Roliga tillfällen med snut i närheten

Berätta dina roligaste/galnaste mopedhistorier.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Inlägg: 1569
Blev medlem: 12 juli 2010, 15:33
Ort: Kungsbacka
Kontakt:

Inlägg av SickRazer »

För en vecka sedan blev jag jagad av snuten för första gången på riktigt. Av någon anledning tyckte jag det var kul, för att jag var så säker på att jag skulle klara det efter att jag märkte att det var en polis jag hade efter mig... Men det var läskigt som f*n ändå...

Jag hade precis åkt till kiosken på lunchrasten och var på väg tillbaka till skolan med min kompis som körde en helt original MT5, han körde på gångbanan i typ 40 och jag på vägen i samma fart som han, (hade dock på Turbokit röret). Lite längre fram såg jag två bilar som låg typ i exakt 50 på 50-vägen... Så jag gasade på förbi den första som var en gul Opel för att "styla lite" och ställde mig bakom den andra framför den, det var en mörkgrön Vovlo V70. Det var något bekant med bilen men jag kunde inte komma på hur det kom sig just då för nu var det bara ungefär 300m kvar till skolan, så jag körde om volvon när jag fick tillfälle. När jag hade kommit förbi den så kom jag på varför jag tyckte mig känna igen den och varför den körde så långsamt... Det var en civilpolis som hade stoppat en kompis som hade en trimmad Honda x8r för 2 veckor sedan... Så när jag tittade bak så jag den komma efter mig i full fart. Då plötsligt började mitt hjärta pumpa snabbt som fan så jag bara drog på fullgas. Det var typ 50 meter kvar till skolan. Snuten kom ikapp mig precis när jag svängde vänster på en mindre 30 väg som ledde förbi skolan. Den följde efter mig med 2 meters mellanrum, men som tur var så fanns det en liten rondell framför skolan så jag körde igenom den, men polisen bara drog rakt över rondel kanten och nästan sladdade runt. Jag fortsatte förbi moppeparkeringen på skolan där typ 5 kompisar stod och stirrade på mig och den gröna volvon där vi flög förbi. Jag lutade mig typ till marken när jag svängde vänster till en annan liten väg som gick runt skolan med massa gupp. Polisen såg guppen och saktade ner för annars skulle hela bilen slåss sönder om han fortsatte i den farten. Jag bara drog över guppen i full fart men kom fram till en spärr som jag klämde mig igenom med moppen, och så kollade jag bak och såg att snuten hade stannat mitt på den lilla vägen och typ väntade... Men jag hade inte en tanke på att vända om så jag körde på den lilla gångbanan förbi spärren och stängde sedan av moppen och började leda den. Jag ledde den en bit tills jag kom till ett tätbebyggt område där jag startade den och körde runt hela området tills jag kom ut på 50 vägen igen. Den här gången låg jag i 40 hela vägen tillbaka till skolan. Som tur var så fanns inte snuten kvar, bara mina kompisar på parkeringen som väntade. De frågade mig vad det var för galning som körde efter mig och jag sa att det var samma snut som gav "Markus" 2000kr i böter för olovlig körning på sin x8r :P De bara skrattade ihjäl sig...

Mitt hjärta bankade resten av skoldagen men samtidigt kände jag triumf över att ha ägt snuten för första gången :D
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

SickRazer skrev:För en vecka sedan blev jag jagad av snuten för första gången på riktigt. Av någon anledning tyckte jag det var kul, för att jag var så säker på att jag skulle klara det efter att jag märkte att det var en polis jag hade efter mig... Men det var läskigt som f*n ändå...

Jag hade precis åkt till kiosken på lunchrasten och var på väg tillbaka till skolan med min kompis som körde en helt original MT5, han körde på gångbanan i typ 40 och jag på vägen i samma fart som han, (hade dock på Turbokit röret). Lite längre fram såg jag två bilar som låg typ i exakt 50 på 50-vägen... Så jag gasade på förbi den första som var en gul Opel för att "styla lite" och ställde mig bakom den andra framför den, det var en mörkgrön Vovlo V70. Det var något bekant med bilen men jag kunde inte komma på hur det kom sig just då för nu var det bara ungefär 300m kvar till skolan, så jag körde om volvon när jag fick tillfälle. När jag hade kommit förbi den så kom jag på varför jag tyckte mig känna igen den och varför den körde så långsamt... Det var en civilpolis som hade stoppat en kompis som hade en trimmad Honda x8r för 2 veckor sedan... Så när jag tittade bak så jag den komma efter mig i full fart. Då plötsligt började mitt hjärta pumpa snabbt som fan så jag bara drog på fullgas. Det var typ 50 meter kvar till skolan. Snuten kom ikapp mig precis när jag svängde vänster på en mindre 30 väg som ledde förbi skolan. Den följde efter mig med 2 meters mellanrum, men som tur var så fanns det en liten rondell framför skolan så jag körde igenom den, men polisen bara drog rakt över rondel kanten och nästan sladdade runt. Jag fortsatte förbi moppeparkeringen på skolan där typ 5 kompisar stod och stirrade på mig och den gröna volvon där vi flög förbi. Jag lutade mig typ till marken när jag svängde vänster till en annan liten väg som gick runt skolan med massa gupp. Polisen såg guppen och saktade ner för annars skulle hela bilen slåss sönder om han fortsatte i den farten. Jag bara drog över guppen i full fart men kom fram till en spärr som jag klämde mig igenom med moppen, och så kollade jag bak och såg att snuten hade stannat mitt på den lilla vägen och typ väntade... Men jag hade inte en tanke på att vända om så jag körde på den lilla gångbanan förbi spärren och stängde sedan av moppen och började leda den. Jag ledde den en bit tills jag kom till ett tätbebyggt område där jag startade den och körde runt hela området tills jag kom ut på 50 vägen igen. Den här gången låg jag i 40 hela vägen tillbaka till skolan. Som tur var så fanns inte snuten kvar, bara mina kompisar på parkeringen som väntade. De frågade mig vad det var för galning som körde efter mig och jag sa att det var samma snut som gav "Markus" 2000kr i böter för olovlig körning på sin x8r :P De bara skrattade ihjäl sig...

Mitt hjärta bankade resten av skoldagen men samtidigt kände jag triumf över att ha ägt snuten för första gången :D
haha min nya idol ^^ helt rätt gjort xD känner samma sak att jag kommer ha en sport/midrace aerox som,kommer vara olaglig som fan och sen kommer även ha en orginal och laglig skitmoppe. antagligen så kommer jag köra på aeroxen ibland även fasst jag inte får för päronen
8)

då kommer antagligen farbror orange att komma ngn gång under 3 år och känns spännande att vänta på att leka med dom men ändå lite läskigt ;)

peka finger och dra bara xD
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen
Inlägg: 2164
Blev medlem: 22 juli 2009, 00:34
Ort: Vara

Inlägg av nippertippan »

Jag har säkert sagt det här tidigare men skitsamma, min bästa snutblåsning alla kategorier.


jag hade varit hos MT-ronken för att fixa lite saker, efter att ha donat och fixat bar det av hem och ii höjd med estrella så står det en välbekant bil vid snurren vid 8:ans hållplats....

En svart S**b 9-5 kombi. Med poliser i framsätena.
Drog på och dem hade ett sjå att hänga på när det gick upp i 90 utanför storås industriområdet och lyckas lägga tre bilar emellan mig och S**ben. Rullar på i god fart mot bergsjön och svänger in mot Komettorget. då rullar även en målad bil in och sedan börjar cirkusen.

P1:
"det gick lite fort det här.."
jag:
"omöjligt, det gör max 60."
P1:
"vi klockade dig över 90 km utanför Storås"
jag:
"hoppsan! Går den så fort? det måste jag göra nåt åt."
P2:
"är den registrerad? (polisen kollar reggan och kör sök mot registret)"

Kollar körkortet.

Fyra konstaplar går runt och undersöker Thunder och en av dem t.o.m. hasplar ur sig att den är riktigt rå.

En del vita lögner så genomskinliga att inte ens den dummaste polis borde gå på dem passerar och sväljs med hull och hår.

Det hela slutar med att poliserna går mot sina bilar och säger "kör försiktigt".

det som poliserna missade var:
utbytt motor (143 cc fullrace fiddysnurra med oljekyl.)
ett avgrundsavgas på 2" med ett fullflödesdämp.
Så tungt drevat att det äör ett hån mot allt vad original heter.
det mesta ombyggt och macklat med, Typ det enda som var original var ramen.

hade dem upptäckt det som var ombyggt så hade det gett ett par A4 med grejer att få fullt regbess på.

när poliserna åkte så vek jag in bakom en husvägg och skrattade så jag hade närmast ont i magen.

jag har aldrig tidigare lurat polisen så grundligt som den gången.

Och lär aldrig lyckas med det en andra gång heller.
Forumets nippertippa! Puss på er!
Användarens profilbild
janke
Elmoped
Inlägg: 104
Blev medlem: 14 februari 2009, 18:57
Ort: västerås

Inlägg av janke »

först borde man veta min aerox gör väl typ 70-80 och några dagar innan ja blev stoppad hade ja fått ett hål i min luftburk som ja hade täppt igen med papper för utan papper går den skit typ

men så åkte ja och en polare hem från skolan och han har en DT som är org. så vi kör i typ 30 när vi kör förbi en saab me ett släp på men ja tänkte inte på att det kunde ha varit snutar. så gick dom ut framför oss o ja hade inte en chans och dra iväg så vi stannar och dom frågar lite om moppen och så. som tur va provade dom min polares moppe först så när båda poliserna tittar bort drar jag ur pappret ur hålet och stoppar det i fickan. sen blir det min moppes tur att bli testad så snuten kör fram o tbx flera ggr men den gick bara på halvgas annars dog den så dom får bara upp den i 30-40 typ så dom säger till mig och fixa hålet och trimma ner den (dom kände väl att den gick för fort egentligen). ja va så jävla nervös hela tiden
:P
Användarens profilbild
daveneos
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 736
Blev medlem: 29 augusti 2010, 10:57
Ort: lidköping/sundbyberg
Kontakt:

Inlägg av daveneos »

PoWeRKinG skrev:
SickRazer skrev:För en vecka sedan blev jag jagad av snuten för första gången på riktigt. Av någon anledning tyckte jag det var kul, för att jag var så säker på att jag skulle klara det efter att jag märkte att det var en polis jag hade efter mig... Men det var läskigt som f*n ändå...

Jag hade precis åkt till kiosken på lunchrasten och var på väg tillbaka till skolan med min kompis som körde en helt original MT5, han körde på gångbanan i typ 40 och jag på vägen i samma fart som han, (hade dock på Turbokit röret). Lite längre fram såg jag två bilar som låg typ i exakt 50 på 50-vägen... Så jag gasade på förbi den första som var en gul Opel för att "styla lite" och ställde mig bakom den andra framför den, det var en mörkgrön Vovlo V70. Det var något bekant med bilen men jag kunde inte komma på hur det kom sig just då för nu var det bara ungefär 300m kvar till skolan, så jag körde om volvon när jag fick tillfälle. När jag hade kommit förbi den så kom jag på varför jag tyckte mig känna igen den och varför den körde så långsamt... Det var en civilpolis som hade stoppat en kompis som hade en trimmad Honda x8r för 2 veckor sedan... Så när jag tittade bak så jag den komma efter mig i full fart. Då plötsligt började mitt hjärta pumpa snabbt som fan så jag bara drog på fullgas. Det var typ 50 meter kvar till skolan. Snuten kom ikapp mig precis när jag svängde vänster på en mindre 30 väg som ledde förbi skolan. Den följde efter mig med 2 meters mellanrum, men som tur var så fanns det en liten rondell framför skolan så jag körde igenom den, men polisen bara drog rakt över rondel kanten och nästan sladdade runt. Jag fortsatte förbi moppeparkeringen på skolan där typ 5 kompisar stod och stirrade på mig och den gröna volvon där vi flög förbi. Jag lutade mig typ till marken när jag svängde vänster till en annan liten väg som gick runt skolan med massa gupp. Polisen såg guppen och saktade ner för annars skulle hela bilen slåss sönder om han fortsatte i den farten. Jag bara drog över guppen i full fart men kom fram till en spärr som jag klämde mig igenom med moppen, och så kollade jag bak och såg att snuten hade stannat mitt på den lilla vägen och typ väntade... Men jag hade inte en tanke på att vända om så jag körde på den lilla gångbanan förbi spärren och stängde sedan av moppen och började leda den. Jag ledde den en bit tills jag kom till ett tätbebyggt område där jag startade den och körde runt hela området tills jag kom ut på 50 vägen igen. Den här gången låg jag i 40 hela vägen tillbaka till skolan. Som tur var så fanns inte snuten kvar, bara mina kompisar på parkeringen som väntade. De frågade mig vad det var för galning som körde efter mig och jag sa att det var samma snut som gav "Markus" 2000kr i böter för olovlig körning på sin x8r :P De bara skrattade ihjäl sig...

Mitt hjärta bankade resten av skoldagen men samtidigt kände jag triumf över att ha ägt snuten för första gången :D
haha min nya idol ^^ helt rätt gjort xD känner samma sak att jag kommer ha en sport/midrace aerox som,kommer vara olaglig som fan och sen kommer även ha en orginal och laglig skitmoppe. antagligen så kommer jag köra på aeroxen ibland även fasst jag inte får för päronen
8)

då kommer antagligen farbror orange att komma ngn gång under 3 år och känns spännande att vänta på att leka med dom men ändå lite läskigt ;)

peka finger och dra bara xD
haha lätt att du ska ta aeroxen och köra med den, men om snuten jagar dig eller får syn på dej då tar du den lagliga och puttrar runt på någon vecka och sen aeroxen igen, värsta backup :D

OnT: jag skulle åka med en kille i min klass till gymmet och sen åka hem bara för skojs skull. Så vi kommer på raksträcka mot en rondell när vi är 50-100meter från rondellen ser vi en polisbil med släp korsa rondellen.
killen åkte genom rondellen precis innan polisbilen, men jag ligger i typ 50, polisen bryr sig inte, och det är klart när dom har en beslagtagen moped på släpet. han som jag åkte med låg i 70+. där hade man tur, men polisen bryr sig inte min moppe toppar ca 62 +/- men låter inte trimmad :P.

sen så har man kört om lite sura kärringar som tutar och blinkar med helljuset när man kör om dom, dom får skylla sig själva när dom ligger i 35 på en 50 km/h raksträcka. :D
Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Inlägg: 1569
Blev medlem: 12 juli 2010, 15:33
Ort: Kungsbacka
Kontakt:

Inlägg av SickRazer »

PoWeRKinG skrev:
SickRazer skrev:För en vecka sedan blev jag jagad av snuten för första gången på riktigt. Av någon anledning tyckte jag det var kul, för att jag var så säker på att jag skulle klara det efter att jag märkte att det var en polis jag hade efter mig... Men det var läskigt som f*n ändå...

Jag hade precis åkt till kiosken på lunchrasten och var på väg tillbaka till skolan med min kompis som körde en helt original MT5, han körde på gångbanan i typ 40 och jag på vägen i samma fart som han, (hade dock på Turbokit röret). Lite längre fram såg jag två bilar som låg typ i exakt 50 på 50-vägen... Så jag gasade på förbi den första som var en gul Opel för att "styla lite" och ställde mig bakom den andra framför den, det var en mörkgrön Vovlo V70. Det var något bekant med bilen men jag kunde inte komma på hur det kom sig just då för nu var det bara ungefär 300m kvar till skolan, så jag körde om volvon när jag fick tillfälle. När jag hade kommit förbi den så kom jag på varför jag tyckte mig känna igen den och varför den körde så långsamt... Det var en civilpolis som hade stoppat en kompis som hade en trimmad Honda x8r för 2 veckor sedan... Så när jag tittade bak så jag den komma efter mig i full fart. Då plötsligt började mitt hjärta pumpa snabbt som fan så jag bara drog på fullgas. Det var typ 50 meter kvar till skolan. Snuten kom ikapp mig precis när jag svängde vänster på en mindre 30 väg som ledde förbi skolan. Den följde efter mig med 2 meters mellanrum, men som tur var så fanns det en liten rondell framför skolan så jag körde igenom den, men polisen bara drog rakt över rondel kanten och nästan sladdade runt. Jag fortsatte förbi moppeparkeringen på skolan där typ 5 kompisar stod och stirrade på mig och den gröna volvon där vi flög förbi. Jag lutade mig typ till marken när jag svängde vänster till en annan liten väg som gick runt skolan med massa gupp. Polisen såg guppen och saktade ner för annars skulle hela bilen slåss sönder om han fortsatte i den farten. Jag bara drog över guppen i full fart men kom fram till en spärr som jag klämde mig igenom med moppen, och så kollade jag bak och såg att snuten hade stannat mitt på den lilla vägen och typ väntade... Men jag hade inte en tanke på att vända om så jag körde på den lilla gångbanan förbi spärren och stängde sedan av moppen och började leda den. Jag ledde den en bit tills jag kom till ett tätbebyggt område där jag startade den och körde runt hela området tills jag kom ut på 50 vägen igen. Den här gången låg jag i 40 hela vägen tillbaka till skolan. Som tur var så fanns inte snuten kvar, bara mina kompisar på parkeringen som väntade. De frågade mig vad det var för galning som körde efter mig och jag sa att det var samma snut som gav "Markus" 2000kr i böter för olovlig körning på sin x8r :P De bara skrattade ihjäl sig...

Mitt hjärta bankade resten av skoldagen men samtidigt kände jag triumf över att ha ägt snuten för första gången :D
haha min nya idol ^^ helt rätt gjort xD känner samma sak att jag kommer ha en sport/midrace aerox som,kommer vara olaglig som fan och sen kommer även ha en orginal och laglig skitmoppe. antagligen så kommer jag köra på aeroxen ibland även fasst jag inte får för päronen
8)

då kommer antagligen farbror orange att komma ngn gång under 3 år och känns spännande att vänta på att leka med dom men ändå lite läskigt ;)

peka finger och dra bara xD
Haha, word! Ser nästan fram emot att träffa farbror orange igen, nu när jag ska dreva om moppen också. Ska beställa dreven och lite större munstycke idag + crossplatta , så hoppas på att få upp den i minst 90 km/h med tk röret, större drev och uppborrad luftburk :P
Lycka till med att äga snutar! :wink:
Nordströmskan
Elmoped
Inlägg: 12
Blev medlem: 21 oktober 2010, 12:45

Inlägg av Nordströmskan »

Min tur då... :wink:
De va jag och många kompisar som skulle till Willys (mataffär) och vi skulle åka en bra bit. Det va bara två av oss som hade moped.. fast inte kort.. (jag hade oxå, men den renoverades(inge körkort heller)men dom körde iallafall och hade gjort det ett tag,vi andra då.. som inte hade moped fick cykla (way..) förutom en, som inte hade cykel som vi bestämde fick åka på en moped. Ingen av oss alla hade en tanke på att "den" inte hade någon hjälm (fanns inte på världskartan). Så vi åker...
Åker bredvid bilvägen (cykelbana.. 30-moped båda 2) och "ingenting händer", sen ska vi börja åka in på småvägarna så gör en av mopedlisterna fel, åker mot skylt el. liknande och den andra följer efter.. dom hinner inte så långt (max 5m) innan polisen kommer.. Vi på cyklarna märkte knappt något och sen hör man polisen.. :shock:
Så ena mopedlisten gasar iväg (utan passagerare) och kör in och gömmer sig bakom en buske :wink:
Andra föraren skriker FAAN ljudligt (de va de oxå som vi andra hörde samtidigt som polisen.. så allt gick väldigt snabbt just då..) dom (mopedlisten o passagerare) stannar då och polisen stannar bredvid och dom snackar typ "vad gjorde du för fel??" föraren svarar kaxigt typ "jag körde mot skylten".. "och skjutsade utan hjälm"
Polisen ber om körkortet.. och föraren säger med sin "snälla trofasta röst" att det finns kvar hemma. Osv. polisen frågar om den är försäkrat, och de är den OSV. OSV. (ointresant)
Iallafall polisen börjar babbla om att "en fara för passageraren och att det skulle vara bättre om föraren hade lånat ut hjälmen och kört utan själv.. Passageraren är skräckslagen och bara nickar och mm-ar.
Men dom 2 får iallafall gå (kunde fått 500kr böter + göra om mopedkurs, dom två förarna väntade på korten) och innan polisen låter dom gå säger dom
"din kompis då?" med en nick (som har stått kvar bakom busken och tjuvkollat synligt) och så svarar "den som kom undan " för skray för att göra om de" XDXD
Vi andra som cyklade har under tiden utropat skratt och nervösa hickanden...
//vill inte nämna några namn/hon el. han//
:lol:
Användarens profilbild
kjelle
Kinaraket
Inlägg: 812
Blev medlem: 29 september 2010, 07:10
Ort: Finland

Inlägg av kjelle »

Var påväg hem från skolan en dag med aeroxen, solen sken och det var varmt= hade inte så bråttom hem. När jag kommer cruisande i ca 40 i en lång nedförsbacke blir jag omkörd av en baotian (-,-), och så kan man ju inte ha det! Då blev det med andra ord full spjäll med den lagom trimmade aeroxen (Mk sp, portad 55cc, Hebo reeds, variatorfix mm. gick ärliga 90), och jusst när jag skall köra om kinapuffen ser jag att polisen kommer körandes mot oss ca 300m frammåt! Tror jag alldrig har bromsat så hårt.. ;) En svart/orange stylad aerox är inte så diskret..
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

hände för ungefär 1,5 veckor sedan.

jag hade kollad lite på mitt aeoxprojekt och det var ju ren is utanför huset.

iaf, kom på det smarta iden att testköra den lite för att testa hur pass den gick :D

en kompis ställer sig för att filma ungefär 100 meter bort på gatan. han skriker åt mig (på skoj) men kör nu då eller väntar du på att jag ska putta på?

jag pekar finger till honom väldigt tydligt. vad jag inte tänker på är att det kommer en bil mot mig på gatan. vad jag inte såg (var kanske 21.00) var att det var en snutbil. såklart så tror dom att jag pekade finger till dom och där står jag på min trimmade aerox utan lampor och hjälm.

såklart gasar han på för att stoppa mig men jag vänder bara moppen 90 grader så dom är bakom mig.

jag kollar bak och det är en polis i bilen. när han öppnar dörren drar jag på ca 50 meter ut på en liten parkeringsplats. vad polisen inte vet är att de finns en öppning längst bort så man ska kunna gå igenom.

han kör efter mig och jag kör genom öppningen men han tvingas stanna.

sen åkte jag och parkerade i garaget :D
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen
Inlägg: 2164
Blev medlem: 22 juli 2009, 00:34
Ort: Vara

Inlägg av nippertippan »

Det är en folksport att lura snuten, det är bara att erkänna.
Forumets nippertippa! Puss på er!
Användarens profilbild
ServerError
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 663
Blev medlem: 4 september 2010, 23:23
Ort: Eslöv
Kontakt:

Inlägg av ServerError »

491gt skrev:aja jag kan väll ta en liten historia också dåå..
jo det var så att jag och min polare brukar åka runt i våran lilla stad falun (56 000 inv) bara för att leta snutjag, både jag och han kör beta ark han har full sport setup och jag har midrace..aja berättar om ett snutjag som höll på i en halvtimme!.Det hela började när jag och min kompis zimon åkte mot stan, precis då möter vi en snut som heter jesper och han har blivit inhyrd bara för att ta mopedister, så han börjar jaga oss som satan, efter ett tag så kmr vi ifrån han en bit och ställer oss bakom våran skola..sen plötsligt ser vi en snutbil som kommer i typ 60km/h på en guppig äng med typ 30cm höga jordhögar, så vi kickar igång och åker vidare under tunnlar och shiit, plötsligt kommer vi till en smal bro som inte han kan ta sig igenom så då börjar vi skratta, och vet ni va den dumma fan gör dåå?! han springer efter oss med batongen i vädret!! då börjar vi skratta ännu mer och åker därifrån:) det var en av snutjagen som vi har fått! :lol:
Inte rädda att när de ser mopederna parkerade ngn gång att de står och väntar på att ni kommer?
Användarens profilbild
ServerError
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 663
Blev medlem: 4 september 2010, 23:23
Ort: Eslöv
Kontakt:

Inlägg av ServerError »

RacingTobbe skrev:Själv så skulle man åka ner till konsum (ca 200 från skolan) på lunchrasten. På vägen ner så går två kompisar på vägen bredvid och plockar upp en pinne var och låtsas kasta mot mig. Och då kör jag över på andra sidan vägen (heldragen linje) och kör över övergångsstället på den sidan. Och gissta vem jag möter lite längre ner? Jo, en grå Saab 9-5:a med Nalle Puh solskydd i bakfönstren !!! Den tvärstannade och körde efter mig. Jag blev svinrädd så jag svänger höger in på en 30:i väg ()bredvid skolan) och ligger i ca:a 30. Dom kör om mig, och stannar mitt framför mig. Dom hoppar ut och snackar med mig om vad jag gjorde för fel och så. Jag låter jätterädd (kanske lite överdrivet). Jag sa varför jag gjorde det och så. Han frågade också om moppen var trimmad, och då sa jag "Nej det är den inte. Det ända jag gjort med motorn är att jag satt ett blått luftfilter för stylingen, och polerat motorkåpan och kromat kicken". Sen fråga dom varför den låter så mycket, och då sa jag att "Min brorsa hade också hört det och han trodde att det var ett läkage i avgasröret" och dom sa jaja.


Under tiden dom snackar med mig, så ringer kompisar och frågar vad jag gör och så, jag säger att jag står utanför med polisen XD Alla i hela skolan kom nästan rusande och står och kollar på ca: 15m ifrån oss. Den ena polisen tar på sig en stor ful vit hjälm. han frågar om hastighetsmätaren funkar, och jag sa nej (Resensorn är paj). Så han körde den ändå.

Sen kom han tillbaka och sa att den gick alldeles för fort och han trodde den var trimmad. Jag sa att jag inte visste om nåt och fråga om man kanske ska lämna in den för att kolla om den var trimmad?. Men sen ville han kolla försäkringspapperen, och jag hade ju inte det med mig, så då fick han ringa sina kolegor för att kolla upp om den var försäkrad, och det var den ju. (Helförsäkring hos "Trygg hansa"). Sen ville han se mitt körkort, och jag har ju bara papperen under tiden, och den låg längst ner i packboxen och den låg i 3 delar XD. Så Han strunta i det.

han sa att han kunde ge mig böter för att jag körde över heldragen linje 800:- Och 500:- för att jag inte hade försäkringspapperen med mig och att dom kunde ta moppen, för att dom trodde den var trimmad. Men dom var snälla mot mig och gav mig bara en varning och sa att jag skulle sköta mig nu :)

Sen drog dom därifrån och åkte till alla som stod och kollade på och sa till dom "Oj vilken fin publik vi fick :D" hahahahahah. Sen så åkte dom förbi mig och vinkade glatt till mig :)


Hade man lite tur eller !!!??? :)
Måste man ha pappren med sig?
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

försäkringspapper, ja.
Användarens profilbild
ServerError
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 663
Blev medlem: 4 september 2010, 23:23
Ort: Eslöv
Kontakt:

Inlägg av ServerError »

Sockan skrev:Hmm.. roliga tillfällen.. Jo vi var väl ute några snubbar och drack på valborg, nere vid en sjö. Snuten kom och sådär. Så frågade dom vems den trimmade moppen var (det var min SF) alla sa de inte visste vems det var, men en snubbe tjallade och sa det var min. då gick dom upp och tog signalement och tog mitt namn bara. Sen dagen efter åkte hem och var lite bakis, såg samma snutbil igen när jag åkte på en 30 raka i minst 70, vinkade bara lite lätt, dom drog på blåljuset och jag höll på att ramla som bambu på is kan jag säga. Inte bästa sättet att styla på kanske.. Kom iallafall iväg helskinad därifrån efter mycket om och men och vägar hit och dit (hittade inte riktigt där jag var)

Och sen var det väl andra gången, tog brorsans (som nu är min) Honda mt5'a, Den här är ganska vässad, har avstämt rör, 70cc med "steg 1 portning, ganska dålig alltså" 26mm förgasare 13/52 drevning tror jag det var.. "trimkoppling" trim reeds borrat insug, var även dubbelpipat på det här röret så kan väl säga att det lät riktigt gött när man drog på ;) Så skulle jag ner från skolan, åkte ner för en backe och nedanför är det rödljus. Låg i 100 och tänkte "här kan jag lätt bromsa in" tog lite på bromsarna, dom tog inte ALLS. Försökte motorbromsa utan att varva sönder men gick inte, så kom ut när vi hade rödljus flygandes ut i runt 80 och fick ligga ner som en jude för att inte köra rakt in i pressbyrån. precis till höger nitade polisen klev ur bilen och stog bara och kollade. Var jävligt nära på att bli påkörd, och nu undrar ni.. varför funkade inte bromsarna? Jo, En liten *fult ord* hade klippt av mina bromsvajjrar uppe vid skolan på något sätt. båda var av, jag funderade på att anmäla det som mordförsök.

Sen drar vi in den tredje som jag absolut INTE är stolt över! Var nysnö fälld och vi tänkte ha lite kul med fyrhjuling och snowracer.. (Det klassiska..) så kör vi inne i stan i kanske 10 min, hade as kul. Så satt jag på snowracern, och så ser man sirenerna. jag hoppade såklart mina polare skulle låta mig gå av. Vad tror ni hände? Jo, dom två som satt på fyrhjulingen sätter iväg i full rulle (1200kubikare arbets) Och ni kan ju gissa hur äckligt det var att åka efter där med blåljus i ryggen. efter cirka 200meter och det gick ruggigt fort stängde dom av lyserna och stannade (antingen för att inte riskera mitt liv, hade ignen hjälm) Hoppade av och sprang iväg som en liten flicka tills de lovade att inte göra samma sak igen och låta mig gå av.. dem tyckte det var en "kul grej att göra". :p
Sa de inte på moppekursen (om du gick den) att man alltid ska känna på bromsarna innan man kör iväg? Och o du hade anmält mord försök hade din trimmade moppe också varit mord försök så du hade fått böter haha
Användarens profilbild
Hebbe
Svårstartad skrothög
Inlägg: 315
Blev medlem: 3 januari 2011, 22:48

Inlägg av Hebbe »

Jag var hemma hos min flickvän och hennes familj. Hennes systers pojkvän var också där. Och då frågade jag honom hur fort hans moped gick och hans svarade 79 i nerförsbacke så ja skulle känna mig smekt. Men jag skrattade bara. Men sen när vi väl skulle ut och åka så fick han köra först eftersom min voltregulator var trasig = inget lyse. Men när vi kommer in till stan där man iaf ser vart man kör så tycker jag att det är dags att visa att HAN kan känna sig smekt. Jag växlar ner och toppar iaf 90 och han max 70 i nerförsbacke där han tydligen skulle ha kört 79 :S Visserligen hade vi passagerare men ändå. Och motorkåt som jag är gasar jag fullt och med honom 100 meter bakom kommer jag till en korsning. Grönt. Men vad jag inte ser är att till höger står det en snut! Visserligen med blåljus på och redan på jakt. Men om han inte hade varit det. Vad hade hänt då?
Bild
Användarens profilbild
ServerError
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 663
Blev medlem: 4 september 2010, 23:23
Ort: Eslöv
Kontakt:

Inlägg av ServerError »

Hebbe skrev:Jag var hemma hos min flickvän och hennes familj. Hennes systers pojkvän var också där. Och då frågade jag honom hur fort hans moped gick och hans svarade 79 i nerförsbacke så ja skulle känna mig smekt. Men jag skrattade bara. Men sen när vi väl skulle ut och åka så fick han köra först eftersom min voltregulator var trasig = inget lyse. Men när vi kommer in till stan där man iaf ser vart man kör så tycker jag att det är dags att visa att HAN kan känna sig smekt. Jag växlar ner och toppar iaf 90 och han max 70 i nerförsbacke där han tydligen skulle ha kört 79 :S Visserligen hade vi passagerare men ändå. Och motorkåt som jag är gasar jag fullt och med honom 100 meter bakom kommer jag till en korsning. Grönt. Men vad jag inte ser är att till höger står det en snut! Visserligen med blåljus på och redan på jakt. Men om han inte hade varit det. Vad hade hänt då?
Ska man växla ner för att köra snabbare? Hur?
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

inget roligt men fick körkortet i fredags. testkörde bara lite runt huset på fredagen..

idag har jag åkt mkt.. mötte polisen nästan direkt men dom brydde sig knappt :D dom bara blängde på mig ;)

sen har 2 olika polisbilar cirkulerat runt vårat hus resten av dagen :D

men jag förstår dom.. viktigt att jaga moppepojkar med effektrörstrimmade aeroxar! skit i alla rån och våldtäckter som pågår!
Jolle-
Elmoped
Inlägg: 78
Blev medlem: 7 juli 2010, 14:40

Inlägg av Jolle- »

haha, måste nog vara när jag och två kompisar var nere vid ett Lastbils företag här i byn..
Ingen av oss hade tagit kortet än, plus att jag hade nästan inga kåper på min aerox. Så den såg ju inte laglig ut direkt, plus att jag hade på trimröret.
Dom andra två körde original (Yamaha DTr SM, Derbi DRD Racing)

Det hela börja med att min kompis sa : haha, tänk om snuten kommer nu.. Vad gör vi då? :D
- haha, tror inte dom kommer just ner hit.. Oroa dig inte :)
Och självklart bakom en buske som va framför vägen såg vi "Polis" överallt på en Saab.
*SHIT!!!*
Sen åkte dom emot oss, och stanna brevid oss.. Och gick ur bilen och kolla somfan på mitt rör och alla bortagna kåpor.
Då kan jag säga att hjärtat slog rätt bra.
Men iallafall, det va en Man och en Kvinna.
- Snygga mopeder! Sa den ena
Alla tre på rad : öhh.. Tack *darrar somfan i rösten*
Sen börja han prata om vad vi bruka göra på fritiden här i byn.

Så det gick bra, han önska oss bara ett skönt sommar lov sen åkte dom :)
Tack och lov för de :D
Hebo GP Replica - SÄLJES!
Användarens profilbild
FThunberg
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 353
Blev medlem: 31 maj 2009, 19:24
Ort: Rönnäng

Inlägg av FThunberg »

Påväg hem ifrån gårdagens fest så fick jag och en kompis sitta i bagaget! Satt och pekade lite finger åt bilarna bakom oss, då börjar bilen bakom hets blinka som fan! Den kör om oss och då till våran stora förvåning var de en polisbil! :roll: ops, tänkte jag då, men den bara fortsatte köra! Tur att bakrutan var smutsig! ;)
Användarens profilbild
2stroke4ever
King of the street
Inlägg: 1903
Blev medlem: 16 september 2009, 21:33
Ort: Ludvika
Kontakt:

Inlägg av 2stroke4ever »

ServerError skrev:Ska man växla ner för att köra snabbare? Hur?
om du åker på tex 6an och du inte ens ligger i registret så händer det inte så mycket när du gasar, växlar du ner t 4an då kanske kommer den upp i varv och du kan acca iväg? vare så svårt att förstå? :roll:
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=18429
Yamaha dt50r projekt!

NYTT projekt, Suzuki rm125 07.
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=23594

Check it out god damn it och kommentera! <3
Användarens profilbild
illegalJocke
Elmoped
Inlägg: 104
Blev medlem: 27 mars 2010, 21:15
Ort: Mariestad

Inlägg av illegalJocke »

Har fått många snut jag men kan berätta efter det senaste ! Det började med att jag precis hade köpt Hebo rör av en kompis i skolan. och på fredag kvällen ringer min kompis säger att ja ska komma och sätta på röret och fixa kopplingen för koppling vajern var av. och efter vi hade satt på Hebo röret, byt munstycke och fixat kopplingen så drog vi ut på stan och körde som fan ! moppen gick väl i 85-90 då
( har kört trimmad moppe förut ) det roliga är att det var inspark för ettorna som började gymnasiet på stat och det var massor av snutar istan 4-5 snutbilar i en liten stad bara :) kl var ungefär 9 när vi började köra. och när kl var ungefär 2 på natten så började snutarna tröttna på oss. mina kompisar hade stannat länge bort från stat för att ta en rök paus men ja tog 2 rundor runt stan ^^ på första rundan så åkte ja förbi stat sakta och lungt och drog iväg som fan precis när jag hade åkt förbi. på andra rundan så drog ja gärnet förbi stat ! kom upp i ca 85 och då ser ja snuten springer ut på övergångstället och drar upp batongen och försöker slå mig. svängde förbi honom och fick lite sladd på bakjulet bara för ja var tvungen att svänga så hastigt. var ca 1 meter från snuten när jag åkte förbi. sen drog jag till mina kompisar bakom stat och han inte ens stänga av moppen innan jag ser en snuten bil i ögonvrån. tänkte om snuten svänger in på vägen vi stog så drar ja! men min kompis sa : STÄNG AV MOPPEN STÄNG AV MOPPEN så jag trodde det var lungt för jag stog ryggen mot där snuten kom. men sekunden efter ser ja snuten svänga upp brevid mig så då var det ingen ide att dra. blev bara att stänga av moppen och hoppas på det bästa. efter vi hade pratat med snutarna sa dom att om dom ser oss istan med mopparna igen med samma skick (trimmad) så kommer dom ta oss för. Polisen sa att vi inte fick något inte ens en varning jävla tur man har :D dom fråga om vi hade någon skjuts hem för vi fick inte köra med mopederna hem. men det hade vi inte så vi började gå med mopparna för vi sa till polisen att vi skulle ställa mopparna hos en kompis. och efter 5 minuter efter så kommer dom förbi igen dom jävlarna och kollar om vi verkligen gick med mopederna. men sen efter vi hade rullat upp mopederna för en kulle så kickade vi igång dom och drog hem ^^ Andra gången man blir tagen av samma snut x) och andra gången man inte ens får böter !
Användarens profilbild
ServerError
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 663
Blev medlem: 4 september 2010, 23:23
Ort: Eslöv
Kontakt:

Inlägg av ServerError »

2stroke4ever skrev:
ServerError skrev:Ska man växla ner för att köra snabbare? Hur?
om du åker på tex 6an och du inte ens ligger i registret så händer det inte så mycket när du gasar, växlar du ner t 4an då kanske kommer den upp i varv och du kan acca iväg? vare så svårt att förstå? :roll:
Har inte kört så länge så jag brukar gasa fullt genom alla växlar bara :P
Användarens profilbild
Mura
King of the street
Inlägg: 2743
Blev medlem: 22 september 2008, 20:38
Ort: nyhamnsläge

Inlägg av Mura »

ServerError skrev:
2stroke4ever skrev:
ServerError skrev:Ska man växla ner för att köra snabbare? Hur?
om du åker på tex 6an och du inte ens ligger i registret så händer det inte så mycket när du gasar, växlar du ner t 4an då kanske kommer den upp i varv och du kan acca iväg? vare så svårt att förstå? :roll:
Har inte kört så länge så jag brukar gasa fullt genom alla växlar bara :P
kickdown :P
Användarens profilbild
CalleNajs
Mr: Awesome
Inlägg: 81
Blev medlem: 12 oktober 2008, 18:31

Inlägg av CalleNajs »

jag o en kompis körde nyss om en civilare fast men en saab^^ säger så här vi fick ringa efter skjus efter de :/
ValoPallo skrev:Med våld och vaselin passar allt
Användarens profilbild
Angelofhevn
Elmoped
Inlägg: 106
Blev medlem: 28 februari 2011, 19:42
Ort: Finland
Kontakt:

Inlägg av Angelofhevn »

jag bara måste lägga detta hit!

Jag just fick reda på att två flickor i "Nykarleby" har kört undan polisen med en otrimmad moppe (Aerox) för att flickan som satt på scotern var full men inte hon som körde den och polisen nästan Cruisade efter dom och polisen frågade dem varför de kör ifån dem. och dom svarade
"För min kompis som sitter på är Full" och dom fick inte Böter xD
Bild
Användarens profilbild
YamahaFille
Svårstartad skrothög
Inlägg: 300
Blev medlem: 20 augusti 2010, 17:44
Ort: Nybro

Inlägg av YamahaFille »

Angelofhevn skrev:jag bara måste lägga detta hit!

Jag just fick reda på att två flickor i "Nykarleby" har kört undan polisen med en otrimmad moppe (Aerox) för att flickan som satt på scotern var full men inte hon som körde den och polisen nästan Cruisade efter dom och polisen frågade dem varför de kör ifån dem. och dom svarade
"För min kompis som sitter på är Full" och dom fick inte Böter xD
haha wtf xD

Själv så körde jag hem från sommarstugan för ca 2 timmar sen.
Kör typ 60-65(har 30moppe)förbi en snutbil som står stilla.
Bromsar stenhårt, för jag tyckte det såg ut som att ngn satt i bilen men måste sett fel för den följde inte efter!
Puttrar hem lagom sakta resten av vägen :lol:
Bild
Bild
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

YamahaFille skrev:
Angelofhevn skrev:jag bara måste lägga detta hit!

Jag just fick reda på att två flickor i "Nykarleby" har kört undan polisen med en otrimmad moppe (Aerox) för att flickan som satt på scotern var full men inte hon som körde den och polisen nästan Cruisade efter dom och polisen frågade dem varför de kör ifån dem. och dom svarade
"För min kompis som sitter på är Full" och dom fick inte Böter xD
haha wtf xD

Själv så körde jag hem från sommarstugan för ca 2 timmar sen.
Kör typ 60-65(har 30moppe)förbi en snutbil som står stilla.
Bromsar stenhårt, för jag tyckte det såg ut som att ngn satt i bilen men måste sett fel för den följde inte efter!
Puttrar hem lagom sakta resten av vägen :lol:
thats fucking hardcore :D
Användarens profilbild
moppepojk26
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 477
Blev medlem: 13 mars 2010, 20:43
Ort: motorer

Inlägg av moppepojk26 »

lite rolig grej här i halmstad asså poliserna verkar inte brys sig om man kör trimmat jag och en kompis möte 2 snutar när vi låg 80+ dom bryde sig inte ett piss bara kollade och körde vidare :P
sen nästqa dag kom jag och en anna i en korsin där farbror blå stog vid rödljuset vi drog för bi i 70 utan ens en blick dom bara kollade och körde åt andra hållet :P kan tilllägga att min moppe låter som fan xd granarna klagar bara när jag puttrar i väg xd
kör nu mera en mh furia sm som ska stunt kittas med tiden blev av med vivan genom bytet och slapp omreggen :)

gamlas vivaroxxen.
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=23893
Användarens profilbild
levvan
Svårstartad skrothög
Inlägg: 174
Blev medlem: 22 januari 2011, 19:13

Inlägg av levvan »

jag och en kompis var ute å finåkte lite på min aerox sent en kväll, 70-väg, lång raka. vi kör ifatt en volvo med hög musik och skrikande ungdomar, de kryper fram i 50. rätt vad det är kommer det ut ett långfinger genom takluckan och dom gasar tutande iväg. vi hänger på så gott vi kan och kommer ifatt dom när dom svänger av vägen, då kör jag om (vi har väl 80 knyck vid den här tidpunkten) och tutar utav bara helvete för att skämta lite, precis då dyker en polisbil upp från andra hållet! :D
Användarens profilbild
yamaha2pwn
Eleganten ifrån vidderna
Inlägg: 2152
Blev medlem: 18 augusti 2009, 00:44
Ort: lyckeby

Inlägg av yamaha2pwn »

hehe måste dela med mig av detta ;) hände nyss nu när jag va ute 8)

Det finns ett moppegäng som gärna kör ner förorten från en liten by mer offside. En i de gänget har hängt på en fiddy motor på sin mt5. Jag och mina polare sitter på donken när de kmr in och kör upp på gräsmattan brevid donken som ligger precis vid en större väg. de kör ner på gräsmattan och börjar speka i de blöta gräset då han med mt5 drar omkull (han körde runt med en brud oxå) han vrider till gasen så den ligger där på sidan och varvar max^^ precis då kör en snutbil förbi på vägen där uppe så de slår på blåljus och gasar för att hinna in till han :P så han får upp moppen och skiter i bruden och kör iväg med snuten i hälarna xD
man får nog se hur de gick på fejan snart iaf :roll:
if speed kills,then i must live forever :D

Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.

Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd ;)
Användarens profilbild
viiktor15
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 463
Blev medlem: 30 maj 2010, 20:42
Ort: Kungsbacka

Inlägg av viiktor15 »

SickRazer skrev:För en vecka sedan blev jag jagad av snuten för första gången på riktigt. Av någon anledning tyckte jag det var kul, för att jag var så säker på att jag skulle klara det efter att jag märkte att det var en polis jag hade efter mig... Men det var läskigt som f*n ändå...

Jag hade precis åkt till kiosken på lunchrasten och var på väg tillbaka till skolan med min kompis som körde en helt original MT5, han körde på gångbanan i typ 40 och jag på vägen i samma fart som han, (hade dock på Turbokit röret). Lite längre fram såg jag två bilar som låg typ i exakt 50 på 50-vägen... Så jag gasade på förbi den första som var en gul Opel för att "styla lite" och ställde mig bakom den andra framför den, det var en mörkgrön Vovlo V70. Det var något bekant med bilen men jag kunde inte komma på hur det kom sig just då för nu var det bara ungefär 300m kvar till skolan, så jag körde om volvon när jag fick tillfälle. När jag hade kommit förbi den så kom jag på varför jag tyckte mig känna igen den och varför den körde så långsamt... Det var en civilpolis som hade stoppat en kompis som hade en trimmad Honda x8r för 2 veckor sedan... Så när jag tittade bak så jag den komma efter mig i full fart. Då plötsligt började mitt hjärta pumpa snabbt som fan så jag bara drog på fullgas. Det var typ 50 meter kvar till skolan. Snuten kom ikapp mig precis när jag svängde vänster på en mindre 30 väg som ledde förbi skolan. Den följde efter mig med 2 meters mellanrum, men som tur var så fanns det en liten rondell framför skolan så jag körde igenom den, men polisen bara drog rakt över rondel kanten och nästan sladdade runt. Jag fortsatte förbi moppeparkeringen på skolan där typ 5 kompisar stod och stirrade på mig och den gröna volvon där vi flög förbi. Jag lutade mig typ till marken när jag svängde vänster till en annan liten väg som gick runt skolan med massa gupp. Polisen såg guppen och saktade ner för annars skulle hela bilen slåss sönder om han fortsatte i den farten. Jag bara drog över guppen i full fart men kom fram till en spärr som jag klämde mig igenom med moppen, och så kollade jag bak och såg att snuten hade stannat mitt på den lilla vägen och typ väntade... Men jag hade inte en tanke på att vända om så jag körde på den lilla gångbanan förbi spärren och stängde sedan av moppen och började leda den. Jag ledde den en bit tills jag kom till ett tätbebyggt område där jag startade den och körde runt hela området tills jag kom ut på 50 vägen igen. Den här gången låg jag i 40 hela vägen tillbaka till skolan. Som tur var så fanns inte snuten kvar, bara mina kompisar på parkeringen som väntade. De frågade mig vad det var för galning som körde efter mig och jag sa att det var samma snut som gav "Markus" 2000kr i böter för olovlig körning på sin x8r :P De bara skrattade ihjäl sig...

Mitt hjärta bankade resten av skoldagen men samtidigt kände jag triumf över att ha ägt snuten för första gången :D
Fan va nice :D
Användarens profilbild
ServerError
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 663
Blev medlem: 4 september 2010, 23:23
Ort: Eslöv
Kontakt:

Inlägg av ServerError »

Börjar med det tråkiga som hände idag; skulle hem till en vän på rasten för att jailbreaka hans iPhone. Så jag säger "vi tar moppen det är snabbare". Vi kör hem till han och fixar sen på vägen tbx tar vi cykelbanan och sen när vi ska över vägen till parkeringen vid skolan ser jag en vit volvo, och dum som jag var titta jag inte in i bilen som jag alltid gör när det är vita volvo´s så skyndar jag mig över vägen som han kommer på. Kör in på parkeringen så stannar han precis bredvid, civilare med 2 poliser, och jag måste stanna. Vännen hade ju inte hjälm så han fick 1500kr böter (som vi ska dela på för det var bådas fel) och sen frågar dem om min moppe är trimmad så jag säger "nej" (TeeHee). Sen ringer dem till min morsa och berättar. De tar våra person nummer och nu kommer det roliga;

De hade fel böteslapp så de skulle skicka det hem till min vän men innan sa dem att han skulle skriva på, så de fick aldrig någon underskrift. Det andra var att de inte bad om mitt körkort, som dessutom låg i skåpet (ops...) och det tredjede testa inte moppen, och det fjärde vi fick inte böter för att vi körde på en cykelväg hahahaha
fredde0202
Svårstartad skrothög
Inlägg: 165
Blev medlem: 28 januari 2011, 23:47
Ort: Lidingö

Inlägg av fredde0202 »

Japp kan berätta en liten historia som faktiskt hände idag, jag har precis trimmat moppen(dagen innan). jag åker till skolan och ställer mig vid parkeringen, min kompis kommer sen med moppen in till parkeringen medans jag håller på att låsa moppen och sen går han fram till mig långsamt och viskar i mitt öra "kolla bakom dig" då kollar jag bak och där står 2 snutar och glor på mig, jag ignorerar dem och går snabbt till klassrummet. Nu till det läskiga, jo under franskalektionen fick vi vara ute eftersom det var ett så fint väder och jag börjar såklart leka lite med min nytrimmade moppe på skolgården inom kort kommer rektorn och säger åt mig att sluta, jag sa okej och körde ut på vägen, jag kör uppför en backe och sedan vänder jag och kör på full gas nerför backen i cirka 70/kmh, sen stannar jag vid rödljusen men ska sedan vända så jag kan köra till skolgården igen men vad fan står där? precis bakom mig, jo en civilsnutbuss med fyra snutar i och vinkar åt mig att jag ska stanna, men då gasar jag fullt igenom skolgården i 60 knyck och kör igenom skogen och ställer mig där. Jag börjar GÅ tillbaka till skolan och sen när jag kommer till skolgården står civilsnuten där mitt på skolgården, när jag såg dem gick jag snabbt in i skolan och flera i skolan säger att snuten letar efter mig, min puls cirka 222, jag byter kläder och smyger snabbt till franska lektionen och då hade vi slutat och mina kompisar sa att snuten hade dragit. Jag ba PUUUUUUUUUUUUUHHHH!!!, efter det ledde jag hem moppen och mitt hem är ungefär 1 mil från skolan och solen steker på mig -_-. Kanske ingen värstinghistoria men eftersom det var första gången jag blev jagad var det ganska brutalt för mig :).
Lev galen som ung och kom till helvetet som kung
Användarens profilbild
Bergsten
Extra Varnad
Inlägg: 948
Blev medlem: 16 november 2010, 21:31
Ort: Rossön

Inlägg av Bergsten »

Kan bidra med en jag med :roll:

Jag och några kompisar satt bara å chillade lite hemma hos mig, film, chips dricka, hela paketet! Fick plötsligt ett sms av några andra jag känner, dom bad efter lite öl, visst, kort sagt packade ner om jag inte minns helt fel 4 stycken norrlands, satt mig på moppen och drog iväg... Stod och snackade med kompisarna där borta och aa, skulle göra lite affärer 8) Vi stod bakom en mack, helt plötsligt så kommer snuten från ingenstans på framsidan :x Kickade igång moppen och sa "kommer dom där hit så drar jag härifrån". Tro på fan ca 10 sekunder senare så ser jag snutbilen komma i hörnet av macken, "HEEEJDÅ!!!", full gas med moppen iväg :o Hade snutbilen typ i arslet, dörnar på som satan, full gas :twisted: Efter vara 100m körning svänger jag av, går som en kringel väg ner till "stor-vägen". Sket i kringlet och hoppade ner för släntarna, satan va man flög, trodde att jag skulle stupa men nepp, klara mig :P Efter släntarna ser jag att snutbilen inte hängt med, kör över vägen, medans jag är på vägen kollar jag åt vänster håll och ser en till bil... Över vägen, ner från systembolagets baksida (ombyggnad av parkering, va jordigt osv ett helvette så va ju som en slänt till :lol: Full gas hem sedan efter det, ca 300m... Stängde av moppenoch rulla den bakom huset, kutade in och blev bemött av en kompis i korridoren i huset.

Kompis: Hur gick det med ölen då langarN? ;)

Jag: Mm, de gick ju sådär... :lol:
Kolla gärna in mitt Rieju Drac RR Sport Edition 2005 Projekt!

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=23515
Roxxen96 skrev:Vadå heldraget? Där får man köra om.
Användarens profilbild
Felix616
Varnad
Inlägg: 471
Blev medlem: 6 september 2010, 21:06

Inlägg av Felix616 »

Får dra en liten 'rolig' historia som hände på valborg :D
Jag och några kompisar drog hem till mig och satte på mitt nya gianelli rör, ryckte variatorringen , bytte vikterna och större munstycke, åkte runt hela kvällen och ja va glad som satan då moppen gick bra som fan! :D de kryllade av snutar men de va mest ute efter fyllon, ungdomar me alkohol osv :D
Men sen så ringde några och sa att vi skulle ner till stranden och grilla me dem, så drar vi ner dit och alla ställer sina moppar vid en kiosk men ja kör min moppe ända fram till stranden såklart -.-'

sitter där och chillar en stund sen blir de lite mörkare, då ser vi en vit-gul-blå bild som drar på me alla sina extra ljus så vi skall sitta kvar, och jag fick den jävla ''poliskänslan''... satt där och darrade runt brasan, men tittar bak över axeln då går dom och lyser me fick lampa på min moppe, ( har tejpat över hela reg-skylten, ) , så kmr dom fram och frågar vems moppe de va, ja sa de e min, så fick ja visa körkort, så fråga dom massa om reg-skylten osv, ja mytta om att en kompis gjort de hehe, så säger dom att dom ska testa den, ja ba visst as sorgsen röst hahaha....
Men iaf dom gick tbx till polisbilen och gjorde ngt sen kommer dom fram till migg och säger att dom blev kallade till ett viktigare fall och säger att om dom ser mig köra med reg-skylten så igen och inte sätter tbx alla originaldelar så plockar dom in den, dom åker iväg och jag går tbx till mina polare med ett leende på läpparna, Tackar gud för denna kväll!;)
Skriv svar