Moppen bluddrar på höga varv

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

TheThrasher
Elmoped
Inlägg: 140
Blev medlem: 23 oktober 2016, 14:17

Inlägg av TheThrasher »

Tänkte pröva några andra munstycken idag med moppen pluggad. Prövade med 102 och den gick skit. Varvade knappast ens till 5000 och gick segt. Sen ville jag pröva det minsta jag har, 88 och moppen startade nästan aldrig. När den väl startar dör den så fort jag gasar och får leka med choken för att hålla den igång. Det läcker också bensin ifrån ett "uttag" eller vad man ska säga som inte har någon slang i sig och aldrig haft. Öppnar förgasarn och tar ur nålen som håller fast trotteln och ser att den är böjd rätt rejält vid vänsterkanten. Kommer då på att jag sett den vara rätt böjd sen några veckor innan när nålen åkte loss å jag satt tillbaks den igen utan att veta om den ska vara böjd eller inte. Har som tur är en påse med reservdelar till min förgasare och sätter dit en ny nål och startar moppen. Moppen varvar mycket bättre och går mycket bättre helt plötsligt. Kollade inte så noga när jag körde men den varvade iaf minst 6000 på fullgas och toppade typ 40-41km/h plant. Går kanske att få den att gå iallafall 45 om jag ställer in förgasarn rätt.
Luddelump
Elmoped
Inlägg: 113
Blev medlem: 13 november 2015, 11:22
Ort: sollentuna

Inlägg av Luddelump »

aa då var det nog felet. nu kan du ställa in förgasaren ordentligt så ska den gå riktigt. gick nog inte o ställa in den så bra innan men borde vara enklare nu. Dessutom så är du väl proffs på o byta munstycke nu också :wink:
"there are no speed limits on the road to success"
TheThrasher
Elmoped
Inlägg: 140
Blev medlem: 23 oktober 2016, 14:17

Inlägg av TheThrasher »

Luddelump skrev:aa då var det nog felet. nu kan du ställa in förgasaren ordentligt så ska den gå riktigt. gick nog inte o ställa in den så bra innan men borde vara enklare nu. Dessutom så är du väl proffs på o byta munstycke nu också :wink:
Haha. Får se om jag kan fixa det. Moppen gick sämre när jag prövade ett lite högre munstycke nu så får nog köpa ett nytt set med mindre då det minsta jag har nu är 88. Sen får jag väl ta loss pluggen å se om den går någorlunda bra då med. Har en känsla av att den fortfarande kommer att toppa 50 urpluggat.
TheThrasher
Elmoped
Inlägg: 140
Blev medlem: 23 oktober 2016, 14:17

Inlägg av TheThrasher »

Prövade urpluggat igen. Nepp, toppar typ 52km/h som tidigare :( Dock gick den bättre nu och varvade ur på varje växel. Varvade typ inte mer än 8700k. Fattar inte vad det är för fel. Och ja, har rätt munstycke i :)
TheThrasher
Elmoped
Inlägg: 140
Blev medlem: 23 oktober 2016, 14:17

Inlägg av TheThrasher »

Nu håller den på å ryker ur cylindern, dör typ varje gång man försöker att gasa, om man kommer någonvart går den skit segt och när man rullar den låter det lite skumt vid framdrevet. Lämnar nog in skiten.
Elskitonski
Elmoped
Inlägg: 2
Blev medlem: 19 april 2024, 14:08

Re: Moppen bluddrar på höga varv

Inlägg av Elskitonski »

Min moppe blöddrar. har gått ner i munstycke men den blöddrar på lägra var efter att ha bytt till ett mindre munstycke. Hur kan jag fixa så att den slutar att blöddra?
Skriv svar