Roliga tillfällen med snut i närheten

Berätta dina roligaste/galnaste mopedhistorier.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
meanzick
Axel och Vickes personliga slav
Inlägg: 7262
Blev medlem: 18 maj 2008, 12:25
Ort: Hemma hos Mille
Kontakt:

Roliga tillfällen med snut i närheten

Inlägg av meanzick »

Vet inte om topicen var den bästa men kommer ni på en bättre så säg till.

Iaf, här kan ni bara dela med er av lite korta berättelser.

Börjar med när jag och stekarn var ute lite idag i snön å körde lite.
Sen kom vi på att om vi trycker upp bakdäcket i en snöhög och ställer sig å gasar fullt flyger snön åt helvette och jag som har sm däck kan behålla snön ett ganska bra tag där däcket är. Flyger bara upp en liten stråle med snö i luften, 3 meter bort minst (:

Så kom det en bil och körde förbid och jag hade stått å varvat på 4an lite så jag tog moppen bredvid mig å sladda lite. Då åker polisen förbid.
Hade han kommit 5 sekunder tidigare hade dom fått se på en fin snöstråle.

Jag undrar bara vad dom hade gjort egentligen ;)


Dela med er av korta saker ni kanske inte orkar göra en stor tråd av här!
Tillhör mille!
Användarens profilbild
Rabxorzz
F.D Moderator
Inlägg: 5615
Blev medlem: 26 mars 2008, 20:21
Ort: Skövde
Kontakt:

Inlägg av Rabxorzz »

Tänk om dom skulle tagit er XD
Bild
Användarens profilbild
riejumannen
Gasres
Inlägg: 1454
Blev medlem: 9 december 2007, 17:46
Ort: Karlstad

Inlägg av riejumannen »

en gång förra året när ja hade min drac så var ja å min kompis ute å körde med våra moppar å vi kör lite fort å så när vi kör över en bro så ser vi en snut mc på cykel bron som är brevid bil bron typ å vi gasar som fan hem till närmaste som vi känner å gömmer mopparna i hans garage å de roliga med detta är att han som vi gömde oss hos hans farsa är polis :wink:
Fuck you i'm from sweden
Användarens profilbild
volvo_adde
Gasres
Inlägg: 1634
Blev medlem: 3 februari 2008, 13:22
Ort: överum

Inlägg av volvo_adde »

riejumannen skrev:en gång förra året när ja hade min drac så var ja å min kompis ute å körde med våra moppar å vi kör lite fort å så när vi kör över en bro så ser vi en snut mc på cykel bron som är brevid bil bron typ å vi gasar som fan hem till närmaste som vi känner å gömmer mopparna i hans garage å de roliga med detta är att han som vi gömde oss hos hans farsa är polis :wink:
haha klockren^^ xD
aja ja har en till då var för en månad sedan höll på å köra in moppen så åkte vi till en parkering å sladda runt kul som fan men min vart varm så snabbt så fick stänga av den då gjorde de andra de också så vänta vi 5 min sen tjata min kompis fan den e kall nu vi kör men ja envisades nej den e fortfarande varm efter en liten stund tjata han igen då sa jag jaja vi kör då så drog ja på hjälmen precis och då säger kompisen fan snuten de kröp förbi å glodde på mopparna men vi hade inte startat dem så dom kunde inte ta oss :P men då vänta vi tills dom åkt 100 meter bort å drog som fan hem till mig å gömde mopparna :D
Volvo Volvo gammal jävla Volvo
Användarens profilbild
riejumannen
Gasres
Inlägg: 1454
Blev medlem: 9 december 2007, 17:46
Ort: Karlstad

Inlägg av riejumannen »

det är lite värre nu när man kör epa :lol: då går de ju inte direkt att fly in på en stig i skogen om man får polisen efter sej xD utan de är bara att köra lungt å se glad ut :roll:
Fuck you i'm from sweden
Användarens profilbild
volvo_adde
Gasres
Inlägg: 1634
Blev medlem: 3 februari 2008, 13:22
Ort: överum

Inlägg av volvo_adde »

riejumannen skrev:det är lite värre nu när man kör epa :lol: då går de ju inte direkt att fly in på en stig i skogen om man får polisen efter sej xD utan de är bara att köra lungt å se glad ut :roll:
haha jo de e ju det :D
Volvo Volvo gammal jävla Volvo
Användarens profilbild
riejumannen
Gasres
Inlägg: 1454
Blev medlem: 9 december 2007, 17:46
Ort: Karlstad

Inlägg av riejumannen »

volvo_adde skrev:
riejumannen skrev:det är lite värre nu när man kör epa :lol: då går de ju inte direkt att fly in på en stig i skogen om man får polisen efter sej xD utan de är bara att köra lungt å se glad ut :roll:
haha jo de e ju det :D
fast har man en 740 turbo med 5 vxl låda så ska de nog inte vara nått problem att dra ifrån dom ;D eftersom en kompis trimmade b21 utan turbo går i 195 å då kan man ju tänka sej vad en b230 turbo med raka rör å planad topp går i ^^
Fuck you i'm from sweden
491gt
Elmoped
Inlägg: 3
Blev medlem: 16 oktober 2008, 08:16
Ort: falun

Inlägg av 491gt »

aja jag kan väll ta en liten historia också dåå..
jo det var så att jag och min polare brukar åka runt i våran lilla stad falun (56 000 inv) bara för att leta snutjag, både jag och han kör beta ark han har full sport setup och jag har midrace..aja berättar om ett snutjag som höll på i en halvtimme!.Det hela började när jag och min kompis zimon åkte mot stan, precis då möter vi en snut som heter jesper och han har blivit inhyrd bara för att ta mopedister, så han börjar jaga oss som satan, efter ett tag så kmr vi ifrån han en bit och ställer oss bakom våran skola..sen plötsligt ser vi en snutbil som kommer i typ 60km/h på en guppig äng med typ 30cm höga jordhögar, så vi kickar igång och åker vidare under tunnlar och shiit, plötsligt kommer vi till en smal bro som inte han kan ta sig igenom så då börjar vi skratta, och vet ni va den dumma fan gör dåå?! han springer efter oss med batongen i vädret!! då börjar vi skratta ännu mer och åker därifrån:) det var en av snutjagen som vi har fått! :lol:
Användarens profilbild
PerSs0n
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 398
Blev medlem: 17 augusti 2009, 16:38
Ort: Borensberg

Inlägg av PerSs0n »

haha 491gt :D lite roligt att han började jaga er med batongen :D
Användarens profilbild
Riejumrx
Hedersmedlem
Inlägg: 5739
Blev medlem: 23 mars 2008, 17:11

Inlägg av Riejumrx »

491gt skrev:aja jag kan väll ta en liten historia också dåå..
jo det var så att jag och min polare brukar åka runt i våran lilla stad falun (56 000 inv) bara för att leta snutjag, både jag och han kör beta ark han har full sport setup och jag har midrace..aja berättar om ett snutjag som höll på i en halvtimme!.Det hela började när jag och min kompis zimon åkte mot stan, precis då möter vi en snut som heter jesper och han har blivit inhyrd bara för att ta mopedister, så han börjar jaga oss som satan, efter ett tag så kmr vi ifrån han en bit och ställer oss bakom våran skola..sen plötsligt ser vi en snutbil som kommer i typ 60km/h på en guppig äng med typ 30cm höga jordhögar, så vi kickar igång och åker vidare under tunnlar och shiit, plötsligt kommer vi till en smal bro som inte han kan ta sig igenom så då börjar vi skratta, och vet ni va den dumma fan gör dåå?! han springer efter oss med batongen i vädret!! då börjar vi skratta ännu mer och åker därifrån:) det var en av snutjagen som vi har fått! :lol:

hahaha , fail polis som tar batongen i högsta hugg xD
Nyxorzz
Användarens profilbild
bluerider94
King of the street
Inlägg: 2135
Blev medlem: 10 juli 2009, 21:09
Ort: Lysekil

Inlägg av bluerider94 »

jag och teddy var ute och körde.. båda hade nyss tagit kortet men inte fått den ännu.. så körde vi i en backe och stegrade uppför, så kör jag och drar upp den och drar över så jag springer med moppen typ, så jag slängde mig på den och lyckades att inte trilla :) så va jag på väg nerför backen för att köra en ny vända.. då kommer snuten och glor som fan.. undra va de hade gjort om de hade kört förbi när jag sprang där med moppen på bakhjulet?^^
snygg bakskärm, gustaviansk stil elle?

Oskar Hagstöm "Det är skit konstigt med mig, antingen får jag INGET eller så får jag något"
Användarens profilbild
-TeddaN-
King of the street
Inlägg: 2631
Blev medlem: 21 juni 2009, 23:17
Ort: Lysekil-0523!

Inlägg av -TeddaN- »

bluerider94 skrev:jag och teddy var ute och körde.. båda hade nyss tagit kortet men inte fått den ännu.. så körde vi i en backe och stegrade uppför, så kör jag och drar upp den och drar över så jag springer med moppen typ, så jag slängde mig på den och lyckades att inte trilla :) så va jag på väg nerför backen för att köra en ny vända.. då kommer snuten och glor som fan.. undra va de hade gjort om de hade kört förbi när jag sprang där med moppen på bakhjulet?^^
Det glömmer jag inte :D
Nur das beste is gut genug!
Bmw, finns inget bättre !
Användarens profilbild
ErikssonM
Elmoped
Inlägg: 69
Blev medlem: 23 augusti 2009, 21:24
Ort: Lysekil

Inlägg av ErikssonM »

Det va ganska nyligen så körde jag hem 2 av mina kompisar samtidigt på moped och 2 minuter efter jag hade åkt från skolan kom polisen berätta en annan kompis :lol:
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Inlägg: 7860
Blev medlem: 2 oktober 2008, 14:48
Ort: Piteå, Öjebyn
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

har ca 300 meter till skolan om jag kör "offroad" och jag hade glömmt gympakläderna, så skulle hem å hämta. men hade tappat min skåpnyckel, så jag fick köra utan hjälm då. när jag kommer inn på infarten, stänger av moppen, ställer den på stödet och går upp på bron för att öppna dörren, du kör piket bussen förbi utanför :S
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
Användarens profilbild
Riejumrx
Hedersmedlem
Inlägg: 5739
Blev medlem: 23 mars 2008, 17:11

Inlägg av Riejumrx »

bluerider94 skrev:jag och teddy var ute och körde.. båda hade nyss tagit kortet men inte fått den ännu.. så körde vi i en backe och stegrade uppför, så kör jag och drar upp den och drar över så jag springer med moppen typ, så jag slängde mig på den och lyckades att inte trilla :) så va jag på väg nerför backen för att köra en ny vända.. då kommer snuten och glor som fan.. undra va de hade gjort om de hade kört förbi när jag sprang där med moppen på bakhjulet?^^
måste sett för dråpligt ut , inte varje dag man är ute och går med moppen :wink:
Nyxorzz
Användarens profilbild
bluerider94
King of the street
Inlägg: 2135
Blev medlem: 10 juli 2009, 21:09
Ort: Lysekil

Inlägg av bluerider94 »

hahah :D teddy skrattade som fan.. jag va ganska rädd att jag skulle välta den.. :P
snygg bakskärm, gustaviansk stil elle?

Oskar Hagstöm "Det är skit konstigt med mig, antingen får jag INGET eller så får jag något"
derbi_quiz
Elmoped
Inlägg: 47
Blev medlem: 14 maj 2010, 19:58
Ort: eskilstuna

Inlägg av derbi_quiz »

För nån vecka sedan körde jag brevid två polare utanför biblioteket på en gågata och när jag hade åkt ca halvägs så tänkta jag att jag skulle gå av och leda moppen för ifall polisen skulle komma och precis efter jag går av moppen och stänger av den så kommer polis bilen 20 meter ifrån mig och tittade lite surt:) och sen så var det en annan gång när det hade regnat så åkte jag runt lite i stan och så bestämde jag mig för att burna innan rondellen och precis när jag börjar så kommer polisen och svänger fram i rondellen XD som tur va så åkte dom vidare:)
toxicstone
Kinaraket
Inlägg: 887
Blev medlem: 4 augusti 2010, 11:03
Ort: staffanstorp

Inlägg av toxicstone »

Derbi_quiz skrev:För nån vecka sedan körde jag brevid två polare utanför biblioteket på en gågata och när jag hade åkt ca halvägs så tänkta jag att jag skulle gå av och leda moppen för ifall polisen skulle komma och precis efter jag går av moppen och stänger av den så kommer polis bilen 20 meter ifrån mig och tittade lite surt:) och sen så var det en annan gång när det hade regnat så åkte jag runt lite i stan och så bestämde jag mig för att burna innan rondellen och precis när jag börjar så kommer polisen och svänger fram i rondellen XD som tur va så åkte dom vidare:)
Har åkt utan hjälm när polisen kom, eftersom jag inte hade någon med mig då, så använde huvan på tröjan, livrädd men dem gjorde inget:P
Var så bered på att dra in i smågatorna.

Även en gång om det räknas, med min nya beta ark så körde jag med fassan ifrån malmö till staffanstorp, låg i 101 (toppade mopeden) på 80 vägen precis som bilarna gjorde, men så kom där en polis på motsatta håll, tur så hade dem blåljusen på men fyfan vad jag blev rädd innan jag tänkte på det:P, btw det är en 30 moped också så hehe.[/quote]
Rubrik: hej

om jag köper relä funkar väl inte blinkersen fram för do är ju inte dioder sedan om jag köper motstånd vafan gör det för skillnad ? dom lyser väl bar amindre då eller ?
RacingTobbe
Gasres
Inlägg: 1405
Blev medlem: 16 juli 2009, 22:39
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av RacingTobbe »

Har åkt utan hjälm när polisen kom, eftersom jag inte hade någon med mig då, så använde huvan på tröjan, livrädd men dem gjorde inget:P
Var så bered på att dra in i smågatorna.

Även en gång om det räknas, med min nya beta ark så körde jag med fassan ifrån malmö till staffanstorp, låg i 101 (toppade mopeden) på 80 vägen precis som bilarna gjorde, men så kom där en polis på motsatta håll, tur så hade dem blåljusen på men fyfan vad jag blev rädd innan jag tänkte på det:P, btw det är en 30 moped också så hehe.
haha :) Satt din farsa bak när du körde eller körde han och du satt bakom ? :)
Samochips
Elmoped
Inlägg: 2
Blev medlem: 1 september 2010, 19:15
Ort: Skövde

Inlägg av Samochips »

VAr väl en gång när jag var med typ 4 polare och vi hadee käkat på max. Jag var den enda med moppe. SEn när vi skulle hem så bodde en utanför stan så han var tvungen att dra till tågstationen. Då bestämde vi att min kompis skulle skjutsa min andra kompis på min moppe till tågstationen. Så jag o min tredje kompis gick till mot tågstationen. Efter vi kommit halvvägs ringer kompisen som skjutsade och sa att dom vart jagade av snuten :D (Föraren hade hjälm men inte pass.) Vi börja asgarva xD. efter 5 min kommer han själv på moppen, han hade släppt av den andra killen på stationen :P HAr faktiskt ingen aning om varför min kompis skulle köra moppen :P Gissa om jag var rädd när jag körde hem :P
Användarens profilbild
YamahaFille
Svårstartad skrothög
Inlägg: 300
Blev medlem: 20 augusti 2010, 17:44
Ort: Nybro

Inlägg av YamahaFille »

Jag o en polare var nyss ute o körde lite (båda är trimmade)!
Vi ställer oss vid en liten korsning o funderar vart vi ska ta vägen, kör in en liten bit på vägen och då ser vi en snutbil som har lyset tänt.
Ser inte först men när vi ser att det är en snutbil, vänder fort som fan och spinner iväg :lol: Kollade backspeglen hela tiden men dom hann inte efter som tur var :D

Ska inte köra på några dagar nu efter det :P
Bild
Bild
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

daveneos fick körkortet idag och jag köpte hjälm så ha väntade utanför. sen står han där och ser en snutbil åka förbi. hanns går 40-45 (30 moppe) och den var avstängd.. han freaka ur totalt xD
Användarens profilbild
andersjohansson93
F.D Crew
Inlägg: 381
Blev medlem: 24 december 2009, 10:41
Ort: Ljungskile
Kontakt:

Inlägg av andersjohansson93 »

värst vad alla verkar vara rädda för polisen :o Jag bryr mig inte ett dugg så länge jag kör för inne i stan kan man ju alltid bli av med dem. Men det är ju också onödigt att köra som en idiot framför dem. men ibland kan man ju inte alltid hjälpa det hehe :twisted:
RacingTobbe
Gasres
Inlägg: 1405
Blev medlem: 16 juli 2009, 22:39
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av RacingTobbe »

Själv så skulle man åka ner till konsum (ca 200 från skolan) på lunchrasten. På vägen ner så går två kompisar på vägen bredvid och plockar upp en pinne var och låtsas kasta mot mig. Och då kör jag över på andra sidan vägen (heldragen linje) och kör över övergångsstället på den sidan. Och gissta vem jag möter lite längre ner? Jo, en grå Saab 9-5:a med Nalle Puh solskydd i bakfönstren !!! Den tvärstannade och körde efter mig. Jag blev svinrädd så jag svänger höger in på en 30:i väg ()bredvid skolan) och ligger i ca:a 30. Dom kör om mig, och stannar mitt framför mig. Dom hoppar ut och snackar med mig om vad jag gjorde för fel och så. Jag låter jätterädd (kanske lite överdrivet). Jag sa varför jag gjorde det och så. Han frågade också om moppen var trimmad, och då sa jag "Nej det är den inte. Det ända jag gjort med motorn är att jag satt ett blått luftfilter för stylingen, och polerat motorkåpan och kromat kicken". Sen fråga dom varför den låter så mycket, och då sa jag att "Min brorsa hade också hört det och han trodde att det var ett läkage i avgasröret" och dom sa jaja.


Under tiden dom snackar med mig, så ringer kompisar och frågar vad jag gör och så, jag säger att jag står utanför med polisen XD Alla i hela skolan kom nästan rusande och står och kollar på ca: 15m ifrån oss. Den ena polisen tar på sig en stor ful vit hjälm. han frågar om hastighetsmätaren funkar, och jag sa nej (Resensorn är paj). Så han körde den ändå.

Sen kom han tillbaka och sa att den gick alldeles för fort och han trodde den var trimmad. Jag sa att jag inte visste om nåt och fråga om man kanske ska lämna in den för att kolla om den var trimmad?. Men sen ville han kolla försäkringspapperen, och jag hade ju inte det med mig, så då fick han ringa sina kolegor för att kolla upp om den var försäkrad, och det var den ju. (Helförsäkring hos "Trygg hansa"). Sen ville han se mitt körkort, och jag har ju bara papperen under tiden, och den låg längst ner i packboxen och den låg i 3 delar XD. Så Han strunta i det.

han sa att han kunde ge mig böter för att jag körde över heldragen linje 800:- Och 500:- för att jag inte hade försäkringspapperen med mig och att dom kunde ta moppen, för att dom trodde den var trimmad. Men dom var snälla mot mig och gav mig bara en varning och sa att jag skulle sköta mig nu :)

Sen drog dom därifrån och åkte till alla som stod och kollade på och sa till dom "Oj vilken fin publik vi fick :D" hahahahahah. Sen så åkte dom förbi mig och vinkade glatt till mig :)


Hade man lite tur eller !!!??? :)
*-*-*-* Never Drive Faster Than Your Angel Can Fly *-*-*-*
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Användarens profilbild
svantessonn
KungeN
Inlägg: 142
Blev medlem: 14 juni 2010, 15:51
Ort: Ängelholm

Inlägg av svantessonn »

RacingTobbe skrev:Själv så skulle man åka ner till konsum (ca 200 från skolan) på lunchrasten. På vägen ner så går två kompisar på vägen bredvid och plockar upp en pinne var och låtsas kasta mot mig. Och då kör jag över på andra sidan vägen (heldragen linje) och kör över övergångsstället på den sidan. Och gissta vem jag möter lite längre ner? Jo, en grå Saab 9-5:a med Nalle Puh solskydd i bakfönstren !!! Den tvärstannade och körde efter mig. Jag blev svinrädd så jag svänger höger in på en 30:i väg ()bredvid skolan) och ligger i ca:a 30. Dom kör om mig, och stannar mitt framför mig. Dom hoppar ut och snackar med mig om vad jag gjorde för fel och så. Jag låter jätterädd (kanske lite överdrivet). Jag sa varför jag gjorde det och så. Han frågade också om moppen var trimmad, och då sa jag "Nej det är den inte. Det ända jag gjort med motorn är att jag satt ett blått luftfilter för stylingen, och polerat motorkåpan och kromat kicken". Sen fråga dom varför den låter så mycket, och då sa jag att "Min brorsa hade också hört det och han trodde att det var ett läkage i avgasröret" och dom sa jaja.


Under tiden dom snackar med mig, så ringer kompisar och frågar vad jag gör och så, jag säger att jag står utanför med polisen XD Alla i hela skolan kom nästan rusande och står och kollar på ca: 15m ifrån oss. Den ena polisen tar på sig en stor ful vit hjälm. han frågar om hastighetsmätaren funkar, och jag sa nej (Resensorn är paj). Så han körde den ändå.

Sen kom han tillbaka och sa att den gick alldeles för fort och han trodde den var trimmad. Jag sa att jag inte visste om nåt och fråga om man kanske ska lämna in den för att kolla om den var trimmad?. Men sen ville han kolla försäkringspapperen, och jag hade ju inte det med mig, så då fick han ringa sina kolegor för att kolla upp om den var försäkrad, och det var den ju. (Helförsäkring hos "Trygg hansa"). Sen ville han se mitt körkort, och jag har ju bara papperen under tiden, och den låg längst ner i packboxen och den låg i 3 delar XD. Så Han strunta i det.

han sa att han kunde ge mig böter för att jag körde över heldragen linje 800:- Och 500:- för att jag inte hade försäkringspapperen med mig och att dom kunde ta moppen, för att dom trodde den var trimmad. Men dom var snälla mot mig och gav mig bara en varning och sa att jag skulle sköta mig nu :)

Sen drog dom därifrån och åkte till alla som stod och kollade på och sa till dom "Oj vilken fin publik vi fick :D" hahahahahah. Sen så åkte dom förbi mig och vinkade glatt till mig :)


Hade man lite tur eller !!!??? :)
wtf måste man ha försäkringspapperna med sig alltid? :o
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen
Inlägg: 2164
Blev medlem: 22 juli 2009, 00:34
Ort: Vara

Inlägg av nippertippan »

svantessonn skrev:
RacingTobbe skrev:Själv så skulle man åka ner till konsum (ca 200 från skolan) på lunchrasten. På vägen ner så går två kompisar på vägen bredvid och plockar upp en pinne var och låtsas kasta mot mig. Och då kör jag över på andra sidan vägen (heldragen linje) och kör över övergångsstället på den sidan. Och gissta vem jag möter lite längre ner? Jo, en grå Saab 9-5:a med Nalle Puh solskydd i bakfönstren !!! Den tvärstannade och körde efter mig. Jag blev svinrädd så jag svänger höger in på en 30:i väg ()bredvid skolan) och ligger i ca:a 30. Dom kör om mig, och stannar mitt framför mig. Dom hoppar ut och snackar med mig om vad jag gjorde för fel och så. Jag låter jätterädd (kanske lite överdrivet). Jag sa varför jag gjorde det och så. Han frågade också om moppen var trimmad, och då sa jag "Nej det är den inte. Det ända jag gjort med motorn är att jag satt ett blått luftfilter för stylingen, och polerat motorkåpan och kromat kicken". Sen fråga dom varför den låter så mycket, och då sa jag att "Min brorsa hade också hört det och han trodde att det var ett läkage i avgasröret" och dom sa jaja.


Under tiden dom snackar med mig, så ringer kompisar och frågar vad jag gör och så, jag säger att jag står utanför med polisen XD Alla i hela skolan kom nästan rusande och står och kollar på ca: 15m ifrån oss. Den ena polisen tar på sig en stor ful vit hjälm. han frågar om hastighetsmätaren funkar, och jag sa nej (Resensorn är paj). Så han körde den ändå.

Sen kom han tillbaka och sa att den gick alldeles för fort och han trodde den var trimmad. Jag sa att jag inte visste om nåt och fråga om man kanske ska lämna in den för att kolla om den var trimmad?. Men sen ville han kolla försäkringspapperen, och jag hade ju inte det med mig, så då fick han ringa sina kolegor för att kolla upp om den var försäkrad, och det var den ju. (Helförsäkring hos "Trygg hansa"). Sen ville han se mitt körkort, och jag har ju bara papperen under tiden, och den låg längst ner i packboxen och den låg i 3 delar XD. Så Han strunta i det.

han sa att han kunde ge mig böter för att jag körde över heldragen linje 800:- Och 500:- för att jag inte hade försäkringspapperen med mig och att dom kunde ta moppen, för att dom trodde den var trimmad. Men dom var snälla mot mig och gav mig bara en varning och sa att jag skulle sköta mig nu :)

Sen drog dom därifrån och åkte till alla som stod och kollade på och sa till dom "Oj vilken fin publik vi fick :D" hahahahahah. Sen så åkte dom förbi mig och vinkade glatt till mig :)


Hade man lite tur eller !!!??? :)
wtf måste man ha försäkringspapperna med sig alltid? :o
Svar ja, om du har en EU25 eller en 30-moppe. En EU45:a kan dem få reda på det direkt via fordonsregistret.
om inte så är det 500 spänn i böter.
Forumets nippertippa! Puss på er!
Användarens profilbild
svantessonn
KungeN
Inlägg: 142
Blev medlem: 14 juni 2010, 15:51
Ort: Ängelholm

Inlägg av svantessonn »

men behöver man inte bara ha med sig sitt körkort?
Jag har en Aerox klass 1 moppe så vad behöver jag ha med mig?
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

körkort, tveksamt med försäkringspapper mer iaf typintyget måste med. men gör bara en kopia av försäkringen/typintyget och ha med
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen
Inlägg: 2164
Blev medlem: 22 juli 2009, 00:34
Ort: Vara

Inlägg av nippertippan »

PoWeRKinG skrev:körkort, tveksamt med försäkringspapper mer iaf typintyget måste med. men gör bara en kopia av försäkringen/typintyget och ha med
För Klass 1 räcker med förarbehörighet, den blåa delen vid utlandsresa.

För EU25/30-moppe: Försäkringsbevis, samt i förekommande fall förarbevis. Typintyg är ett måste bara om du regbesiktigar.
Forumets nippertippa! Puss på er!
RacingTobbe
Gasres
Inlägg: 1405
Blev medlem: 16 juli 2009, 22:39
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av RacingTobbe »

Skåningens-handelsbod skrev:
PoWeRKinG skrev:körkort, tveksamt med försäkringspapper mer iaf typintyget måste med. men gör bara en kopia av försäkringen/typintyget och ha med
För Klass 1 räcker med förarbehörighet, den blåa delen vid utlandsresa.

För EU25/30-moppe: Försäkringsbevis, samt i förekommande fall förarbevis. Typintyg är ett måste bara om du regbesiktigar.
Exakt ! :)
*-*-*-* Never Drive Faster Than Your Angel Can Fly *-*-*-*
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
vonLidl
Elmoped
Inlägg: 50
Blev medlem: 16 augusti 2010, 13:46

Inlägg av vonLidl »

Bor i en håla ett par mil utanför Uppsala där det bokstaligen talat bara är jag och mina kompisa rute på kvällarna :D
1,
Jag och min kompis satt på mopparna (jag = bara ostrypt CDI då) min kompis = inget körkort och dragen V-ring på SF2) och pratade då en polisbil plötsligt puttrade förbi i snigelfart gloendes på oss, jag drog ut nycklarna diskret och låtsaspratade lite med kompisen. Eftersom det var första mötet med polisen var man nojjig och ledde moppen hem.

2, (jag = Gianelli + Drev + Ostrypt CDI)
Jag maxxade genom centrum mot skolan när jag såg en polare, bara för att stila litte.. ;) Mötte kompisen vid skolan och han sa: "Hörru, det var 4st polisbilar preciis bakom mig när du åkte förbi och ALLA glodde på dig, det var snack om att det skulle kolla upp vad det var för något". xD

3, (jag = Gianelli + Drev + Ostrypt CDI)
Jag var på moppen och varvade med smattrande Gianelli 2T och en kompis utan hjälm där bak vid Konsum när en polisbil åkte förbi i korsningen till höger. Polaren hoppade av och jag stängde av motorn. Polisbilen kom tillbaka och svängde denna gång in mot Konsum och puttrade i snigelfart gloendes på min moppe.. :p

4, (jag = Gianelli + Drev + Ostrypt CDI)
Jag och en kompis satt med mopparna (snubben med SF2 igen fast denna gång med Körkort och urplugg) och varva när en polisbil stannade precis efter en T-korsning, backade och körde in på "skaftet" i korsningen och stannade 5 meter ifrån oss. Jag visste inte om jag skulle sticka eller stänga av motorn, om jag skulle stängt av så skulle jag vara tvungen att springa igång moppen pga ingen kick. Som tur var så stod bilen där och bara glodde på oss i en minut för att sedan backa ut och köra vidare där de kom ifrån.


Jag har en Derbi med Gianelli 2T, omdrevat och ostrypt CDI-box. Mopeden är och har alltid varit oförsäkrad och oregistrerad i min ägo.. :oops:


Inga roliga polisgrejjer men, men.. :oops:
Användarens profilbild
Sockan
Kinaraket
Inlägg: 1011
Blev medlem: 4 augusti 2010, 14:53

Inlägg av Sockan »

Hmm.. roliga tillfällen.. Jo vi var väl ute några snubbar och drack på valborg, nere vid en sjö. Snuten kom och sådär. Så frågade dom vems den trimmade moppen var (det var min SF) alla sa de inte visste vems det var, men en snubbe tjallade och sa det var min. då gick dom upp och tog signalement och tog mitt namn bara. Sen dagen efter åkte hem och var lite bakis, såg samma snutbil igen när jag åkte på en 30 raka i minst 70, vinkade bara lite lätt, dom drog på blåljuset och jag höll på att ramla som bambu på is kan jag säga. Inte bästa sättet att styla på kanske.. Kom iallafall iväg helskinad därifrån efter mycket om och men och vägar hit och dit (hittade inte riktigt där jag var)

Och sen var det väl andra gången, tog brorsans (som nu är min) Honda mt5'a, Den här är ganska vässad, har avstämt rör, 70cc med "steg 1 portning, ganska dålig alltså" 26mm förgasare 13/52 drevning tror jag det var.. "trimkoppling" trim reeds borrat insug, var även dubbelpipat på det här röret så kan väl säga att det lät riktigt gött när man drog på ;) Så skulle jag ner från skolan, åkte ner för en backe och nedanför är det rödljus. Låg i 100 och tänkte "här kan jag lätt bromsa in" tog lite på bromsarna, dom tog inte ALLS. Försökte motorbromsa utan att varva sönder men gick inte, så kom ut när vi hade rödljus flygandes ut i runt 80 och fick ligga ner som en jude för att inte köra rakt in i pressbyrån. precis till höger nitade polisen klev ur bilen och stog bara och kollade. Var jävligt nära på att bli påkörd, och nu undrar ni.. varför funkade inte bromsarna? Jo, En liten *fult ord* hade klippt av mina bromsvajjrar uppe vid skolan på något sätt. båda var av, jag funderade på att anmäla det som mordförsök.

Sen drar vi in den tredje som jag absolut INTE är stolt över! Var nysnö fälld och vi tänkte ha lite kul med fyrhjuling och snowracer.. (Det klassiska..) så kör vi inne i stan i kanske 10 min, hade as kul. Så satt jag på snowracern, och så ser man sirenerna. jag hoppade såklart mina polare skulle låta mig gå av. Vad tror ni hände? Jo, dom två som satt på fyrhjulingen sätter iväg i full rulle (1200kubikare arbets) Och ni kan ju gissa hur äckligt det var att åka efter där med blåljus i ryggen. efter cirka 200meter och det gick ruggigt fort stängde dom av lyserna och stannade (antingen för att inte riskera mitt liv, hade ignen hjälm) Hoppade av och sprang iväg som en liten flicka tills de lovade att inte göra samma sak igen och låta mig gå av.. dem tyckte det var en "kul grej att göra". :p
EFESIERBREVET, KAPITEL 5, VERS 24:
”Och liksom kyrkan underordnar sig Kristus, så skall också kvinnorna i allt underordna sig sina män”




http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=22494 Kolla in mitt projekt!


Är du som mig och gillar sol och värme? Kör då mera bil och främja den globala uppvärmningen.
Användarens profilbild
stunt_pojken^^
King of the street
Inlägg: 2749
Blev medlem: 10 november 2008, 21:35
Ort: laholm
Kontakt:

Inlägg av stunt_pojken^^ »

Kan berätta en sak som hände en polare för några veckor sedan.

vi hade haft moppemeet/träff
så när det va "slut" så körde 2 pers hem o käkade och jag o 5 andra stannade o stuntade på maxis parkering eftersom vi väntade på dom andra,
efter ca 45 minuter så hade dom inte kommit så vi tänkte ringa dem men dom svarade inte så kollade vi in imot stan ( från parkeringen ser man typ halvvägs in till stan) så ser vi blåljus i ganska hög hastighet
på den vägen dom körde på, vi antog direkt att det va dom, och att dom skulle köra till oss så vi tog våra mopeder o ställde i skogen.

sen kommer det lite mer folk igen o vi står o pratar så undrar alla vad som hänt med Tim (han som hade mest trimmad moppe och vann alla race, med stage 6 racing 70cc på neos //aeroxmotor//)
ingen visste och då kom henke (Drd_henke här på Tsr) och berättade vad som hade hänt (han blev Typ också jagad).

så ringer det i brorsans telefon men han hinner inte svara o sen går det inte ringa tillbaks så då testar jag och några andra men ingen får tag på han, till sist får jag tag på han och hans sa att han lyckade fly mm

Han hade en jävla tur som lyckade fly eftersom han fixade sitt mc kort några dagar efter + han körde utan muttern som sitter vid bulten som sitter vid motorn

Drd_henke får gärna rätta om det är något jag skrivit fel

hehe många kommer säkert klaga på stavningen men skitsamma jag bryr mig inte :D
Användarens profilbild
aerox-sami
Gasres
Inlägg: 1227
Blev medlem: 24 september 2009, 19:06

Inlägg av aerox-sami »

stunt_pojken^^ skrev:Kan berätta en sak som hände en polare för några veckor sedan.

vi hade haft moppemeet/träff
så när det va "slut" så körde 2 pers hem o käkade och jag o 5 andra stannade o stuntade på maxis parkering eftersom vi väntade på dom andra,
efter ca 45 minuter så hade dom inte kommit så vi tänkte ringa dem men dom svarade inte så kollade vi in imot stan ( från parkeringen ser man typ halvvägs in till stan) så ser vi blåljus i ganska hög hastighet
på den vägen dom körde på, vi antog direkt att det va dom, och att dom skulle köra till oss så vi tog våra mopeder o ställde i skogen.

sen kommer det lite mer folk igen o vi står o pratar så undrar alla vad som hänt med Tim (han som hade mest trimmad moppe och vann alla race, med stage 6 racing 70cc på neos //aeroxmotor//)
ingen visste och då kom henke (Drd_henke här på Tsr) och berättade vad som hade hänt (han blev Typ också jagad).

så ringer det i brorsans telefon men han hinner inte svara o sen går det inte ringa tillbaks så då testar jag och några andra men ingen får tag på han, till sist får jag tag på han och hans sa att han lyckade fly mm

Han hade en jävla tur som lyckade fly eftersom han fixade sitt mc kort några dagar efter + han körde utan muttern som sitter vid bulten som sitter vid motorn

Drd_henke får gärna rätta om det är något jag skrivit fel

hehe många kommer säkert klaga på stavningen men skitsamma jag bryr mig inte :D
haha fy fan vad tur :O
Mura Got Blunt?
Användarens profilbild
jan-ee
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 522
Blev medlem: 6 juni 2009, 14:24
Ort: Övertorneå

Inlägg av jan-ee »

var en dag o stuntade på en parkering lite på utsidan av byn. hade hållt på säkert i 2-3 timmar o dra ringar m.m så bestämde jag o min kompis att vi far hem o käkar o kör mer sen. så just när jag ska svänga ut på vägen o stegra hemmåt så ser jag en vit volvo med gula o blåa reflexer över hela bilen komma mot mig ^^ satan framhjulet stannade nere på vägen o gashanden frös sig på halv gas ^^ som tur var så fortsatte dem köra åt andra hållet så dirren jag kom bakom nästa hörn så var det gasen i botten hem o det blev inge mer köra den kvällen :) där kan man snacka om att jag haft tur med polisen
Skriv svar