får poliserna göra så....?

Allmänna mopeddiskussioner helt enkelt. Allt mellan himmel och jord dock med inriktning på moped.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Fatzy
Svårstartad skrothög
Inlägg: 300
Blev medlem: 23 september 2012, 14:37

Inlägg av Fatzy »

En kompis sa till mig att om polisen jagar en och man kastar hjälmen så måste de avbryta, då faran är för stor att mopedföraren blir stressad och kraschar eller att de bara får jaga en i 35 min, sedan måste de avbryta jakten. Kom inte ihåg varför på den andra..
Jag personligen tycker att det låter jättekonstigt!
Så om de jagar en i 40min och man kastar hjälmen men de ändå fortsätter, då begår de DUBBLA tjänstefel?
Dock så är det inte någon sanning i detta vad jag har fått bekräftat, han kan ju likaväl ljuga för mig så testa det inte!
ghettobird
Elmoped
Inlägg: 88
Blev medlem: 16 september 2012, 21:06

Inlägg av ghettobird »

derbigp1open-10 skrev:jag kan helt o hållet hålla med om att jag var klantig,men samtidigt tror jag det var bra,för hade jag fortsatt kört och polsen valt att följa efter,då hade jag haft grymt många stoppljus...och mkt trafik,så lite svårt att komma undan,så nu kom jag ju dit jag vill också och blev av med polisen.

fast polisen trodde dem var smarta,för dem körde ikapp mig utan blåljus eller ngt,sen satte dem på allting och börja dampskrika,så dem lär ju ha trott jag hade hypertrimmat eller ngt,så jag inte skulle få så stort försprång....xD

haha får nog ta bort allt dekaltrim,det lär ju dra till sig...xD
Du verkar ju tro att du är smart som körde in på småvägar eller vafan du gjorde, slår vad om att polisen är smartare än dig. ;)
ghettobird
Elmoped
Inlägg: 88
Blev medlem: 16 september 2012, 21:06

Inlägg av ghettobird »

Fatzy skrev:En kompis sa till mig att om polisen jagar en och man kastar hjälmen så måste de avbryta, då faran är för stor att mopedföraren blir stressad och kraschar eller att de bara får jaga en i 35 min, sedan måste de avbryta jakten. Kom inte ihåg varför på den andra..
Jag personligen tycker att det låter jättekonstigt!
Så om de jagar en i 40min och man kastar hjälmen men de ändå fortsätter, då begår de DUBBLA tjänstefel?
Dock så är det inte någon sanning i detta vad jag har fått bekräftat, han kan ju likaväl ljuga för mig så testa det inte!
Låter ju helt efterblivet... så man tar hellre livet av sig istället för att ta ett snack med polisen? haha.
De får inte ens jaga mopeder OVERALL.
Användarens profilbild
derbigp1open-10
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 711
Blev medlem: 13 maj 2011, 14:30
Ort: uppsala

Inlägg av derbigp1open-10 »

palla va så negativ gröngöling....

sen så är du den enda på forumet som kör original, så du lär ju aldrig ha blivit jagad av polisen.. så du lär väl inte veta vad poliser kan göra för att få stopp på en;), ps. ta det inte negativt
Egon
Elmoped
Inlägg: 4
Blev medlem: 25 september 2012, 18:38

Inlägg av Egon »

det låter allvarligt!
Användarens profilbild
derbigp1open-10
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 711
Blev medlem: 13 maj 2011, 14:30
Ort: uppsala

Inlägg av derbigp1open-10 »

Egon skrev:det låter allvarligt!
syftade på att some guy sa att han blivit slagen med batong och gröngöling klaga massa:D, så det var inte om min fråga haha;), glömde citera:D
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street
Inlägg: 3838
Blev medlem: 24 juli 2010, 12:45
Ort: Alingsås

Inlägg av CaToXXo »

Gröngöling skrev:
some guy skrev:
Gröngöling skrev:Du, some guy, du blev inte slagen med en batong för att du körde trimmad moppe... Sluta myta.
ok visst, ska du se bilder eller? idiotjävel, varför skulle jag ljuga va?
För du vill vara cool på internet din p12.

Ähhhh lägg av med personangreppen och tjura och hålla på, det tjänar inget till, fortsätter ni så rapporterar jag er så åker ni på varsin varning.

TS: Poliserna för göra vad dom anser behövs för att få stopp på dig.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

Gröngörling, att han blev slagen med batong är inte orimligt!
Va en 94a i stan som blev jagad, körde omkull i en kurva gled in i en trottoarkant o skada sig rejält. Honom släppte dom hunden på så han inte skulle försöka fly...
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew
Inlägg: 2160
Blev medlem: 13 juni 2011, 19:28
Ort: Lenhovda

Inlägg av k-skåpet »

ghettobird skrev:
Fatzy skrev:En kompis sa till mig att om polisen jagar en och man kastar hjälmen så måste de avbryta, då faran är för stor att mopedföraren blir stressad och kraschar eller att de bara får jaga en i 35 min, sedan måste de avbryta jakten. Kom inte ihåg varför på den andra..
Jag personligen tycker att det låter jättekonstigt!
Så om de jagar en i 40min och man kastar hjälmen men de ändå fortsätter, då begår de DUBBLA tjänstefel?
Dock så är det inte någon sanning i detta vad jag har fått bekräftat, han kan ju likaväl ljuga för mig så testa det inte!
Låter ju helt efterblivet... så man tar hellre livet av sig istället för att ta ett snack med polisen? haha.
De får inte ens jaga mopeder OVERALL.
Fel, fel och återligen fel. De får jaga dig precis hur länge de vill men att det skulle pågå i 35 minuter låter bara orimligt. De får även fortsätta jaga dig utan hjälm, dett har det vart mycket diskusioner om här på forumet men polisen själv har sagt att de får göra det rent tekniskt men om de anser att jakten blir farlig för mopedisten/de själva/allmänheten så måste de lägga av. Att de inte skulle få jaga mopeder låter bara konstigt.

Tycker inte det är fel att göra sådana här trådar på forumet men ni kan ju räkna med att ingen moppepojk har läst igenom lagboken då 90% inte ens orkar läsa reglerna till sidan så bäst är att fråga polisen själva om detta då de brukar vara väldigt glada i att svara på frågor då det kan vara förebyggande mot att du skall bryta lagarna.
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
Gröngöling
Snuten
Inlägg: 1066
Blev medlem: 3 november 2011, 19:41
Ort: Staffanstorp

Inlägg av Gröngöling »

derbigp1open-10 skrev:palla va så negativ gröngöling....

sen så är du den enda på forumet som kör original, så du lär ju aldrig ha blivit jagad av polisen.. så du lär väl inte veta vad poliser kan göra för att få stopp på en;), ps. ta det inte negativt
Däremot så bor jag i ett hus tillsammans med 2 stycken poliser som jobbar i malmö och då får man nog höra liiite mer än du får av dina coola moppekompisars berättelser om helikoptrar och dylikt :)
Well do ya, punk?
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Inlägg: 2470
Blev medlem: 18 augusti 2011, 16:43
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

Gröngöling skrev:
derbigp1open-10 skrev:palla va så negativ gröngöling....

sen så är du den enda på forumet som kör original, så du lär ju aldrig ha blivit jagad av polisen.. så du lär väl inte veta vad poliser kan göra för att få stopp på en;), ps. ta det inte negativt
Däremot så bor jag i ett hus tillsammans med 2 stycken poliser som jobbar i malmö och då får man nog höra liiite mer än du får av dina coola moppekompisars berättelser om helikoptrar och dylikt :)
Måste tilläga att precis som Andersson säger så är det inte orimligt att dom slår med betong faktist var en här i stan för 2 år sen som försökte smita från snuten under en mopperazia och han ramlade och då slog poliserna han med batong för att han uppträdde aggresivt sa dom.

ghettorbird : Dom får göra vad som krävs för att få stopp på en mopedist. Med din princip så vore det precis som att dom inte skulle få jaga bilar heller.
Fatzy
Svårstartad skrothög
Inlägg: 300
Blev medlem: 23 september 2012, 14:37

Inlägg av Fatzy »

[spoiler]
k-skåpet skrev:
ghettobird skrev:
Fatzy skrev:En kompis sa till mig att om polisen jagar en och man kastar hjälmen så måste de avbryta, då faran är för stor att mopedföraren blir stressad och kraschar eller att de bara får jaga en i 35 min, sedan måste de avbryta jakten. Kom inte ihåg varför på den andra..
Jag personligen tycker att det låter jättekonstigt!
Så om de jagar en i 40min och man kastar hjälmen men de ändå fortsätter, då begår de DUBBLA tjänstefel?
Dock så är det inte någon sanning i detta vad jag har fått bekräftat, han kan ju likaväl ljuga för mig så testa det inte!
Låter ju helt efterblivet... så man tar hellre livet av sig istället för att ta ett snack med polisen? haha.
De får inte ens jaga mopeder OVERALL.
Fel, fel och återligen fel. De får jaga dig precis hur länge de vill men att det skulle pågå i 35 minuter låter bara orimligt. De får även fortsätta jaga dig utan hjälm, dett har det vart mycket diskusioner om här på forumet men polisen själv har sagt att de får göra det rent tekniskt men om de anser att jakten blir farlig för mopedisten/de själva/allmänheten så måste de lägga av. Att de inte skulle få jaga mopeder låter bara konstigt.

Tycker inte det är fel att göra sådana här trådar på forumet men ni kan ju räkna med att ingen moppepojk har läst igenom lagboken då 90% inte ens orkar läsa reglerna till sidan så bäst är att fråga polisen själva om detta då de brukar vara väldigt glada i att svara på frågor då det kan vara förebyggande mot att du skall bryta lagarna.
[/spoiler]
Kan inte reglerna då jag inte kör moppe^^
Detta var bara vad jag har hört:)
Senast redigerad av Fatzy den 26 september 2012, 09:13, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
derbigp1open-10
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 711
Blev medlem: 13 maj 2011, 14:30
Ort: uppsala

Inlägg av derbigp1open-10 »

Gröngöling skrev:
derbigp1open-10 skrev:palla va så negativ gröngöling....

sen så är du den enda på forumet som kör original, så du lär ju aldrig ha blivit jagad av polisen.. så du lär väl inte veta vad poliser kan göra för att få stopp på en;), ps. ta det inte negativt
Däremot så bor jag i ett hus tillsammans med 2 stycken poliser som jobbar i malmö och då får man nog höra liiite mer än du får av dina coola moppekompisars berättelser om helikoptrar och dylikt :)
får jag fråga vafaan du babblar omxD, när fan har jag nämnt helikoptrar,för att kalla in en helikopter skulle det krävas grymt mkt,då dem är så dyra att använda:D
Användarens profilbild
Gröngöling
Snuten
Inlägg: 1066
Blev medlem: 3 november 2011, 19:41
Ort: Staffanstorp

Inlägg av Gröngöling »

Jag överdrev för att skämta om hur folk som ska verka coola ofta själva överdriver när det gäller sånt här... Du tror jag skojar men det var faktiskt en kille för några månader sedan som skrev att han hade blivit jagad av bla helikopter när han körde moppe.
Well do ya, punk?
stuuntar´n
Svårstartad skrothög
Inlägg: 166
Blev medlem: 26 februari 2012, 18:02

Inlägg av stuuntar´n »

Gröngöling skrev:Jag överdrev för att skämta om hur folk som ska verka coola ofta själva överdriver när det gäller sånt här... Du tror jag skojar men det var faktiskt en kille för några månader sedan som skrev att han hade blivit jagad av bla helikopter när han körde moppe.
+1 kommer ihåg han!
kan du gasa fullt har du trimmat för lite...

don´t drink and drive because you can spill...
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

1 det är fullt troligt dem gör de! dem tar ofta till de som vi vanliga tycker är övervåld men inte dem ? men fall en 16 åring sprattlar och inte är hjälpsam utan försökt smita och sparkar ? tror ni fan då att dem inte klappar till er för sluta ? dem har all rätt! och desto grövre dem tar hand om desto större idioter visar de att ni är!
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Skriv svar