Eran Värsta PolisJakt Någonsin ? ..Skriv Här o Dela med Dej

Berätta dina roligaste/galnaste mopedhistorier.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen
Inlägg: 2164
Blev medlem: 22 juli 2009, 00:34
Ort: Vara

Inlägg av nippertippan »

Born2Ride skrev: Har aldrig blivit jagad :) har träffat många poliser när jag har glidit runt på mina moppar, men dem har aldrig stannat mig eller jagat mig
Det är alltid roligare att smita rätt under nosen på dem med dundertrim utan att dem anar det än få en jakt.
Forumets nippertippa! Puss på er!
wille95
Kort stubin
Inlägg: 1724
Blev medlem: 17 augusti 2010, 20:43
Ort: berga

Inlägg av wille95 »

min första och enda jakt var uppe i ramsele 8). jag va 14 och körde en dt -88 urpluggad och 11 drev fram 8) första gången jag körde moppe.
jag körde runt på grusvägar och skitvägar tyckte de va skitkul :lol: , sen på väg hem så ser jag en silvrig saab, med mörka rutor. jag höll på att börja grina :oops: så jag väljer att stanna så åker saaben förbi och så sitter en kärring i på typ 60+ :lol: :lol: :lol: .trodde de va en civilare :roll: jag bara börja asgarva, så näär jag skulle åka vidare så skaka jag som ett mongo 8)
aldrig varit så rädd asså. :mrgreen:
Aha, vafan är det för tråd egentligen... Skaffa dig polare att prata ut dig på ist.

Låser.
karlsson^ the one and only :D
Användarens profilbild
TheMidnightRider
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 698
Blev medlem: 18 januari 2011, 16:32

Inlägg av TheMidnightRider »

haha , samma här så fort man är ute och ''buskör'' och man ser en volvo eller saab med tonade rutor så blir man lite skraj haha xd
Köper bromsok fram till viva city
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street
Inlägg: 2278
Blev medlem: 28 mars 2011, 18:09
Ort: Åland, Finland

Inlägg av ValoPallo »

Haha, när jag sitter och läser detta känner jag mig väldigt fjantig för att jag är orolig för att jag ska köra urpluggat och nerdrevat :D
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

We gotta take the bastards down, Let em' know.
We gotta smash 'em to the ground,Let em' know.
We gotta take the bastards down.
Ekman
F.D Moderator
Inlägg: 4266
Blev medlem: 29 april 2010, 19:56

Inlägg av Ekman »

ValoPallo skrev:Haha, när jag sitter och läser detta känner jag mig väldigt fjantig för att jag är orolig för att jag ska köra urpluggat och nerdrevat :D
+1 ! om du menar att du är orolig när du kör opluggat och drevat! :D
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street
Inlägg: 2278
Blev medlem: 28 mars 2011, 18:09
Ort: Åland, Finland

Inlägg av ValoPallo »

vicke xX SMT skrev:
ValoPallo skrev:Haha, när jag sitter och läser detta känner jag mig väldigt fjantig för att jag är orolig för att jag ska köra urpluggat och nerdrevat :D
+1 ! om du menar att du är orolig när du kör opluggat och drevat! :D
Haha ja, jag tänkte som så, att om jag pluggar ur och drevar ner så att den går under 60 så blir den ju inte till lätt MC, och om logiken stämmer och med lite tur så borde jag ju få mindre skit för det :P
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

We gotta take the bastards down, Let em' know.
We gotta smash 'em to the ground,Let em' know.
We gotta take the bastards down.
Användarens profilbild
Tuta
King of the street
Inlägg: 3459
Blev medlem: 11 april 2008, 16:48
Ort: Nyköping

Inlägg av Tuta »

ValoPallo skrev:
vicke xX SMT skrev:
ValoPallo skrev:Haha, när jag sitter och läser detta känner jag mig väldigt fjantig för att jag är orolig för att jag ska köra urpluggat och nerdrevat :D
+1 ! om du menar att du är orolig när du kör opluggat och drevat! :D
Haha ja, jag tänkte som så, att om jag pluggar ur och drevar ner så att den går under 60 så blir den ju inte till lätt MC, och om logiken stämmer och med lite tur så borde jag ju få mindre skit för det :P
var har du fått det ifrån?

52 är det som gäller, allt över det är trimmat. Räknas faktiskt som trimmad om man ändrar nånting i motorn över huvud taget. även om den går sämre av det typ. :) Men hastighetsgränsen är 52. Finns ingen undre hastighetsgräns för motorcyklar vad jag vet.




Jag har aldrig blivit jagad. Inte så att jag längtar efter att bli det heller men det känns väldigt tråkigt att aldrig ha blivit det :P
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det ;)
Victorh: eller skall man fråga? :)
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten ;)

Bild
Det är jag som är Tuta ;)
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

antagligen när jag blev jagad av tre snutbilar på en lång raksträcka utan småvägar ^^ körde så att dom inte skulle komma förbi och stänga in mig sen svängde jag in på en grusväg efter ca 500-1000m ;)


vad jag vet så pågår det utredning istan om moppen ^^ tur att jag ska göra om den helt nu ;)
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street
Inlägg: 2278
Blev medlem: 28 mars 2011, 18:09
Ort: Åland, Finland

Inlägg av ValoPallo »

Tuta skrev:
ValoPallo skrev:
vicke xX SMT skrev: +1 ! om du menar att du är orolig när du kör opluggat och drevat! :D
Haha ja, jag tänkte som så, att om jag pluggar ur och drevar ner så att den går under 60 så blir den ju inte till lätt MC, och om logiken stämmer och med lite tur så borde jag ju få mindre skit för det :P
var har du fått det ifrån?

52 är det som gäller, allt över det är trimmat. Räknas faktiskt som trimmad om man ändrar nånting i motorn över huvud taget. även om den går sämre av det typ. :) Men hastighetsgränsen är 52. Finns ingen undre hastighetsgräns för motorcyklar vad jag vet.
Jo, men i min bok står det att om moppen går över 60 så räknas den som lätt MC (Bor i Finland)
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

We gotta take the bastards down, Let em' know.
We gotta smash 'em to the ground,Let em' know.
We gotta take the bastards down.
pepeinthebox
Elmoped
Inlägg: 1
Blev medlem: 28 maj 2011, 18:41
Ort: älvsered

Inlägg av pepeinthebox »

P0JKEN skrev:Haha helikopter ?
Visste inte ens det fanns cyklande poliser i Sverige, trodde det bara existera i Kalifornien :roll:

Har blivit jagad nog en 3 gånger, men inte vart något stort. Snuten brukar näst in till låta en sticka efter ett tag för inget ska hända.

Men värsta var väll nog, när jag låna en polares Sr50 och skjutsade en polare bakom utan hjälm. Skulel dra hyra film tror jag sent på kvällen.
Åker stora leden och det är lugnt, sen på hem vägen, ska jag köra om en Jeep men vägrar låta mig köra om, sitter varvar och försöker komma om.
Helt plöstligt börjar det reflektera blått sken bak på Jeepen.
Ber polarn kolla bak, han säger han ser bara en svart Saab, som lyser med något ljus. Frågar om han tror det är polisen, och han svarar nej.

Börja gasa lite, och skenet blir intensivare och siren ljud kommer på.
Då fattar vi att det var en civil.

Drar ner farten och blinkar vänster, men drar på och lägger mig och svänger höger. Åkte på grusvägar i hög fart med bilen bakom mig.
Medans polarn låg ner för att täcka regg skylten.

Åkte upp till våran gamla skola, som har som en liten skogsvrå där folk åker igenom med skolorna och det är lite guppigt.

Möter upp saaben som åker upp från parkeringen och nästan åker in i oss.
Åkte runt alla baracker och hus med saaben och sedan låtsas jag åka till parkeringen igen men svänger bort vid kortsidan av skolan.
Där tar jakten slut, då det är en stor bom och snuten fick stanna.

Vi åkte ifrån, gömde oss i ett höghus kvarter i 20 minuter.
Åkte hem kolla filmen, utan säga något till polaren som ägde Sr50.
När han fråga varför vi såg så jävla rädda ut.

Jakten var väll 3-4 minuter. Rädd är man just då men sen är man bara så sjukt lättnad och glad.

Har blivit jagad 2 gånger till, men var bara små jakter som var över efter några vägar.


Fråga Oliver (mekanikern) om hans jakt när han blev stoppad
:wink:
hata p12:or
Ekman
F.D Moderator
Inlägg: 4266
Blev medlem: 29 april 2010, 19:56

Inlägg av Ekman »

ValoPallo skrev:
Tuta skrev:
ValoPallo skrev: Haha ja, jag tänkte som så, att om jag pluggar ur och drevar ner så att den går under 60 så blir den ju inte till lätt MC, och om logiken stämmer och med lite tur så borde jag ju få mindre skit för det :P
var har du fått det ifrån?

52 är det som gäller, allt över det är trimmat. Räknas faktiskt som trimmad om man ändrar nånting i motorn över huvud taget. även om den går sämre av det typ. :) Men hastighetsgränsen är 52. Finns ingen undre hastighetsgräns för motorcyklar vad jag vet.
Jo, men i min bok står det att om moppen går över 60 så räknas den som lätt MC (Bor i Finland)
här i Finland får moppen gå 65, sen börjar bötern komma! :)
Användarens profilbild
philip95
Svårstartad skrothög
Inlägg: 328
Blev medlem: 1 oktober 2010, 20:15
Ort: Höör

Inlägg av philip95 »

vicke xX SMT skrev:
ValoPallo skrev:
Tuta skrev: var har du fått det ifrån?

52 är det som gäller, allt över det är trimmat. Räknas faktiskt som trimmad om man ändrar nånting i motorn över huvud taget. även om den går sämre av det typ. :) Men hastighetsgränsen är 52. Finns ingen undre hastighetsgräns för motorcyklar vad jag vet.
Jo, men i min bok står det att om moppen går över 60 så räknas den som lätt MC (Bor i Finland)
här i Finland får moppen gå 65, sen börjar bötern komma! :)
Jag tycker att man skulle haft såna regler här i Sverige också :D
Gilla min facebook grupp: www.facebook.com/swedishmusicevents :D
Användarens profilbild
friberg
Varnad
Inlägg: 521
Blev medlem: 24 november 2010, 18:34
Ort: SE

Inlägg av friberg »

ja jag har ju inte blivit sån långjagad eller vad man ska säga jag såg polisen när jag var 13 år och körde fiddy och den kom imot oss (min polare körde med) jag drog ju såklart som ett as och min polare med men när jag drar in till vårt garage drar min polare typ 1 km åt helvete iväg :lol: men vi klarade oss :D
fitta mods
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street
Inlägg: 2278
Blev medlem: 28 mars 2011, 18:09
Ort: Åland, Finland

Inlägg av ValoPallo »

vicke xX SMT skrev:här i Finland får moppen gå 65, sen börjar bötern komma! :)
Är det sant det, jag bor på Åland, tror du det är samma regler där? Vi får ju köra på traktorkort här så det skiljer ju sig lite :P
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

We gotta take the bastards down, Let em' know.
We gotta smash 'em to the ground,Let em' know.
We gotta take the bastards down.
vonLidl
Elmoped
Inlägg: 50
Blev medlem: 16 augusti 2010, 13:46

Inlägg av vonLidl »

ValoPallo: :) Lagliga farten är 52km/h i Finland och Sverige!

I Finland får man böter under 65 då den räknas som en trimmad moped. Jag vet inte hur mycker man då måste betala. Ca. 50e kanske?

Över 65 Kan det läggas till extra kostnader utöver "vanliga" böterna för att mopeden då räknas som en lätt-mc. Det kan kosta uppemot 500e om man har otur (är det inte TraFi/"Ajoneuvohallintakeskus"[typ fordonsförvaltningscentralen] som bestämmer vad som ska hända? Böter, skatt, uppskjutet körkort, omregistrering osv?).


Förresten, får ni Åländare lära er Finska i skolan? :?: :D
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street
Inlägg: 2278
Blev medlem: 28 mars 2011, 18:09
Ort: Åland, Finland

Inlägg av ValoPallo »

vonLidl skrev:ValoPallo: :) Lagliga farten är 52km/h i Finland och Sverige!

I Finland får man böter under 65 då den räknas som en trimmad moped. Jag vet inte hur mycker man då måste betala. Ca. 50e kanske?

Över 65 Kan det läggas till extra kostnader utöver "vanliga" böterna för att mopeden då räknas som en lätt-mc. Det kan kosta uppemot 500e om man har otur (är det inte TraFi/"Ajoneuvohallintakeskus"[typ fordonsförvaltningscentralen] som bestämmer vad som ska hända? Böter, skatt, uppskjutet körkort, omregistrering osv?).


Förresten, får ni Åländare lära er Finska i skolan? :?: :D
Aja, tänkte det, i min bok står det att om den går över 60 så räknas den som lätt MC och då är den oregistrerad och det ska vara försäkringar och skit :P

50 tvivlar jag på, tror nog att det borde ligga på en sisådär 200 kanske?

Tänkte nämligen köra urpluggat och nerdrevat så jag vill ha koll på hur snabbt man får köra :P

Japp, vi får lära oss frivillig finska, jag började i femman, då tror jag det är föräldrarna som bestämmer om man ska gå eller inte (say whut) men man får hoppa av om man vill
Sen till sjuan får vi välja mellan finska eller bonus (man gör läxor och övar på prov) och så får man välja mellan ett frivilligt språk (jag tog tyska), annars får man B-Finska, som är typ som finskan i femman-sexan
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

We gotta take the bastards down, Let em' know.
We gotta smash 'em to the ground,Let em' know.
We gotta take the bastards down.
Användarens profilbild
rieju_rrx07
Elmoped
Inlägg: 22
Blev medlem: 8 juli 2011, 22:29
Ort: Bengtsfors

Inlägg av rieju_rrx07 »

Detta är inte jag utan min far som berättat från sin ungdom. :)

Han bodde i Kalmar, hade en trimmad Zundapp som gjorde ca 70km/h. Han blev stoppad av en mcpolis som sa att han skulle testa farsan moppe. Polisen körde en runda och kom tillbaka och sa typ "du ska få köra den lite till, ända till polisstationen!" Okej sa pappa och satte sig på och körde därifrån samtidigt som mcpolisen stod kvar, farsan hade nämligen en avbitartång med sig och hade klippt av bensinslangen och gasvajern. ;)
Faster, faster until the fear of death overcomes by speed!
Användarens profilbild
Riejuman
Gasres
Inlägg: 1560
Blev medlem: 2 juni 2011, 21:45
Ort: vasa

Inlägg av Riejuman »

Rieju_rrx07 skrev:Detta är inte jag utan min far som berättat från sin ungdom. :)

Han bodde i Kalmar, hade en trimmad Zundapp som gjorde ca 70km/h. Han blev stoppad av en mcpolis som sa att han skulle testa farsan moppe. Polisen körde en runda och kom tillbaka och sa typ "du ska få köra den lite till, ända till polisstationen!" Okej sa pappa och satte sig på och körde därifrån samtidigt som mcpolisen stod kvar, farsan hade nämligen en avbitartång med sig och hade klippt av bensinslangen och gasvajern. ;)

Smart :wink:
Användarens profilbild
Nutbreaker
Kinaraket
Inlägg: 1093
Blev medlem: 17 oktober 2010, 12:26

Inlägg av Nutbreaker »

Rieju_rrx07 skrev:Detta är inte jag utan min far som berättat från sin ungdom. :)

Han bodde i Kalmar, hade en trimmad Zundapp som gjorde ca 70km/h. Han blev stoppad av en mcpolis som sa att han skulle testa farsan moppe. Polisen körde en runda och kom tillbaka och sa typ "du ska få köra den lite till, ända till polisstationen!" Okej sa pappa och satte sig på och körde därifrån samtidigt som mcpolisen stod kvar, farsan hade nämligen en avbitartång med sig och hade klippt av bensinslangen och gasvajern. ;)
hahaha nice! :D
Stuntriding is not a crime!
Användarens profilbild
elias96sandberg
Svårstartad skrothög
Inlägg: 284
Blev medlem: 25 april 2011, 22:24
Ort: Bjärnum, Hässleholm

Inlägg av elias96sandberg »

min pappa berättade från sin ungdom:
Han och hans kompis va ute och körde med varsen moppe och det kommer en mc snut, min pappa och hans kompis ser ett ställe där det ligger två järnstänger vid vägen (dom höll på att bygga något då) och dom tänker att eftersom polisens mc har så breda cylindrar så kommer han inte igenom där, så dom kör förbi där, då tar snuten upp mc;en på bakhjulet och stegrar förbi dom järnstängerna, då gav min pappas kompis upp och pappa åkte hem medans kompisen blev tagen
Min youtube kanal [GAMING]: http://youtube.com/user/xNukeSpacex/
Användarens profilbild
byYn
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 720
Blev medlem: 25 juli 2011, 01:22
Ort: Luleå

Inlägg av byYn »

elias96sandberg skrev:min pappa berättade från sin ungdom:
Han och hans kompis va ute och körde med varsen moppe och det kommer en mc snut, min pappa och hans kompis ser ett ställe där det ligger två järnstänger vid vägen (dom höll på att bygga något då) och dom tänker att eftersom polisens mc har så breda cylindrar så kommer han inte igenom där, så dom kör förbi där, då tar snuten upp mc;en på bakhjulet och stegrar förbi dom järnstängerna, då gav min pappas kompis upp och pappa åkte hem medans kompisen blev tagen
...Va?
Bild
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen
Inlägg: 2164
Blev medlem: 22 juli 2009, 00:34
Ort: Vara

Inlägg av nippertippan »

byYn skrev:
elias96sandberg skrev:min pappa berättade från sin ungdom:
Han och hans kompis va ute och körde med varsen moppe och det kommer en mc snut, min pappa och hans kompis ser ett ställe där det ligger två järnstänger vid vägen (dom höll på att bygga något då) och dom tänker att eftersom polisens mc har så breda cylindrar så kommer han inte igenom där, så dom kör förbi där, då tar snuten upp mc;en på bakhjulet och stegrar förbi dom järnstängerna, då gav min pappas kompis upp och pappa åkte hem medans kompisen blev tagen
...Va?
Det där känns igen, betonggrisar, järnstänger, grindar, stenbumlingar. .. allt var välkommet att sinka MC-polisen på den tiden,men tyvärr, då som nu är de där MC-snutarna ena jäklar på att kunna köra. så hindren fick vara bra hårda och stora för att stoppa dem. mopederna var smala och ett knep var att smalna av fotpinnarna så man kunde smita emellan stenar och annat smalt i passageväg, förhoppningsvis då lämnandes harry haffa bakom sig bakom hindret.

kunde man få dem att sätta cylindrarna i något hårt så var dagen gjord, vilket jag lyckades ett par gånger, med spräckta block på polishojen som följd.
Lyckades man med det så var det dags att låta mopeden vila några dagar så att säga.
Forumets nippertippa! Puss på er!
Användarens profilbild
GHFear
Svårstartad skrothög
Inlägg: 162
Blev medlem: 14 juni 2011, 19:30

Inlägg av GHFear »

Rieju_rrx07 skrev:Detta är inte jag utan min far som berättat från sin ungdom. :)

Han bodde i Kalmar, hade en trimmad Zundapp som gjorde ca 70km/h. Han blev stoppad av en mcpolis som sa att han skulle testa farsan moppe. Polisen körde en runda och kom tillbaka och sa typ "du ska få köra den lite till, ända till polisstationen!" Okej sa pappa och satte sig på och körde därifrån samtidigt som mcpolisen stod kvar, farsan hade nämligen en avbitartång med sig och hade klippt av bensinslangen och gasvajern. ;)
Haha xD jag har gjort samma sak =] Men inte när jag blev stannad... det stod en polis mc utanför polishuset så jag gick fram o klippte av alla slangar och vajrar sen drog jag fort som fan =) haha.
Användarens profilbild
Daniel.Eklund
Elmoped
Inlägg: 49
Blev medlem: 1 augusti 2011, 14:54
Ort: åsarp (falköping)
Kontakt:

Inlägg av Daniel.Eklund »

jag har ett par stycken (;

gilera rcr med 70 cc , mk sp , 22 mm förgasare 13/53 @ 110 enligt gps
ser inte orginal ut på någe sätt (=


aja var en otroligt fin dag i , så tänker att jag tar moppen till skolan fast de bara finns stora vägar 2 mil utav vägen .


kör på i typ 85 på 80 vägen och möter tunga mc snuten tänker bara fan , stor väg .. kollar bak men ser att han struntade i det . fortsätter mot skolan , och allt gick väl. sen när vi slutat undrade en kompis om jag inte kunde köra hem han . han bodde åt fel håll och hade ingen hjälm . men gör det iaf mot att han tankar :twisted:

så ger vi oss iväg . och kmr mot en cykelväg och ska svänga in , ser något till vänster och kollar , får se POLIS och ser att de är mc med blå ljus . vänder mig om och beskådar en mc snut till och en bil . ( troligtvis i samband med att det var en anmäld försvunnen så dom spanade ^^ )

jaja , jag behåller lugn och drar iväg i typ 60 på cykelväg med en mc snut bakom , och kompisen visar mig ett spår som ledde ut till ett elljus spår . och jag brötade upp där . trodde halva moppen pajja . så åker vi på spåret och gömmer oss bakom träd . tar en cigg och njuter av kicken , hör senare sirenener och blir livrädd för dom hämtade förstärkning av något slag

:shock:

kompisen gick hem , ah och ja då ? fick lura mig igenom hela stan och sen stoa vägen ingen . rädd som fan att mc snuten kopplade att de var samma moppe så ligger i 100 hela vägen och klarade mig . :D
GASA TILLS DE RASAR! ;dd
Användarens profilbild
P3kkl
Äckel pekkel
Inlägg: 821
Blev medlem: 19 januari 2011, 19:58
Ort: Herrljunga

Inlägg av P3kkl »

Daniel.Eklund skrev:jag har ett par stycken (;

gilera rcr med 70 cc , mk sp , 22 mm förgasare 13/53 @ 110 enligt gps
ser inte orginal ut på någe sätt (=


aja var en otroligt fin dag i , så tänker att jag tar moppen till skolan fast de bara finns stora vägar 2 mil utav vägen .


kör på i typ 85 på 80 vägen och möter tunga mc snuten tänker bara fan , stor väg .. kollar bak men ser att han struntade i det . fortsätter mot skolan , och allt gick väl. sen när vi slutat undrade en kompis om jag inte kunde köra hem han . han bodde åt fel håll och hade ingen hjälm . men gör det iaf mot att han tankar :twisted:

så ger vi oss iväg . och kmr mot en cykelväg och ska svänga in , ser något till vänster och kollar , får se POLIS och ser att de är mc med blå ljus . vänder mig om och beskådar en mc snut till och en bil . ( troligtvis i samband med att det var en anmäld försvunnen så dom spanade ^^ )

jaja , jag behåller lugn och drar iväg i typ 60 på cykelväg med en mc snut bakom , och kompisen visar mig ett spår som ledde ut till ett elljus spår . och jag brötade upp där . trodde halva moppen pajja . så åker vi på spåret och gömmer oss bakom träd . tar en cigg och njuter av kicken , hör senare sirenener och blir livrädd för dom hämtade förstärkning av något slag

:shock:

kompisen gick hem , ah och ja då ? fick lura mig igenom hela stan och sen stoa vägen ingen . rädd som fan att mc snuten kopplade att de var samma moppe så ligger i 100 hela vägen och klarade mig . :D

Hahaha, skön historia :D

Jag har 2 stycken men orkar inte berätta dom nu :)
Bild
---------------------------------------------------------------------------------
Mitt Drac projekt http://twostrokerider.se/forum/viewtopi ... 414#353414
Användarens profilbild
kr002
Elmoped
Inlägg: 139
Blev medlem: 6 juni 2011, 18:27
Ort: Typ Uddevalla

Inlägg av kr002 »

Har en historia!

Kanske inte så intressant, men alltid något!

Jag och några polare skulle ner och käka pizza på lunchrasten! (3moppar 2 Derbi och min yamaha) jag skutsade en utan hjälm ner till pizzerian.

Ligger i max 30km/h påväg ner. Och sen påvägen upp så åker jag efter polaren som körde först (40km/h). Å i backen ser jag en blå bmw (sporthoj) jag brydde inte mig så mycket om den. men sen så börjar min polare som jag skutsa skrika om att den vände och är påväg rakt imot oss.

Han närmar oss i runt 100km/h. Min andra kompis körde lagligt bakom mig och såg att polisen körde som f*n

Och jag försöker smita. men inser ganska tidigt att det inte är någon idé att försöka fly! då stannar jag, och då kommer han farande rakt imot mig och tvärstannar, och trycker sin fot på min :roll: och stänger av täningen.

Och han börjar skrika som in i H*elv*te direkt på mig! om varför jag inte stannade direkt osv.. Jag bara svarar med falska svar, och sedan fråga han om mitt förarbevis.. jag tar fram det och han kollar på det. Och sen undrar han var min skyllt är?! (30moppe) xD fast som tur e, så var han påväg till ngt viktigare så han strunta i mig!

fast han sa: om jag inte va påväg till dethär som är mycket viktigare så skulle jag plockat isär din moppe och gett dig böter!

Så JÄVULSKT MYCKET TUR! :D Kör bara med metrakit överliggande! 70cc gick sönder för ett tag sedan...
sebbehallin
Elmoped
Inlägg: 11
Blev medlem: 23 juli 2011, 22:46

Inlägg av sebbehallin »

Haha, lyckades gött idag ja, dock ingen lång men ändå.
Skulle ner med min polare som körde epa till donken. Det var lång raksträcka så jag gasade på och körde om han, när jag senare kommer till korsningen 70-80 meter fram så stannar jag och kollar bak på kompisen. När jag vrider fram huvudet igen ser jag en röd saab av nyare modell (civilsnuten) stå ca en meter ifrån mig polisen som satt närmast mej hadde hunne halvt ut innan jag börjar reagera, jag tänker inte på om de kommer nån bil utan gasa o släppte kopplingen (fick höra senare av polarn att han vara bara nån centimeter från att rycka tag i mej) kollade bak och såg att dom vände i korsningen och körde efter, svängde in på donken parkeringen i hopp om att dom inte skulle se mej. Såg att polarn körde mot mej och att snuten körde in med 50 meter bakom, han sa åt mej att det vara civilsnuten och att jag skulle sticka,dom körde efter mej några meter på parkeringen sen åkte jag in på en cykelväg och sedan full patte därifrån!Hade tur den här gången!
Hellre pipor o portat i skogen än pippad o portad från krogen
jarken
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 787
Blev medlem: 3 april 2011, 09:57

Inlägg av jarken »

Delar med mig av några snut incidenter.

Jag o fyra till polare beslutade att skippa data lirande på kvällen, och drog ut o brände med mopparna. Jag på min neos med högvarvit rör, hyosung rally utan v-ring, opluggad Peugeot XPS, någon kina skit, sen polarens DT ifrån 1993 som mäter 80 km/h på GPS och låter så inne helvete. Iallafall...

Vi gled runt på stan en fredagskväll när de va folk ute o festa osv, körde runt o lekte lite. Vi som hållt oss passiva hela kvällen att inte busa för mycket, kommer på idéen att spontan svänga till en stor rondell med gräsmatta o allt...När alla kommit upp där, någon lite längre i rondellen. Så när man börjar snurra lite med scootern så ser man en bil lite längre bort, och fortsätter...när bilen kommer närmare så ser man vad det är för bil...SNUTEN. Jag bara tutar o skriker: AINA!! till mina polare, som mer eller mindre stod och snurra runt på gräsmattan med sina slicks. Skitkul :roll: Såg att polisbilen började köra i motsatt riktning i rondellen och slog på blåljuset samt blinka med hellyset. Jag o polaren med DTn (de som är trimmade) försvinner illa kvickt in emot stan, tittar i backspegeln för sista gången o ser hellyset och blålyset på farbror blå, kör om ett par bilar i möte...jag svänger av genom en bom för fotgängare...medans polaren försvinner som en avlöning med dtn mot centrum. Förbi några av våra polare(bla min flickvän etc) där han skriker något i stil med: SNUTEN!! (kan tillägga att man kunde säkert höra hans moppe ifrån andra sidan stan) medans jag i all panik kollar så ingen polis ser mig, för att sedan ställa moppen vid ett hyreshus i skuggan. Avvaktar ett tag och går till mina polare o berätta varför polaren hade så bråttom. Går tillbaka till moppen, ringer DT polaren...och vi undrar vart de andra tagit vägen. Ringer till dem o dem säger att de sitter på Donken :lol: Kommer dit å snackar vad som hände med dem, då säger dem att polaren på kinesen (som åkte hem innan vi kom) frågade: varför hade ni så bråttom? när de kommit in på en gångväg. De förklarade för han att han hade en polisbil med blåljusen på som blinkade med hellyset bakom sig... -Han är en sådan som tappar bort oss på stan när vi är ute o åker, sen åker hem ca1mil utan att säga någonting, när vi väl ringer o frågar vart han är: "NÄEE jag sitter framför datooorn?" Iaf den kvällen gled man hem sakta för att ställa moppen i garaget och gå ut o supa lite ist...i hopp om att slippa snuten. Men när man är ute o går på stan så tror jag att det åkte förbi 1polisbil var 10e minut...helt smockat av dem just den fredagskvällen. Tror jag räknade 5-6olika regnummer. Tur man hade :roll:

En annan är väl att jag hade varit hos en polare utanför stan ganska sent, runt 1 kanske...såg inte en ända bil på stan. Så tänkte att jag maxar väl över stan. Inte ofta man får den möjligheten, gick väl i sisådär 75 på mätaren i en lätt höger kurva. Över ett fartgupp...Och ser polisen svänga ut ca 60 meter längre upp...Jag tror jag gjorde min hårdaste inbromsning jag någonsin har gjort, och går med centralstödskrap in på gatan före den dem svängde ut ifrån. Svänger vänster så jag åker parellelt med gatan jag kom på, sedan vänster igen så jag kommer på den gatan dem kom på. Alla vet ju att det är säkrast bakom snuten? :roll: iaf så såg jag dem rulla längre bort på gatan, så jag åkte efter. Sen efter ca 50meter på den gatan jag ursprungligen kom ifrån, så slänge rjag en blick till en gata som kom ifrån vänster. Troru inte de rullar en till snutbil där? Som sedan svängde efter mig... Polis framför...Polis bakom... hmmmzz... :roll: Kan tillägga att högvarvit rör och 3g vikter är inte så värst bra med o smyga mellan fastighetshus... iaf fortsätta med ca 70meters avstånd till bilen framför. Som svänger vänster i en rondell...Lika jag så, sen tar jag vänster igen medans bilen fortsätter... som tur va bodde jag där. In med moppen fort i garaget...tur den gången med.

och sen en sista liten historia.

Stod vid OKQ8 idag med 3 polare på varsin moped. Gilera runner med dolt effektrör, (drar min neos ;<) sen en Baotian Retro typ. Sen en Rieju Drac med MK pipa o sportluft. Han satt på pipan igår btw...efter att varit rädd att sätta på den. Men när vi står där och väntar på polaren som är inne o betalar, så kommer de upp en man och tar Rieju killen på axeln o säger tjena. (Vi stod alla med ryggen mot infarten till macken) Vilket följande diskussion följer: (Polis börjar, Rieju polare pratar)
-Tjena,
-Hej.
-Du vet att det är 1500:- på inflyttad regplåt?
-Är det?
-Ja och det är bra om du fixar de, samt hur stor är den? *Pekar på cylindern*
-ehhh original (är original, han kan inte så mycket om mopeder heller så)
-Ah jag tror dig, men du har effektrör?
-aa det har jag.
-Se till att fixa regplåten och röret.

Sen frågar polisen mig:
-Och vart är din skylt?
-det är en 30moppe ( :roll: )
-Har du leg med dig?
-Ja, vill du se *börjar dra upp jackfickan*
-Nej det är lungt, har du försäkrningsbeviset med dig under sadeln?
-Nej, måste man ha det under sadeln?
-Eller jackfickan, bara det är med.
-nej det har jag inte...
-Se till att fixa det.
-Skall jag göra!

Sedan ser att båda de andra mopparna ser original ut varv han säger: Aja ni får ha de så bra pojkar, se till att fixa de jag sa till er om bara!

Vi tackar han och säger hejdå. Vilket ingen av oss säger något och glider iväg ifrån macken i gångfart :roll:

Tänk om alla poliser vore lite mer som han, tror att han åkte runt i civilbil...för vi såg ingen polisbil och han hade pistol o allt på sig. Eller så han kanske kaffesugen bara :roll: Första gången jag träffar på en polis när jag sitter på mopeden, stillaståndes.

Annars är de väl lite övrigt att man har mött MC snut och piket buss i 80blås på riksvägen...de hade väl annat för sig.

Bjuder på stavfel, stycke-indelning etc... mvh jarkz0r
Gavatos
Elmoped
Inlägg: 67
Blev medlem: 23 augusti 2011, 22:31

Inlägg av Gavatos »

Hahah, tog typ 40 minuter för mig o läsa allt, om inte mer.
Men iallafall, har blivit jagad en gång, var med två kompisar, han hade en SR50 och sjussade andra kompisen, och jag hade en Speedfight 2, dom var sugna på några cheeseburgare & glass så vi drog till McDrive (klockan var lite över 00 när vi åkte därifrån) så jag följde efter min kompis, eftersom att han har körkort & inte jag så tar han vänster från Mcdonalds, till rondellen, han åker runt några varv där och jag är efter honom, sen åker vi tillbaka, blev chockad när jag ser j*vligt starka lysen som lyser på mig, så jag kolla bak, en vit Volvo som är ca 1 meter bakom mig, jag tar fullgas (ca 52 km/h) tar höger lite längre fram, det är en buss väg dära som bara bussar får köra, men jag åkte upp från en bom istället, han stannade dära, min kompis sa att han såg polisen köra fort till andra sidan, men jag gömde mig i en liten skog och drog hem efter några minuter, FICK KRAMP I HELA HÖGRA HANDEN BTW, blev tydligen för rädd.
Ekman
F.D Moderator
Inlägg: 4266
Blev medlem: 29 april 2010, 19:56

Inlägg av Ekman »

Gavatos skrev: jag tar fullgas (ca 52 km/h).
HAHAHA :D låter bara såå bra :)
Gavatos
Elmoped
Inlägg: 67
Blev medlem: 23 augusti 2011, 22:31

Inlägg av Gavatos »

vicke xX SMT skrev:
Gavatos skrev: jag tar fullgas (ca 52 km/h).
HAHAHA :D låter bara såå bra :)
Hahah, f*n ska jag göra då :D
juniiss
Varnad
Inlägg: 59
Blev medlem: 30 september 2011, 15:40

:DD

Inlägg av juniiss »

hehe det värsta jaget va vell en helg när jag hadde skjutsat en kompis till en fest. sen kom kling och klang dit så jag pratade med dom lite fast dom inte visste att jag kört moppe;))
sen när jag var på väg hem såg dom att jag åkte så dom hängde på trodde antagligen att jag druckit efter som ett 60 andra pers hadde gjort det på den festen.
sen gedde dom upp efter en stund och så kom jag till en backe in mot stan där dom hadde blås kontrol vilket jag inte visste såg bara att det stog en bil parkerad efter vägen (en polis bil) och jag hadde alltid drömt om att göra något fult mot dom så när jag åkte förbi den räta jag ut foten och lyckades äntligen träffa backspegeln och efter som att bilen stog en bit bort så var den larmad så larmet gick sen såg jag att dom började springa mot bilen så jag drog på lite extra. sen var det full jakt så jag åkte runt i stan i säkert 1,5 timme. sen drog jag ut mot en grusväg och fick soppa torsk:(((( men jag hadde tur att jag låg en bit före dom så jag han släpa bort moppen fick ssläpa den genom ett dike fullt av vatten. sen drog jag ut moppen i gen när dom åkt förbi och tänkte dra mig in mot stan i gen efter ungefär 1 kilometer möter jag en snut bil. så då var det bara att börja gasa i gen in genom stan 15min till sen drög jag en skarp sväng ut på en gräsmatta som var piss plöt så jag trodde jag skulle göra en 720 backflip men ramlade ist hahahaha dom åkte förbi såg mig inte och där slutade allt;)
2stroke
Gasres
Inlägg: 1455
Blev medlem: 15 augusti 2010, 19:13
Ort: Sollentuna

Inlägg av 2stroke »

GHFear skrev:
Rieju_rrx07 skrev:Detta är inte jag utan min far som berättat från sin ungdom. :)

Han bodde i Kalmar, hade en trimmad Zundapp som gjorde ca 70km/h. Han blev stoppad av en mcpolis som sa att han skulle testa farsan moppe. Polisen körde en runda och kom tillbaka och sa typ "du ska få köra den lite till, ända till polisstationen!" Okej sa pappa och satte sig på och körde därifrån samtidigt som mcpolisen stod kvar, farsan hade nämligen en avbitartång med sig och hade klippt av bensinslangen och gasvajern. ;)
Haha xD jag har gjort samma sak =] Men inte när jag blev stannad... det stod en polis mc utanför polishuset så jag gick fram o klippte av alla slangar och vajrar sen drog jag fort som fan =) haha.
Aa jävligt troligt att du går och kapar vajrar på en polismc utanför ett polishus
Ekman
F.D Moderator
Inlägg: 4266
Blev medlem: 29 april 2010, 19:56

Re: :DD

Inlägg av Ekman »

juniiss skrev:sen var det full jakt så jag åkte runt i stan i säkert 1,5 timme. sen drog jag ut mot en grusväg och fick soppa torsk:(((( men jag hadde tur att jag låg en bit före dom så jag han släpa bort moppen fick ssläpa den genom ett dike fullt av vatten. sen drog jag ut moppen i gen när dom åkt förbi och tänkte dra mig in mot stan i gen efter ungefär 1 kilometer möter jag en snut bil. så då var det bara att börja gasa i gen
Jahaa, du fick soppa torsk och sen släpade du moppen in i skogen och wips så hade du bensin igen!
Användarens profilbild
P3kkl
Äckel pekkel
Inlägg: 821
Blev medlem: 19 januari 2011, 19:58
Ort: Herrljunga

Re: :DD

Inlägg av P3kkl »

vicke xX SMT skrev:
juniiss skrev:sen var det full jakt så jag åkte runt i stan i säkert 1,5 timme. sen drog jag ut mot en grusväg och fick soppa torsk:(((( men jag hadde tur att jag låg en bit före dom så jag han släpa bort moppen fick ssläpa den genom ett dike fullt av vatten. sen drog jag ut moppen i gen när dom åkt förbi och tänkte dra mig in mot stan i gen efter ungefär 1 kilometer möter jag en snut bil. så då var det bara att börja gasa i gen
Jahaa, du fick soppa torsk och sen släpade du moppen in i skogen och wips så hade du bensin igen!
han kanske hade reserv men fick soppa torsk i vanliga tanken? ;)
Bild
---------------------------------------------------------------------------------
Mitt Drac projekt http://twostrokerider.se/forum/viewtopi ... 414#353414
Skriv svar