Träning, kost & hälsa-tråden

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

DEA!! skrev:slog du över?

Jaa volym ger det ju garanterat! :)
mötte en bil på min sida, slått över har gjort en del men det var riktiga krocken med sjukhus tid^^

god jul små pojkar :*
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Xaxiz
Elmoped
Inlägg: 127
Blev medlem: 29 januari 2013, 07:08
Ort: Varberg

Inlägg av Xaxiz »

Tjena! Tänkte bara fråga om det är någon som har ett bra träningschema att dela med sig av? :)
Enligt internet är din mamma den fetaste människan på jorden. Trots det har alla legat med henne?!
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Googla finns hur mycket som helst. Men tipsar dig om stronglift 5x5 eller ett vanligt splitschema.
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

Xaxiz skrev:Tjena! Tänkte bara fråga om det är någon som har ett bra träningschema att dela med sig av? :)
Du rullar o egen takt. Lätt bästa för volym och styrka. Ät bara grunderna ej mitt utan bara ett tänk

Bänk jag körde ett tag bänk bara med flies i slutet. Funka hur bra som helst till jag skada mig. Ej gym relaterad skada utan utanför

Bänk +1-3 tillägsövingst. Testa dig vad som passar dig och byt dem gärna ofta


Knäböj med 1-3 tillägsövingar. Finn fler här för få in vadet baksidan mer oxå

Militärpress med 1-3 tilläggs. Undvik axelpress med hantlar om du kör tungt. Många pajjar axlarna pågrund dem tror dem är arnorld

Rekomenderar vila innan rygg.

Marklyft/chins/rod inget mer på rygg alla annat är onödigt samtidigt du kan göra allt vid skivatången om ni har chinsställning där


Kör biceps/triceps nät du vill eller lägg in biceps på bröst och tri på axlar eller tvärt om. Kolla bara vad den största killen på gymmet gör och gör samma😇
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
Pantad
Elmoped
Inlägg: 128
Blev medlem: 21 april 2013, 16:55
Ort: Förorten till förorten till Göteborg

Inlägg av Pantad »

Xaxiz skrev:Tjena! Tänkte bara fråga om det är någon som har ett bra träningschema att dela med sig av? :)
Inte ens en os-tränare kan ge dig ett träningsupplägg om du inte berättar vad du tränar efter, vad dina mål är.
Användarens profilbild
guddingalex
Svårstartad skrothög
Inlägg: 181
Blev medlem: 7 oktober 2013, 13:42
Ort: östersund

Inlägg av guddingalex »

Tjo grabbar, vad tycker ni om mina resultat? Tränat i 8veckor.
Marklyft: 150kg
Benböj: 135kg
Bänkpress: 95kg ska testa 100kg på tisdag.
Frivändingar: 80 en sålänge

Mina mål:
Marklyft: 200kg
Benböj: 180kg
Bänkpress: 140kg
Frivändingar: 110kg
Innan sommaren, man måste alltid ha mål om man klarar dom eller inte spelar inte så stor roll bara man vet vad man vill! 😃

Tack för mig!
Gör kolvbyten, cylinderbyten och motorrenoveringar med mera (billigt). alex.gudding@gmail.com

kika gärna på mitt projekt:
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... 299#632299
Användarens profilbild
KrooxTheStyler
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 563
Blev medlem: 2 maj 2013, 22:09
Ort: Asmundtorp

Inlägg av KrooxTheStyler »

Bra jobbat, fortsätt med träningen så får du brudar :)
Eller en brud iallafall!
CPI SM
Användarens profilbild
Pantad
Elmoped
Inlägg: 128
Blev medlem: 21 april 2013, 16:55
Ort: Förorten till förorten till Göteborg

Inlägg av Pantad »

guddingalex skrev:Tjo grabbar, vad tycker ni om mina resultat? Tränat i 8veckor.
Marklyft: 150kg
Benböj: 135kg
Bänkpress: 95kg ska testa 100kg på tisdag.
Frivändingar: 80 en sålänge

Mina mål:
Marklyft: 200kg
Benböj: 180kg
Bänkpress: 140kg
Frivändingar: 110kg
Innan sommaren, man måste alltid ha mål om man klarar dom eller inte spelar inte så stor roll bara man vet vad man vill! 😃

Tack för mig!
Mycke fina resultat får jag säga! Men målen är lite väl OP, särskilt bänken tror jag. Äta mycket, vila mycket och lyft tungt så kan du iallafall komma i närheten av dina.mål :)
Användarens profilbild
guddingalex
Svårstartad skrothög
Inlägg: 181
Blev medlem: 7 oktober 2013, 13:42
Ort: östersund

Inlägg av guddingalex »

Pantad skrev:
guddingalex skrev:Tjo grabbar, vad tycker ni om mina resultat? Tränat i 8veckor.
Marklyft: 150kg
Benböj: 135kg
Bänkpress: 95kg ska testa 100kg på tisdag.
Frivändingar: 80 en sålänge

Mina mål:
Marklyft: 200kg
Benböj: 180kg
Bänkpress: 140kg
Frivändingar: 110kg
Innan sommaren, man måste alltid ha mål om man klarar dom eller inte spelar inte så stor roll bara man vet vad man vill! 😃

Tack för mig!
Mycke fina resultat får jag säga! Men målen är lite väl OP, särskilt bänken tror jag. Äta mycket, vila mycket och lyft tungt så kan du iallafall komma i närheten av dina.mål :)
tack, jag hoppas jag når dom 😉 I bänk mark och böj nådde jag målen jag satte upp som jag skulle klara innan 2015 så det finns mycket hopp 😁 kan även tillägga att jag är 15bast
Gör kolvbyten, cylinderbyten och motorrenoveringar med mera (billigt). alex.gudding@gmail.com

kika gärna på mitt projekt:
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... 299#632299
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

guddingalex skrev:
Pantad skrev:
guddingalex skrev:Tjo grabbar, vad tycker ni om mina resultat? Tränat i 8veckor.
Marklyft: 150kg
Benböj: 135kg
Bänkpress: 95kg ska testa 100kg på tisdag.
Frivändingar: 80 en sålänge

Mina mål:
Marklyft: 200kg
Benböj: 180kg
Bänkpress: 140kg
Frivändingar: 110kg
Innan sommaren, man måste alltid ha mål om man klarar dom eller inte spelar inte så stor roll bara man vet vad man vill! 😃

Tack för mig!
Mycke fina resultat får jag säga! Men målen är lite väl OP, särskilt bänken tror jag. Äta mycket, vila mycket och lyft tungt så kan du iallafall komma i närheten av dina.mål :)
tack, jag hoppas jag når dom 😉 I bänk mark och böj nådde jag målen jag satte upp som jag skulle klara innan 2015 så det finns mycket hopp 😁 kan även tillägga att jag är 15bast
när jag var 15 kunde jag knappt göra en armhävning :roll:
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Xaxiz
Elmoped
Inlägg: 127
Blev medlem: 29 januari 2013, 07:08
Ort: Varberg

Inlägg av Xaxiz »

DEA!! skrev:Googla finns hur mycket som helst. Men tipsar dig om stronglift 5x5 eller ett vanligt splitschema.
Jag googlade lite på stronglift 5x5 men förstod inte riktigt, kan du förklara?
Enligt internet är din mamma den fetaste människan på jorden. Trots det har alla legat med henne?!
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Xaxiz skrev:
DEA!! skrev:Googla finns hur mycket som helst. Men tipsar dig om stronglift 5x5 eller ett vanligt splitschema.
Jag googlade lite på stronglift 5x5 men förstod inte riktigt, kan du förklara?
http://fitnesskolan.se/stronglifts-5x5/




Nå vad har ni för mål för 2015 på gymmet?
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
Jakzu
TGR:s BIIIIAAAATCH
Inlägg: 716
Blev medlem: 13 januari 2013, 22:12
Ort: ulricehamn

Inlägg av Jakzu »

Blev dåligt med gym för mig i december pga mycket jobb men nu ska jag ta tag i det igen. Började i februari förra året och har kört ca 3ggr/v. Har nu gått upp ifrån 66 till 79,5 kg. Känner att jag är piggare och mår bättre sen jag började träna! Att man inte ser ut som en sticka skadar ju inte heller;)

Vet inte riktigt vad jag har för mål i år. Har dock tänkt att jag ska börja springa minst 20min varje pass. Har i princip aldrig tränat kondition förut..
Skulle vilja vara med i någon slags lopp med hinder. Kommer inte på vad det heter, tipsa gärna om ni fattar vad jag menar:) Annars har jag väl bara tänkt att fortsätta så länge jag tycker att det är roligt!

(helvete va folk det är på gymmet nu efter nyår..) :roll:
Användarens profilbild
Pasha
Svårstartad skrothög
Inlägg: 280
Blev medlem: 6 december 2013, 19:24
Ort: Luleå

Inlägg av Pasha »

Jakzu skrev:Blev dåligt med gym för mig i december pga mycket jobb men nu ska jag ta tag i det igen. Började i februari förra året och har kört ca 3ggr/v. Har nu gått upp ifrån 66 till 79,5 kg. Känner att jag är piggare och mår bättre sen jag började träna! Att man inte ser ut som en sticka skadar ju inte heller;)

Vet inte riktigt vad jag har för mål i år. Har dock tänkt att jag ska börja springa minst 20min varje pass. Har i princip aldrig tränat kondition förut..
Skulle vilja vara med i någon slags lopp med hinder. Kommer inte på vad det heter, tipsa gärna om ni fattar vad jag menar:) Annars har jag väl bara tänkt att fortsätta så länge jag tycker att det är roligt!

(helvete va folk det är på gymmet nu efter nyår..) :roll:
Tänkte du på toughest?
Användarens profilbild
Jakzu
TGR:s BIIIIAAAATCH
Inlägg: 716
Blev medlem: 13 januari 2013, 22:12
Ort: ulricehamn

Inlägg av Jakzu »

Pasha skrev:
Jakzu skrev:Blev dåligt med gym för mig i december pga mycket jobb men nu ska jag ta tag i det igen. Började i februari förra året och har kört ca 3ggr/v. Har nu gått upp ifrån 66 till 79,5 kg. Känner att jag är piggare och mår bättre sen jag började träna! Att man inte ser ut som en sticka skadar ju inte heller;)

Vet inte riktigt vad jag har för mål i år. Har dock tänkt att jag ska börja springa minst 20min varje pass. Har i princip aldrig tränat kondition förut..
Skulle vilja vara med i någon slags lopp med hinder. Kommer inte på vad det heter, tipsa gärna om ni fattar vad jag menar:) Annars har jag väl bara tänkt att fortsätta så länge jag tycker att det är roligt!

(helvete va folk det är på gymmet nu efter nyår..) :roll:
Tänkte du på toughest?
Där har vi det! Tack!
Tycker att det verkar skit skoj, vanligt lopp verkar piss tråkigt..
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Har ett ganska stort problem med min träning. Har sista månaden lagt på mig och ökat i minst någon av basövningarna varje vecka. (Fokuserar mest på tunga basövningarna.) Men när jag kommit hem efter passen så mår jag rent ut sagt piss! Mår illa och har huvudvärk, någon som har några idéer på vad det kan vara?
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
Pasha
Svårstartad skrothög
Inlägg: 280
Blev medlem: 6 december 2013, 19:24
Ort: Luleå

Inlägg av Pasha »

DEA!! skrev:Har ett ganska stort problem med min träning. Har sista månaden lagt på mig och ökat i minst någon av basövningarna varje vecka. (Fokuserar mest på tunga basövningarna.) Men när jag kommit hem efter passen så mår jag rent ut sagt piss! Mår illa och har huvudvärk, någon som har några idéer på vad det kan vara?
Druckit för lite?
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Dricker inte mindre än innan. Har fungerat under ett år :roll:
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

DEA!! skrev:Dricker inte mindre än innan. Har fungerat under ett år :roll:
ät snabbt efter du tränat får de om ja inte äter något direkt eller snart efter, kroppen är svag och behöver återhämta sig, får de i typ efter varjepass.


btw kör periodiskt fasta nu, fan vad gött, 400gr kyckling och 5 dl och ryggpass om en timme! fan vad taggad man är om man jämnför med all kanin mat jag bara ätit innan idag...
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Börjar komma under passena nu med :(
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
Jakzu
TGR:s BIIIIAAAATCH
Inlägg: 716
Blev medlem: 13 januari 2013, 22:12
Ort: ulricehamn

Inlägg av Jakzu »

DEA!! skrev:Börjar komma under passena nu med :(
Jag har varit riktigt jävla trött hela tiden på stående.. Sover typ hela tiden.. Idag körde jag i 30min. Fick så jävla ont i huvudet att jag fick avbryta..
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

DEA!! skrev:Börjar komma under passena nu med :(

någon nytt kosttillskott? kreatin osv? vanligt att folk tar kreatin för sig själv och sedan har dem 2-3 andra grejer som har kreatin i sig?


bristningar på latsen 8)
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Skippade pwon idag och det var bättre :)
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
Pasha
Svårstartad skrothög
Inlägg: 280
Blev medlem: 6 december 2013, 19:24
Ort: Luleå

Inlägg av Pasha »

Skönt! Hur får man motivationen att släpa iväg arslet själv till gymmet? Några tips?
adamklasen
Elmoped
Inlägg: 126
Blev medlem: 2 september 2014, 16:16

Inlägg av adamklasen »

Jakzu skrev:Blev dåligt med gym för mig i december pga mycket jobb men nu ska jag ta tag i det igen. Började i februari förra året och har kört ca 3ggr/v. Har nu gått upp ifrån 66 till 79,5 kg. Känner att jag är piggare och mår bättre sen jag började träna! Att man inte ser ut som en sticka skadar ju inte heller;)

Vet inte riktigt vad jag har för mål i år. Har dock tänkt att jag ska börja springa minst 20min varje pass. Har i princip aldrig tränat kondition förut..
Skulle vilja vara med i någon slags lopp med hinder. Kommer inte på vad det heter, tipsa gärna om ni fattar vad jag menar:) Annars har jag väl bara tänkt att fortsätta så länge jag tycker att det är roligt!

(helvete va folk det är på gymmet nu efter nyår..) :roll:
Du bor ju nära Borås så Action Run kan du vara med i!
riktigt bra gjort o ser ju skit roligt ut med alla deras brinnande bilar o elstöts hinder mitt i staden. :D
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Pasha skrev:Skönt! Hur får man motivationen att släpa iväg arslet själv till gymmet? Några tips?
Det svåra är ju dom första veckorna sen blir det mer av en livsstil. Men jag skulle säga att du skulle gå med kompisar!
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

DEA!! skrev:
Pasha skrev:Skönt! Hur får man motivationen att släpa iväg arslet själv till gymmet? Några tips?
Det svåra är ju dom första veckorna sen blir det mer av en livsstil. Men jag skulle säga att du skulle gå med kompisar!
+1

Träna själv är det tråkigaste som finns, man har ingen som puschar en eller att tävla mot. Därav blir det med dötrist, släpa med en jämn stor kompis (eller större) med gymvana så kommer det bli hur kul som helst!

Har själv precis börjat träna igen denna veckan efter att ha varit soffpotatis nu i 3-4 månader sen jag slutade träna hockey. Grymt skönt! Och med ett gött gäng. Blir att maxa på basövningarna nästa vecka nu så man ser vart man ligger så man har något att utgå ifrån och sätta mål efter. :)
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Användarens profilbild
Pasha
Svårstartad skrothög
Inlägg: 280
Blev medlem: 6 december 2013, 19:24
Ort: Luleå

Inlägg av Pasha »

Grejen är den att alla som jag känner gymmar på ett annat gym, jag gymmar på ett annat gym än dom då jag gillar upplägget. 3 olika rum, 1 för fria vikter, 1 för maskiner och 1 för cardio. Dom andra tycker att det är för dyrt men en polares årskort går ut i Februari så då ska han börja, väntar in han men tänkte få igång träningen igen innan dess. Har tränat med polare förut och vet att det är lättare att få arslet till gymmet då, men frågan var inte den. Hur ska jag få arslet till gymmet ENSAM? Vet att det är dom första gångerna som är jobbiga då jag har gymmat i snart 2 år, gymmade 5-6 gånger i veckan förut men vill veta hur jag ska orka gymma dom här första gångerna.
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Tycker att du ska köra korta pass med mycket basövningar! Annars så kollar du efter lite scheman du tycker verkar givande.
Det där med att träna ensam är inga problem för mig, men för att få en sporre så skriver du ner dina vikter, reps, set för varje pass nu och studerar det och försöker öka. Då har du lättare att se målen framför dig istället för en träningskamrat.
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

Pasha skrev: Hur ska jag få arslet till gymmet ENSAM? Vet att det är dom första gångerna som är jobbiga då jag har gymmat i snart 2 år, gymmade 5-6 gånger i veckan förut men vill veta hur jag ska orka gymma dom här första gångerna.
Disciplin...
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Användarens profilbild
Pasha
Svårstartad skrothög
Inlägg: 280
Blev medlem: 6 december 2013, 19:24
Ort: Luleå

Inlägg av Pasha »

Har skrivit upp alla mina vikter osv, inga problem att köra 2 timmars pass när jag är på gymmet, det är när jag sitter hemma det känns "orkar inte fara dit" när jag är där är det bara skönt!
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

Pasha skrev:Har skrivit upp alla mina vikter osv, inga problem att köra 2 timmars pass när jag är på gymmet, det är när jag sitter hemma det känns "orkar inte fara dit" när jag är där är det bara skönt!
Säger samma som inlägget över, ha lite pli på dig själv, även om det känns trögt så bestäm dig. Måndag klockan 17 SKA jag vara på gymmet etc. Då ska jag göra dessa övningar.. När du väl pallar dig dit vet du att de kommer vara skönt ;)

Satt o degade i 3 månader någonting efter att jag slutade träna hockey, sen fick jag ryck strax innan jul att skaffa gymkort och gjorde det, nu i veckan hakade jag på ett gött gäng och gav mig fan på att jag skulle dit, fattar inte att jag kunde vara stilla så jävla mkt innan nu i efterhand ;)
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Pasha skrev:Har skrivit upp alla mina vikter osv, inga problem att köra 2 timmars pass när jag är på gymmet, det är när jag sitter hemma det känns "orkar inte fara dit" när jag är där är det bara skönt!
Ta tag i klockspelet och visa lite manlighet bara!!!
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Drog 220kg i mark i torsdags utan bälte och remmar. Lätt som en plätt :D
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

DEA!! skrev:Drog 220kg i mark i torsdags utan bälte och remmar. Lätt som en plätt :D
Grymt!

Gjorde lite tester själv förra veckan och kom fram till följande
Morgonvikt:69 kg
Längd:174 cm
Marklyft: 120 kg
Knäböj (hela vägen) 110 kg
Bänkpress: 65 kg :roll:

Målet till sommaren siktar jag på:
Marklyft: 140
Knäböj:130
Bänkpress: 85 kg

Låter möjligt?
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Skriv svar