Polis Reportage

Information om sajten, meddelanden från redaktionen m.m.
velino92
Kinaraket
Inlägg: 834
Blev medlem: 13 september 2007, 11:50
Ort: Karlskrona
Kontakt:

Inlägg av velino92 »

varsågod gl3nn...några polis repotage
velino92
Kinaraket
Inlägg: 834
Blev medlem: 13 september 2007, 11:50
Ort: Karlskrona
Kontakt:

Inlägg av velino92 »

vet du hur man ändrar färg:P
Banken92
Kinaraket
Inlägg: 823
Blev medlem: 1 juni 2007, 15:00

Inlägg av Banken92 »

Detta var ett POLIS REPORTAGE!! Inte nåt jävla signatur reportage! xD :P
Användarens profilbild
Gl3nn
TSR-Finnen
Inlägg: 1127
Blev medlem: 9 augusti 2007, 01:03
Ort: pargas (finland)

Inlägg av Gl3nn »

ursäkta för ot jo jag vet:D kanske man skulle fixa en tråd om de xD
Banken92
Kinaraket
Inlägg: 823
Blev medlem: 1 juni 2007, 15:00

Inlägg av Banken92 »

Förresten kan du inte ändra färg på en länk...
velino92
Kinaraket
Inlägg: 834
Blev medlem: 13 september 2007, 11:50
Ort: Karlskrona
Kontakt:

Inlägg av velino92 »

haha aah :P
Användarens profilbild
Gl3nn
TSR-Finnen
Inlägg: 1127
Blev medlem: 9 augusti 2007, 01:03
Ort: pargas (finland)

Inlägg av Gl3nn »

nepp de märkte jag :)
Användarens profilbild
Gl3nn
TSR-Finnen
Inlägg: 1127
Blev medlem: 9 augusti 2007, 01:03
Ort: pargas (finland)

Inlägg av Gl3nn »

men va sitter ni här ni ska ju kolla in mitt projekt o commenta de förfan :D
velino92
Kinaraket
Inlägg: 834
Blev medlem: 13 september 2007, 11:50
Ort: Karlskrona
Kontakt:

Inlägg av velino92 »

mm:P men kommer du på någon fråga Gl3nn???

Föresten tyckte du inte om den färgen på signaturen?? kolla din visningsbild.. samma färg.
Användarens profilbild
Gl3nn
TSR-Finnen
Inlägg: 1127
Blev medlem: 9 augusti 2007, 01:03
Ort: pargas (finland)

Inlägg av Gl3nn »

de har jag:P
Kan man bli av me kortet om man har 2 promille i bloden o försöker starta den men de inte lyckas o polisen kommer? :D
Simon Olsson
Elmoped
Inlägg: 90
Blev medlem: 20 februari 2008, 21:23
Ort: Hörby

Inlägg av Simon Olsson »

Nä man får inte böter för att cykla för snabbt. Det gäller bara motordrivna fordon.
Användarens profilbild
Martinsson
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 392
Blev medlem: 8 oktober 2007, 18:22

Inlägg av Martinsson »

Man kan till och med få böter när man åker inlines, för detta räknas som fodon om man åker över den mänskliga gång hastigheten.

Min morbror körde i typ 50 på 30-väg när snuten stog där, han fick fortkörnings böter :shock:
Och han åkte inlines
Majs
Svårstartad skrothög
Inlägg: 241
Blev medlem: 28 augusti 2007, 13:18
Ort: Varberg

Inlägg av Majs »

Martinsson skrev:Man kan till och med få böter när man åker inlines, för detta räknas som fodon om man åker över den mänskliga gång hastigheten.

Min morbror körde i typ 50 på 30-väg när snuten stog där, han fick fortkörnings böter :shock:
Och han åkte inlines


HAHA så ironikst x)
Majs e Najs ^_-
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator
Inlägg: 3773
Blev medlem: 12 augusti 2007, 13:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av chifen »

Simon Olsson skrev:Nä man får inte böter för att cykla för snabbt. Det gäller bara motordrivna fordon.
jo det kan man, cyklar du 40 på 30väg får du böter osv :P cyklar du över den lagliga hastigheten får du böter :) hur det är med att springa som en galen kenyan vet jag inte :)
velino92
Kinaraket
Inlägg: 834
Blev medlem: 13 september 2007, 11:50
Ort: Karlskrona
Kontakt:

Inlägg av velino92 »

Ok johan och jag ska cykla ner för en backe i 40+
hoppas polisen står där då:)
Användarens profilbild
david92
Svårstartad skrothög
Inlägg: 316
Blev medlem: 2 december 2007, 19:46

Inlägg av david92 »

haha ofta polisen inte har nå annat o göra än att stoppa cyklar 8)
då äre illa ;)
Old-school Hall-of-fame TS-Rider
Användarens profilbild
rieju mrx HEBO
Svårstartad skrothög
Inlägg: 194
Blev medlem: 7 februari 2008, 17:45
Ort: Broby

Inlägg av rieju mrx HEBO »

Tjena folket!!!!!
Jag har en polare som kör en orginalare men den går fortare än vad den får göra utan att han har gjort nått me den vad kan hända om han blir stoppad då???
de e en 30 moppe
och en annan har en 45 moppe bägge gör cirka 60km/h :shock:

Mvh:Ted 8)
fjegge
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 683
Blev medlem: 8 oktober 2007, 21:47
Ort: Stockholm ( Täby)

Inlägg av fjegge »

om du menar att dom kör snabbare än 30 på en 30 väg kan dom ju åka fast för dom kör snabbare än den tillåtna hastighets gränsen ;)
Användarens profilbild
rieju mrx HEBO
Svårstartad skrothög
Inlägg: 194
Blev medlem: 7 februari 2008, 17:45
Ort: Broby

Inlägg av rieju mrx HEBO »

naj om dom blir tagna i typ en kontroll och dom prov kör dom å dom går fortare än 30 och 45 fast än dom inte har gjort nått me dom menade jag :wink:
velino92
Kinaraket
Inlägg: 834
Blev medlem: 13 september 2007, 11:50
Ort: Karlskrona
Kontakt:

Inlägg av velino92 »

Men om dem stoppar dig, och dem testar den, och den går för snabbt,
än 30 så kan du bli tagen, men om det är så från början så är det företag som får pröjsa väll, rätta mig om jag har fel.:S:S
fjegge
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 683
Blev medlem: 8 oktober 2007, 21:47
Ort: Stockholm ( Täby)

Inlägg av fjegge »

velino92 skrev:Men om dem stoppar dig, och dem testar den, och den går för snabbt,
än 30 så kan du bli tagen, men om det är så från början så är det företag som får pröjsa väll, rätta mig om jag har fel.:S:S
Borde va så !!!!!!!!!!!
velino92
Kinaraket
Inlägg: 834
Blev medlem: 13 september 2007, 11:50
Ort: Karlskrona
Kontakt:

Inlägg av velino92 »

eller så händer det ingenting:S
spike_sm
Elmoped
Inlägg: 2
Blev medlem: 17 januari 2008, 16:07

lol

Inlägg av spike_sm »

jag vill veta om dom tar moppen om dom ser den köra förbi i 80 km/h
Användarens profilbild
banshee
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 380
Blev medlem: 25 februari 2008, 19:49

Inlägg av banshee »

Finns det någon begränsad hastighet som snuten får jaga än utan hjälm?
Användarens profilbild
haselhoff
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 582
Blev medlem: 16 december 2007, 20:35
Ort: somewhere in sweden
Kontakt:

Inlägg av haselhoff »

banshee skrev:Finns det någon begränsad hastighet som snuten får jaga än utan hjälm?
Nopp dom slutar inte jaga för att du kör utan hjälm, har du otur som jag så blir du avprejad vägen fasten du ingen hjälm har, o efteråt blir du hotad av 2 stora poliser.
Älskar lysna på ylande motorer på högvarv.

http://www.sporthoj.com/forum/member.php?u=22801

msn Hoff_tuned@hotmail.com
velino92
Kinaraket
Inlägg: 834
Blev medlem: 13 september 2007, 11:50
Ort: Karlskrona
Kontakt:

Inlägg av velino92 »

när jag lyssnade på polisen så sa dem att dem slutade jaga pågrund av att det är för farligt för både mopedisten och alla runt omkring, så nej dem prejar inte ut dig
Banken92
Kinaraket
Inlägg: 823
Blev medlem: 1 juni 2007, 15:00

Inlägg av Banken92 »

Dem får preja ut dig ifall dem anser att tillfället inte är farligt för personer runt omkring eller för moppedisten. :S
Användarens profilbild
drayper
Svårstartad skrothög
Inlägg: 177
Blev medlem: 1 juni 2007, 22:30

Inlägg av drayper »

Henry skrev:Fråga gärna det här med om man har skylt och smiter, söker dom upp en då?

Kan man få straff om dom inte tar en på bar gärning?
dem poliserna där jag bor gjorde det iaf :) körde urpluggat på en trotoar så körde jag om en civil snut nästa dag satt dem hemma hos mig :S fast dem bara frågade vad jag hade för trimm hehe :)
Användarens profilbild
drayper
Svårstartad skrothög
Inlägg: 177
Blev medlem: 1 juni 2007, 22:30

Inlägg av drayper »

haselhoff skrev:
banshee skrev:Finns det någon begränsad hastighet som snuten får jaga än utan hjälm?
Nopp dom slutar inte jaga för att du kör utan hjälm, har du otur som jag så blir du avprejad vägen fasten du ingen hjälm har, o efteråt blir du hotad av 2 stora poliser.

skjutsar du någon som inte har hjälm och utsätter pasageraren för fara så jagar dem inte dig..
Användarens profilbild
Yamaha_rider
Kinaraket
Inlägg: 902
Blev medlem: 21 augusti 2007, 14:36
Ort: Tranås
Kontakt:

Inlägg av Yamaha_rider »

fjegge skrev:dom får ju stanna och kolla men mest av fallen händer ingeting bara glid förbi och möt lugnt så ere lugnt så har det vart för mig jag möter dom dagligen 2-4ggr kanske mer inget har hänt..
Jag möter dom 2 - 4 gånger årligen...
YAMAHA YZ Racing
fjegge
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 683
Blev medlem: 8 oktober 2007, 21:47
Ort: Stockholm ( Täby)

Inlägg av fjegge »

det kanske inte hör till det här men om ni kan svara på det :P .
Jag har kört trimmad roxx 1år sen bytte jag till Senda och nu åkte jag fast för inflyttad skylt men man ser ju avd det står på skylten men jag blev stoppad där jag inte brukar åka tror ni jag kommer bli stoppad igen var det här bara en slump som det avr feta kontrollen :? brukar aldrig vara det annars :( .
Användarens profilbild
eriksson2k
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 468
Blev medlem: 14 december 2007, 17:34
Ort: kallinge
Kontakt:

Inlägg av eriksson2k »

Okej hasselhoff - det kanske dom gör om kör runt med en 50kaliber kulspruta, men dom jagar inte mer än 100meter knappt det för det är snutens fel om man torskar
Användarens profilbild
haselhoff
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 582
Blev medlem: 16 december 2007, 20:35
Ort: somewhere in sweden
Kontakt:

Inlägg av haselhoff »

eriksson2k skrev:Okej hasselhoff - det kanske dom gör om kör runt med en 50kaliber kulspruta, men dom jagar inte mer än 100meter knappt det för det är snutens fel om man torskar
Skule jag haft en 50kaliber kulspruta skule jag pepprat sönder o samman polisbilen & dom som körde den :P

De va mer en 100 meter dom jagade mig :wink: blev la kanske 100 x några gånger så kanske 1 1/2km :roll: utan hjälm, moppen gjorde ju bara kanske max 65km/h ju, va ju bara en Honda MT5 med i monterad 4 tackts motor, 4 växslad halvautomat med raka rör, döna finnt :roll: mitt ut i landsbygden åkte jag på smala skogsväggar o grusvägar, såg inte nån på de närmsta 600metrana o sen när jag skule svänga i en vänstersväng så sakta jag ner då döna polisen rakt på den stakars Hondan :cry: bak alu fäljen blev bara små flisor av & så klämde jag handen mellan tanken o deras kofongare o sen slungades jag iväg :roll: poliserna springer fram o skriker åt mig o sen slänger dom på handbojorna, mins sudigt men nått med varför jag bromsade, jag minns att den ena polisen tog min hjälm o slunga i väg den ett 20 tal meter o den andra stog o kollade på mig o sen traska han som nyss slängt i väg hjälmen traska o hämta den o nä han kom va han varnsinig o hota med ska jag mishandla dig slyngel o lämna dig i diket eller, svarade inte då böärja han skrika nått om att moppen va stulen, nej den e inte stulen säjer jag, ramen e bara målad så de kan vara svårt o se ram nr, sen fick jag åka polisbil till borås men på vägen paja deras polisbil :roll: rätt åt dom, förbanelse över dom ska dom ha för att dom körde på mig :wink:
Älskar lysna på ylande motorer på högvarv.

http://www.sporthoj.com/forum/member.php?u=22801

msn Hoff_tuned@hotmail.com
fjegge
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 683
Blev medlem: 8 oktober 2007, 21:47
Ort: Stockholm ( Täby)

Inlägg av fjegge »

haselhoff skrev:
eriksson2k skrev:Okej hasselhoff - det kanske dom gör om kör runt med en 50kaliber kulspruta, men dom jagar inte mer än 100meter knappt det för det är snutens fel om man torskar
Skule jag haft en 50kaliber kulspruta skule jag pepprat sönder o samman polisbilen & dom som körde den :P

De va mer en 100 meter dom jagade mig :wink: blev la kanske 100 x några gånger så kanske 1 1/2km :roll: utan hjälm, moppen gjorde ju bara kanske max 65km/h ju, va ju bara en Honda MT5 med i monterad 4 tackts motor, 4 växslad halvautomat med raka rör, döna finnt :roll: mitt ut i landsbygden åkte jag på smala skogsväggar o grusvägar, såg inte nån på de närmsta 600metrana o sen när jag skule svänga i en vänstersväng så sakta jag ner då döna polisen rakt på den stakars Hondan :cry: bak alu fäljen blev bara små flisor av & så klämde jag handen mellan tanken o deras kofongare o sen slungades jag iväg :roll: poliserna springer fram o skriker åt mig o sen slänger dom på handbojorna, mins sudigt men nått med varför jag bromsade, jag minns att den ena polisen tog min hjälm o slunga i väg den ett 20 tal meter o den andra stog o kollade på mig o sen traska han som nyss slängt i väg hjälmen traska o hämta den o nä han kom va han varnsinig o hota med ska jag mishandla dig slyngel o lämna dig i diket eller, svarade inte då böärja han skrika nått om att moppen va stulen, nej den e inte stulen säjer jag, ramen e bara målad så de kan vara svårt o se ram nr, sen fick jag åka polisbil till borås men på vägen paja deras polisbil :roll: rätt åt dom, förbanelse över dom ska dom ha för att dom körde på mig :wink:
HAHAHA vad pajade på bilen då :P
Användarens profilbild
haselhoff
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 582
Blev medlem: 16 december 2007, 20:35
Ort: somewhere in sweden
Kontakt:

Inlägg av haselhoff »

fjegge skrev:
haselhoff skrev:
eriksson2k skrev:Okej hasselhoff - det kanske dom gör om kör runt med en 50kaliber kulspruta, men dom jagar inte mer än 100meter knappt det för det är snutens fel om man torskar
Skule jag haft en 50kaliber kulspruta skule jag pepprat sönder o samman polisbilen & dom som körde den :P

De va mer en 100 meter dom jagade mig :wink: blev la kanske 100 x några gånger så kanske 1 1/2km :roll: utan hjälm, moppen gjorde ju bara kanske max 65km/h ju, va ju bara en Honda MT5 med i monterad 4 tackts motor, 4 växslad halvautomat med raka rör, döna finnt :roll: mitt ut i landsbygden åkte jag på smala skogsväggar o grusvägar, såg inte nån på de närmsta 600metrana o sen när jag skule svänga i en vänstersväng så sakta jag ner då döna polisen rakt på den stakars Hondan :cry: bak alu fäljen blev bara små flisor av & så klämde jag handen mellan tanken o deras kofongare o sen slungades jag iväg :roll: poliserna springer fram o skriker åt mig o sen slänger dom på handbojorna, mins sudigt men nått med varför jag bromsade, jag minns att den ena polisen tog min hjälm o slunga i väg den ett 20 tal meter o den andra stog o kollade på mig o sen traska han som nyss slängt i väg hjälmen traska o hämta den o nä han kom va han varnsinig o hota med ska jag mishandla dig slyngel o lämna dig i diket eller, svarade inte då böärja han skrika nått om att moppen va stulen, nej den e inte stulen säjer jag, ramen e bara målad så de kan vara svårt o se ram nr, sen fick jag åka polisbil till borås men på vägen paja deras polisbil :roll: rätt åt dom, förbanelse över dom ska dom ha för att dom körde på mig :wink:
HAHAHA vad pajade på bilen då :P
Tror de va kylaren eller nått för på motorvägen så börja motorn säcka ihop o bli svag så dom svängde av på en avfart o stanna vid en korsning, då tvärdog den, han försökte starta den i 20sek, sen starta den med en dåv torn så han svängde o stälde den vid kanten o sen börja de bolma massa vitt från huven så tror de va kylaren. :D så jag fick bytta polisbil o den andra fick åka bärjare :D
Älskar lysna på ylande motorer på högvarv.

http://www.sporthoj.com/forum/member.php?u=22801

msn Hoff_tuned@hotmail.com
Låst