Eran Värsta PolisJakt Någonsin ? ..Skriv Här o Dela med Dej

Berätta dina roligaste/galnaste mopedhistorier.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

gasgas ec
Elmoped
Inlägg: 134
Blev medlem: 22 april 2012, 02:07
Ort: lilla edet

Inlägg av gasgas ec »

för ett par veckorsen ägde jag snuten rätt så grymt! kunde inte ens gasa halvgas och det ösrengna (moppen går piss då) så såg polisen ingen aning vrf dom började jaga mig för körde i max 30km/h sen gasa jag på och kom upp i 50 kanske MAX så kom jag undan två snutbilar :P och sen igår så var jag på en grillfest så tog jag moppen ditt så skrek en lite senare på kvällen SNUTEN KOMMER! så jag kubbade och hämpa moppen och började sladda på en grässmatta bara för att reta upp dom, så när jag skulle dra där i från så körde jag mot en persson för skulle ta den vägen, sen kanske 5 meter framför honom såg jag att det var snuten så svänge vänster fort som fan och var äckligt nära på att köra på polismannen! 8)
Användarens profilbild
Macko96
Allvetande|Hastighetsrekord på TSR
Inlägg: 1288
Blev medlem: 19 september 2010, 10:56
Ort: Alingsås

Inlägg av Macko96 »

gasgas ec skrev:för ett par veckorsen ägde jag snuten rätt så grymt! kunde inte ens gasa halvgas och det ösrengna (moppen går piss då) så såg polisen ingen aning vrf dom började jaga mig för körde i max 30km/h sen gasa jag på och kom upp i 50 kanske MAX så kom jag undan två snutbilar :P och sen igår så var jag på en grillfest så tog jag moppen ditt så skrek en lite senare på kvällen SNUTEN KOMMER! så jag kubbade och hämpa moppen och började sladda på en grässmatta bara för att reta upp dom, så när jag skulle dra där i från så körde jag mot en persson för skulle ta den vägen, sen kanske 5 meter framför honom såg jag att det var snuten så svänge vänster fort som fan och var äckligt nära på att köra på polismannen! 8)
Jag ser inte hur du "ägde polisen rätt så grymt där"! Du drog dom inte och det såg ut som troll, Och du sa bara att det kom en bil och seda nbörjade du skriva om din fest... så du sa aldrig hur isåfall
Har en DT50R från 94 till salu! Pm:a vid intresse!
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18181
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18180
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=21909
(22:11:57) Demuz: kan ni inte kicka mig på skoj? har aldrig blivit det
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew
Inlägg: 4176
Blev medlem: 29 maj 2011, 09:35
Ort: Vasa, Finland

Inlägg av Victorh »

Alltså jag lyckades för någon vecka sedan köra från en blå civilare i MISSTAG :O

Åkte 1 på natten hemmåt ser en bil (blå farmare med tonade rutor och 2 extra ljus (borde förstått det är civilare för såg den 2 dagar före...))som kommer längs en sido väg och blinkkar mot det hållet varifrån jag kom, (det är en hastighets mätare 100m framm) Så jag pressar för att få moppen upp i 70km/h samtidigt märker jag bilen svängde efter mig tänkte vafan skillnad kommer upp i mätaren 68 på 40väg....

Bilen bakom börjar blinka med hel och halv (tänkte ju såklart det var en 18åringar som bråkar för civiliare har ju blåljus) svänger av till en mindre väg han svänger efter, kör mellan höghus på en liten väg han kör efter blinkkar ännu med hel och halv, Sedanså svänger jag in i en cykeltunnel och skiter i vart han lämnat, åker hem :D

Väl hemma bestämmer jag mig för att skruva skruvar en 30min stänger garaget brevid vägen, hade bytt jacka och allt osv för att skruva men så ser jag en bil komma typ i 5-10 km/h förbi, ser jag det är samma bil och då stannar jag upp och tänkte kolla vem de var som körde :D så då den kommer förbi märker jag det var civilaren .-. tur att plåten var så smutsig så man inte såg den men funderade varför de inte använde sirenen...
Användarens profilbild
YamahaMarcus
Traktor pöjken
Inlägg: 1287
Blev medlem: 29 februari 2012, 21:20
Ort: Ljungskile

Inlägg av YamahaMarcus »

Victorh skrev:Alltså jag lyckades för någon vecka sedan köra från en blå civilare i MISSTAG :O

Åkte 1 på natten hemmåt ser en bil (blå farmare med tonade rutor och 2 extra ljus (borde förstått det är civilare för såg den 2 dagar före...))som kommer längs en sido väg och blinkkar mot det hållet varifrån jag kom, (det är en hastighets mätare 100m framm) Så jag pressar för att få moppen upp i 70km/h samtidigt märker jag bilen svängde efter mig tänkte vafan skillnad kommer upp i mätaren 68 på 40väg....

Bilen bakom börjar blinka med hel och halv (tänkte ju såklart det var en 18åringar som bråkar för civiliare har ju blåljus) svänger av till en mindre väg han svänger efter, kör mellan höghus på en liten väg han kör efter blinkkar ännu med hel och halv, Sedanså svänger jag in i en cykeltunnel och skiter i vart han lämnat, åker hem :D

Väl hemma bestämmer jag mig för att skruva skruvar en 30min stänger garaget brevid vägen, hade bytt jacka och allt osv för att skruva men så ser jag en bil komma typ i 5-10 km/h förbi, ser jag det är samma bil och då stannar jag upp och tänkte kolla vem de var som körde :D så då den kommer förbi märker jag det var civilaren .-. tur att plåten var så smutsig så man inte såg den men funderade varför de inte använde sirenen...
Tur att skylten va smutsig då :)
Projekt:

Volvo Duett -66 - Såld
Rieju drac -03 ( http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=45767 Till Salu )
Yamaha Slider -12 -Såld
Yamaha Aerox -02 - Såld (http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=47350)
Volvo 244 -88 - Såld
Crescent Compact
Volvo 945 ltt -96
Bilprojekt finns på "Dahlqan" på Garaget.org
Skriv svar