strypt CDI på Derbi Senda?

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
stage6
Elmoped
Inlägg: 134
Blev medlem: 31 maj 2007, 16:29

Inlägg av stage6 »

henry du är sjukk-.-. jag sa att jag ger mig att den inte gör över 100-.-. och du och din mongo kompis håller på och säger att jag ska gå till mamma och att ingen vill köpa min skrutt moppe och att jag inte vågar svara.. Mogna
Användarens profilbild
Henry
Bäst på TSR!
Inlägg: 2861
Blev medlem: 31 maj 2007, 19:29

Inlägg av Henry »

stage6 skrev:henry du är sjukk-.-. jag sa att jag ger mig att den inte gör över 100-.-. och du och din mongo kompis håller på och säger att jag ska gå till mamma och att ingen vill köpa min skrutt moppe och att jag inte vågar svara.. Mogna


hahha, eller så var du uppkäftig som satan och bägrade inse fakta och sen kom du på att du knaske har fel och nu ska alla tycka synd om dig?


Suck...
stage6
Elmoped
Inlägg: 134
Blev medlem: 31 maj 2007, 16:29

Inlägg av stage6 »

eller så är det du som käftar och håller på och cpa så mycket som möjligt.. Är du så utmobbad så du inte har något anat att göra?
Användarens profilbild
Henry
Bäst på TSR!
Inlägg: 2861
Blev medlem: 31 maj 2007, 19:29

Inlägg av Henry »

stage6 skrev:eller så är det du som käftar och håller på och cpa så mycket som möjligt.. Är du så utmobbad så du inte har något anat att göra?

Eller så är det en skam att okunniga fuckos som du ska få finnas och kunna gå runt och säga att Thrower är värsta hyperröret och den gör 100++++++++ med det....
stage6
Elmoped
Inlägg: 134
Blev medlem: 31 maj 2007, 16:29

Inlägg av stage6 »

haha omfg.. jag har inte sagt att det är hyper rör.. det är inget toppenrör.. men det är inte så kass som du påpekar..
Användarens profilbild
Henry
Bäst på TSR!
Inlägg: 2861
Blev medlem: 31 maj 2007, 19:29

Inlägg av Henry »

stage6 skrev:haha omfg.. jag har inte sagt att det är hyper rör.. det är inget toppenrör.. men det är inte så kass som du påpekar..

men herregud, om det ska göra över 100++ så kan det ju inte precis vara ett dåligt rör va?


Thrower är typ det sämsta effektröret på marknaden, JA.
stage6
Elmoped
Inlägg: 134
Blev medlem: 31 maj 2007, 16:29

Inlägg av stage6 »

jag har ju för fan sagt att den inte gör över 100 du har rätt jag säger det.. du men verkar ha jävligt svårt att fatta det.
Användarens profilbild
Henry
Bäst på TSR!
Inlägg: 2861
Blev medlem: 31 maj 2007, 19:29

Inlägg av Henry »

stage6 skrev:jag har ju för fan sagt att den inte gör över 100 du har rätt jag säger det.. du men verkar ha jävligt svårt att fatta det.


Men då ljög du alltså från första början?



Se vad onödigt det är att ljuga, mytoman.
stage6
Elmoped
Inlägg: 134
Blev medlem: 31 maj 2007, 16:29

Inlägg av stage6 »

och så fortsätter du kalla mig mytoman.. du vill ha bråk eller ?
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator
Inlägg: 3773
Blev medlem: 12 augusti 2007, 13:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av chifen »

thrower är ett bra rör.. perfekt för stunt osv.. finns folk som gillar bottendrag? för dem är det är bra rör.. det är itne någon spec snabbt rör men helt ok. fungerar jävligt bra med mk handmade 70cc.
Användarens profilbild
Fredde92
Svårstartad skrothög
Inlägg: 163
Blev medlem: 31 maj 2007, 17:18
Ort: karlskrona

Inlägg av Fredde92 »

men ge er nu för fan!
varför bråka om en sån skitsak? bara för att killen inte kan lika mycket som du så behöver du ju inte skälla ut honom, förklara lugnt och sansat hur det ligger till utan att hacka och förolämpa honom. så jävla onödigt e det. och för det andra så är det helt rätt som chifen säger att thrower är ett riktigt bra rör för den som vill stunta och ha bra bottendrag. faktum är det är mycket mer effekt för pengarna än många dyrare rör om du jämför effektökningen gentemot pengarna du spenderar på trim.

och nu när vi ändå håller på så kan vi klargöra hur fort mopederna egentligen går! vi utgår ifrån att effektröret är högvarvigt (gianelli, polini for race, Hebo .etc)

urpluggat & 13/53: 80-85

effektrör & 13/53: 85

effektrör, ostrypt cdi & 13/53: 90-95

75cc airsal, thrower
ostrypt CDI
större förgasare & 13/53: 95-100 (inte över 100)

sålänge du håller dig i sportklassen så kommer du inte över 100km/h så mycket är ju säkert!


Mvh Fredde
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator
Inlägg: 3773
Blev medlem: 12 augusti 2007, 13:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av chifen »

med en portad guss kommer du upp i en liten bit över 100 xD då får du ca 15 häst från då.. men som sagt lugna er.. har skrivit det 3 ggr till er också men inte då. snacka lugnt bara :)
Användarens profilbild
Fredde92
Svårstartad skrothög
Inlägg: 163
Blev medlem: 31 maj 2007, 17:18
Ort: karlskrona

Inlägg av Fredde92 »

chifen skrev:med en portad guss kommer du upp i en liten bit över 100 xD då får du ca 15 häst från då.. men som sagt lugna er.. har skrivit det 3 ggr till er också men inte då. snacka lugnt bara :)
men om du nu portar den så kan man väl inte räkna den som en sportcylinder längre? eller? ;)
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator
Inlägg: 3773
Blev medlem: 12 augusti 2007, 13:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av chifen »

haha nu menar jag inte maxportar ;) utan bara ta bort metallskägg osv.. lite finslipning bara. den ger ca 15häst då :) det är ju en 80knallare xD ett bra effektsystem och bra utväxling så går det på bra :)
Användarens profilbild
Fredde92
Svårstartad skrothög
Inlägg: 163
Blev medlem: 31 maj 2007, 17:18
Ort: karlskrona

Inlägg av Fredde92 »

chifen skrev:haha nu menar jag inte maxportar ;) utan bara ta bort metallskägg osv.. lite finslipning bara. den ger ca 15häst då :) det är ju en 80knallare xD ett bra effektsystem och bra utväxling så går det på bra :)
okej, ingen erfarenhet av det du så ska inte säga emot dig :P
hehe :)
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator
Inlägg: 3773
Blev medlem: 12 augusti 2007, 13:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av chifen »

hehe :) men vad har du på din moppe btw? :P
Användarens profilbild
Fredde92
Svårstartad skrothög
Inlägg: 163
Blev medlem: 31 maj 2007, 17:18
Ort: karlskrona

Inlägg av Fredde92 »

chifen skrev:hehe :) men vad har du på din moppe btw? :P
haha, vetefan om jag ens vågar svara på det du :oops: orginal faktiskt :(
bara andra drev och sportfitler.
Användarens profilbild
Henry
Bäst på TSR!
Inlägg: 2861
Blev medlem: 31 maj 2007, 19:29

Inlägg av Henry »

chifen skrev:thrower är ett bra rör.. perfekt för stunt osv.. finns folk som gillar bottendrag? för dem är det är bra rör.. det är itne någon spec snabbt rör men helt ok. fungerar jävligt bra med mk handmade 70cc.
Dom som har lite vett kör V6.


Sne klagar jag grymt mycket på Stage6 för jag hatar okunniga fuckos som säger att dom kan jätte mycket och man har bara fel fel fel och vet allt om man säger åt dom hur det ligger till.
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator
Inlägg: 3773
Blev medlem: 12 augusti 2007, 13:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av chifen »

Fredde92 skrev:
chifen skrev:hehe :) men vad har du på din moppe btw? :P
haha, vetefan om jag ens vågar svara på det du :oops: orginal faktiskt :(
bara andra drev och sportfitler.
VA?! DU ÄR JU FAN PINSAM!!! UT FRÅN FORUMET NU! xD haha :P men Senda går ju rätt bra ändå original.. får du inte trimma eller?
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator
Inlägg: 3773
Blev medlem: 12 augusti 2007, 13:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av chifen »

Henry skrev:
chifen skrev:thrower är ett bra rör.. perfekt för stunt osv.. finns folk som gillar bottendrag? för dem är det är bra rör.. det är itne någon spec snabbt rör men helt ok. fungerar jävligt bra med mk handmade 70cc.
Dom som har lite vett kör V6.


Sne klagar jag grymt mycket på Stage6 för jag hatar okunniga fuckos som säger att dom kan jätte mycket och man har bara fel fel fel och vet allt om man säger åt dom hur det ligger till.
thrower kostar en bra bit mindre än leovince röret.. har man inte mycket pengar är thrower väldigt prisvärt. :)
Användarens profilbild
Henry
Bäst på TSR!
Inlägg: 2861
Blev medlem: 31 maj 2007, 19:29

Inlägg av Henry »

chifen skrev:
Henry skrev:
chifen skrev:thrower är ett bra rör.. perfekt för stunt osv.. finns folk som gillar bottendrag? för dem är det är bra rör.. det är itne någon spec snabbt rör men helt ok. fungerar jävligt bra med mk handmade 70cc.
Dom som har lite vett kör V6.


Sne klagar jag grymt mycket på Stage6 för jag hatar okunniga fuckos som säger att dom kan jätte mycket och man har bara fel fel fel och vet allt om man säger åt dom hur det ligger till.
thrower kostar en bra bit mindre än leovince röret.. har man inte mycket pengar är thrower väldigt prisvärt. :)

JA det är billigt och ja man får effekt med det men om man ska köra på något annat sen så suger thrower och det ger lite effekt! (;
Användarens profilbild
Fredde92
Svårstartad skrothög
Inlägg: 163
Blev medlem: 31 maj 2007, 17:18
Ort: karlskrona

Inlägg av Fredde92 »

chifen skrev:
Fredde92 skrev:
chifen skrev:hehe :) men vad har du på din moppe btw? :P
haha, vetefan om jag ens vågar svara på det du :oops: orginal faktiskt :(
bara andra drev och sportfitler.
VA?! DU ÄR JU FAN PINSAM!!! UT FRÅN FORUMET NU! xD haha :P men Senda går ju rätt bra ändå original.. får du inte trimma eller?
hahahaha :P ja dom går helt okej, har inget behov av att den ska gå fortare än den gör. farsan tycker inte att jag ska trimma typ, men tror inte han skulle bry sig så jättemkt om jag gjorde det iaf. men fårse om det blir en grovkrök till våren när moppen ska ut igen, hade ju vart kul å kunna få upp den lite lättare på bakhjulet iaf. e rätt jobbigt som det är nu.

mvh
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator
Inlägg: 3773
Blev medlem: 12 augusti 2007, 13:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av chifen »

hehe ok:) jo de är lite roligare med trimmat.. orolig att bli tagen av polisen också eller?
Användarens profilbild
Henry
Bäst på TSR!
Inlägg: 2861
Blev medlem: 31 maj 2007, 19:29

Inlägg av Henry »

chifen skrev:hehe ok:) jo de är lite roligare med trimmat.. orolig att bli tagen av polisen också eller?
Hahah, palla vara orlolig för det, jag drog snuten med en blindtarms Senda! (;
Senast redigerad av Henry den 16 december 2007, 19:15, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Fredde92
Svårstartad skrothög
Inlägg: 163
Blev medlem: 31 maj 2007, 17:18
Ort: karlskrona

Inlägg av Fredde92 »

chifen skrev:hehe ok:) jo de är lite roligare med trimmat.. orolig att bli tagen av polisen också eller?
nejdå, har fan lyckats dra dom med orginal och skjuts så det e nog inga problem att dra dom med trim heller ;)
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator
Inlägg: 3773
Blev medlem: 12 augusti 2007, 13:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av chifen »

haha jaa :P har dragit polisen några gånger jag med.. en polis snut oxå xD en kompis drog polisen med en original viva city med skjuss :P inte hans moppe dock men ändå.. 3männingens kompis körde ifrån en polismotorcykel med en vespa.. han körde upp för en ganska brant grusbacke och polismcn kom inte upp hahaha xD
xps_joachim
Elmoped
Inlägg: 66
Blev medlem: 31 maj 2007, 21:23

Inlägg av xps_joachim »

när ni nu drar polisen med era orginala moppar. jag hoppas att ni typ körde in på cykelstigar och sånt för annars går det fan inte! det e bara de att de tycker det är kul att jaga moppar, har en polis i släkten som sa de :lol:
Användarens profilbild
Henry
Bäst på TSR!
Inlägg: 2861
Blev medlem: 31 maj 2007, 19:29

Inlägg av Henry »

xps_joachim skrev:när ni nu drar polisen med era orginala moppar. jag hoppas att ni typ körde in på cykelstigar och sånt för annars går det fan inte! det e bara de att de tycker det är kul att jaga moppar, har en polis i släkten som sa de :lol:

Nää, jag drar dom på bakan i 6:an med blindtarm bah BAOCHICKAWAOWAO
Användarens profilbild
Yamaha_rider
Kinaraket
Inlägg: 902
Blev medlem: 21 augusti 2007, 14:36
Ort: Tranås
Kontakt:

Inlägg av Yamaha_rider »

Fredde92 skrev:
chifen skrev:hehe ok:) jo de är lite roligare med trimmat.. orolig att bli tagen av polisen också eller?
nejdå, har fan lyckats dra dom med orginal och skjuts så det e nog inga problem att dra dom med trim heller ;)
Vad illa:P Jag har aldrig blivit jagad o ja kör me tk o urblåst ljuddämpare så de låter över hela stan XD Polisen har knappt tittat:P
YAMAHA YZ Racing
Användarens profilbild
Henry
Bäst på TSR!
Inlägg: 2861
Blev medlem: 31 maj 2007, 19:29

Inlägg av Henry »

Yamaha_rider skrev:
Fredde92 skrev:
chifen skrev:hehe ok:) jo de är lite roligare med trimmat.. orolig att bli tagen av polisen också eller?
nejdå, har fan lyckats dra dom med orginal och skjuts så det e nog inga problem att dra dom med trim heller ;)
Vad illa:P Jag har aldrig blivit jagad o ja kör me tk o urblåst ljuddämpare så de låter över hela stan XD Polisen har knappt tittat:P



Du har inte funderat på att packa om ljuddämparen då?
Kafi
Elmoped
Inlägg: 28
Blev medlem: 20 juni 2007, 11:31

Inlägg av Kafi »

Yamaha_rider skrev:
Fredde92 skrev:
chifen skrev:hehe ok:) jo de är lite roligare med trimmat.. orolig att bli tagen av polisen också eller?
nejdå, har fan lyckats dra dom med orginal och skjuts så det e nog inga problem att dra dom med trim heller ;)
Vad illa:P Jag har aldrig blivit jagad o ja kör me tk o urblåst ljuddämpare så de låter över hela stan XD Polisen har knappt tittat:P
Amagad jävla fuckofan, packa om ljuddämpar helvete
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

hehe snutar älskar ju att jaga moppar ^^ , min polare har blivit jagad av samma civilare nästan 10 ggr.. Själv har man legat lågt ^^ men de var nära att "fordonsinspektionen" knep mej xD...

vi är liksom 8000 i stan, rena byn ^^^, och vi har typ 20 snutar xD..
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
Henry
Bäst på TSR!
Inlägg: 2861
Blev medlem: 31 maj 2007, 19:29

Inlägg av Henry »

bensinskalle skrev:hehe snutar älskar ju att jaga moppar ^^ , min polare har blivit jagad av samma civilare nästan 10 ggr.. Själv har man legat lågt ^^ men de var nära att "fordonsinspektionen" knep mej xD...

vi är liksom 8000 i stan, rena byn ^^^, och vi har typ 20 snutar xD..


Fan, det måste vara den äldsta jävla fucko historian.


" Civilaren har jagat mig typ 10 gånger "

Medans det i själva värket har 1 gång knakse avrit en civil polis, 4 gånger någon som har haft brottom och kört med heljus och dom 5 resterande ljuger han bara för att ha en orimligt stor siffra...
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

Henry skrev:
bensinskalle skrev:hehe snutar älskar ju att jaga moppar ^^ , min polare har blivit jagad av samma civilare nästan 10 ggr.. Själv har man legat lågt ^^ men de var nära att "fordonsinspektionen" knep mej xD...

vi är liksom 8000 i stan, rena byn ^^^, och vi har typ 20 snutar xD..


Fan, det måste vara den äldsta jävla fucko historian.


" Civilaren har jagat mig typ 10 gånger "

Medans det i själva värket har 1 gång knakse avrit en civil polis, 4 gånger någon som har haft brottom och kört med heljus och dom 5 resterande ljuger han bara för att ha en orimligt stor siffra...
men va fan vet du om de din jävla apa ?? va!!?? har du nån jävla aning om va du säger nu?? hur fan ska du kunna veta att min polare inte har blivit jagad av civilare???

ja har jävligt svårt o tro att en vanlig person skulle jaga en moppedist geonom en hel jävla stad... sen sa ja inte 10, ja sa nästan 10!!

du är ju sinnesjuk, va har du för jävla rätt att ifrågasätta mig hela jävla tiden, din jävla bögjävel, helt jävla störd är du, oavsett va ja skriver så kommer du o hackar på mej, och alla andra som försöker försvara sig..

fifan säger ja bara, du är ju ett riktigt jävla ägghuve.. störd är du verkligen.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
Henry
Bäst på TSR!
Inlägg: 2861
Blev medlem: 31 maj 2007, 19:29

Inlägg av Henry »

bensinskalle skrev:
Henry skrev:
bensinskalle skrev:hehe snutar älskar ju att jaga moppar ^^ , min polare har blivit jagad av samma civilare nästan 10 ggr.. Själv har man legat lågt ^^ men de var nära att "fordonsinspektionen" knep mej xD...

vi är liksom 8000 i stan, rena byn ^^^, och vi har typ 20 snutar xD..


Fan, det måste vara den äldsta jävla fucko historian.


" Civilaren har jagat mig typ 10 gånger "

Medans det i själva värket har 1 gång knakse avrit en civil polis, 4 gånger någon som har haft brottom och kört med heljus och dom 5 resterande ljuger han bara för att ha en orimligt stor siffra...
men va fan vet du om de din jävla apa ?? va!!?? har du nån jävla aning om va du säger nu?? hur fan ska du kunna veta att min polare inte har blivit jagad av civilare???

ja har jävligt svårt o tro att en vanlig person skulle jaga en moppedist geonom en hel jävla stad... sen sa ja inte 10, ja sa nästan 10!!

du är ju sinnesjuk, va har du för jävla rätt att ifrågasätta mig hela jävla tiden, din jävla bögjävel, helt jävla störd är du, oavsett va ja skriver så kommer du o hackar på mej, och alla andra som försöker försvara sig..

fifan säger ja bara, du är ju ett riktigt jävla ägghuve.. störd är du verkligen.

Naaaw, det är alltid lika kul och se när mytomaner blir ledsna, lika ful är ni allihopa.

Blev lite ivrig där va? tänk över hur rimligt det låter själv...

Sen skriver du som ett riktigt fucko också, vilket gör, att du uppfattas som ett stort fucko och får noll respekt.
Låst