Tjaba. Undrar om detta blir en skön setup som kommer att lira bra ihop ? Om inte så säg vad jag ska byta till asså jag vill ha ett riktigt skönt axx men ändå att den ska komma på högre varv och göra ca 75blås
Säg till om mera saker jag ska lägga till för att den ska gå ännu bättre till dom sakerna jag länkade till , asså typ kanske koppling eller ngt jag vet inte
tjena lite frågor om nästa säsongs trimmning: stage6 pro rör, polini corsa, 19 mm förgasare(vet inte vilken än) Hebo filter... vad behövs mera för att toppa ca 100? tack för svar... ps kommer kanske ett projekt senare;)
orginalveven duger gott. hur långt har den gått? lagerbyta däremot kanske inte är helt fel. en malossi flyclutch, malossi multivarr är heller inte helt fel.
förmodligen så behöver du ett större insug också. och har du nån hundring över så släng med ett membran för lite extra skjut.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller
kallepalle skrev:orginalveven duger gott. hur långt har den gått? lagerbyta däremot kanske inte är helt fel. en malossi flyclutch, malossi multivarr är heller inte helt fel.
förmodligen så behöver du ett större insug också. och har du nån hundring över så släng med ett membran för lite extra skjut.
okej tackar... ca 350-400 mil:) men då får vi snart börja inhandla lite grejjer hära;)
ja det går. men röret är långt ifrån optimalt till cylindern så jag rekomenderar ett byte där. men somsagt det funkar utmärkt till gatkörning/stunt då mhr replican är relativt lågvarvig.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller
kallepalle skrev:ja det går. men röret är långt ifrån optimalt till cylindern så jag rekomenderar ett byte där. men somsagt det funkar utmärkt till gatkörning/stunt då mhr replican är relativt lågvarvig.
Tjaa. nu har man tänkt stt skaffa stage 6 sportpro 700cc. har som tidigare laser xpro, malossi multivar och malossi flycluch med gula fjädar. så nu undrar jag om de räcker med den tryckfjädern som man fick med variatorkitet räcker eller ska skaffa hårdare. sen undrar jag vilket som är bässt att ha 19 mm eller 17,5 mm förgasare??
Tacksam för snabba svar
kallepalle skrev:den tryckfjädern du fick med fungerar säkert, men inget garanti då jag inte vet % hårdhet på den
19mm e bättre.
men ska du ha 700cc lär du behöva typ 40mm elr nåt
Ojj. de råka bli en nolla för mycket. jag tror de är 7 % på tryckfjädern sen gar jag en till fråga vad ska jag byta mer om jag ska få ut så mycket effekt som möjligt??:)
Tack för de snabba svaret:)
Projektet går ut på att få en CPI aragon gp gå som satan. Detta har hänt.
Men jag tar det från början.
Jag bytte till Stage 6 racing cylinder.
förgasare. Delortor black editon 21mm förgasare,
Yasuni Z rör
variator och koppling. insug mm
110 munstycke.
Alla pluggar dragna orginal pluggar och i trimrör mm.
Med denna set up gjorde moppen ca 80 i uppförsbackar och 105 på plant. men varvade bara 9000 rpm. Skall kunna varva över 14000.
Jag fick rådet att Yasuni Z var för klent, så jag köpte ett begagnat YasuniC20.
Med detta rör orkade inte cpi´n varva mer än 6000 så jag labbade lite med munstycken inget resultat. Kraftlös.
Jag fick rådet byt variator och koppling.
Jag bytte till Hebo Extream Variator Testat 4,1 samt4,5 grams vikter. Skaffade en KOSO koppling men upptäcker att det är exakt samma som sitter orginal i CPI argaon GP paddock. Byter dock tillstarkare fjädrar i kopplingen. Ingen skillnad. Kraftlös vill ej varva.
Byter tillbaks till Yasuni Z och 110 munstycke. Nu varvar den som fan axxar som fan upp till 9000 rpm sen tappar den plötsligt snabbt varv ner till 7000 i ca 80 kmh. Om jag då saktar in till 20 kmh så axxar den igen som satan. Sen dör den vid 9000 igen. Va fan.
Jag byter till mindre munstycke så håller den varvet ca 30 sekunder längre än med 110 munstycke för att sedan tappa varvet till ca 7000 igen. grymt ax fram till tappet.
Byter tillbaks till orginal koppling och orginal variator allt funkar kanon, men jag vill ha ut allt jag kan få så på med Hebo variatorn samt starkare kopplingsfjädrar igen. Samma problem igen tappar var vid ca 9000 rpm.
Tjenare har en stalker 03 med följande:
Stage 6 70cc sport pro
Stage 6 pro rör
Ngk racing tändstift
Tryckfjäder 50%
kopplingsfjäder 33%
17.5 mm weber förgasare med 86 munstycke
Hebo performance vevparti(inte isatt)
Den går inte så bra... varvar sen tar det stopp, tror att det är variator vikterna?
funderar på en malossi multi variator, men vad ska det vara för vikter?
och ska jag sätta i vevpartiet?
och ska stoppa i 3,0 eller 3,5 grams vikter, tror ni den kommer resa? den borde ju göra det men vet inte är det någon som har speedfight med typ samma setup? som vet.
är det svårt att få en speedfight att resa?:D alltså gasres:P med typ en stage 6 cylinder och jaa alla tillbehör, har kollat på youtube, men ser ingen där som reser:O men någon kanske vet någon som reser?=)
lillmatte skrev:tja har en peugeot speedfight med följande trim,
*VÄRSTA STAGE 6 70CC CYLLINDERN*
*Hebo RACING VEV KLARAR 16000VARV*
*POLINI TRYCKFJÄDER ÄVEN KOPPLINGSFJÄDRAR*
*ARRECHE 17,5MM FÖRGASARE*
*HEBOS MEMBRAN*
*YAZUNI R EFFEKTRÖR*
Stage 6 koppling med Hååååååårda fjädrar = RES
och ska stoppa i 3,0 eller 3,5 grams vikter, tror ni den kommer resa? den borde ju göra det men vet inte är det någon som har speedfight med typ samma setup? som vet.
en kompis har en aerox med doppler s3r , han ska nu köpa cylinder. vilken? å förgasare och vad ni mer rekomenderar , han har redan en malossi multivar.
tjena:P
har en aerox som är trimmad med:
pro replica rör
vikter
kopplingsfjädrar
tryckfjäder
munstycke
dragen v-ring
den går ganska bra tycker jag men kan jua alltid gå lite snabbare så tänkte köpa en 70cc men är det ett måste med ny förgasare då?
sedan vill jag inte byta vev och annat så undrar vilken cylinder som är bäst med att köra med om jag ska ha kvar orginal vev och rem och sånnt?
tacksam för svar