Träning, kost & hälsa-tråden

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

svennis100
Svårstartad skrothög
Inlägg: 172
Blev medlem: 14 augusti 2013, 21:19
Ort: Göteborg

Inlägg av svennis100 »

jack.lofgren skrev:20 Situps om dagen
20 armhävningar om dagen
Gym 3 gånger i veckan

Hur låter det?
20x3 eller 20x5 låter bättre :)
svennis100
Svårstartad skrothög
Inlägg: 172
Blev medlem: 14 augusti 2013, 21:19
Ort: Göteborg

Inlägg av svennis100 »

Desertrat skrev:
svennis100 skrev:tjenare, funderar på att köpa proteinpulver, då jag ser det som ett bra komplement eftersom att det är lite svårt att få i sig 200-230g protein varje dag. Någon som köpt det tidigare? Vad gjorde ni isåfall av det? bara löste det i vätska eller gjorde ni t.ex. egna proteinbars? ge bra förslag! :D
ät hälsosamt istället .
Proteinpulver är överskattat, använt det en gång.
Det var under en snabb och deffning på en för många olämplig nivå.
men känns svårt att komma upp i det rekommenderade 2g protein per kilo kroppsvikt, som är runt 120g utan att använda pulver/proteinbars? eller borde jag bara ösa på med ägg till frukost? ;)
Användarens profilbild
Bullwinkle
Svårstartad skrothög
Inlägg: 201
Blev medlem: 24 oktober 2013, 00:13
Ort: I skrivarbunkern

Inlägg av Bullwinkle »

svennis100 skrev:
Desertrat skrev:
svennis100 skrev:tjenare, funderar på att köpa proteinpulver, då jag ser det som ett bra komplement eftersom att det är lite svårt att få i sig 200-230g protein varje dag. Någon som köpt det tidigare? Vad gjorde ni isåfall av det? bara löste det i vätska eller gjorde ni t.ex. egna proteinbars? ge bra förslag! :D
ät hälsosamt istället .
Proteinpulver är överskattat, använt det en gång.
Det var under en snabb och deffning på en för många olämplig nivå.
men känns svårt att komma upp i det rekommenderade 2g protein per kilo kroppsvikt, som är runt 120g utan att använda pulver/proteinbars? eller borde jag bara ösa på med ägg till frukost? ;)
Ägg är rena dunderkäket om man vill bygga, i ägg finns alla ämnen du behöver för att bygga upp muskelmassa.
Inte alltid anträffbar men försöker vara aktiv.
Är det nåt, släng iväg ett PM. Jobbar typ 16 timmar om dagen, har alltid något för händerna.
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Öka gärna lite med "vanligt protein" tex ägg, kött osv. blir det jobbigt och för mycket så kan du köpa pulver. Men försök utan :)
Årets Styrelsemedlem 2013
svennis100
Svårstartad skrothög
Inlägg: 172
Blev medlem: 14 augusti 2013, 21:19
Ort: Göteborg

Inlägg av svennis100 »

DEA!! skrev:Öka gärna lite med "vanligt protein" tex ägg, kött osv. blir det jobbigt och för mycket så kan du köpa pulver. Men försök utan :)
visst, käkar knappt några ägg nu, blir att koka några nu till varje frukost o köra stenhårt ;)
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

nu när man har körkort så blir det att börja träna igen ÄNTLIGEN :) testar ett nytt gym nu på måndag :D wish me luck! :D

några bra tips på att får ordentlig träning i axlar? känns som att dem alltid slinker efter så tror jag måste köra lite extra axlar sen ;)
Dawidd
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 368
Blev medlem: 1 augusti 2011, 20:56
Ort: Oskarshamn

Inlägg av Dawidd »

PK skrev:nu när man har körkort så blir det att börja träna igen ÄNTLIGEN :) testar ett nytt gym nu på måndag :D wish me luck! :D

några bra tips på att får ordentlig träning i axlar? känns som att dem alltid slinker efter så tror jag måste köra lite extra axlar sen ;)
Kör militärpress och superseta med sidolyft med hantlar, mjölksyran kommer efter första setet! :)
p0d1
F.D Crew
Inlägg: 1806
Blev medlem: 17 mars 2012, 18:11
Ort: Slöddertälje

Inlägg av p0d1 »

svennis100 skrev: men känns svårt att komma upp i det rekommenderade 2g protein per kilo kroppsvikt, som är runt 120g utan att använda pulver/proteinbars? eller borde jag bara ösa på med ägg till frukost? ;)
Ladda ner en app och räkna kalorier och protein så vet du hur du ligger till.
De flesta erfarna anser att det är överskattat att räkna sådant, ät mer och drick mer mjölk.

Jag var inne själv på proteinpulver, men började räkna fyra dagar totalt för att se, slutade när jag såg resultatet.
Måndag 3121 kcal, 160 g prot, 329 g kolh, 134 g fett.
Tisdag 2845 kcal, 157 g prot, 300 g kolh, 114 g fett.
Onsdag 4105 kcal, 194 g prot, 464 g kolh, 157 g fett.
Torsdag 2719 kcal, 130 g prot, 248 g kolh, 127 g fett

Fick upp ögonen rätt snabbt och insåg att jag får i mig mycket mer än vad jag trodde, onsdagen var rätt överdriven men så sjukt hungrig, 325g makrillsfilé, en liter mjölk, tre ägg, mycket ost i maten osv, men överlag ligger jag runt 2800 - 3000 kcal och på tillräckligt mycket prot.

Makrillsfilé i tomassås, tre burkar, räcker till 12 mackor ungefär, 25 kronor på Ica, finns billigare på Willys/LIDL säkert.
Röd mjölk(3%) en liter och fyra skivor Pågen limpa, 120 g det är cirka 1100 kalorier bara där, 57g prot där tex.


För övrigt har jag inte hittat någon studie som bevisar att 2 g prot/kroppskilo ger bättre muskeltillväxt, återhämtning etc jämfört med 1,5 g, någon får gärna länka.
svennis100
Svårstartad skrothög
Inlägg: 172
Blev medlem: 14 augusti 2013, 21:19
Ort: Göteborg

Inlägg av svennis100 »

p0d1 skrev:
svennis100 skrev: men känns svårt att komma upp i det rekommenderade 2g protein per kilo kroppsvikt, som är runt 120g utan att använda pulver/proteinbars? eller borde jag bara ösa på med ägg till frukost? ;)
Ladda ner en app och räkna kalorier och protein så vet du hur du ligger till.
De flesta erfarna anser att det är överskattat att räkna sådant, ät mer och drick mer mjölk.

Jag var inne själv på proteinpulver, men började räkna fyra dagar totalt för att se, slutade när jag såg resultatet.
Måndag 3121 kcal, 160 g prot, 329 g kolh, 134 g fett.
Tisdag 2845 kcal, 157 g prot, 300 g kolh, 114 g fett.
Onsdag 4105 kcal, 194 g prot, 464 g kolh, 157 g fett.
Torsdag 2719 kcal, 130 g prot, 248 g kolh, 127 g fett

Fick upp ögonen rätt snabbt och insåg att jag får i mig mycket mer än vad jag trodde, onsdagen var rätt överdriven men så sjukt hungrig, 325g makrillsfilé, en liter mjölk, tre ägg, mycket ost i maten osv, men överlag ligger jag runt 2800 - 3000 kcal och på tillräckligt mycket prot.

Makrillsfilé i tomassås, tre burkar, räcker till 12 mackor ungefär, 25 kronor på Ica, finns billigare på Willys/LIDL säkert.
Röd mjölk(3%) en liter och fyra skivor Pågen limpa, 120 g det är cirka 1100 kalorier bara där, 57g prot där tex.


För övrigt har jag inte hittat någon studie som bevisar att 2 g prot/kroppskilo ger bättre muskeltillväxt, återhämtning etc jämfört med 1,5 g, någon får gärna länka.
Aa, får fixa det när jag fått en bättre telefon ;) Har från o med idag börjat dricka mer mjölk, då jag insåg hur mycket protein det faktiskt är i. 3 glas mjölk på 2dl var till en måltid ger 7x3=21g protein, alltså 20% av det jag ska ha varje dag :P
Makrill äter jag inte, så får bli något annat istället för just det. Men t.ex. till träningen är det lika bra att ta med 2 mackor med skinka, en banan eller liknande, då alla sidor skriver att man ska inom 30 minuter få i sig något litet efter träningen.

Alltså finns inga exakta mått på hur mycket protein du ska äta, men alla sidor jag kollat på skriver nånstans runt 1,5-2g per kilo kroppsvikt, så ca 1,7 blir nog perfa ;)
p0d1
F.D Crew
Inlägg: 1806
Blev medlem: 17 mars 2012, 18:11
Ort: Slöddertälje

Inlägg av p0d1 »

svennis100 skrev: Aa, får fixa det när jag fått en bättre telefon ;) Har från o med idag börjat dricka mer mjölk, då jag insåg hur mycket protein det faktiskt är i. 3 glas mjölk på 2dl var till en måltid ger 7x3=21g protein, alltså 20% av det jag ska ha varje dag :P
Makrill äter jag inte, så får bli något annat istället för just det. Men t.ex. till träningen är det lika bra att ta med 2 mackor med skinka, en banan eller liknande, då alla sidor skriver att man ska inom 30 minuter få i sig något litet efter träningen.

Alltså finns inga exakta mått på hur mycket protein du ska äta, men alla sidor jag kollat på skriver nånstans runt 1,5-2g per kilo kroppsvikt, så ca 1,7 blir nog perfa ;)
Om du går i skolan fortfarande, drick så mycket mjölk att det rinner ur ögonen på dig, gratis är gott, och nyttigt i det här fallet.

Jag brukar sikta på att äta direkt efter jobbet, runt 15:30 - 16:00, tar PWO innan för att bli pigg, sen gymmar jag i 80-90 minuter, drar hem direkt, käkar mat, dricker mjölk och vatten för att sedan duscha och fixa mig, hinner detta inom 30 minuter då jag kan ta bilen hem.

Allt från 1 g till 2 g har jag läst att folk skriver, men ingen har kunnat ge mig en källa på det, skulle vara intressant att läsa..
Det är lätt att felaktigheter skrivs genom att det bara sprids utan att ha fakta, och folk tror automatiskt att det är är korrekt för att alla skriver det
Användarens profilbild
Böldhare
Elmoped
Inlägg: 123
Blev medlem: 6 oktober 2012, 20:45

Inlägg av Böldhare »

Tänkte bara berätta en lite akward grej som hände på gymmet idag. När jag ligger i bänkpressen som en riktig mäktig viking o svettas så ska jag lägga upp stången på de där håll pinnarna efter avslutat sett.
När jag ska lägga upp den så hamnar stången på något sätt 5 cm över huvet. På grund av minna svettiga händer och trötheten efter ett skit manligt pass på gymmet så tappar jag greppet och den faller rakt ner i huvet. Rullar sedan ner den på magen drar ett poker face och kollar så ingen såg tar en sakta klunk i flaskan och går ut och kollar i spegeln i omklädnings rummet . En stor röd läck fick jag på ena sidan av ansiktet. Kommer ha en härligt blåmärke imorgon.
Och om någon undrar så var jag i en fight med 2 mystiska män. Som tur var bara stången laddad med 20 kg+ståg. 8)
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

I Evaluation of protein requirements for trained strength athletes. av Tarnopolsky et al (1992) gavs erfarna styrketränande 0.86, 1.4 el 2.4 gram per kilo kroppsvikt. Lågproteindieten gav inte tillräckligt med protein och resulterade i lägre proteinsyntes, medan det inte var någon skillnad i proteinsyntes mellan grupperna som fått 1.4 eller 2.4 gram protein per kilo kroppsvikt, bara ökad aminosyreoxidation hos högproteingruppen - "These results indicated that the MP and HP diets were nutrient overloads for S. There were no effects of varying protein intake on indexes of lean body mass (creatinine excretion, body density) for either group."

Ur Journal of the International Society of Sports Nutrition. 3(1):7-27, 2006.

Här har du lite mer läsning om proteinintag.

http://www.optimalhealthpartner.com/A_A ... antage.pdf
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
Seenz
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 730
Blev medlem: 6 februari 2012, 18:32
Ort: Halmstad

Inlägg av Seenz »

Tjenare! Var på gymmet idag o efter ett gym pass så märkte jag o några polare att mitt högra bröst var större än vänster, sen när jag kom hem och kika på det så e det kanske stor skillnad, kanske en halv centimeter.
Så nu är jag lite rädd o tycker det se helt konstigt ut.
TÄnkte bara undra hur jag kan göra för att jämna ut detta?
Skulle vara väldigt tacksam för snabbt svar <3
Live like today was you're last day.
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

Kolla din övriga kropp, är din ena bicep större, din ena tricep, axlar, rygg osv.

Det är väldigt, VÄLDIGT få som har symmetriska kroppar. Detta är något du kan rikta in dig på när du blivit större. Så länge du inte får några problem pga det, då du belastar kroppen ojämnt.
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Landsten
Elmoped
Inlägg: 103
Blev medlem: 11 september 2012, 12:26

Inlägg av Landsten »

Seenz skrev:Tjenare! Var på gymmet idag o efter ett gym pass så märkte jag o några polare att mitt högra bröst var större än vänster, sen när jag kom hem och kika på det så e det kanske stor skillnad, kanske en halv centimeter.
Så nu är jag lite rädd o tycker det se helt konstigt ut.
TÄnkte bara undra hur jag kan göra för att jämna ut detta?
Skulle vara väldigt tacksam för snabbt svar <3
Kör färre övningar där du använder båda armarna för samma jobb( tex bänkpress) utan kör mer med övningar där du använder varje arm försig (hanterpress, flyes)
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

magkatarr/pajjad axel jippi, bra är la att benet börjar bli bättre, ska till läkaren om axeln, är vänstra axel, kan knappt röra den, kan inte ens öppna tryckdörrar med den..

är ej svagare med den bara att det gör ont som fan, hoppas dem kan fixa de :3
ryggbild om någon vill se lilla mig :3

[spoiler]Bild[/spoiler]
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Alex.asplund
Elmoped
Inlägg: 84
Blev medlem: 6 juli 2013, 11:03
Ort: göteborg

Inlägg av Alex.asplund »

någon som beställt från ''mmsports.se? tänkte bara försäkra mig på att man hämtar ut det på närmaste ica eller posten? :lol:
stunt aerox

stage6 mk2 racing
motorforce evolution vev
19mm black racing
sportluft
stage6 pro replica
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

Alex.asplund skrev:någon som beställt från ''mmsports.se? tänkte bara försäkra mig på att man hämtar ut det på närmaste ica eller posten? :lol:
ja de gör man, fick välja bland några alternativ
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Någon som testat ironcore nutritions grejer från proteinfabriken.no?
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Nästa vecka börjas stronglift igen :D

Någon som testat något av xtend och m-stark? :)
Årets Styrelsemedlem 2013
Dawidd
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 368
Blev medlem: 1 augusti 2011, 20:56
Ort: Oskarshamn

Inlägg av Dawidd »

DEA!! skrev:Nästa vecka börjas stronglift igen :D

Någon som testat något av xtend och m-stark? :)
xtend är bra! Återhämtar sig bättre efter passen och dagen efter känner man inte lika mycket träningsvärk.

Tror du menar m-stak va? har ej testat.
Användarens profilbild
jack.lofgren
Pattelina
Inlägg: 882
Blev medlem: 25 maj 2012, 20:44
Ort: Stockholm

Inlägg av jack.lofgren »

Har precis börjat gymma, några kompisar säger att 3 ggr i veckan är bra medans andra påpekar att jag borde köra typ 5 ggr i veckan jag är 1.80 lång och väger typ 70kg, halvfet på dom flesta ställena på kroppen. Hur ofta borde jag köra? Och borde jag köpa typ creatin eller något annat från typ gymgrossisten?
Dawidd
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 368
Blev medlem: 1 augusti 2011, 20:56
Ort: Oskarshamn

Inlägg av Dawidd »

jack.lofgren skrev:Har precis börjat gymma, några kompisar säger att 3 ggr i veckan är bra medans andra påpekar att jag borde köra typ 5 ggr i veckan jag är 1.80 lång och väger typ 70kg, halvfet på dom flesta ställena på kroppen. Hur ofta borde jag köra? Och borde jag köpa typ creatin eller något annat från typ gymgrossisten?
Jag skulle ha börjat 3 gånger i veckan, för att se hur de känns. Så att kroppen hinner att återhämta sig också. Annars kan du ju köra 5 dagar i veckan,det gjorde jag när jag började. Dock körde jag lätt & övade in tekniken i alla övningar.
Jag började använda kosttillskott 2-3månader efter gymmet. Ät bara direkt när du kommer hem, så får du i dig det du behöver för att kroppen ska kunna återhämta kroppen :)
p0d1
F.D Crew
Inlägg: 1806
Blev medlem: 17 mars 2012, 18:11
Ort: Slöddertälje

Inlägg av p0d1 »

jack.lofgren skrev:Har precis börjat gymma, några kompisar säger att 3 ggr i veckan är bra medans andra påpekar att jag borde köra typ 5 ggr i veckan jag är 1.80 lång och väger typ 70kg, halvfet på dom flesta ställena på kroppen. Hur ofta borde jag köra? Och borde jag köpa typ creatin eller något annat från typ gymgrossisten?
Börja gymma regelbundet i två månader innan du köper något så du får rutin på allting och faktiskt kommer fortsätta, fuskar du och skippar vissa dagar så funderar du över om det är värt att slänga ut ytterligare pengar på grejer som snabbt kan bli dyrt.

Har en del kompisar som köpt PWO, proteinpulver, kreation, flaskor, skor, kläder och allt möjligt för att sluta inom två månader.
laxfanskap
Elmoped
Inlägg: 133
Blev medlem: 21 augusti 2013, 18:39

Inlägg av laxfanskap »

jack.lofgren skrev:Har precis börjat gymma, några kompisar säger att 3 ggr i veckan är bra medans andra påpekar att jag borde köra typ 5 ggr i veckan jag är 1.80 lång och väger typ 70kg, halvfet på dom flesta ställena på kroppen. Hur ofta borde jag köra? Och borde jag köpa typ creatin eller något annat från typ gymgrossisten?
Beror på hur många muskelgrupper du vill köra per pass, kör du 3 pass/vecka så får du köra lite fler muskelgrupper varje gång. Du känner själv hur mycket tid och ork du har och väljer själv. Börja dom första månaderna att stärka muskelfästen osv och få in tekniken. Det tar lång tid att få in en bra teknik så ta nån månad till det och börja inte höja direkt :)
Som redan sagt är det onödigt att köpa grejer om du inte vet om du kommer fortsätta träna, när du känner att du vill fortsätta kan du köpa proteinpulver om du vill. Ät ordentligt och skit i om du blir fetare, diet kör du till sommaren ;) Om du skaffar proteinpulver, köp då flera shakers för du lär glömma dom flera gånger och dom kommer lukta fan efter nån dag och då är det inte kul att dricka ur dom.
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

beror helt på eligt mig. känner du att du verkligen vill få ut det mesta så kan en muskelgrupp om dagen vara bra då man kan inrikta sig och ge 100% på den muskeln :)

vad tycker ni andra om "överträning"? :) Finns det någon vetenskaplig slutsats om vad som händer?

Jag skulle tippa på att det är massa BS som är påhittat av lata jävlar. träna hårt och mycket och en bra kost så får man resultat därefter. tror att träna max 40min och sen vara nöjd med det ger ett helt annat resultat..
Användarens profilbild
Pantad
Elmoped
Inlägg: 128
Blev medlem: 21 april 2013, 16:55
Ort: Förorten till förorten till Göteborg

Inlägg av Pantad »

PK skrev:beror helt på eligt mig. känner du att du verkligen vill få ut det mesta så kan en muskelgrupp om dagen vara bra då man kan inrikta sig och ge 100% på den muskeln :)

vad tycker ni andra om "överträning"? :) Finns det någon vetenskaplig slutsats om vad som händer?

Jag skulle tippa på att det är massa BS som är påhittat av lata jävlar. träna hårt och mycket och en bra kost så får man resultat därefter. tror att träna max 40min och sen vara nöjd med det ger ett helt annat resultat..
Hmmm. Om inte muskeln får reparera sig ordentligt till nästa pass så lär du ju få en negativ effekt, alltså du blir svagare. Det du brutit ner hinner ej byggas upp helt enkelt. Märker jag nu när de e sömnbrist, styrkeökningen trubbas av och mer, värre, värk dagarna efter.
Sen finns de annat gosigt som händer om du pressar dig för hårt/övertränar kontinuerligt.
Rätt mängd träning, vila och mat är bäst om musklerna ska må bra. Sen kan du ju träna hårt, mer ofta, för typ den anaeroba/aeroba uthållighetens skull. Fast det är knappast det ultimat för just styrkeökningar. Antar att vi snackar om styrketräning nu 8)
Pallar ej länka till fancy forskarartiklar eller nå :roll:
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

ja jo självklart :D man kanske inte ska träna samma muskel varje dag och 3 pass om dagen för det kommer ju aldrig byggas upp då.

men liksom jag har hört flera som sagt att "Träna max 40 min för sen har du tränat för länge" osv. vad är det för BS? Jag Går och tränar tills jag känner att jag inte kan träna mer. jag tar ut muskeln så jävla mycket som bara går ;)

han jag ta ett set till så gör jag det liksom..

Har dock inte börjat träna än men.. jag baserar detta på tidigare upplevelser :)

asså känslan när man har väntat på körkort så man kan ta sig till gymmet. man köper det man vill ha och ett gymkort och 2 dagar innan man ska dra dit så blir man sjuk.. hoppas man blir bra snart haha :D
Användarens profilbild
tetesnubben
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 496
Blev medlem: 20 november 2012, 20:42
Ort: Värmdö

Inlägg av tetesnubben »

PK skrev:ja jo självklart :D man kanske inte ska träna samma muskel varje dag och 3 pass om dagen för det kommer ju aldrig byggas upp då.

men liksom jag har hört flera som sagt att "Träna max 40 min för sen har du tränat för länge" osv. vad är det för BS? Jag Går och tränar tills jag känner att jag inte kan träna mer. jag tar ut muskeln så jävla mycket som bara går ;)

han jag ta ett set till så gör jag det liksom..

Har dock inte börjat träna än men.. jag baserar detta på tidigare upplevelser :)

asså känslan när man har väntat på körkort så man kan ta sig till gymmet. man köper det man vill ha och ett gymkort och 2 dagar innan man ska dra dit så blir man sjuk.. hoppas man blir bra snart haha :D

Låter väldigt konstigt att de sätter en tidsgäns :roll: Att man har tränat förlänge har jag aldrig hört bara att man kan träna för lite ;)

De som sagt att man ska träna max 40 min är väll samma som kommit fram till att man bara ska äta 5 dagar i veckan ;)
p0d1
F.D Crew
Inlägg: 1806
Blev medlem: 17 mars 2012, 18:11
Ort: Slöddertälje

Inlägg av p0d1 »

tetesnubben skrev: Låter väldigt konstigt att de sätter en tidsgäns :roll: Att man har tränat förlänge har jag aldrig hört bara att man kan träna för lite ;)

De som sagt att man ska träna max 40 min är väll samma som kommit fram till att man bara ska äta 5 dagar i veckan ;)
Jag har bara läst någon studie som visar att ett 80-90 minuter så blir träningen mindre effektiv eftersom man har mindre energi och presterar därmed sämre.
Sen finns det som som hävdar om man kör mer än 60-70 minuter så är man ineffektiv och står och snackar skit bara, senast i fredags var jag på gymmet i två timmar och körde på hela tiden och tog min vila på två till tre minuter beroende på antalet reps jag körde med ordentligt uppvärmning på varje övning genom att köra 8-10 reps på låga vikter(22, 28, 32, 38, 42, 48 etc) upp till arbetsvikten.

Egentligen tror jag man överanalyserar allting om hur man ska göra och satsar för seriöst, de flesta vill få en kropp som ger flickor våta trosor och inte målet på att bli Mr.Olympia, lite olika mål.
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

Kost tillskott tips. Mitt 8 kg whey 80 är slut strax. Kör amino syror och ripped hardcore som lätt pwo funkar bra men nytt pulver? Tips:3
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
NOName?
Kinaraket
Inlägg: 973
Blev medlem: 23 april 2012, 19:50
Ort: Finland

Inlägg av NOName? »

rich piana sa att han inte tror det finns något som heter överträning. och han kör 12-14 set armar per dag

som kosttillskott har jag
whey 80 proteinpulver
smartsupps kreatin
smartsupps bcaa
och mutant amino

har även en burk ripped hardcore men får jevligt magont när jag äter dem, men no pain no gain, ska börja köra med dem i nästa år :D
Dawidd
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 368
Blev medlem: 1 augusti 2011, 20:56
Ort: Oskarshamn

Inlägg av Dawidd »

david96 skrev:Kost tillskott tips. Mitt 8 kg whey 80 är slut strax. Kör amino syror och ripped hardcore som lätt pwo funkar bra men nytt pulver? Tips:3
Whey 80 från gg? Smakar skit enligt mig. Köp Bodyscience Whey från mm, smakar gudomligt :)
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

Dawidd skrev:
david96 skrev:Kost tillskott tips. Mitt 8 kg whey 80 är slut strax. Kör amino syror och ripped hardcore som lätt pwo funkar bra men nytt pulver? Tips:3
Whey 80 från gg? Smakar skit enligt mig. Köp Bodyscience Whey från mm, smakar gudomligt :)
naj den är god, blev 4 kg whey, wristband/handskar (har extrema valkar ås kan ikke greppa ordentligt :/)
4 kg kasein.
sen 1kg whe 100 till systern i present :3
snålt att man inte fick någon bonus produkt :O
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

12-14 set armar/dag... Aldrig livet, länka videon där han säger de. Diggar honom själv, men 12-14 set per dag låter som BS.

Det absolut godaste och bästa proteinet jag tagit var 100% whey gold standard från GG. Smaken var Extreme Milk Chocolate. Lite dyrare än whey 80. Men om du köper 2kg eller mer så kostar de mindre än samma mängd whey 100, dock så är de 8g mindre protein/100g i den än whey 100.

Men mycket, mycket godare och mer värt enligt mig.
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Skriv svar