Hur plastar man?

Här snackas det om alla fordon som inte har med mopeder att göra. Snacka om MC, Motocross, Minisar, Bilar, Traktorer etc HÄR

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

FoxPerformance
Svårstartad skrothög
Inlägg: 229
Blev medlem: 31 december 2007, 16:07
Ort: Tingsryd

Hur plastar man?

Inlägg av FoxPerformance »

tänkte se om de fanns ngn som ville hjälpa mig å förklara hur man plasta? hittade ingen guide? kanske borde läggas upp...
men till saken: jag ska plasta in 2 högtalare på min invalidmoppe uppe i taket. och undra hur man gör?..

uppe i båda hörnen ska de sitta 2 högtalare

// Fox
Full Gas - Spar Tid

* Rieju Drac Black Series SM - 04 Till Salu PM!

* R.I.P Dood
Användarens profilbild
J.O_bultaco
Svårstartad skrothög
Inlägg: 168
Blev medlem: 14 juni 2008, 23:20
Ort: Uppsala

Inlägg av J.O_bultaco »

ska du glasfibra in dom? bara köpa glasfiber duk, fins säkert olika grovlekar också?:P och sen själva limmet eller vad man ska kalla de. sen göra så många lager du vill att det ska vara. men vänta tills det första lagret har torkat färdigt först. ska hällst inte vara kallare än en 15-20 grader i miljön du glasfibrar, då det inte härdar lika bra annars.

inte så bra på att förklar. men åk till närmaste färgbutik eller bygg handel (antar att dom har sånt) fråga dom på plats för bättre info om hur du ska göra.
J.O
FoxPerformance
Svårstartad skrothög
Inlägg: 229
Blev medlem: 31 december 2007, 16:07
Ort: Tingsryd

Inlägg av FoxPerformance »

J.O_bultaco skrev:ska du glasfibra in dom? bara köpa glasfiber duk, fins säkert olika grovlekar också?:P och sen själva limmet eller vad man ska kalla de. sen göra så många lager du vill att det ska vara. men vänta tills det första lagret har torkat färdigt först. ska hällst inte vara kallare än en 15-20 grader i miljön du glasfibrar, då det inte härdar lika bra annars.

inte så bra på att förklar. men åk till närmaste färgbutik eller bygg handel (antar att dom har sånt) fråga dom på plats för bättre info om hur du ska göra.
ahfan tack för svaret;) fatta ungefjärt :wink: men alltså de problemet är (är) att hur jag ska forma plasten? ska jag göra en mall i tex kartong på högtalaren? och plasta efter de?
Full Gas - Spar Tid

* Rieju Drac Black Series SM - 04 Till Salu PM!

* R.I.P Dood
adamheed
Elmoped
Inlägg: 8
Blev medlem: 30 september 2010, 18:09

Inlägg av adamheed »

kanske är väldigt sent nu men jag hade gjort en form av trä och behandla den så att glasfibern inte skulle fastna sen skulle jag såga ut hål för högtalarna
word
Användarens profilbild
daveneos
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 736
Blev medlem: 29 augusti 2010, 10:57
Ort: lidköping/sundbyberg
Kontakt:

Inlägg av daveneos »

adamheed skrev:kanske är väldigt sent nu men jag hade gjort en form av trä och behandla den så att glasfibern inte skulle fastna sen skulle jag såga ut hål för högtalarna
BumparN^
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street
Inlägg: 2278
Blev medlem: 28 mars 2011, 18:09
Ort: Åland, Finland

Inlägg av ValoPallo »

HAHA, Tre-års-BumpeN
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

We gotta take the bastards down, Let em' know.
We gotta smash 'em to the ground,Let em' know.
We gotta take the bastards down.
Användarens profilbild
Tuta
King of the street
Inlägg: 3459
Blev medlem: 11 april 2008, 16:48
Ort: Nyköping

Inlägg av Tuta »

Äsch vafan, han tillförde ju nått :) Till skillnad från era kommentarer :roll:
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det ;)
Victorh: eller skall man fråga? :)
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten ;)

Bild
Det är jag som är Tuta ;)
adamheed
Elmoped
Inlägg: 8
Blev medlem: 30 september 2010, 18:09

Inlägg av adamheed »

haha tack "tuta". hallå ska man "bumpa" ska man göra det ordentligt + för andvändare i framtiden som ska göra något liknande
word
Skriv svar