okej, men detta e ju två setuper från två moppar som e tillsalu...men asså går det att köra med 24mm eller? drar den jätte mycket bensin då, eller vad e det största problemet? vilken tror ni går bäst av dom?
vafan en Rieju gör 110 bara man drar en plugg i röret:P så det ä inte så jävla otrolig hastigeht.
hej jag ska trimma min moppe med effektrörs setup o jag funderar på o köpa ett ZXrör är det nån som har nåå tips vad jag ska köpa till mer bara för att den ska gåå 80-85 o ha ett ganska skönt axx?
ett tips är att inte köpa zx köp helldre doppler s3r om du vill ha ett lågvarvigt rör, sen så ska du dra v-ringen/brickan,
nya variatorvikter (lättare)
kopplingsfjädrar (medium)
munstycke ca 10 strl större
det ska du ha om du vill at den ska gå bra men 85 blir svårt att komma upp i om du ska ha ett lågvarvigt rör men dom bästa rören tycker jag är yasuni så vill du ha upp den i lite högre hastighet köp heldre yasuni
aerox<3
festa<3
my kristiansson<3
ta gärna en titt i mitt galleri
och ni får gärna kommentera också vad ni tycker
Om han kör på original cylindern är ju det smartaste att ta Yasuni Z då Yasuni R och c16 är Midrace rör. Själv har jag Yasuni Z och det har ett jävla bra drag hela vägen upp till toppen!
Tjo, ska få rull på kina moppen nu (en TMS CLASSIC -09) och har valt ut lite grejer jag tidigare fått hjälp med, tack till dom som hjälpte mig med det och skulle nu vilja har hjälp med om dettta skulle funka ihop, saknas något, något som jag skulle kunna köpa istället för ungefär samma pris som kanske ger en bättre effekt ökning!
Så, kommer detta funkar? Finns det bättre grejer som har rimliga priser, vill få riktig fart på denna nu! Vet inte om multivariatior eller något, hittade inget sådant!
Snabb hjälp tack
Mvh
JierexX
Bättre snabbt än sakta
-------------------------->->->
sefio skrev:haha att det är midrace rör talar ju bara för R och C16, det är snäppet bättre än Z. C16 kan dock va lite tufft på orginal cylinder tror jag.
Eh va? ja, R och C16 är midrace rör. Ska han då köra med ett av dom på original cylindern? haha Det är väl fan så mycket smartare och köra med Z istället.
sefio skrev:haha att det är midrace rör talar ju bara för R och C16, det är snäppet bättre än Z. C16 kan dock va lite tufft på orginal cylinder tror jag.
Eh va? ja, R och C16 är midrace rör. Ska han då köra med ett av dom på original cylindern? haha Det är väl fan så mycket smartare och köra med Z istället.
Varför köra på ett klenare rör när dem starkare funkar bättre?
sefio skrev:haha att det är midrace rör talar ju bara för R och C16, det är snäppet bättre än Z. C16 kan dock va lite tufft på orginal cylinder tror jag.
Eh va? ja, R och C16 är midrace rör. Ska han då köra med ett av dom på original cylindern? haha Det är väl fan så mycket smartare och köra med Z istället.
Varför köra på ett klenare rör när dem starkare funkar bättre?
Aa okej, Sport, midrace, high end. Dom rören är till för den kategorin, dvs midrace. Den skär lättare med yasuni R. Men men..
OlleeFtw skrev:
Eh va? ja, R och C16 är midrace rör. Ska han då köra med ett av dom på original cylindern? haha Det är väl fan så mycket smartare och köra med Z istället.
Varför köra på ett klenare rör när dem starkare funkar bättre?
Aa okej, Sport, midrace, high end. Dom rören är till för den kategorin, dvs midrace. Den skär lättare med yasuni R. Men men..
nja men kör på yasuni r, c16 är kanske lite väl till org cylindern
aerox<3
festa<3
my kristiansson<3
ta gärna en titt i mitt galleri
och ni får gärna kommentera också vad ni tycker
Satt och letade moppe på blocket när jag
hittade en nrg 03 med denna setup:* Avgasrör Yasuni R
* Förgasarkit Arreche 24mm
* Nållager Stage6 12mm
* Vevparti Stage6 HPC
* Ramlager Stage6 SKF C4 Polymer
* Cylinder Stage6 Racing 70cc (17 hk)
* Koppling Malossi Fly-Clutch
* Variator Malossi Multivar 2000
* Torque Control Malossi
* Membranblock MHR 45°
* 7.2g och 4g vikter. Undrar nu om denna setupen är för vass för vardags åkning? Åka till skolan/träningen lite då och då. Samt fram och tillbaka från stranden i sommar. Hur är kvalitén på denna cylinder?
vafan en Rieju gör 110 bara man drar en plugg i röret:P så det ä inte så jävla otrolig hastigeht.
erik_94 skrev:Satt och letade moppe på blocket när jag
hittade en nrg 03 med denna setup:* Avgasrör Yasuni R
* Förgasarkit Arreche 24mm
* Nållager Stage6 12mm
* Vevparti Stage6 HPC
* Ramlager Stage6 SKF C4 Polymer
* Cylinder Stage6 Racing 70cc (17 hk)
* Koppling Malossi Fly-Clutch
* Variator Malossi Multivar 2000
* Torque Control Malossi
* Membranblock MHR 45°
* 7.2g och 4g vikter. Undrar nu om denna setupen är för vass för vardags åkning? Åka till skolan/träningen lite då och då. Samt fram och tillbaka från stranden i sommar. Hur är kvalitén på denna cylinder?
duger väl att göra det men är nog inte det den är tänkt till.. det är ju upper midrace cylinder väl?
snygg bakskärm, gustaviansk stil elle?
Oskar Hagstöm "Det är skit konstigt med mig, antingen får jag INGET eller så får jag något"
jag hoppas att det här är i rätt tråd men vilka rör kan man köra med till stage6 sport pro 70cc utan att behöva byta vev? Jag vet att man kan köra med stage6 pro och replica utan att behöva byta men vilka mer rör ?? och det ska vara till en aerox
jag hoppas att det här är i rätt tråd men vilka rör kan man köra med till stage6 sport pro 70cc utan att behöva byta vev? Jag vet att man kan köra med stage6 pro och replica utan att behöva byta men vilka mer rör ?? och det ska vara till en aerox
jag hoppas att det här är i rätt tråd men vilka rör kan man köra med till stage6 sport pro 70cc utan att behöva byta vev? Jag vet att man kan köra med stage6 pro och replica utan att behöva byta men vilka mer rör ?? och det ska vara till en aerox
det fanns inte en sån här tråd i cross moppe tråden så jag postar här
Jag har en dt50r -01
Setup
barikit 50cc racing
Metrakit sp(bukligt och svetsat så detdrar väll ner kanske lite på prestandan)
Malossi trim membran
dellorto 21mm
metrakit ostryp cdi
Jag ska ha ny cylinder och vev vad tkr ni att jag ska ha ? billigt helst så blir väll begagnat.
Mvh andreas
Ruset av kraften under dig ska vara bättre än droger
Quote jag har inga problem med alkoholen. jag har problem utan den.
blackmasai skrev:det fanns inte en sån här tråd i cross moppe tråden så jag postar här
Jag har en dt50r -01
Setup
barikit 50cc racing
Metrakit sp(bukligt och svetsat så detdrar väll ner kanske lite på prestandan)
Malossi trim membran
dellorto 21mm
metrakit ostryp cdi
Jag ska ha ny cylinder och vev vad tkr ni att jag ska ha ? billigt helst så blir väll begagnat.
Mvh andreas
är inte 21mm lite väl mkt för bara 50cc? jag skulle nog tagit 19
snygg bakskärm, gustaviansk stil elle?
Oskar Hagstöm "Det är skit konstigt med mig, antingen får jag INGET eller så får jag något"
den setupen som jag skrev i din tråd är bland dom bästa midrace utan att lägga ut onödigt mycket pengar. dvs tex en trimtändning, omdrevningar i motorn, mhr overrange variator och en delta clutch.
om du vill kräma ut extra mycket effekt så kör på det jag sa och ta en 26/28mm förgasare, men tänk på att bensinförbrukningen ökar markant.
en full midrace kan man kräma ur 115 +-5 ärliga km/h av. om nu inte föraren väger extremt mycket dvs.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller
Det blir då en SP setup att satsa på. racingen är kanske lite för mycket.. även om det inte skiljer så jätte mycket.
Är det värt att dreva om när man väl är igång och kanske satsa på säkerhet, tex bättre bromsar?
Tror jag totalt kommer lägga ut en 35-40k på detta projekt nu. Men kan ju hända att man kommer billigare undan..
edit;
Sen skall detta såklart underhållas exemplariskt så därför behöver jag veta hur ofta man bör byta kolv/kolvringar. 2.5% oljeblandning bör väl funka det med.
jag tycker inte att det är värt pengarna för omdrevning när du inte ska ha den till banracing eller dragrace. den kommer att gå nog bra ändå. bromsarna som sitter på original duger helt klart mer än väl ska du se.
angående kolv, kolvringar.
bara att plocka loss kröken då och då. kanske var 100:ade mil. kolla in på kolven. om du ser svart sot under kolvringen / kolvringarna så är det dags till att byta ringar. kolven ska klara sig rätt så länge. om du sköter om den bra och kör på bra förgasarinställningar, och fin olja så håller den garanterat mindst 500mil.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller