Avgasrörs - Tråden Scooter

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

groonie
Svårstartad skrothög
Inlägg: 200
Blev medlem: 4 september 2011, 21:42

Inlägg av groonie »

abbeen skrev:Nån som kan ge lite mer fakta om gianelli reverse?:)
jävligt bra rör. låter gött som fan och ger ut riktigt bra effekt:)
jorreone
Elmoped
Inlägg: 44
Blev medlem: 8 oktober 2011, 22:07

Inlägg av jorreone »

TOAT skrev:
jorreone skrev:Hej! Har en neos som är helt orginal förutom att jag bytt till ett stage 6 PRO replica rör. Men med det nya röret så går den skit segt upp till 30 sen när den kommer upp lite i varv får den acc som fan.

Hur ska jag göra för att få mycket acc i början?, då jag enkelt vill få upp den på 1 hjul!
Lättast är väl att gasa fullt och dra in fram bromsen :wink:
Haha, finns bara ett problem med det! Den orkar inte varva upp då heller, den har somsagt typ ingen kraft i början :/
Användarens profilbild
FantaaZtique
Svårstartad skrothög
Inlägg: 276
Blev medlem: 26 maj 2012, 23:38

Inlägg av FantaaZtique »

Visst har både Aerox och Neos liggande minarelli? Så ett aeroxrör passar på en Neos?
Användarens profilbild
Löfe
Elmoped
Inlägg: 10
Blev medlem: 27 april 2013, 22:50

Yasuni Z

Inlägg av Löfe »

Vad tycker ni om Yasuni Z? är det najs, vill testa Yasuni rör men är det najs eller? :) (och det är till en Aerox)
Användarens profilbild
rärox
Kinaraket
Inlägg: 858
Blev medlem: 2 februari 2013, 00:31
Ort: Bålsta

Inlägg av rärox »

FantaaZtique skrev:Visst har både Aerox och Neos liggande minarelli? Så ett aeroxrör passar på en Neos?

Antar det, med största sannolikhet så gör det det.
fluffy_dude
Elmoped
Inlägg: 19
Blev medlem: 6 maj 2013, 20:28

Inlägg av fluffy_dude »

Hej. Jag kör speedfight 3 helt orginal fast utan v-bricka och vill maxa accet. Några rekomendationer på rör? :)

Vill även att det ska funka bra om jag någon gång får för mig att fixa 70cc.
Användarens profilbild
FantaaZtique
Svårstartad skrothög
Inlägg: 276
Blev medlem: 26 maj 2012, 23:38

Inlägg av FantaaZtique »

fluffy_dude skrev:Hej. Jag kör speedfight 3 helt orginal fast utan v-bricka och vill maxa accet. Några rekomendationer på rör? :)

Vill även att det ska funka bra om jag någon gång får för mig att fixa 70cc.
Leovince ZX
If one day speed kills me, don't cry, because I was smiling.
Användarens profilbild
krillepille
Svårstartad skrothög
Inlägg: 226
Blev medlem: 11 november 2011, 00:22
Ort: karlstad

Inlägg av krillepille »

Jag har Leovince ZX på min Yamaha neos och 50sport cylinder och den går j*vligt typ 85-90 och jävligt bra axx bra och min kompis hade en piaggio nrg 2 med 70cc cylinder och den gick som f*n typ 110-120 och för j*vla bra axx så jag har nog mage för att sega att leovince zx är bäst till alla mopeder
Användarens profilbild
Valerius Dahl
Elmoped
Inlägg: 4
Blev medlem: 21 maj 2012, 12:57

Inlägg av Valerius Dahl »

Vet nån hur man stryper av ett Gianelli extra?

såhär ser det ut:

Bild
MOSTWANTED
Elmoped
Inlägg: 8
Blev medlem: 24 maj 2013, 19:24

Inlägg av MOSTWANTED »

Hej! Är inne på ett rör till min aerox 09, kör just nu bara med dragen vring men kanske skaffar 70cc i framtiden, så jag vill gärna ha ett rör som passar till det också.

Jag vill ha ett rör med bra axx men också med hög toppfart. ZX verkar ju vara populärt men jag kommer inte stunta tror jag utan bara köra fort. Hört att många anser ZX som ett nybörjarrör som är överrepresenterat på grund av att det är lätt att ställa in. Jag vill ha ett rör som man kan få ut så mycket effekt ur som möjligt i hela registret så kom gärna med ett antal förslag om ni är kunniga!
toxicstone
Kinaraket
Inlägg: 887
Blev medlem: 4 augusti 2010, 11:03
Ort: staffanstorp

Inlägg av toxicstone »

Då min Beta ark LC blev stulen så köpte jag en Jetforce C-TECH 07:A då jag behövde en moped snarast.

Jag undrar helt enkelt vilka rör utav dessa som är bäst till original men även när man skaffat 70cc?

Vet inte om ett utav dem bättre inte fungerar så bra till original motor? gärna sluppit uppgradera framåt (behövs större förgasare så är det lungt)

http://www.twostroke.se/group.asp?group=9950

Doppler RR7 verkar vara det fettaste men vet som sagt inte.

Sedan vad heter motorn?
Rubrik: hej

om jag köper relä funkar väl inte blinkersen fram för do är ju inte dioder sedan om jag köper motstånd vafan gör det för skillnad ? dom lyser väl bar amindre då eller ?
Användarens profilbild
alb1n
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 596
Blev medlem: 1 augusti 2012, 17:59

Inlägg av alb1n »

MOSTWANTED skrev:Hej! Är inne på ett rör till min aerox 09, kör just nu bara med dragen vring men kanske skaffar 70cc i framtiden, så jag vill gärna ha ett rör som passar till det också.

Jag vill ha ett rör med bra axx men också med hög toppfart. ZX verkar ju vara populärt men jag kommer inte stunta tror jag utan bara köra fort. Hört att många anser ZX som ett nybörjarrör som är överrepresenterat på grund av att det är lätt att ställa in. Jag vill ha ett rör som man kan få ut så mycket effekt ur som möjligt i hela registret så kom gärna med ett antal förslag om ni är kunniga!
doppler rr7 för bästa effektkurvan
Användarens profilbild
derbigp1open-10
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 711
Blev medlem: 13 maj 2011, 14:30
Ort: uppsala

Inlägg av derbigp1open-10 »

MOSTWANTED skrev:Hej! Är inne på ett rör till min aerox 09, kör just nu bara med dragen vring men kanske skaffar 70cc i framtiden, så jag vill gärna ha ett rör som passar till det också.

Jag vill ha ett rör med bra axx men också med hög toppfart. ZX verkar ju vara populärt men jag kommer inte stunta tror jag utan bara köra fort. Hört att många anser ZX som ett nybörjarrör som är överrepresenterat på grund av att det är lätt att ställa in. Jag vill ha ett rör som man kan få ut så mycket effekt ur som möjligt i hela registret så kom gärna med ett antal förslag om ni är kunniga!
om du vill ha dem kraftigare rören som kan användas både till 70cc sport och 50cc, så doppler s3r/rr7 eller yasuni R(kör på det själv och varvar på bra!), möjligen laser xpro, något än föregående nämnda!.
klart det är svårare att ställa in dessa rör, men de är klart värt det!.
Användarens profilbild
derbigp1open-10
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 711
Blev medlem: 13 maj 2011, 14:30
Ort: uppsala

Inlägg av derbigp1open-10 »

toxicstone skrev:Då min Beta ark LC blev stulen så köpte jag en Jetforce C-TECH 07:A då jag behövde en moped snarast.

Jag undrar helt enkelt vilka rör utav dessa som är bäst till original men även när man skaffat 70cc?

Vet inte om ett utav dem bättre inte fungerar så bra till original motor? gärna sluppit uppgradera framåt (behövs större förgasare så är det lungt)

http://www.twostroke.se/group.asp?group=9950

Doppler RR7 verkar vara det fettaste men vet som sagt inte.

Sedan vad heter motorn?

samma svar till dig , som jag skrev här ovanför :P!
Användarens profilbild
Emilhultgren
Elmoped
Inlägg: 147
Blev medlem: 30 maj 2012, 14:45
Ort: ljungskile

Inlägg av Emilhultgren »

Stage6 Streetrace 70cc - Tuned by Togge Tuning
Motoforce vevparti (Racing) 10mm
Dellorto 21mm Black Racing PHBG
110 munstycke
Malossi Multivar
4.5 grams vikter
Polini Patented
vit tryckfjäder
kopplingsfjädern som ingår
Luftbruk, Malossi sportlift filter
Ostrypt Insug
Ostrypt trim membran
NGK Racing Tändkabel
NGK Racing Tändhat
NGK BR9 Tändstift
vilket rör tycker ni jag ska skaffa?
Mitt aerox stunt projekt http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=46776

Även säljes!
Användarens profilbild
derbigp1open-10
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 711
Blev medlem: 13 maj 2011, 14:30
Ort: uppsala

Inlägg av derbigp1open-10 »

Emilhultgren skrev:Stage6 Streetrace 70cc - Tuned by Togge Tuning
Motoforce vevparti (Racing) 10mm
Dellorto 21mm Black Racing PHBG
110 munstycke
Malossi Multivar
4.5 grams vikter
Polini Patented
vit tryckfjäder
kopplingsfjädern som ingår
Luftbruk, Malossi sportlift filter
Ostrypt Insug
Ostrypt trim membran
NGK Racing Tändkabel
NGK Racing Tändhat
NGK BR9 Tändstift
vilket rör tycker ni jag ska skaffa?
yasuni R ,stage6 pro,
Användarens profilbild
alj0h
Svårstartad skrothög
Inlägg: 173
Blev medlem: 28 mars 2012, 19:29
Ort: Piteå

Inlägg av alj0h »

Hej!

har nyligt skaffat ett ZX-R rör till aeroxen, men jag har ett problem, den går 12 km/h saktare än mina kompisars mopeder med exakt samma setup (ZX-R, ringen). Jag får upp den i ungefär 75 på plan mark, men kompisarna får upp sina i 87 (enligt gps). Jag har 66 munstycke på, blöddrar lite i början men inte så mycket att det borde ge 12 km/h skillnad. Har testat med 70 och 68 munstycke också, men det blir ingen skillnad. 4.3 grams vikter i variatorn.

Tips på vad man kan göra? less på att ligga längst bak...
Desto mer jag lär mig om tjejer, desto mer älskar jag min moppe!
Användarens profilbild
krillepille
Svårstartad skrothög
Inlägg: 226
Blev medlem: 11 november 2011, 00:22
Ort: karlstad

Inlägg av krillepille »

Är laser Xpro låg eller hög varvigt ?
laveryd
Elmoped
Inlägg: 57
Blev medlem: 25 mars 2013, 18:33

Inlägg av laveryd »

alj0h skrev:Hej!

har nyligt skaffat ett ZX-R rör till aeroxen, men jag har ett problem, den går 12 km/h saktare än mina kompisars mopeder med exakt samma setup (ZX-R, ringen). Jag får upp den i ungefär 75 på plan mark, men kompisarna får upp sina i 87 (enligt gps). Jag har 66 munstycke på, blöddrar lite i början men inte så mycket att det borde ge 12 km/h skillnad. Har testat med 70 och 68 munstycke också, men det blir ingen skillnad. 4.3 grams vikter i variatorn.

Tips på vad man kan göra? less på att ligga längst bak...
släng på 70 cc så du kan ligga längst fram istället : 8D
Användarens profilbild
alj0h
Svårstartad skrothög
Inlägg: 173
Blev medlem: 28 mars 2012, 19:29
Ort: Piteå

Inlägg av alj0h »

laveryd skrev:
alj0h skrev:Hej!

har nyligt skaffat ett ZX-R rör till aeroxen, men jag har ett problem, den går 12 km/h saktare än mina kompisars mopeder med exakt samma setup (ZX-R, ringen). Jag får upp den i ungefär 75 på plan mark, men kompisarna får upp sina i 87 (enligt gps). Jag har 66 munstycke på, blöddrar lite i början men inte så mycket att det borde ge 12 km/h skillnad. Har testat med 70 och 68 munstycke också, men det blir ingen skillnad. 4.3 grams vikter i variatorn.

Tips på vad man kan göra? less på att ligga längst bak...
släng på 70 cc så du kan ligga längst fram istället : 8D
haha.. dåligt med ca$h, å får inte köra trimmat för farsan :)

krillepille: det är det lågvarvigaste som finns :)
Desto mer jag lär mig om tjejer, desto mer älskar jag min moppe!
Användarens profilbild
derbigp1open-10
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 711
Blev medlem: 13 maj 2011, 14:30
Ort: uppsala

Inlägg av derbigp1open-10 »

krillepille skrev:Är laser Xpro låg eller hög varvigt ?
definitivt högvarvigt!, bra rör!, riktigt snyggt också, modellen med svart dämpare och krom är det snyggaste röret som finns på marknaden enligt mig!

alj0h skrev:Hej!

har nyligt skaffat ett ZX-R rör till aeroxen, men jag har ett problem, den går 12 km/h saktare än mina kompisars mopeder med exakt samma setup (ZX-R, ringen). Jag får upp den i ungefär 75 på plan mark, men kompisarna får upp sina i 87 (enligt gps). Jag har 66 munstycke på, blöddrar lite i början men inte så mycket att det borde ge 12 km/h skillnad. Har testat med 70 och 68 munstycke också, men det blir ingen skillnad. 4.3 grams vikter i variatorn.

Tips på vad man kan göra? less på att ligga längst bak...
din motor kan ju vara mer nött osv, men låter konstigt.. du kan ju alltid fråga vilka inställningar dem kör med?, sen 87 med zx kan dem glömma...hur kan man vara dum och tro på det :D
G0413
Elmoped
Inlägg: 25
Blev medlem: 15 maj 2013, 15:55

Inlägg av G0413 »

Någon som vet ifall ett yasuni z rör passar till speedfight 3. Har bara dragit v brickan och undrar också om den går bra med ett sådant rör. Kan även tillägga att det är årsmodel 2013 , om det nu har någon betydelse.
Användarens profilbild
derbigp1open-10
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 711
Blev medlem: 13 maj 2011, 14:30
Ort: uppsala

Inlägg av derbigp1open-10 »

G0413 skrev:Någon som vet ifall ett yasuni z rör passar till speedfight 3. Har bara dragit v brickan och undrar också om den går bra med ett sådant rör. Kan även tillägga att det är årsmodel 2013 , om det nu har någon betydelse.
ja klart det passar om det finns till speedfight3-motorn,har dock inte sett ngra yasduni till sf3... helt okej rör om du hittar det :9, annars köp doppler s3r eller laser xpro eller technigas rsII.
G0413
Elmoped
Inlägg: 25
Blev medlem: 15 maj 2013, 15:55

Inlägg av G0413 »

ja klart det passar om det finns till speedfight3-motorn,har dock inte sett ngra yasduni till sf3... helt okej rör om du hittar det :9, annars köp doppler s3r eller laser xpro eller technigas rsII.
Men jag har hört att laser xpro rör är skit och doppler s3r finns inte på "avgassystem " kategorin. Samma är det med yasuni men det passade till sf2 och jag såg en video på yt där en kille hade yanusi på sin sf3

http://www.youtube.com/watch?v=As1NDypHV4g
Användarens profilbild
alj0h
Svårstartad skrothög
Inlägg: 173
Blev medlem: 28 mars 2012, 19:29
Ort: Piteå

Inlägg av alj0h »

derbigp1open-10 skrev:
krillepille skrev:Är laser Xpro låg eller hög varvigt ?
definitivt högvarvigt!, bra rör!, riktigt snyggt också, modellen med svart dämpare och krom är det snyggaste röret som finns på marknaden enligt mig!

alj0h skrev:Hej!

har nyligt skaffat ett ZX-R rör till aeroxen, men jag har ett problem, den går 12 km/h saktare än mina kompisars mopeder med exakt samma setup (ZX-R, ringen). Jag får upp den i ungefär 75 på plan mark, men kompisarna får upp sina i 87 (enligt gps). Jag har 66 munstycke på, blöddrar lite i början men inte så mycket att det borde ge 12 km/h skillnad. Har testat med 70 och 68 munstycke också, men det blir ingen skillnad. 4.3 grams vikter i variatorn.

Tips på vad man kan göra? less på att ligga längst bak...
din motor kan ju vara mer nött osv, men låter konstigt.. du kan ju alltid fråga vilka inställningar dem kör med?, sen 87 med zx kan dem glömma...hur kan man vara dum och tro på det :D
Min motor är den som är i bäst skick av alla.. Har gått ca 100 mil sen kolv/cylinder byttes senast, allt annat är riktigt fint i den. sjukt bra komp å så. Vet att hans som gick i 87 körde med 70 munstycke, 4 grams vikter å vanlig luftburk (den sitter på min nu tillochmed). Men kör jag på 70 så bluddrar den godeså mycket. Och jo, han fick upp den i 87, enligt GPS+ så drar han om andra i vad som verkar som 7 km/h mer än vad deras mopeder går (80) :)
Desto mer jag lär mig om tjejer, desto mer älskar jag min moppe!
jesperjohanssn
Elmoped
Inlägg: 4
Blev medlem: 23 maj 2013, 12:48
Ort: Leksand

Inlägg av jesperjohanssn »

Får man med v-vikter och kopplingsfjädrar när man köper giannelli reverse? http://www.twostroke.se/product.asp?product=26128
Användarens profilbild
derbigp1open-10
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 711
Blev medlem: 13 maj 2011, 14:30
Ort: uppsala

Inlägg av derbigp1open-10 »

jesperjohanssn skrev:Får man med v-vikter och kopplingsfjädrar när man köper giannelli reverse? http://www.twostroke.se/product.asp?product=26128
tror bara det är leovince zx som man får med vikter o kopplingsfjädrar! :)
jesperjohanssn
Elmoped
Inlägg: 4
Blev medlem: 23 maj 2013, 12:48
Ort: Leksand

Inlägg av jesperjohanssn »

derbigp1open-10 skrev:
jesperjohanssn skrev:Får man med v-vikter och kopplingsfjädrar när man köper giannelli reverse? http://www.twostroke.se/product.asp?product=26128
tror bara det är leovince zx som man får med vikter o kopplingsfjädrar! :)

Okej tack :)
Yamaha Slider 09 - pågående projekt!
toxicstone
Kinaraket
Inlägg: 887
Blev medlem: 4 augusti 2010, 11:03
Ort: staffanstorp

Inlägg av toxicstone »

Peugeot 100cc original, vad för att ge den mer axx och topp utan att byta rör eller luftfilter?
Rubrik: hej

om jag köper relä funkar väl inte blinkersen fram för do är ju inte dioder sedan om jag köper motstånd vafan gör det för skillnad ? dom lyser väl bar amindre då eller ?
Användarens profilbild
derbigp1open-10
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 711
Blev medlem: 13 maj 2011, 14:30
Ort: uppsala

Inlägg av derbigp1open-10 »

toxicstone skrev:Peugeot 100cc original, vad för att ge den mer axx och topp utan att byta rör eller luftfilter?
oj, du lär ju inte få ngt jättebra svar här, då jag tvivlar på att ngn här har en sån, men jag är för mig att dem inte har ngra strypningar alls, så du måste byta delar för att få mer effekt tyvärr :P!

edit. nog lite felpost här ;), detta är avgasrörstråden :)
jesperjohanssn
Elmoped
Inlägg: 4
Blev medlem: 23 maj 2013, 12:48
Ort: Leksand

Inlägg av jesperjohanssn »

Kan man fästa en Hebo ljuddämpare (den röda) på ett leovince zx rör? :?:
Användarens profilbild
derbigp1open-10
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 711
Blev medlem: 13 maj 2011, 14:30
Ort: uppsala

Inlägg av derbigp1open-10 »

båda ha väl fäste med 3 skruvar tror jag, så ska nog inte vara ngt problem!
jesperjohanssn
Elmoped
Inlägg: 4
Blev medlem: 23 maj 2013, 12:48
Ort: Leksand

Inlägg av jesperjohanssn »

derbigp1open-10 skrev:båda ha väl fäste med 3 skruvar tror jag, så ska nog inte vara ngt problem!
Okej, då min slider är påväg att bli helsvart med röda detaljer så har jag ett helsvart leovince rör (vet ej varför) och tänkte köpa en Hebo ljuddämpare typ.
Användarens profilbild
krillepille
Svårstartad skrothög
Inlägg: 226
Blev medlem: 11 november 2011, 00:22
Ort: karlstad

Inlägg av krillepille »

Tja nu har min kompis bestämt sig för att skaffa effekt rör det han vill ha är antingen tecnicgas trek eller leovince zx och vet inte vad han ska ha för några vikter eller fjädrar till systemen så vilket rör tycker ni han ska ha och vilka tillbehör ?
Tack Sam för svar snabbt
Användarens profilbild
krillepille
Svårstartad skrothög
Inlägg: 226
Blev medlem: 11 november 2011, 00:22
Ort: karlstad

Inlägg av krillepille »

Tja nu har min kompis bestämt sig för att skaffa effekt rör det han vill ha är antingen tecnicgas trek eller leovince zx och vet inte vad han ska ha för några vikter eller fjädrar till systemen så vilket rör tycker ni han ska ha och vilka tillbehör ?
Tack Sam för svar snabbt
Skriv svar