scooter: nå hur du stegra på en scooter jag började så att jag stog på knä på sitsen som en börja (moppe jag körde yamaha aerox) som svagt om jag skulle trilla över så var jag bered på att ta i mot. då man gjort de en stund och de börja gå bra så ska man tänka på att börja peta på bakbromsen också. jag lärde mig andvända den genom att trycka på flit när jag var på bakhjulet att jag slog ner. och sen höl jag på så ett bra tag till man börja ta en fin bit. då satte jag mig ner och börja stegra också då var de bara och göra lika dant men sitande men då balanserar man sig med bena rätt så mycke. sen när man lyckat ta de en bra bit också så var de bara och ställa sig på sitsen eller ett knä på sitsen och ett på fotplattan och göra lika dant. ringar var nåt mycket svårare specielt sitandes. fast jag förklara när man står med ett knä på stisen och ett på fot plattan. när jag gör ringar ska man börja rakt och sen börja fa runt och låta de gå. de underlätta sjukt mycke om du lytar åt hållet du ska göra ringarna åt. sitande samma sak lyta mycke och hålla jämn balans.
tips: kö som en börja urpluggad eller trimrör hälst låg varvigt rör. sen ha bra med luft i däcken. bromsen ska kännas lätt och bromsa. en höjning satsa och styre, handtag underlättar också sjukt mycket. en 12 platta gör jobbet också lättare. om man skulle råka trilla över.
frågor besvaras så fråga på bara hoppas jag vart till hjälp
jag har en liten fråga bara: ska man dra upp moppen på bakan när man har lite fart elr ska man dra upp den från stillastående? jag kan dra upp min från stillastående men kan inte hålla kvar den där uppe antingen går jag över elr så går jag ner!
men jag kan inte få upp den i fart:S borde jag kunna de?
jag har denna setup
LeoVince - Touring Avgassystem (avstrypt)
sportluftfilter
65munstycke
4,6gr vikter
17,5 Arreche Amal förgasare
malossi multivariator
dragen v bricka
ostrypt insug
obs den gör bara 65 tycker den borde göra mer tycker inte ni de? (vet inte om cdi'n är strypt!)
ja eller går den PRECIS 65 så är de nog cdin
för min tar emot precis på 70 även i nedförsbacke
hmm jag vet inte, men det är ju inte så att den kommer upp i 65 enkelt det tar ju liten stund för den att gå från 60 till 65 men i nerförsbacke kommer jag upp i 70.
Foozoo skrev:
vad skulle det vara? typ i motorn då lr?
ja eller går den PRECIS 65 så är de nog cdin
för min tar emot precis på 70 även i nedförsbacke
hmm jag vet inte, men det är ju inte så att den kommer upp i 65 enkelt det tar ju liten stund för den att gå från 60 till 65 men i nerförsbacke kommer jag upp i 70.
okej ja då vet jag inte, jag är inte den bästa på motorer och sånt men jag kan lite iaf
men nae då vet jag inte
Foozoo skrev:jag har en liten fråga bara: ska man dra upp moppen på bakan när man har lite fart elr ska man dra upp den från stillastående? jag kan dra upp min från stillastående men kan inte hålla kvar den där uppe antingen går jag över elr så går jag ner!
men jag kan inte få upp den i fart:S borde jag kunna de?
jag har denna setup
LeoVince - Touring Avgassystem (avstrypt)
sportluftfilter
65munstycke
4,6gr vikter
17,5 Arreche Amal förgasare
malossi multivariator
dragen v bricka
ostrypt insug
obs den gör bara 65 tycker den borde göra mer tycker inte ni de? (vet inte om cdi'n är strypt!)
vill ha så mkt tips jag kan få om att stegra:P
Om du vill få upp mopen i ganska hög fart så måste du rycka mycket och sitta långt bak. Annars kan du testa med att ligg på 1/4 gas sen dra på fullt och upp med moppen så ska det nog gå fint.
Lite övning sen tar du säkert många meter.
Hastigheten du har på mopeden tyckar jag låter rimlig. Du har ju inte direkt något värstingrör. ditt ävgassyste är ju till för så kallad touring vilket betyder att man bara åker vanligt på marken.
Båda knäna på sadeln blir vingligt tycker jag:/ det är lättare med ena knät på sadeln och andra på fotplattan, och sen, skulle du slå över med 12a så är det större chans att moppen går sönder än att slå över utan, för att 12an är ju fäst i ramen och stegrar man över för hårt så kan man böja ramen:/ Jag kör dragen v-ring och det funkar utmärkt till bakhjul:)
För er som vill lära er mer så finns det en rad med artiklar som just inriktar sig på stuntning allt från första början till dom mer avancerade tricken ^^
LUGNARAAAJ
Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information
Foozoo skrev:jag har en liten fråga bara: ska man dra upp moppen på bakan när man har lite fart elr ska man dra upp den från stillastående? jag kan dra upp min från stillastående men kan inte hålla kvar den där uppe antingen går jag över elr så går jag ner!
men jag kan inte få upp den i fart:S borde jag kunna de?
jag har denna setup
LeoVince - Touring Avgassystem (avstrypt)
sportluftfilter
65munstycke
4,6gr vikter
17,5 Arreche Amal förgasare
malossi multivariator
dragen v bricka
ostrypt insug
obs den gör bara 65 tycker den borde göra mer tycker inte ni de? (vet inte om cdi'n är strypt!)
vill ha så mkt tips jag kan få om att stegra:P
jag skulle nog säga att det handlar enbart om teknik...jag kunde rycka upp min cpi aragon i ca 5 meter å den hade 0 i axx och var helt orginal..
Sedan stryp vi av en polares roxx å då blev det otroligt lätt och på en dag(vi var ute på alla skolraster ) så kunde jag köra över 50 meter med roxxen