Träning, kost & hälsa-tråden

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Marklyftet kommer nog lättast tror jag, bara att kämpa på och grisa :twisted:
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

DEA!! skrev:Marklyftet kommer nog lättast tror jag, bara att kämpa på och grisa :twisted:
Marklyften är ju roligast med ;)
Saknat som fan att träna efter det att jag slutade med hockeyn för ca 3 månader sen, är på gymmet 5 dagar i veckan nu igen med ett gött gäng! Absolut klenast där ^^
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Marklyft är kul när man kör det, men innan... rena döden!
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

230kg i mark igår utan bälte o remmar!!!!
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

DEA!! skrev:230kg i mark igår utan bälte o remmar!!!!
Du slutar aldrig imponera! ;)

Funderar för övrigt lite på när/om man ska börja med protein shakes osv?
Försöker käka bra men vet att jag käkar för dåligt egentligen.. Är shakes något att rekommendera då? Vad är bra? Aldrig så mkt som smakat innan. Så kan ingenting om det :roll:
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Användarens profilbild
Pasha
Svårstartad skrothög
Inlägg: 280
Blev medlem: 6 december 2013, 19:24
Ort: Luleå

Inlägg av Pasha »

Vad är ditt mål med träningen? Bli större eller bara bli "mer muskulös"? Som proteinshake skulle jag rekommendera Whey-80. Om du vill bli större så skulle jag rekommendera kosttilskott, tex Mutant Mass. Började med Mutant Mass efter jul då jag var sjukt spinkig, nu har jag gått upp 10kg, dock så har jag börjat göra mat typ 12 på natten på det också :roll:
Användarens profilbild
Jakzu
TGR:s BIIIIAAAATCH
Inlägg: 716
Blev medlem: 13 januari 2013, 22:12
Ort: ulricehamn

Inlägg av Jakzu »

Pasha skrev:Vad är ditt mål med träningen? Bli större eller bara bli "mer muskulös"? Som proteinshake skulle jag rekommendera Whey-80. Om du vill bli större så skulle jag rekommendera kosttilskott, tex Mutant Mass. Började med Mutant Mass efter jul då jag var sjukt spinkig, nu har jag gått upp 10kg, dock så har jag börjat göra mat typ 12 på natten på det också :roll:
Eller......, så äter man riktigt bara..
Att bara lägga på sig vikt klarar i stort sätt alla. Det ska vara "rätt" sorts vikt också..
Användarens profilbild
Pasha
Svårstartad skrothög
Inlägg: 280
Blev medlem: 6 december 2013, 19:24
Ort: Luleå

Inlägg av Pasha »

Jakzu skrev:
Pasha skrev:Vad är ditt mål med träningen? Bli större eller bara bli "mer muskulös"? Som proteinshake skulle jag rekommendera Whey-80. Om du vill bli större så skulle jag rekommendera kosttilskott, tex Mutant Mass. Började med Mutant Mass efter jul då jag var sjukt spinkig, nu har jag gått upp 10kg, dock så har jag börjat göra mat typ 12 på natten på det också :roll:
Eller......, så äter man riktigt bara..
Att bara lägga på sig vikt klarar i stort sätt alla. Det ska vara "rätt" sorts vikt också..
Aa, fast nu är det ju så att jag har haft problem med viktuppgång tidigare och det är jag inte ensam om. Mutant mass ger 2120 extra kalorier om man dricker 2 shakes om dagen, om du tränar på det också så blir det muskler. Men om du bara ligger hemma och pillar naveln hela dagen och trycker i dig 2120 kalorier EXTRA så är det klart som fan att det blir till fett!
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Det är ju inte kcal som bygger muskler och en gainer är till största del socker. Den ger energi för dig att komma igång igen och kroppen kan återhämta sig fortare.
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
Pasha
Svårstartad skrothög
Inlägg: 280
Blev medlem: 6 december 2013, 19:24
Ort: Luleå

Inlägg av Pasha »

DEA!! skrev:Det är ju inte kcal som bygger muskler och en gainer är till största del socker. Den ger energi för dig att komma igång igen och kroppen kan återhämta sig fortare.
Nä, jag vet mycket väl att det är proteiner som bygger muskler men om du går upp i vikt samtidigt som du tränar blir fettet till muskler.
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

Pasha skrev:Vad är ditt mål med träningen? Bli större eller bara bli "mer muskulös"? Som proteinshake skulle jag rekommendera Whey-80. Om du vill bli större så skulle jag rekommendera kosttilskott, tex Mutant Mass. Började med Mutant Mass efter jul då jag var sjukt spinkig, nu har jag gått upp 10kg, dock så har jag börjat göra mat typ 12 på natten på det också :roll:
Har inga skönhets mål direkt, ska bli starkare! Har i stortsett inget fett överhuvudtaget på kroppen, så lägga på sig lite gör inget för min del. Bara det faktiskt ger resultat! ;)
Väger i dagsläget på 71 kg morgonvikt (2 kg ökning på 5 veckor ca.).
Jakzu skrev:Eller......, så äter man riktigt bara..
Att bara lägga på sig vikt klarar i stort sätt alla. Det ska vara "rätt" sorts vikt också..
Tycker att jag äter rätt bra, men tips är alltid välkomna!
Kör för tillfället på detta:

Frukost: en kopp kaffe, 3 hela ägg och 2 glas mjölk.

Mellanmål: 2 frukter

Lunch: skollunch, minst 2 glas mjölk till maten.

Innan gymmet: 2 bananer.

Middag: de morsan lagar.

Innan sängen: 2 glas mjölk.
Pasha skrev: Aa, fast nu är det ju så att jag har haft problem med viktuppgång tidigare och det är jag inte ensam om. Mutant mass ger 2120 extra kalorier om man dricker 2 shakes om dagen, om du tränar på det också så blir det muskler. Men om du bara ligger hemma och pillar naveln hela dagen och trycker i dig 2120 kalorier EXTRA så är det klart som fan att det blir till fett!
Kan vara något att prova då kanske? Tränar 5 dagar i veckan så det lär väl brännas de mesta :)
Är den snordyr? Eller ska man köra på protein istället kanske som DEA verkar vara inne på?
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Användarens profilbild
Pasha
Svårstartad skrothög
Inlägg: 280
Blev medlem: 6 december 2013, 19:24
Ort: Luleå

Inlägg av Pasha »

Skulle kört på proteinshake om du bara vill bli starkare och muskulösare. Om du vill gå upp i vikt och bli lite bredare och samtidigt starkare skulle jag kört på Mutant. Enligt tillverkaren av Mutant Mass så går man upp en fettfri ökning på 2,9kg på en 8-veckorsperiod i snitt. Skulle utöver det försöka slänga in en måltid till på kvällen, typ ett paket bacon och spaghetti så du får i dig protein och kalorier innan du går och lägger dig så att kroppen har mer att bygga av under natten.
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

Pasha skrev:Skulle kört på proteinshake om du bara vill bli starkare och muskulösare. Om du vill gå upp i vikt och bli lite bredare och samtidigt starkare skulle jag kört på Mutant. Enligt tillverkaren av Mutant Mass så går man upp en fettfri ökning på 2,9kg på en 8-veckorsperiod i snitt. Skulle utöver det försöka slänga in en måltid till på kvällen, typ ett paket bacon och spaghetti så du får i dig protein och kalorier innan du går och lägger dig så att kroppen har mer att bygga av under natten.
Lutar nog mot protein isåfall, vill må bra och bli starkare, hur tung jag är har ingen större betydelse.
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

tips vid deffen? gått från c90 kg till 78 men går trögt nu, då man blir ju bara mindre och mindre men rutorna kommer inte, visa någon schysst övning man kan testa, testat typ allt



extension övningar!!! love där
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
martinfasth
Elmoped
Inlägg: 9
Blev medlem: 6 juni 2013, 09:21

Inlägg av martinfasth »

Vilka muskelgrupper brukar ni kombinera i ett pass?
Jag brukar köra:
dag 1: ben, axlar och mage
dag 2: bröst och triceps
dag 3: rygg och biceps
Läste någonstans att det var rätt bra för en nybörjare då jag bara tränat ca en månad, och jag tycker det går ganska bra.
Men vad tycker ni? borde jag köra på detta träningschema, eller borde jag ändra något?
Why so serious?
euroman
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 394
Blev medlem: 5 maj 2011, 11:26
Ort: Dals-ed

Inlägg av euroman »

martinfasth skrev:Vilka muskelgrupper brukar ni kombinera i ett pass?
Jag brukar köra:
dag 1: ben, axlar och mage
dag 2: bröst och triceps
dag 3: rygg och biceps
Läste någonstans att det var rätt bra för en nybörjare då jag bara tränat ca en månad, och jag tycker det går ganska bra.
Men vad tycker ni? borde jag köra på detta träningschema, eller borde jag ändra något?
Kör 4 dagars upplägg på gymmet, sen kör jag dock spjutkastning också.

Sedan kan jag lägga in lite löpning eller innebandy om kroppen känner sig pigg också.

Måndag: Ben och Mage
Tisdag: Bröst Triceps
Torsdag: Biceps och Mage
Fredag: Rygg och axlar
Zundapp ks50 70cc athena "agge steg2+ port" mikuni 20mm racerör, race stake, Nerplockad för mer portning samt renovering av ram och motor!
euroman
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 394
Blev medlem: 5 maj 2011, 11:26
Ort: Dals-ed

Inlägg av euroman »

Persson97 skrev:
Pasha skrev:Vad är ditt mål med träningen? Bli större eller bara bli "mer muskulös"? Som proteinshake skulle jag rekommendera Whey-80. Om du vill bli större så skulle jag rekommendera kosttilskott, tex Mutant Mass. Började med Mutant Mass efter jul då jag var sjukt spinkig, nu har jag gått upp 10kg, dock så har jag börjat göra mat typ 12 på natten på det också :roll:
Har inga skönhets mål direkt, ska bli starkare! Har i stortsett inget fett överhuvudtaget på kroppen, så lägga på sig lite gör inget för min del. Bara det faktiskt ger resultat! ;)
Väger i dagsläget på 71 kg morgonvikt (2 kg ökning på 5 veckor ca.).
Jakzu skrev:Eller......, så äter man riktigt bara..
Att bara lägga på sig vikt klarar i stort sätt alla. Det ska vara "rätt" sorts vikt också..
Tycker att jag äter rätt bra, men tips är alltid välkomna!
Kör för tillfället på detta:

Frukost: en kopp kaffe, 3 hela ägg och 2 glas mjölk.

Mellanmål: 2 frukter

Lunch: skollunch, minst 2 glas mjölk till maten.

Innan gymmet: 2 bananer.

Middag: de morsan lagar.

Innan sängen: 2 glas mjölk.
Pasha skrev: Aa, fast nu är det ju så att jag har haft problem med viktuppgång tidigare och det är jag inte ensam om. Mutant mass ger 2120 extra kalorier om man dricker 2 shakes om dagen, om du tränar på det också så blir det muskler. Men om du bara ligger hemma och pillar naveln hela dagen och trycker i dig 2120 kalorier EXTRA så är det klart som fan att det blir till fett!
Kan vara något att prova då kanske? Tränar 5 dagar i veckan så det lär väl brännas de mesta :)
Är den snordyr? Eller ska man köra på protein istället kanske som DEA verkar vara inne på?
Känns som du kanske får i dig lite protein?

Beror ju såklart på vad du äter till middag då såklart.

Såhär äter jag:

Gymmar före jobbet. Frukost direkt efter på jobbet.

Frukost: 150g kvarg utan socker, kaffe, 1grov smörgås med köttpålägg, protein shake och multivitamin.

Mellanmål: 3,5dl drick kvarg utan tillsatt socker.

Lunch: middag av något slag eller så blir det 3-4 ägg ihop med grovt bröd och alltid protein shake.

Middag: alltid något med kött, fisk eller kyckling och grönsaker. Sedan potatis, pasta eller ris.

Kvällsmat: smörgås + ägg eller rester från middagen + vatten. Får jag inget protein rikt så blir det även en shake här.

Försöker ligga på minst 2xkroppsvikten det är rekommenderat för muskeluppbyggnad.

Detta är säkert inte optimalt men har fungerat riktigt bra för mig, går upp i vikt men ändå inget fett.
Zundapp ks50 70cc athena "agge steg2+ port" mikuni 20mm racerör, race stake, Nerplockad för mer portning samt renovering av ram och motor!
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

euroman skrev: Känns som du kanske får i dig lite protein?

Beror ju såklart på vad du äter till middag då såklart.

Såhär äter jag:

Gymmar före jobbet. Frukost direkt efter på jobbet.

Frukost: 150g kvarg utan socker, kaffe, 1grov smörgås med köttpålägg, protein shake och multivitamin.

Mellanmål: 3,5dl drick kvarg utan tillsatt socker.

Lunch: middag av något slag eller så blir det 3-4 ägg ihop med grovt bröd och alltid protein shake.

Middag: alltid något med kött, fisk eller kyckling och grönsaker. Sedan potatis, pasta eller ris.

Kvällsmat: smörgås + ägg eller rester från middagen + vatten. Får jag inget protein rikt så blir det även en shake här.

Försöker ligga på minst 2xkroppsvikten det är rekommenderat för muskeluppbyggnad.

Detta är säkert inte optimalt men har fungerat riktigt bra för mig, går upp i vikt men ändå inget fett.
Kan mkt väl stämma att jag får i mig för lite protein, därför jag frågar här för att förbättra mig och mina resultat!

Velar lite på om jag ska börja med proteinshake, vilket det lutar åt för tillfället!
Tycker kvarg smakar skit rent ut sagt, får inte ner det, så de går bort i mitt kostschema :/

Middagen är såklart varierad när jag inte gör maten själv, men morsan brukar laga nyttig mat (fisk, kött, potatis, ris, pasta grönsaker osv).

Tack för tipsen! :)
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
euroman
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 394
Blev medlem: 5 maj 2011, 11:26
Ort: Dals-ed

Inlägg av euroman »

Persson97 skrev:
euroman skrev: Känns som du kanske får i dig lite protein?

Beror ju såklart på vad du äter till middag då såklart.

Såhär äter jag:

Gymmar före jobbet. Frukost direkt efter på jobbet.

Frukost: 150g kvarg utan socker, kaffe, 1grov smörgås med köttpålägg, protein shake och multivitamin.

Mellanmål: 3,5dl drick kvarg utan tillsatt socker.

Lunch: middag av något slag eller så blir det 3-4 ägg ihop med grovt bröd och alltid protein shake.

Middag: alltid något med kött, fisk eller kyckling och grönsaker. Sedan potatis, pasta eller ris.

Kvällsmat: smörgås + ägg eller rester från middagen + vatten. Får jag inget protein rikt så blir det även en shake här.

Försöker ligga på minst 2xkroppsvikten det är rekommenderat för muskeluppbyggnad.

Detta är säkert inte optimalt men har fungerat riktigt bra för mig, går upp i vikt men ändå inget fett.
Kan mkt väl stämma att jag får i mig för lite protein, därför jag frågar här för att förbättra mig och mina resultat!

Velar lite på om jag ska börja med proteinshake, vilket det lutar åt för tillfället!
Tycker kvarg smakar skit rent ut sagt, får inte ner det, så de går bort i mitt kostschema :/

Middagen är såklart varierad när jag inte gör maten själv, men morsan brukar laga nyttig mat (fisk, kött, potatis, ris, pasta grönsaker osv).

Tack för tipsen! :)
Jag kör på lindahls smaksatta kvartg i 150g burkar. Det är inget socker i dem utan enbart sötningsmedel (samma som i protein pulver) och dem smakar riktigt bra faktiskt :)

Har med mig sådana för att dem är lätta och ha med sig till jobbet som mellanmål och frukost efter träningen :) 1 sådan burk ger ungefär 16-17g protein och kostar 7-8kr :)

Men det låter som bra middag tycker jag! :) Man skall försöka få i sig protein via mat sedan kan man sätta till protein shake för att få upp det där lilla sista man behöver. Speciellt vassle protein är riktigt bra efter träning då kroppen tar upp det fort.
Zundapp ks50 70cc athena "agge steg2+ port" mikuni 20mm racerör, race stake, Nerplockad för mer portning samt renovering av ram och motor!
Hampu
Avstängd
Inlägg: 1894
Blev medlem: 13 september 2013, 19:49
Ort: Baksidan

Inlägg av Hampu »

euroman skrev:
Jag kör på lindahls smaksatta kvartg i 150g burkar. Det är inget socker i dem utan enbart sötningsmedel (samma som i protein pulver) och dem smakar riktigt bra faktiskt :)
Vilken är sockerfri? Gick in på hemsidan och där verkar ju alla innehålla socker.
euroman
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 394
Blev medlem: 5 maj 2011, 11:26
Ort: Dals-ed

Inlägg av euroman »

Hampu skrev:
euroman skrev:
Jag kör på lindahls smaksatta kvartg i 150g burkar. Det är inget socker i dem utan enbart sötningsmedel (samma som i protein pulver) och dem smakar riktigt bra faktiskt :)
Vilken är sockerfri? Gick in på hemsidan och där verkar ju alla innehålla socker.
dessa kör jag på är enbart aspartan i dessa. så därför det är 2,8g sockerarter

http://www.lindahlsmejeri.se/produkter/ ... -limesmak/

http://www.lindahlsmejeri.se/produkter/ ... ssionsmak/

http://www.lindahlsmejeri.se/produkter/ ... allonsmak/

Sen har dem även släppt stora med samma innehåll :)

http://www.lindahlsmejeri.se/produkter/ ... smak-500g/

http://www.lindahlsmejeri.se/produkter/ ... abaersmak/

http://www.lindahlsmejeri.se/produkter/ ... nataepple/

http://www.lindahlsmejeri.se/produkter/ ... smak-500g/
Zundapp ks50 70cc athena "agge steg2+ port" mikuni 20mm racerör, race stake, Nerplockad för mer portning samt renovering av ram och motor!
Denlov
Elmoped
Inlägg: 48
Blev medlem: 14 augusti 2014, 16:25

Inlägg av Denlov »

Är det värt att köpa BCAA?
Aerox ZX, 17,5, sportluft
Beta rr 70cc urpluggad
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

Smakade kvarg av en kompis jag gymmar med idag. Både sockerfri (vanilj + nöt, choklad eller va de nu va?) och vanilj med socker, gillade inte någon av dom direkt..
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Tipsar om att blanda naturell kvarg och fun light (i en passande smak) i en shaker + vatten.
Årets Styrelsemedlem 2013
euroman
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 394
Blev medlem: 5 maj 2011, 11:26
Ort: Dals-ed

Inlägg av euroman »

DEA!! skrev:Tipsar om att blanda naturell kvarg och fun light (i en passande smak) i en shaker + vatten.
Man kan även blanda i en skopa protein pulver fungerar också fint :)
Zundapp ks50 70cc athena "agge steg2+ port" mikuni 20mm racerör, race stake, Nerplockad för mer portning samt renovering av ram och motor!
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

Får väl prova :)
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Hur går det för er på gymmet? :D
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

DEA!! skrev:Hur går det för er på gymmet? :D
Nu har jag hittat tillbaks hit, efter 1.5 års uppehåll. 1 Års sjukdom och 0.5 års lathet.
14kg lättare, många gånger klenare och bra mycket tanigare.

Körde alltså mitt andra riktiga pass idag. Senaste passet var i februari förra året. Det var inget riktigt pass, utan snarare gå och pröva. Det senaste riktiga passet var i början av september 2013.

Nu kör vi igen, med extra kunskap så ska detta förmodligen bli en riktigt bra nystart.
Nu kör vi!


Helvete vad du ökar DEA, 230 i mark utan remmar och bälte är svinigt bra! 8)
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

DEA!! skrev:Hur går det för er på gymmet? :D
Går frammåt! Börjat få in bättre matvanor och bättre teknik ligger just nu på 140 mark, 110 på knäböj (hela vägen) och 75 i bänken :) Tror aldrig jag varit starkare än såhär.

Hur går det själv för han?
MrAndersson skrev: Nu har jag hittat tillbaks hit, efter 1.5 års uppehåll. 1 Års sjukdom och 0.5 års lathet.
14kg lättare, många gånger klenare och bra mycket tanigare.
Gött att du är igång igen! Men va hade du för sjukdom som varade ett år? :roll:
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

MrAndersson skrev: Nu har jag hittat tillbaks hit, efter 1.5 års uppehåll. 1 Års sjukdom och 0.5 års lathet.
14kg lättare, många gånger klenare och bra mycket tanigare.
Gött att du är igång igen! Men va hade du för sjukdom som varade ett år? :roll:[/quote]

Om ja bara visste skulle jag berätta. Pratades om någon kronisk sjukdom någonstans i matsmältningssystemet. Men efter åtskilliga undersökningar och besök hos läkare så hittades inget och jag blev bara frisk.
Konstigt nog.

Men det hela började med extremt illamående och kass i magen. Kunde inte äta någonting. Räckte med att jag åt ett äpple eller något sånt så var ja tvungen o göra nummer 2 i någon timma. Det var helt sjukt.
Det lugnade sig dock med tiden somsagt. Men det tog lång tid innan jag kunde anstränga mig utan o må så dåligt.
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

MrAndersson skrev:
DEA!! skrev:Hur går det för er på gymmet? :D
Nu har jag hittat tillbaks hit, efter 1.5 års uppehåll. 1 Års sjukdom och 0.5 års lathet.
14kg lättare, många gånger klenare och bra mycket tanigare.

Körde alltså mitt andra riktiga pass idag. Senaste passet var i februari förra året. Det var inget riktigt pass, utan snarare gå och pröva. Det senaste riktiga passet var i början av september 2013.

Nu kör vi igen, med extra kunskap så ska detta förmodligen bli en riktigt bra nystart.
Nu kör vi!


Helvete vad du ökar DEA, 230 i mark utan remmar och bälte är svinigt bra! 8)
Men nu kommer jag försöka mig på en riktig deff, så det blir väl inga mer supertunga lyft :wink:

Kul att du är på G igen!! :twisted:
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
gashäng
Elmoped
Inlägg: 93
Blev medlem: 28 november 2013, 10:28

Inlägg av gashäng »

asså jag har en fråga?
varför gymmar alla?
äre för ni vill ha muskler och se bra ut?
för just nu låter de som ni typ "tränar" alla dar i veckan och käkar protoinchakes och allt helvet, jag håller med han som sa
"Carolina Klüft tränade 35-40h i veckan, hon behövde chaken ,
men ni tränar typ 5h i veckan, får ni inge mat hemma eller varför så brottom att få snabbt resultat??

äre ingen normal jäkel som tränar kondition? typ löpning,längdskidor eller nått?
Användarens profilbild
Oskiie87
Elmoped
Inlägg: 51
Blev medlem: 11 augusti 2014, 21:29

Inlägg av Oskiie87 »

gashäng skrev:asså jag har en fråga?
varför gymmar alla?
äre för ni vill ha muskler och se bra ut?
för just nu låter de som ni typ "tränar" alla dar i veckan och käkar protoinchakes och allt helvet, jag håller med han som sa
"Carolina Klüft tränade 35-40h i veckan, hon behövde chaken ,
men ni tränar typ 5h i veckan, får ni inge mat hemma eller varför så brottom att få snabbt resultat??

äre ingen normal jäkel som tränar kondition? typ löpning,längdskidor eller nått?
Kör mycket kondis på sommrana 3-4 dagar i veckan, plus att jag kompliterar med gymmet på vinterhalvåret och innebandy på fredag(motionsnivå) kör förövrigt motocross på DM nivå!! :)
Hampu
Avstängd
Inlägg: 1894
Blev medlem: 13 september 2013, 19:49
Ort: Baksidan

Inlägg av Hampu »

gashäng skrev:asså jag har en fråga?
varför gymmar alla?
äre för ni vill ha muskler och se bra ut?
för just nu låter de som ni typ "tränar" alla dar i veckan och käkar protoinchakes och allt helvet, jag håller med han som sa
"Carolina Klüft tränade 35-40h i veckan, hon behövde chaken ,
men ni tränar typ 5h i veckan, får ni inge mat hemma eller varför så brottom att få snabbt resultat??

äre ingen normal jäkel som tränar kondition? typ löpning,längdskidor eller nått?
Skulle nog säga att många styrketränar för att det är ett bra sätt att rensa tankarna på. Bara fokusera på utförandet av övningar samtidigt som det är hälsosamt, man får en snyggare kropp vilket även leder till ett förbättrat självförtroende.

Proteintillskott dricker/äter folk för att de inte får in tillräckligt med protein från maten de äter.

Varför man vill ha snabbt resultat? Varför inte? Ifall du sätter dig och ska köra bakhjul så tänker du väl inte ''om 2 år vill jag kunna göra ringar'', man tänker ju ''NU vill jag kunna göra ringar!''
Precis som i andra sporter vill man bli så bra som möjligt, man har ju inte hur mycket tid som möjligt + att man vill bli bra nu!
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

gashäng skrev:asså jag har en fråga?
varför gymmar alla?
äre för ni vill ha muskler och se bra ut?
för just nu låter de som ni typ "tränar" alla dar i veckan och käkar protoinchakes och allt helvet, jag håller med han som sa
"Carolina Klüft tränade 35-40h i veckan, hon behövde chaken ,
men ni tränar typ 5h i veckan, får ni inge mat hemma eller varför så brottom att få snabbt resultat??

äre ingen normal jäkel som tränar kondition? typ löpning,längdskidor eller nått?
För att vi gillar det?

Varför konditionstränar du?
Årets Styrelsemedlem 2013
Skriv svar