Sida 2 av 31

Postat: 16 april 2008, 12:44
av HeeellmuT
Frullen_91 skrev:
HeeellmuT skrev:Någon som vet hur om denna cyllindern skulle ge någon effekt? :D

http://www.kgi.se/product-1162-1963.php
jodå klart men vrf den e så billig e ju för att de inte följer me nått topplock :/ men ja skulle nog sattsa på nån annan cyllinder än stylepro faktiskt . typ polini sport elr mallosi sport . . bättre kvalite å längre lifslängd
Joo, jag har också tänkt på det, Mk Handmade eller någon i den prisklassen inte Midrace iaf, men ska se om pappa vill vara me o betala lite också. :)

Postat: 16 april 2008, 16:29
av Frullen_91
HeeellmuT skrev:
Frullen_91 skrev:
HeeellmuT skrev:Någon som vet hur om denna cyllindern skulle ge någon effekt? :D

http://www.kgi.se/product-1162-1963.php
jodå klart men vrf den e så billig e ju för att de inte följer me nått topplock :/ men ja skulle nog sattsa på nån annan cyllinder än stylepro faktiskt . typ polini sport elr mallosi sport . . bättre kvalite å längre lifslängd
Joo, jag har också tänkt på det, Mk Handmade eller någon i den prisklassen inte Midrace iaf, men ska se om pappa vill vara me o betala lite också. :)
hehe okej :P men va e de för moped du har då?

Postat: 16 april 2008, 16:46
av HeeellmuT
Frullen_91 skrev:
HeeellmuT skrev:
Frullen_91 skrev: jodå klart men vrf den e så billig e ju för att de inte följer me nått topplock :/ men ja skulle nog sattsa på nån annan cyllinder än stylepro faktiskt . typ polini sport elr mallosi sport . . bättre kvalite å längre lifslängd
Joo, jag har också tänkt på det, Mk Handmade eller någon i den prisklassen inte Midrace iaf, men ska se om pappa vill vara me o betala lite också. :)
hehe okej :P men va e de för moped du har då?
Peugeot Speedfight 2 LC FFS 8)

Postat: 16 april 2008, 20:42
av Frullen_91
HeeellmuT skrev:
Frullen_91 skrev:
HeeellmuT skrev: Joo, jag har också tänkt på det, Mk Handmade eller någon i den prisklassen inte Midrace iaf, men ska se om pappa vill vara me o betala lite också. :)
hehe okej :P men va e de för moped du har då?
Peugeot Speedfight 2 LC FFS 8)
yeeah nästan lika pimp som min ju :P aerox :D lagom trimmad me stage 6 sylle

s6??

Postat: 19 april 2008, 20:27
av Jetlaz_288
är stage 6 sport pro en uppersport/midrace cylinder? och.. tror ni det går o få upp hojen på bakhjulet med stage 6 sport 50cc? det är mitt krav ifall jag ska ha trimmat^^ (gilera runner)



EDIT:gåre bra med ett sport rör till sportpro cylindern också? typ lazer xpro ir yasuni z?

Re: s6??

Postat: 20 april 2008, 15:08
av Frullen_91
Jetlaz_288 skrev:är stage 6 sport pro en uppersport/midrace cylinder? och.. tror ni det går o få upp hojen på bakhjulet med stage 6 sport 50cc? det är mitt krav ifall jag ska ha trimmat^^ (gilera runner)



EDIT:gåre bra med ett sport rör till sportpro cylindern också? typ lazer xpro ir yasuni z?
de e ingen midrace kan ja säga direkt. har stage 6 sport pro 70cc som ja stuntar me nu å då har ja zx röret me bra vrid i de. stuntar själv nämligen å tycker la att den e ganska ok men skulle nog hälre köpt en corsa från början om ja visste att ja skule sattsa så på stunting som ja gör nu.

Postat: 20 april 2008, 15:41
av Jetlaz_288
Okej! tänkte att det inte kosta så mycke, tex på startuning 1300~ och det är ju ganska billigt för alu 70cc! behöver du bara gasa för att få upp den elller måste du rycka lite?

Postat: 20 april 2008, 15:48
av veikkaus
nån som vet nånting om Top Performances Maxi Kit 85cc cylindern...
låg varvigt eller hög varvigt ? effekt?

Postat: 20 april 2008, 19:27
av Frullen_91
Jetlaz_288 skrev:Okej! tänkte att det inte kosta så mycke, tex på startuning 1300~ och det är ju ganska billigt för alu 70cc! behöver du bara gasa för att få upp den elller måste du rycka lite?
när ja fick på 21 förgasaren så behövde man inte rycka så mkt :P men de e egentligen inte den bästa stunt cylindern för har kört dryga 100 mil me den nu å den e typ skuren :( ingen bra påfrästningscylle

Postat: 20 april 2008, 20:42
av Jetlaz_288
Frullen_91 skrev:
Jetlaz_288 skrev:Okej! tänkte att det inte kosta så mycke, tex på startuning 1300~ och det är ju ganska billigt för alu 70cc! behöver du bara gasa för att få upp den elller måste du rycka lite?
när ja fick på 21 förgasaren så behövde man inte rycka så mkt :P men de e egentligen inte den bästa stunt cylindern för har kört dryga 100 mil me den nu å den e typ skuren :( ingen bra påfrästningscylle
jaha bra du säger det! är typ polini alu 70cc nåe då? har dreglat mellan dom 2 faktiskt.. nån som vet?

Postat: 25 april 2008, 21:46
av Aerox08
LITE OFF TOPIC men Har en aerox 08 har kört 50 mil och ska ta bort variator ringen då går den väll i 65-70 men om ja tar bort den där saken i avgasröret kapar av den o svetsar hur mycket får jag upp den då i (ungefär)

Postat: 25 april 2008, 22:40
av Frullen_91
Aerox08 skrev:LITE OFF TOPIC men Har en aerox 08 har kört 50 mil och ska ta bort variator ringen då går den väll i 65-70 men om ja tar bort den där saken i avgasröret kapar av den o svetsar hur mycket får jag upp den då i (ungefär)
Du kan nog få upp den i 80 om du bestyckar förgasaren rätt så :)

Postat: 27 april 2008, 21:52
av sötsomfan
Behöver man byta vevstake, membran lr något för stage 6 pro cylindern? Är den cylindern bra btw? Hur äre me bottendraget och toppfarten

Postat: 28 april 2008, 06:30
av Frullen_91
sötsomfan skrev:Behöver man byta vevstake, membran lr något för stage 6 pro cylindern? Är den cylindern bra btw? Hur äre me bottendraget och toppfarten
min vevstake blev bananformad av s6 sport pro cylindern , men då va övrig settup också zx , 20mm förgasare mm men då hade min vev gått 1300 mil me så den va lite sleten .. men om du bara ska ha cylindern å inte så mkt mer så behövs de abbsolut inte

Postat: 28 april 2008, 07:03
av sötsomfan
Frullen_91 skrev:
sötsomfan skrev:Behöver man byta vevstake, membran lr något för stage 6 pro cylindern? Är den cylindern bra btw? Hur äre me bottendraget och toppfarten
min vevstake blev bananformad av s6 sport pro cylindern , men då va övrig settup också zx , 20mm förgasare mm men då hade min vev gått 1300 mil me så den va lite sleten .. men om du bara ska ha cylindern å inte så mkt mer så behövs de abbsolut inte
ska ha cylindern + 17.5 + effekt

Postat: 28 april 2008, 20:28
av Frullen_91
sötsomfan skrev:
Frullen_91 skrev:
sötsomfan skrev:Behöver man byta vevstake, membran lr något för stage 6 pro cylindern? Är den cylindern bra btw? Hur äre me bottendraget och toppfarten
min vevstake blev bananformad av s6 sport pro cylindern , men då va övrig settup också zx , 20mm förgasare mm men då hade min vev gått 1300 mil me så den va lite sleten .. men om du bara ska ha cylindern å inte så mkt mer så behövs de abbsolut inte
ska ha cylindern + 17.5 + effekt
ja vet faktiskt inte fall du behöver byta helt ärligt . tror faktiskt att du kan klara dig på den du har på nu

Postat: 28 april 2008, 20:47
av -GreKeN
tänkte skaffa en 70cc cylinder ngn som vet en som e bra te stunt (för ludix AC)

Postat: 28 april 2008, 20:48
av -GreKeN
tänkte skaffa en 70cc cylinder ngn som vet en som e bra te stunt (för ludix AC)

Postat: 28 april 2008, 20:48
av -GreKeN
ojj sry för dubbel post datan lagga -.-

Postat: 28 april 2008, 21:04
av -GreKeN
okej men går de bra me ZX ? för har ett helt nytt sånt och de e väl egentligen bäst för 50cc ?

Postat: 28 april 2008, 21:18
av Frullen_91
-GreKeN skrev:okej men går de bra me ZX ? för har ett helt nytt sånt och de e väl egentligen bäst för 50cc ?
nä funkar bra till 70cc också, jag ska nog själv köpa mig en corsa cylinder snart. Har haft funderingar på det länge för håller själv på med stunting men kör på en s6 70cc sport men vill ha en cylinder med mera bottendrag. Antingen corsa eller polini sport. Corsa är gjord som sporten fast lite mera uppfilad. Båda är bra för stunting:)

Postat: 28 april 2008, 21:29
av -GreKeN
men hur mkt behöver man gå upp i munstycke och behöver man bytta vev då oxå eller ?

En Fråga

Postat: 2 maj 2008, 10:07
av Kney
(Moppe) Keeyway ry8

Hej Jag undrar litta kort hur mycket effect en boost bottle och en 70 cc stage 6 sport pro alu ? har ett hema gort trim rör a den toppar ca 85 just nu men så kasst acc på låga varv

Postat: 4 maj 2008, 18:19
av HeeellmuT
Någon som vet om DR Evolution 70, är hög eller låg varvig? :)

Postat: 19 juni 2008, 17:31
av andruzzi
Vilken cylinder ska jag ha om jag vill ha en topphastighet på 95+ men bra bottendrag också. Jag ska ha 17,5mm förgasare på.

Postat: 19 juni 2008, 18:36
av MarcusAndersson
70 midrace .

Postat: 22 juni 2008, 15:48
av andruzzi
Jag ska köpa en malossi 70cc Sport. Är det ett måste att byta vev? Alltså kan den gå sönder om man kör org. vev? Jag har en Stalker05, Och jag har hört att den har rätt stark orginal Vev. tacksam för svar :)

Postat: 2 juli 2008, 14:35
av HeeellmuT
Är det någon som vet ungefär efter hur många mil man bör byta orginal kolven? :)

Moppen är en speedfight vattenkyld :)

Postat: 2 juli 2008, 17:50
av vbk29
hej!!

e malossi 70cc högvarvigt?

Sant eller Falskt ?

Postat: 3 juli 2008, 23:30
av solstickan
En polare sa till mig idag att för att få en 70cc att gå som bäst skulle man köra in den i 25km/h , sant eller falskt ?

Re: Sant eller Falskt ?

Postat: 4 juli 2008, 01:38
av Henry
solstickan skrev:En polare sa till mig idag att för att få en 70cc att gå som bäst skulle man köra in den i 25km/h , sant eller falskt ?

Falskt.

Re: Sant eller Falskt ?

Postat: 4 juli 2008, 04:05
av fax110
solstickan skrev:En polare sa till mig idag att för att få en 70cc att gå som bäst skulle man köra in den i 25km/h , sant eller falskt ?

grymt falskt dom säger ju längre man kör in och desto mjukare man kör in desto fortare och bättre gåre men helt fel kör man för löst så går cylindern sämre sen men du ska nog aldrig köra mer än 3/4 men med en bra cylinder o rör kan man köra 70 när man kör in och man ska unvika påfrestningar som långa upförs

Tjena.

Postat: 4 juli 2008, 08:33
av olssonjesper
Igår satt jag på min airsal 72 cc t6 aluminium, hur länge måste jag köra in den, hur mkt får jag gasa osv?

Tacksam för hjälp.

/ olssonjesper

Postat: 4 juli 2008, 11:21
av Aerox08
Ska köpa en Alu-Racing snart och undrar när man har monterat den ska man ställa in förgasaren lr ska man göra de efter man kört in den ? Har hört att man inte ska ändra förgasarn under inkörning hur är det man ska göra ?

Postat: 21 juli 2008, 11:32
av -h0olm
Det börjar bli aktuellt med en sport 70 cc till min Neos nu.
För tillfället kör jag med: Stage6 sport 50cc, 17,5 föge samt avstrypt rör.
Orginal röret kommer jag fortsätta köra med. Dock är min fråga hur pass
mycket skillnad en "Malossi Sport 70cc / Stage6 Sport Pro 70cc / Polini Sport 70cc kommer göra?
Tacksam för svar.