: Haparanda

Inlägg av kjsebbe »

saile96 skrev:en kompis stod och jucka mot en klasskoimpis 125. när han höll på förfullt så tuta det bakom han. gissa vem som stog där och skratta? jo polisen 8) han fick inga böter eller nått men dom rådde han att skaffa brud :D
Hahahahahha, fan vad pinsamt :D
Användarens profilbild
DerbiKoffe
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 730
Blev medlem: 31 oktober 2011, 19:25

Inlägg av DerbiKoffe »

jag å mina polare hade varit å litrat lite fotboll på en fotbollsplan i närheten när vi bestämmer oss för att åka till maxi och handla lite. och när vi börjar närma oss så drar jag självklart på (hade mk rör och andra drev på, alla utom två av de andra körde original) låg i cirka 70-75 och gissa vad jag möter? jo en mc snut... så jag vinkar och när han kört förbi mig så tittar jag bakåt så han inte hade vänt och drog sedan på som fan hela vägen till maxi!
Jag har inte misslyckats, jag har bara funnit hundra tusen sätt som inte fungerar!

Kolla gärna in mitt gamla projekt :D

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=46183
StruTsen_b
Svårstartad skrothög
Inlägg: 192
Blev medlem: 8 maj 2012, 18:53

Inlägg av StruTsen_b »

Vi hade håltimma i skolan så några av oss bestämde oss för att dra till Maxi vi åkte dit med 4 moppar och och 3 av oss skjutsade. När vi kom fram så pajjade ena moppen så vi fick lämna den där och vi fick lite bråttom för lektionen började snart. Så 3 pers turkade på polarens slider som hade tolva. Men när vi skulle åka så ringde en annan kompis och sa att han hade blivigt stannad av en mc polis på vägen vi skulle ta(Vi bor i Torslanda så vi kunde inte köra runt). Men eftersom vi hade bråttom tillbaka till skolan så åkte vi ändå. Jag körde fört och såg min kompis med polisen på sidan av vägen och killen med slidern tvärstannar mitt på vägen och tredje killen på moppen slänger sig i ett dike så att polisen inte ska se dom.. Snubben som blev stannad blev av med nyckeln till moppen men han ville inte lämna den där så han tjuvkopplade den och körde tillbaka till skolan med killen som slängde sig i ett dike.

hoppas ni fattar, är inte den bästa på att skriva...
Användarens profilbild
DerbiKoffe
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 730
Blev medlem: 31 oktober 2011, 19:25

Inlägg av DerbiKoffe »

StruTsen_b skrev:Vi hade håltimma i skolan så några av oss bestämde oss för att dra till Maxi vi åkte dit med 4 moppar och och 3 av oss skjutsade. När vi kom fram så pajjade ena moppen så vi fick lämna den där och vi fick lite bråttom för lektionen började snart. Så 3 pers turkade på polarens slider som hade tolva. Men när vi skulle åka så ringde en annan kompis och sa att han hade blivigt stannad av en mc polis på vägen vi skulle ta(Vi bor i Torslanda så vi kunde inte köra runt). Men eftersom vi hade bråttom tillbaka till skolan så åkte vi ändå. Jag körde fört och såg min kompis med polisen på sidan av vägen och killen med slidern tvärstannar mitt på vägen och tredje killen på moppen slänger sig i ett dike så att polisen inte ska se dom.. Snubben som blev stannad blev av med nyckeln till moppen men han ville inte lämna den där så han tjuvkopplade den och körde tillbaka till skolan med killen som slängde sig i ett dike.

hoppas ni fattar, är inte den bästa på att skriva...
haha, bor också i Torslanda :D
Jag har inte misslyckats, jag har bara funnit hundra tusen sätt som inte fungerar!

Kolla gärna in mitt gamla projekt :D

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=46183
StruTsen_b
Svårstartad skrothög
Inlägg: 192
Blev medlem: 8 maj 2012, 18:53

Inlägg av StruTsen_b »

DerbiKoffe skrev:
StruTsen_b skrev:Vi hade håltimma i skolan så några av oss bestämde oss för att dra till Maxi vi åkte dit med 4 moppar och och 3 av oss skjutsade. När vi kom fram så pajjade ena moppen så vi fick lämna den där och vi fick lite bråttom för lektionen började snart. Så 3 pers turkade på polarens slider som hade tolva. Men när vi skulle åka så ringde en annan kompis och sa att han hade blivigt stannad av en mc polis på vägen vi skulle ta(Vi bor i Torslanda så vi kunde inte köra runt). Men eftersom vi hade bråttom tillbaka till skolan så åkte vi ändå. Jag körde fört och såg min kompis med polisen på sidan av vägen och killen med slidern tvärstannar mitt på vägen och tredje killen på moppen slänger sig i ett dike så att polisen inte ska se dom.. Snubben som blev stannad blev av med nyckeln till moppen men han ville inte lämna den där så han tjuvkopplade den och körde tillbaka till skolan med killen som slängde sig i ett dike.

hoppas ni fattar, är inte den bästa på att skriva...
haha, bor också i Torslanda :D
haha tror jag vet vem du är :D Du bor i de röda husen vid Änghagen, tror jag :?
Användarens profilbild
floydei
Varnad
Inlägg: 425
Blev medlem: 9 juni 2012, 12:39

Inlägg av floydei »

Känns inte som att många bor här i lilla bonnlanda :) Men Klister polis kan ju vara lite rolig ibland :P
Söker Yamaha slider billigt eller byte omkring göteborg!!
PMA mig!
Användarens profilbild
DerbiKoffe
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 730
Blev medlem: 31 oktober 2011, 19:25

Inlägg av DerbiKoffe »

StruTsen_b skrev:
DerbiKoffe skrev:
StruTsen_b skrev:Vi hade håltimma i skolan så några av oss bestämde oss för att dra till Maxi vi åkte dit med 4 moppar och och 3 av oss skjutsade. När vi kom fram så pajjade ena moppen så vi fick lämna den där och vi fick lite bråttom för lektionen började snart. Så 3 pers turkade på polarens slider som hade tolva. Men när vi skulle åka så ringde en annan kompis och sa att han hade blivigt stannad av en mc polis på vägen vi skulle ta(Vi bor i Torslanda så vi kunde inte köra runt). Men eftersom vi hade bråttom tillbaka till skolan så åkte vi ändå. Jag körde fört och såg min kompis med polisen på sidan av vägen och killen med slidern tvärstannar mitt på vägen och tredje killen på moppen slänger sig i ett dike så att polisen inte ska se dom.. Snubben som blev stannad blev av med nyckeln till moppen men han ville inte lämna den där så han tjuvkopplade den och körde tillbaka till skolan med killen som slängde sig i ett dike.

hoppas ni fattar, är inte den bästa på att skriva...
haha, bor också i Torslanda :D
haha tror jag vet vem du är :D Du bor i de röda husen vid Änghagen, tror jag :?
Japp, men vem är du? Å vad heter du?
Jag har inte misslyckats, jag har bara funnit hundra tusen sätt som inte fungerar!

Kolla gärna in mitt gamla projekt :D

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=46183
groonie
Svårstartad skrothög
Inlägg: 200
Blev medlem: 4 september 2011, 21:42

Inlägg av groonie »

DerbiKoffe skrev:
StruTsen_b skrev:
DerbiKoffe skrev: haha, bor också i Torslanda :D
haha tror jag vet vem du är :D Du bor i de röda husen vid Änghagen, tror jag :?
Japp, men vem är du? Å vad heter du?
en 97:a som går i B laget:P jävlar va många torlsanda pöjkar det är här dåe koffe och floyd// fiddy oscar
groonie
Svårstartad skrothög
Inlägg: 200
Blev medlem: 4 september 2011, 21:42

Inlägg av groonie »

liten rolig sak som hände i torslanda när moppen gick som bäst. Dom som vet vem jag är vet hur min moppe gick då:P iaf så kör jag från skolan ochh bränner på vid en raksträcka vi har i torslanda på väg bort mot grillen. Vem kommer inte mötandes då? Jo lilla krister polis på sin motorcykel. ligger i 80 på 70 vägen och accar fortfarande. jag tänkte bara fan också nu är det kört. det 'nda han gör är att vinka och skaka på huvet och jag vinkar tillbaka och fortsätter gasa på bort mot torget:P
Användarens profilbild
slajk
Svårstartad skrothög
Inlägg: 165
Blev medlem: 28 maj 2012, 18:10

Inlägg av slajk »

Polisen har sin vårtträning på Gotland just nu och när jag och en polare skulle åka till ica på rasten så kom det 27 MC-poliser bakom oss. Dom gjorde ingenting, men det var lite snopet att se 27 mc-poliser i backspegeln.
Jawa 210 | Rieju Drac 00 EU
Bild
Användarens profilbild
tetesnubben
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 496
Blev medlem: 20 november 2012, 20:42
Ort: Värmdö

Inlägg av tetesnubben »

slajk skrev:Polisen har sin vårtträning på Gotland just nu och när jag och en polare skulle åka till ica på rasten så kom det 27 MC-poliser bakom oss. Dom gjorde ingenting, men det var lite snopet att se 27 mc-poliser i backspegeln.
haha :) Antar att ni vart lite nervösa ;)
Användarens profilbild
YamahaMarcus
Traktor pöjken
Inlägg: 1287
Blev medlem: 29 februari 2012, 21:20
Ort: Ljungskile

Inlägg av YamahaMarcus »

i Höstas innan jag sålde duetten så fick jag ju köra några sista varv runt där jag bor. Så hade jag legat och cruisat rätt lugnt hela kvällen så tänkte jag att nä nu fan drar jag på, Så drar jag upp i en 60-65 och så just i den stunden står snuten och har kontroll klockan 12 på natten bakom ica på ett dött ställe.. Dom frågade varför jag körde så agressivt osv, så fick komma på en massa ursäkter men dom var schyssta och sa bara att jag skulle åka hem. Men det var nog bara för tv programmet 112 på liv och död stod och filmade... ^^
Men det var ju lite kul.
Skriv svar