ska köpa en malossi 70cc sport cylinder, begagnad (aldrig startad enligt ägarn) och jag vill bara vara säker på att allt är rätt, så skriv vad ni tycker.
är det här en malossi 70cc sport?
är den i bra skick?
Om du kollar på fodret så är den använd, dock har dom honat den.
Ang om det är en malossi sport, så står det på cylindern om det är en malossi. Och då förmodligen en sport med.
eddhedd skrev:ingen aning om det är en malossi sport. men oanvänd är den. tycker att det är underligt med rost på den.
Håller med det där med rosten, det är kanske möjligt att cylindern har används, men att man har hornat den efteråt.
det finns ju många anledningar till att den blivit rostig .ett exempel är ju att den suttit på en moppe man trodde felet var cylindern men funka ändå inte stått utomhus i regn i ett år utan nån petat på den e
eddhedd skrev:ingen aning om det är en malossi sport. men oanvänd är den. tycker att det är underligt med rost på den.
Håller med det där med rosten, det är kanske möjligt att cylindern har används, men att man har hornat den efteråt.
det finns ju många anledningar till att den blivit rostig .ett exempel är ju att den suttit på en moppe man trodde felet var cylindern men funka ändå inte stått utomhus i regn i ett år utan nån petat på den e
mm han sa att han tappade skruv i vevhuset när han monterade den så han startade den aldrig..
Bredmar skrev:
mm han sa att han tappade skruv i vevhuset när han monterade den så han startade den aldrig..
btw kan man "hona" dom flera gånger?
Det du gör när du hornar en cylinder är att du tar bort repor å sånt skit... Om man hornar på tok för mycket så är det möjligt att man får köpa en större kolv. Men JA det går att horna flera gånger...
Bredmar skrev:Tror jag säkert, om vi nu ska skryta så kör du säkert runt med en trimmad Derbi, och jag kör runt med en trimmad BMW...
fax110 skrev:
btw kan man "hona" dom flera gånger?
Det du gör när du hornar en cylinder är att du tar bort repor å sånt skit... Om man hornar på tok för mycket så är det möjligt att man får köpa en större kolv. Men JA det går att horna flera gånger...
de e ju fan vad du ska ha problem att stava hona istället för horna
ser ut som Malossi sport Ja. Men de ska Malossi på " Avgasfästet " ? de gör det iallafall på min Malossi sport ja har liggandes, + att de står på topplocket