hjälp, är detta en malossi sport 70cc?

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
MrNilss
Elmoped
Kontakt:

hjälp, är detta en malossi sport 70cc?

Inlägg av MrNilss »

ska köpa en malossi 70cc sport cylinder, begagnad (aldrig startad enligt ägarn) och jag vill bara vara säker på att allt är rätt, så skriv vad ni tycker.
är det här en malossi 70cc sport?
är den i bra skick?

Bild
Bild
Bild
Bild
Användarens profilbild
Bredmar
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Bredmar »

eddhedd skrev:ingen aning om det är en malossi sport. men oanvänd är den. tycker att det är underligt med rost på den.
Håller med det där med rosten, det är kanske möjligt att cylindern har används, men att man har hornat den efteråt.
Bredmar skrev:Tror jag säkert, om vi nu ska skryta så kör du säkert runt med en trimmad Derbi, och jag kör runt med en trimmad BMW...
Holman
F.D Moderator

Inlägg av Holman »

Om du kollar på fodret så är den använd, dock har dom honat den.
Ang om det är en malossi sport, så står det på cylindern om det är en malossi. Och då förmodligen en sport med.

Mvh Patrik.
R.I.P Kruse - R.I.P DooD
2007-07-05 - 2008-05-10
fax110
Gasres

Inlägg av fax110 »

Bredmar skrev:
eddhedd skrev:ingen aning om det är en malossi sport. men oanvänd är den. tycker att det är underligt med rost på den.
Håller med det där med rosten, det är kanske möjligt att cylindern har används, men att man har hornat den efteråt.
det finns ju många anledningar till att den blivit rostig .ett exempel är ju att den suttit på en moppe man trodde felet var cylindern men funka ändå inte stått utomhus i regn i ett år utan nån petat på den e
MrNilss
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av MrNilss »

fax110 skrev:
Bredmar skrev:
det finns ju många anledningar till att den blivit rostig .ett exempel är ju att den suttit på en moppe man trodde felet var cylindern men funka ändå inte stått utomhus i regn i ett år utan nån petat på den e

mm han sa att han tappade skruv i vevhuset när han monterade den så han startade den aldrig..

btw kan man "hona" dom flera gånger?
Användarens profilbild
Bredmar
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Bredmar »

MrNilss skrev:
fax110 skrev:
Bredmar skrev: Håller med det där med rosten, det är kanske möjligt att cylindern har används, men att man har hornat den efteråt.

mm han sa att han tappade skruv i vevhuset när han monterade den så han startade den aldrig..

Det du gör när du hornar en cylinder är att du tar bort repor å sånt skit... Om man hornar på tok för mycket så är det möjligt att man får köpa en större kolv. Men JA det går att horna flera gånger...
Bredmar skrev:Tror jag säkert, om vi nu ska skryta så kör du säkert runt med en trimmad Derbi, och jag kör runt med en trimmad BMW...
roxx_kung
Elmoped

Inlägg av roxx_kung »

Bredmar skrev:
MrNilss skrev:
fax110 skrev: det finns ju många anledningar till att den blivit rostig .ett exempel är ju att den suttit på en moppe man trodde felet var cylindern men funka ändå inte stått utomhus i regn i ett år utan nån petat på den e

Det du gör när du hornar en cylinder är att du tar bort repor å sånt skit... Om man hornar på tok för mycket så är det möjligt att man får köpa en större kolv. Men JA det går att horna flera gånger...
de e ju fan vad du ska ha problem att stava hona istället för horna :shock: :D :twisted:
Tomaz
King of the street

Inlägg av Tomaz »

om den aldrig är använd så är det ganska konstigt att den är rostig, :/ :?
Aerox08
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Aerox08 »

DerbiSM skrev:om den aldrig är använd så är det ganska konstigt att den är rostig, :/ :?
läs som dom säger ovan så är den använd bara att han har honat om den
Tomaz
King of the street

Inlägg av Tomaz »

Aerox08 skrev:
DerbiSM skrev:om den aldrig är använd så är det ganska konstigt att den är rostig, :/ :?
läs som dom säger ovan så är den använd bara att han har honat om den
okej :wink:
Användarens profilbild
c0nkas
Elmoped

Inlägg av c0nkas »

kan vara malossi sport till stående minarelli eftersom liggande inte har "kylflensar" :)
Användarens profilbild
sirre
Elmoped

Inlägg av sirre »

ser ut som Malossi sport Ja. Men de ska Malossi på " Avgasfästet " ? de gör det iallafall på min Malossi sport ja har liggandes, + att de står på topplocket
Användarens profilbild
Holma_
F.D Moderator

Inlägg av Holma_ »

c0nkas skrev:kan vara malossi sport till stående minarelli eftersom liggande inte har "kylflensar" :)
Vad fan snackar du om ?
Kylflänsarna är för att den är ac! Flänsarna har inget med om den är liggande eller stående att göra.

Ont: Ja! Det är en malossi sport och ja! den är i bra skick!
Köp den och var glad, hejdå!
//Holma
Säljes!

Trim, Styling, Reservdelar:
http://www.blocket.se/vi/19119957.htm?ca=1_9_s

Gilera Stunt Stalker -03:
http://twostrokerider.se/koposalj/818
Användarens profilbild
henric92
Henke!

Inlägg av henric92 »

jag e jävligt skum på detta...vf e den rosig och jag tycker det ser ut som en mid 80 då min kompis ser lika dan ut vilket är en mid 80
Spegel, spegel på...hjälmen där...säg mig vem som moppe kungen är? <3 xD
Bild
http://www.twostrokerider.se/tavling/deltagare/25
Användarens profilbild
Holma_
F.D Moderator

Inlägg av Holma_ »

henric92 skrev:jag e jävligt skum på detta...vf e den rosig och jag tycker det ser ut som en mid 80 då min kompis ser lika dan ut vilket är en mid 80
Mid 80?
Säljes!

Trim, Styling, Reservdelar:
http://www.blocket.se/vi/19119957.htm?ca=1_9_s

Gilera Stunt Stalker -03:
http://twostrokerider.se/koposalj/818
Låst