hehe skoj tråd, måste lägga upp min pärla för värdering jue xD :
Derbi Senda DRD Pro -06 uttagen april.
imageshack = damp, så ja bjuder på länk iställe:
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... ic_id=2300
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... ic_id=2308
Välvårdad, tvättad ofta osv.
Gått 900 ärliga mil, senaste 100 inkörningsmil.
allt som är gjort på moppen:
Motorn:
** Bytt av ÅF **
Ny kolv, precis inkörd, och ja tkr inkörningen blev mkt bra. Var försiktig som f.n i början ; ).
Nya ramlager ( racing lager, förstärkta )
Ny mk prorace/ topracing vev
Ny olja i växellåda
Ny glykol
Packbox vid drevaxeln
( motorn är alltså grundbyggd för att sätta på en hyperrace cylinder om så önskas, eftersom lagren är bytta till bättre och veven är bytt till förstärkt racing typ. )
Totalt pris: 6.300 kr på ovanstående.
Bytt förgasare till en 17,5 mm dellorto ( samma som original men inte en äkta original Derbi) Svindyr
Vacuumventilen bytt. Svindyr
Nyligen bytt kopplingswire
Tändstift bytt sent i somras va ja minns
Styling:
TNT crossplatta. Moddad för att passa, gjort distanser och andra fästen till lampor.
P.g.a. plattan fick ja flytta upp mätaren på styret ( blev skitbra ).
Inflyttad regskylt ( är lite skadad plåten, men det medföljer en helt ny reg-skylt ).
Inflyttat baklyse
Tatt bort blinkersen, men dom följer me.
Bytt broms och kopplingsgrepp
Polerat:
Växelteten
Bromspeten ( lackad original, och var ett jävla jobb att slipa! )
Fotpinnarna
Ramen
Kicken
Polerat fäste till en stage 6 boost bottle
Ljuddämparen till trimmröret
Trimm:
Giannelli underliggande med polerad aluminiumljuddämpare
Större munstycke
Tatt bort en del av strypningarna på luftburken
Satt dit en stage 6 boost bottle croomad. Gängade själv för inkoppling i insuget och de blev mkt tätt och bra!!!! kort slang dessutom, då bottlen ger mer effekt då ; )
Följer även med:
Malossi koniskt sportluftfilter ( sitter inte på i dessa tider då de kan va fuktigt i luften å då blir motorn lite tjurig ), till filtret har ja en specialbeställd luftslang från x-treme eftersom prons luftslang inte passar me filtret.
Extra munstycken med bl.a. original
Finns också en blackbox till som inte är inkopplad.
Övrigt:
Nytt bakdäck för 100 mil sedan. Däcket av kvalitetsmärke och kosta 1500 kr.
Beläggen ej bytta men dom är i mkt bra skick och kan gå säkert 200 mil till.
Servicar gjorde ( 100 mila och 500 mila, och så motor revisionen))))). Men 1000 milan är ej gjord. Tror inte den behövs efter senaste genomgången, men man kan ju kika i boken och kolla efter vad som ska göras…..
Följer med ett Oxford Patriot skivbromslås som är mkt smidigt och får plats i jeansficka utan problem ; )
Nyligen bytt kedja till *guld-kedja 420* ( förstärkt ).
Har ett 12 drev med. Och har beställt drevbricka som passar till de drevet. ( original sitter de 11 drev fram på pro och då måste skruvar och bricka vara mindre än normalt. Därför behövs en annan bricka när man ska ha större drev), och den har ja beställt ; ) ; ) .
Har ett nytt bakdrev också som följer med… men de passar inte på pro xD. Men de går säkert att sälja o köpa ett som passar istället.
Följer med lite extraolja
Har massor me småsaker som ligger, bl.a. originalföggen, original vacuumventilen, munstycken som sagt, blinkersen och framlyset och original avgasröret
Alla originaldelar följer med !!!! Har t.o.m. kvar förgasarstrypningen tror ja
Vill man absolut köra moppen laglig så är de bara att byta avgasrör och sätta på blackboxen så blir den hur laglig som helst ; ) .
Totalpris för allt bytt 12.000 kr
typ de ja gjort me moppen........