busted!!

Berätta dina roligaste/galnaste mopedhistorier.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Scatman
Elmoped
Inlägg: 2
Blev medlem: 20 maj 2008, 16:24
Ort: Kungsbacka

busted!!

Inlägg av Scatman »

hade blivit jagad av snuten ca 5 gånger.. ifs inte så farliga jakter men en av dom va för jävlig då jag nästan blev tagen.
Aja iaf så kan jag berätta om sista gången jag blev tagen. Jag var ute och gled lite me moppen i stan sådär en sommarkväll, klockan va runt 21.00. Plötsligt ringer mobilen och jag stannar och svarar. Det är en polare som ringer och berättar att det snuten är i närheten där jag är för han hade tydligen träffat på dom och han är en sån som älskar att jävlas me dom också xD Jag hade själv sett 2 snutbilar tidigare samma kväll. Han vill att jag kommer förbi. Jag gör som han säger.

Jag träffar honom utanför Ica där det är en stor parkering. Han säger att han såg snuten senast vid stationen. Så vi åker dit och där står ju såklart snuten och har stannat ngn bil för ngt. Efter att snutbilen glider iväg så åker han mot vårat håll, vi står på cykelvägen bredvid vägen typ så vi står kvar och han glider sakta förbi och kollar på oss. Båda våra moppar var trimmade och hade ingen skyllt xD snuten gör typ ngt tecken åt oss, han vill antagligen att vi ska stanna, men vp åker därifrån tillbaka till Ica och stannar där. Plötsligt ser vi snuten komma in på parkeringen till Ica, han kör mot oss och vi genar emellan lite träd och skit och han måste ju köra runt xD sen åker vi in på en gångväg under en tunnel och sne upp på andra sidan där gångvägen är och dit kan han inte komma så han vänder om och åker och ställer sig utanför Ica. Då kommer vi på att vi ska tbx xD så vi åker dit igen och han kör efter oss och vi drar under på gångbanan igen xD efter 3 upprepade gånger typ så pallar inte jag mer så jag säger det till min polare att vi tar och skiter i det nu. Men han vill göra det en sista gång, sen dra. Vi åker dit igen och jag ska göra det lite extra dramatiskt och hoppa av moppen och låtsas att den har dött så jag låtsas kicka moppen då blir det jävla fart i snuten som jagat oss hela kvällen och han drar snabbt som fan mot oss me blåljus och allting och jag skuttar på moppen och kollar bak på snuten samtidigt som jag drar full gas och när jag kollar fram så smäller det till. Jag har kört in i den andra snutbilen som vi såg tidigare den kvällen, ifs han körde på mej me och jag flyger av och det flyger delar av moppen och min hjälm flyger 20 meter bort eftersom jag inte hade den på mej riktigt utan uppskjuten xD min polare kom undan som tydligen hade ropat på mej att det kom en till fast jag inte hade hört det. Iaf, en stor snut springer ur bilen och tar mej i kragen och drar upp mej från marken och typ trycker mej mot snutbilen och skriker i mitt öra "Va i helvete håller du på me!!!??!" jag fattade inte ritkigt vad som hade hänt riktigt än så jag bara stog där typ xD han frågar om jag är dum i huvudet osv xD sen kommer 2 snutbilar till och dom är 4 stycken. En har ett flak me sig. Jag sitter i snutbilen bredvid en snutbrud som berättar att dom kommer beslagta min moppe för att se om den är trimmad, jag får också göra alkotest och svara på lite frågor, säga typ va jag hette och så. Sen ser jag att dom tar upp min moppe på flaket och åker iväg me den.

Efter det får jag åka i snutbilen till stationen där dom ringer mina föräldrar som får komma till stationen och jag får svara på ett antal frågor igen. Man var inte direkt glad när mna vandrade hem efter förhöret halv 1 på natten sen xD och en jävla värk i benen hade man me =P det blir 2 förhör till några veckor senare.

Efter ca 2 månader berättar dom att moppen är trimmad sen får jag veta allt jag åkt dit för vilket var:

1. Ingen regskyllt
2. Ingen hjälm, (dom tog det som det eftersom jag hade den uppskjuten)
3. Olovlig körning
4. Inte stannat på polismans tecken
5. Kört på cykelväg

Jag fick tillbaka moppen med sönderslagen framskärm, framkåpa och blinkers. Sen visade det sig att hela biten fram var skev. Runt 6-7 tusen i böter för allting. Men jag är iaf sjukt glad att det inte blev uppskjutet körkort vilket det borde blivit. Jag hade bara dragit v-ringen men ett MK skulle vart på en vecka senare egentligen om jag inte blivit tagen. Efter detta hände fick jag inte köra trimmat längre och mina föräldrar är verkligen hårdare än innan. Snuten berättade även att dom har försökt få tag på mej massa gånger men inte lyckats i flera veckor så jag var typ som "efterlyst" i min stad. Alla snutar viste vem jag var. Så man har ju blivit kontrollerad ett antal gånger efter man fick tbx moppen, men den är ju helt original nu så då har dom inget att ta mej för, så jag säger bara ta det lugnt me snuten ;)
Användarens profilbild
Rabxorzz
F.D Moderator
Inlägg: 5615
Blev medlem: 26 mars 2008, 20:21
Ort: Skövde
Kontakt:

Inlägg av Rabxorzz »

Det var en lång historia :P

Jävligt synd iaf :(

Men ändå tur :P



Och, välkommen till TSR :)
Bild
KUL PÅ HJUL
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 517
Blev medlem: 19 november 2008, 16:40
Ort: Laholm

Inlägg av KUL PÅ HJUL »

bara du inte fortsätter med så långa inlägg sen :wink:
Användarens profilbild
derbi_senda93
Tk & Snabbgas!
Inlägg: 1773
Blev medlem: 1 juni 2008, 19:27
Ort: Landvetter

Inlägg av derbi_senda93 »

jävlar :shock: synd att dom tog dej :roll:

och välkommen till sveriges bästa moppeforum :D
Användarens profilbild
meanzick
Axel och Vickes personliga slav
Inlägg: 7262
Blev medlem: 18 maj 2008, 12:25
Ort: Hemma hos Mille
Kontakt:

Inlägg av meanzick »

Oh shit, snutarna gör allt för att stoppa en liten moppe med dragen v-ring :o

Men de kunde vart värre måste jag säga på tanke med att hjälmen flög av ;)
Tillhör mille!
Sendarn
Elmoped
Inlägg: 112
Blev medlem: 7 april 2008, 16:02
Ort: Trollhättan

Inlägg av Sendarn »

De där med att du var efterlyst, så var de för mig med med min gamla moppe, vart jagad ungefär 4 gånger och sett dom och åkt där ifrån ca 3, var nästan tvungen till att sälja den ^^ första jakten med min nya slider var ungefär någon dag efter jag köpt den :wink: ( får la sälja den också snart :shock: ) stog också i tidningen att de ska höja polisstyrkan på gatan...
Senda Sm -05 :) - Slider!
Användarens profilbild
XPS_POJKEN
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 434
Blev medlem: 12 mars 2008, 21:16

Inlägg av XPS_POJKEN »

8)
Senast redigerad av XPS_POJKEN den 19 februari 2009, 20:48, redigerad totalt 1 gånger.
wiiie
Användarens profilbild
Kasto
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 428
Blev medlem: 8 mars 2008, 11:35
Ort: Årjäng

Inlägg av Kasto »

Hah Ja skrattade lite när ja läste detta ..Lite Minnen får man faktiskt när ja o min kompisar brukade köra här i våran lilla ort.Haha Jag och min kompis e typ dom som polisen hatar mest o verkligen vill ta så en dag så tog dom mej ..Hah o då stod de i tidningen att en kärring klagade på att poliserna inte gjorde sitt jobb då stod de att dom iaf hade tagit Årjängs (Orten) Värsta Cross förare 14 år O Mitt namn o allt haha ..Men nu e ja snart 16..Ni får tro på de om ni vill men inget måste Då ja vet att mångai nte trodde på en annan grej ja skrev.
Helluu Little Monkey .
Skriv svar