Sida 22 av 23

Postat: 10 september 2013, 19:06
av Marcus.1999
Tjenare vill trimma min slider så att den går i typ 90-95 med ett bra axx kommer den att göra det men den här setupen?

Avgassystem stage 6 PRO
70cc polini cylinderkit (sport) eller (corsa)?!??
Dellorto förgasare 17.5
Malossi fly koppling med hårdare fjädrar
Dr pulley vikter 4.0
Öppet luftfilter

Något mer man måste ha? Skriv gärna tips

Postat: 10 september 2013, 19:14
av robb4n
Marcus.1999 skrev:Tjenare vill trimma min slider så att den går i typ 90-95 med ett bra axx kommer den att göra det men den här setupen?

Avgassystem stage 6 PRO
70cc polini cylinderkit (sport) eller (corsa)?!??
Dellorto förgasare 17.5
Malossi fly koppling med hårdare fjädrar
Dr pulley vikter 4.0
Öppet luftfilter

Något mer man måste ha? Skriv gärna tips
Ta hellre 19-21mm förgasare!
Ta corsan, den är vassare!
Bättre att köpa en viktsats, så du kan testa dig fram.
glöm inte munstycken

Postat: 10 september 2013, 19:58
av Marcus.1999
Okej :)
Viktsats okej ja självklart munstycken
Vad tror du om 90-95 det kommer den väll komma upp i?

Postat: 4 oktober 2013, 21:06
av Axelito
Tjena, funderar på att köpa ett tecnigas next-r och 17.5 mm förgasare, tror ni det funkar bra?

Postat: 13 oktober 2013, 09:53
av Flameshocker
är det här en bra setup till en aerox 08
Polini evolution 3(70 Racing)
18-19 mm fög med 98 munstycke
Hebo Racing Variator speed control
Röd Hebo tryck fjäder 90+
Doppler s3r rör
Ni får gärna komma med tips om ni tycker att det saknas nåt man borde köpa till den.

Postat: 19 oktober 2013, 15:14
av cevalier
Yamaha slider 2013
Leovince ZX-R
Malossi fly clutch
vikterna som följer med röret (4,3g?)
Dragen V-ring

Skulle detta vara en bra setup om man vill ha okej fart på ca 60 och bra acc?
Jag väger ca 90

Frågor: Skulle jag behöva byta ut tryckfjädern och något utav munstyckena? Är det värt att köpa Malossi multivariator? värt att köpa eventuellt Dellorto 17,5mm förgasare?

Postat: 5 januari 2014, 03:38
av aerox2014
Yamaha aerox 2013

Cylinder:Malossi mhr replica
Förgasare: Polini (Competition) 19mm
Avgassystem: Polini Forrace 3
Luftfilter: Polini (Evo High-End) Racing
Variatorkit: Malossi Mhr
Variatorvikter: Tänkte köpa in 4,0 4,5 5,0 5,5 och
Prova mig fram
Koppling: (2G Evo 3) 107mm
Tryckfjäder: Tryckfjäderkit 15%+ , 22%+ , 30%+ Vet inte vilken jag ska ha, alltså vilken som passar bäst

Frågor: Funkar detta Setup? Passar alla delar med varandra? Tänkte använda detta dagligen och har aldrig trimmat
Förut utan bara läst massor på forum och så. Har ingen aning om dem här delarna passar! Vill även tillägga att jag ska använda detta dagligen och att allting inhandlas från twostroke.se

Postat: 8 januari 2014, 13:45
av Roxx_Oggster
Tjena har en Aerox 08 med zx rör 4.3 grams vikter och gula(hårda) kopplingsfjädrar men jag vill ha mer axx! vill hellst inte byta cylinder men kan tänka mig att byta förgasare... men vill hellst inte det iheller om jag inte måste men vad som hellst under variatorkåpan:D

Postat: 8 januari 2014, 14:13
av MrAndersson
Roxx_Oggster skrev:Tjena har en Aerox 08 med zx rör 4.3 grams vikter och gula(hårda) kopplingsfjädrar men jag vill ha mer axx! vill hellst inte byta cylinder men kan tänka mig att byta förgasare... men vill hellst inte det iheller om jag inte måste men vad som hellst under variatorkåpan:D
Ny variator till o börja med kommer ge lite. Förgasare kommer knappast ge något på accet.

Postat: 8 januari 2014, 16:31
av Roxx_Oggster
MrAndersson skrev:
Roxx_Oggster skrev:Tjena har en Aerox 08 med zx rör 4.3 grams vikter och gula(hårda) kopplingsfjädrar men jag vill ha mer axx! vill hellst inte byta cylinder men kan tänka mig att byta förgasare... men vill hellst inte det iheller om jag inte måste men vad som hellst under variatorkåpan:D
Ny variator till o börja med kommer ge lite. Förgasare kommer knappast ge något på accet.
någon speciell variator som är bra?

aerox setup

Postat: 10 februari 2014, 14:00
av trodbuske
är denna setup bra?

stage6 mk2 sport pro 70cc
leoveínce yy
17,5mm
mvt millenium analog tändsystem
polini hi-speed varator
ngk racing tändkabel/hatt
delta mhr koppling
motorforce racing kopplingsklocka
motorforce evo 10mm vev
mallosi xkevlar belt
doppler racing membran
motorforce ostrypt insug
luftburk med malossi sportluftfilter i luftburken
ssp snabbgas

?? :9

Re: aerox setup

Postat: 10 februari 2014, 15:00
av LinkanTuning
trodbuske skrev:är denna setup bra?

stage6 mk2 sport pro 70cc
leoveínce yy
17,5mm
mvt millenium analog tändsystem
polini hi-speed varator
ngk racing tändkabel/hatt
delta mhr koppling
motorforce racing kopplingsklocka
motorforce evo 10mm vev
mallosi xkevlar belt
doppler racing membran
motorforce ostrypt insug
luftburk med malossi sportluftfilter i luftburken
ssp snabbgas

?? :9
Enligt mig är det där en riktigt grym setup.

Postat: 10 februari 2014, 16:11
av trodbuske
härligt att höra! Linkan hoppas att jag får den att gå idag bara, har problem med förgasraen:(

Postat: 20 mars 2014, 10:30
av ico
Hej alla ungdomar!
Jag har på lite äldre dagar (25 år) tänkt gå tillbaka till moppeåldern och använda en aerox för att pendla till jobbet.

Nu till frågan, moppen verkar original med v-bricka, original rör osv, men för att komma upp i 45-50 så varvar den 9k rpm och det låter som moppen ska rasa när som helst.
Har ni något bra tips på en setup som skulle ge typ 55km/h i toppfart och bra ork i backar?
Aerox EU, 2001 med 1450 mil på mätaren.
Ska riva för lite service framöver med tanke på milen så tänkte fiffla lite då :)

Postat: 20 mars 2014, 11:15
av Xpressen
ico skrev:Hej alla ungdomar!
Jag har på lite äldre dagar (25 år) tänkt gå tillbaka till moppeåldern och använda en aerox för att pendla till jobbet.

Nu till frågan, moppen verkar original med v-bricka, original rör osv, men för att komma upp i 45-50 så varvar den 9k rpm och det låter som moppen ska rasa när som helst.
Har ni något bra tips på en setup som skulle ge typ 55km/h i toppfart och bra ork i backar?
Aerox EU, 2001 med 1450 mil på mätaren.
Ska riva för lite service framöver med tanke på milen så tänkte fiffla lite då :)
Bort med V-brickan och kanske bort med pluggen i avgasröret. Glöm inte att byta upp munstycke om du tar bort pluggen!

Postat: 16 april 2014, 14:19
av Schweeere
Tjenare allihopa, har en aerox 07a som jag har lite problem med och undrar vad han kommer ge
- Leovince zx rör
- V-ringen borta
- gula kopplingsfjädrar
- 4,5 grams vikter
Hur fort kommer den gå och kommer de va fint axx?
Nu till frågan, får inte setupen och funka.. har bytt munstycke från 62(original) till 80, ska lägga till att de är ett sportluftfilter på men vad tror ni kan vara problemet då han inte orkar varva upp när han är varm, den stannar vid 30 km/h och orkar inte axxa fort upp till 30 eller. Slö som få blir han när han blir varm men när mopeden är kall så går den som ett skott, får inte ihop va de kan vara, kom med förslag! Ska prova byta till vanliga luftburken och kolla resultat men ska jag vrida på luftskruven eller något liknande? Tack på förhand

Postat: 16 april 2014, 16:30
av Sammaboss
kallepalle skrev:inte sant. bara för att det är samma märke så behöver det inte gå bäst så. även om det är avstämt till cylindern (i detta fall nej) så behöver det inte vara bäst. du kan få ut mer effekt med tex ett c16 än ett stage6 pro (ej replica) till en stage6 sport pro 70cc cylinder.









du får ut mer effekt ur stage6 pro sport cylindern, men ett vassare rör skulle inte vara fel om du köper ny cylinder.
Fast stage 6 PRO replica o s6 sport PRO 70cc cylinder går som hand i handske, de är byggda för varandra, fast självklart kan man matcha de med andra.

Postat: 16 april 2014, 23:45
av zTAREN
Vilket rör passar bäst till denna setup förutom stage6 pro;

Stage 6 Sport Pro MKII
Malossi - Fly Röd Tryck/ Svarta Kopplings
Malossi Variator (MHR)
19MM Stage 6 Black Edition

Postat: 20 april 2014, 16:53
av moppetokig88
Hej skulle vilja veta en bra trimrör setup alltså bara trimrör och större munstycke. Moppen är en Yamaha aerox 30 moppe från 03. Helst inte över 1300. Helst ska den vara väldigt tyst också. Tack på förhand :)

Postat: 21 april 2014, 12:32
av Gasres97
Tjena
Undrar lite saker angående setupen till min slider

Hebo effektrör
Original cylinder
17,5 mm dellorto förgasare med 92 munstycke
4g vikter
gröna kopplingsfjädrar

Har köpt mig en polini sport 70cc som ska monteras strax. Och jag undrar vilket munstycke ska man börja med vid inkörning av cylindern? Och vikter och fjädrar? Vad ska man börja med vid inkörning? För man kan väll inte ställa in den ordentligt vid inkörning eftersom man inte ska köra hårt alls. Och tror ni remmen kommer slira så jag behöver byta tryckfjäder eller är de lugnt?

Postat: 8 maj 2014, 19:42
av Aeroxgabbe
Hej!

Setup:
malossi MHR cylinder 70cc (portad)
malossi MHR vev 12mm
polini evolution 70cc rör
koso 28mm förgasare
Italkit - Racetändning
Malossi - Koppling (Fly) 107mm
Malossi - Variatorkit (Multivar) MHR

Hur snabbt kommer den att gå med denna setupen tror ni? :?:

Postat: 8 maj 2014, 19:49
av Dreamhack
Aeroxgabbe skrev:Hej!

Setup:
malossi MHR cylinder 70cc (portad)
malossi MHR vev 12mm
polini evolution 70cc rör
koso 28mm förgasare
Italkit - Racetändning
Malossi - Koppling (Fly) 107mm
Malossi - Variatorkit (Multivar) MHR

Hur snabbt kommer den att gå med denna setupen tror ni? :?:
115

Postat: 8 maj 2014, 21:43
av honken016
Dollorto - Förgasare 21mm
Stage6 - Cylinderkit (Sport PRO) 70CC
Stage6 - koppling (mkii) 107mm
Stage6 - PRO Avgassystem
Stage6 - Reeds
Hebo variator

Gilera stalker

Postat: 12 maj 2014, 15:18
av Sliderlinkan
vet inte riktigt om det hära passar in i denna tråd, menmen :D hur ska man böra sig till för att få bästa möjliga axx utan att trimma? :) eller små trimm som typ dra v-ringen är acceptabelt men inge byta cylindrar eller dyrlikt

Postat: 12 maj 2014, 21:36
av Sliderlinkan
Sliderlinkan skrev:vet inte riktigt om det hära passar in i denna tråd, menmen :D hur ska man böra sig till för att få bästa möjliga axx utan att trimma? :) eller små trimm som typ dra v-ringen är acceptabelt men inge byta cylindrar eller dyrlikt
glömde även tillägga att det är en slider

Postat: 23 maj 2014, 19:16
av Carl
Tjenare!

Undrar om det här kan vara en lyckad setup? Behövs det kompletteras med fler grejer eller är det något som behövs bytas ut?

Motorn är från en speedfight 2 (luftkyld) och målet är att få en midrace.


Malossi - Cylinderkit (MHR Replica) 70cc
http://www.twostroke.se/product.asp?product=7876

Malossi - Variatorkit (Multivar)
http://www.cykelkraft.se/variatorkit-pe ... i-multivar

Malossi - Koppling (Fly) 107mm
http://www.twostroke.se/product.asp?product=16101

FÖRGASARE: FLATSLIDE 21MM "STAGE6 R/T MKII" (PWK, MED POWERJET)
http://www.cykelkraft.se/forgasare-flat ... d-powerjet

VEVPARTI: "STAGE6 HPC”
http://www.cykelkraft.se/vevparti-peugeot-stage6-hpc

Postat: 29 augusti 2014, 14:30
av GLXY
Har en yamaha aerox som jag skulle vilja ha lite mer axx i. Är detta en bra setup för det? Jag har redan leovince zx-r!

http://m.imgur.com/HKzLm6y

Postat: 1 september 2014, 19:30
av DerbiSamuel
Tjena tänkte slänga på denna setup på en beta ark som jag och en kompis har och vill jätte gärna veta vad som kan förbättras!!

Planerade setupen!

Polini Evolution 3 70cc.
Polini Hi-Speed.
RQ 24 mm Insug
Polini Evolution 12mm Vev
Dellorto 21mm PHBG
Malossi VL14 Membran
Malossi Torsion Control
Dr.Pulley Koppling
Dr.Pulley Klocka
Pvl Twins Racingtändning
NGK Racing Tändkabel
SKF C4 Carbon Kullager
Yasuni C30 Avgasrör

Hur fort tror ni den kommer gå med detta också? :)

Postat: 2 september 2014, 21:05
av Wille99
Tjena jag har en slider 2011 som är original i motorn. Jag vill göra så att jag lättare får upp den på bakan (öka accet alltså), men jag vill inte öka topp farten med mer än 10 km/h. Vad ska jag göra för att detta ska gå i uppfyllelse ? Tack i förhand :twisted:

Re: ?

Postat: 2 september 2014, 21:57
av adamklasen
Jag skulle nog porta cylindern o kanske skaffa en 19mm förgasare

Postat: 18 oktober 2014, 14:33
av adam håkansson
tja vad är en bra stunt setup till slider med 50cc för max 3000kr
nuvarande setup
zx rör
stage 6 variator

borde jag byta till en mindre overkill variator för min drar inte i botten det drar typ efter ett tag?

Postat: 18 oktober 2014, 22:13
av SebastianB
adam håkansson skrev:tja vad är en bra stunt setup till slider med 50cc för max 3000kr
nuvarande setup
zx rör
stage 6 variator

borde jag byta till en mindre overkill variator för min drar inte i botten det drar typ efter ett tag?
Malossi Fly Clutch samt hårda kopplinsfjädrar.

Postat: 7 juni 2015, 21:51
av Lukaas1
Tjena jag har en slider original som jag vill ha enbart bättre axx i.
Då undrar jag om den kommer gå över 50 om jag svetsar blindröret och och byter till 4.5 g vikter och behåller v ringen.
Och blir 90 i munstycke bra för den där setupen ?
Mvh

Postat: 8 juni 2015, 11:14
av Jägestedt
mitt tips är att strunta i blindröret.tycker att du ska dra v ringen samt att du bytter till lättare vikter och att du pluggar ur orginalröret. då kommer den göra en bra bit mer än 50. munstycke i storleken 90 blir jätte mycket förstort. om du gör vad jag rekomenderar så behöver du ett munstycke som är ungefär 65.
Lycka till

Postat: 8 juni 2015, 23:09
av Lukaas1
Jägestedt skrev:mitt tips är att strunta i blindröret.tycker att du ska dra v ringen samt att du bytter till lättare vikter och att du pluggar ur orginalröret. då kommer den göra en bra bit mer än 50. munstycke i storleken 90 blir jätte mycket förstort. om du gör vad jag rekomenderar så behöver du ett munstycke som är ungefär 65.
Lycka till

Det är så att jag inte vill att den ska gå fortare då jag inte får trimma och jag vill ej bli tagen av snuten.
Sen vrf strunta i blindröret?
Sitter väl 84 original på slider?