är det här en bra setup till en aerox 08
Polini evolution 3(70 Racing)
18-19 mm fög med 98 munstycke
Hebo Racing Variator speed control
Röd Hebo tryck fjäder 90+
Doppler s3r rör
Ni får gärna komma med tips om ni tycker att det saknas nåt man borde köpa till den.
Yamaha slider 2013
Leovince ZX-R
Malossi fly clutch
vikterna som följer med röret (4,3g?)
Dragen V-ring
Skulle detta vara en bra setup om man vill ha okej fart på ca 60 och bra acc?
Jag väger ca 90
Frågor: Skulle jag behöva byta ut tryckfjädern och något utav munstyckena? Är det värt att köpa Malossi multivariator? värt att köpa eventuellt Dellorto 17,5mm förgasare?
Cylinder:Malossi mhr replica
Förgasare: Polini (Competition) 19mm
Avgassystem: Polini Forrace 3
Luftfilter: Polini (Evo High-End) Racing
Variatorkit: Malossi Mhr
Variatorvikter: Tänkte köpa in 4,0 4,5 5,0 5,5 och
Prova mig fram
Koppling: (2G Evo 3) 107mm
Tryckfjäder: Tryckfjäderkit 15%+ , 22%+ , 30%+ Vet inte vilken jag ska ha, alltså vilken som passar bäst
Frågor: Funkar detta Setup? Passar alla delar med varandra? Tänkte använda detta dagligen och har aldrig trimmat
Förut utan bara läst massor på forum och så. Har ingen aning om dem här delarna passar! Vill även tillägga att jag ska använda detta dagligen och att allting inhandlas från twostroke.se
Tjena har en Aerox 08 med zx rör 4.3 grams vikter och gula(hårda) kopplingsfjädrar men jag vill ha mer axx! vill hellst inte byta cylinder men kan tänka mig att byta förgasare... men vill hellst inte det iheller om jag inte måste men vad som hellst under variatorkåpan:D
Roxx_Oggster skrev:Tjena har en Aerox 08 med zx rör 4.3 grams vikter och gula(hårda) kopplingsfjädrar men jag vill ha mer axx! vill hellst inte byta cylinder men kan tänka mig att byta förgasare... men vill hellst inte det iheller om jag inte måste men vad som hellst under variatorkåpan:D
Ny variator till o börja med kommer ge lite. Förgasare kommer knappast ge något på accet.
Roxx_Oggster skrev:Tjena har en Aerox 08 med zx rör 4.3 grams vikter och gula(hårda) kopplingsfjädrar men jag vill ha mer axx! vill hellst inte byta cylinder men kan tänka mig att byta förgasare... men vill hellst inte det iheller om jag inte måste men vad som hellst under variatorkåpan:D
Ny variator till o börja med kommer ge lite. Förgasare kommer knappast ge något på accet.
stage6 mk2 sport pro 70cc
leoveínce yy
17,5mm
mvt millenium analog tändsystem
polini hi-speed varator
ngk racing tändkabel/hatt
delta mhr koppling
motorforce racing kopplingsklocka
motorforce evo 10mm vev
mallosi xkevlar belt
doppler racing membran
motorforce ostrypt insug
luftburk med malossi sportluftfilter i luftburken
ssp snabbgas
stage6 mk2 sport pro 70cc
leoveínce yy
17,5mm
mvt millenium analog tändsystem
polini hi-speed varator
ngk racing tändkabel/hatt
delta mhr koppling
motorforce racing kopplingsklocka
motorforce evo 10mm vev
mallosi xkevlar belt
doppler racing membran
motorforce ostrypt insug
luftburk med malossi sportluftfilter i luftburken
ssp snabbgas
Hej alla ungdomar!
Jag har på lite äldre dagar (25 år) tänkt gå tillbaka till moppeåldern och använda en aerox för att pendla till jobbet.
Nu till frågan, moppen verkar original med v-bricka, original rör osv, men för att komma upp i 45-50 så varvar den 9k rpm och det låter som moppen ska rasa när som helst.
Har ni något bra tips på en setup som skulle ge typ 55km/h i toppfart och bra ork i backar?
Aerox EU, 2001 med 1450 mil på mätaren.
Ska riva för lite service framöver med tanke på milen så tänkte fiffla lite då
ico skrev:Hej alla ungdomar!
Jag har på lite äldre dagar (25 år) tänkt gå tillbaka till moppeåldern och använda en aerox för att pendla till jobbet.
Nu till frågan, moppen verkar original med v-bricka, original rör osv, men för att komma upp i 45-50 så varvar den 9k rpm och det låter som moppen ska rasa när som helst.
Har ni något bra tips på en setup som skulle ge typ 55km/h i toppfart och bra ork i backar?
Aerox EU, 2001 med 1450 mil på mätaren.
Ska riva för lite service framöver med tanke på milen så tänkte fiffla lite då
Bort med V-brickan och kanske bort med pluggen i avgasröret. Glöm inte att byta upp munstycke om du tar bort pluggen!
Tjenare allihopa, har en aerox 07a som jag har lite problem med och undrar vad han kommer ge
- Leovince zx rör
- V-ringen borta
- gula kopplingsfjädrar
- 4,5 grams vikter
Hur fort kommer den gå och kommer de va fint axx?
Nu till frågan, får inte setupen och funka.. har bytt munstycke från 62(original) till 80, ska lägga till att de är ett sportluftfilter på men vad tror ni kan vara problemet då han inte orkar varva upp när han är varm, den stannar vid 30 km/h och orkar inte axxa fort upp till 30 eller. Slö som få blir han när han blir varm men när mopeden är kall så går den som ett skott, får inte ihop va de kan vara, kom med förslag! Ska prova byta till vanliga luftburken och kolla resultat men ska jag vrida på luftskruven eller något liknande? Tack på förhand
kallepalle skrev:inte sant. bara för att det är samma märke så behöver det inte gå bäst så. även om det är avstämt till cylindern (i detta fall nej) så behöver det inte vara bäst. du kan få ut mer effekt med tex ett c16 än ett stage6 pro (ej replica) till en stage6 sport pro 70cc cylinder.
du får ut mer effekt ur stage6 pro sport cylindern, men ett vassare rör skulle inte vara fel om du köper ny cylinder.
Fast stage 6 PRO replica o s6 sport PRO 70cc cylinder går som hand i handske, de är byggda för varandra, fast självklart kan man matcha de med andra.
Hej skulle vilja veta en bra trimrör setup alltså bara trimrör och större munstycke. Moppen är en Yamaha aerox 30 moppe från 03. Helst inte över 1300. Helst ska den vara väldigt tyst också. Tack på förhand
Tjena
Undrar lite saker angående setupen till min slider
Hebo effektrör
Original cylinder
17,5 mm dellorto förgasare med 92 munstycke
4g vikter
gröna kopplingsfjädrar
Har köpt mig en polini sport 70cc som ska monteras strax. Och jag undrar vilket munstycke ska man börja med vid inkörning av cylindern? Och vikter och fjädrar? Vad ska man börja med vid inkörning? För man kan väll inte ställa in den ordentligt vid inkörning eftersom man inte ska köra hårt alls. Och tror ni remmen kommer slira så jag behöver byta tryckfjäder eller är de lugnt?
vet inte riktigt om det hära passar in i denna tråd, menmen hur ska man böra sig till för att få bästa möjliga axx utan att trimma? eller små trimm som typ dra v-ringen är acceptabelt men inge byta cylindrar eller dyrlikt
Sliderlinkan skrev:vet inte riktigt om det hära passar in i denna tråd, menmen hur ska man böra sig till för att få bästa möjliga axx utan att trimma? eller små trimm som typ dra v-ringen är acceptabelt men inge byta cylindrar eller dyrlikt
Tjena jag har en slider 2011 som är original i motorn. Jag vill göra så att jag lättare får upp den på bakan (öka accet alltså), men jag vill inte öka topp farten med mer än 10 km/h. Vad ska jag göra för att detta ska gå i uppfyllelse ? Tack i förhand
Tjena jag har en slider original som jag vill ha enbart bättre axx i.
Då undrar jag om den kommer gå över 50 om jag svetsar blindröret och och byter till 4.5 g vikter och behåller v ringen.
Och blir 90 i munstycke bra för den där setupen ?
Mvh
mitt tips är att strunta i blindröret.tycker att du ska dra v ringen samt att du bytter till lättare vikter och att du pluggar ur orginalröret. då kommer den göra en bra bit mer än 50. munstycke i storleken 90 blir jätte mycket förstort. om du gör vad jag rekomenderar så behöver du ett munstycke som är ungefär 65.
Lycka till
Jägestedt skrev:mitt tips är att strunta i blindröret.tycker att du ska dra v ringen samt att du bytter till lättare vikter och att du pluggar ur orginalröret. då kommer den göra en bra bit mer än 50. munstycke i storleken 90 blir jätte mycket förstort. om du gör vad jag rekomenderar så behöver du ett munstycke som är ungefär 65.
Lycka till
Det är så att jag inte vill att den ska gå fortare då jag inte får trimma och jag vill ej bli tagen av snuten.
Sen vrf strunta i blindröret?
Sitter väl 84 original på slider?