Derbi Senda startar typ inte..?

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

DerbiiXTreme16
Elmoped
Inlägg: 4
Blev medlem: 25 mars 2024, 18:35

Derbi Senda startar typ inte..?

Inlägg av DerbiiXTreme16 »

Tja

Jag har en Derbi Senda drd xtreme med original setup med ett konstigt startproblem.

Det är så att ibland startar den på första kicken och går sedan väldigt bra (även om det är väldigt kallt ute och den stått utomhus).

Men ibland så startar den inte alls oavsett hur mycket jag kickar och jag måste då springa igång den (ganska snabbt) för att den ska starta.

När jag prövar att kicka första gången på ett längre tag så låter det nästan alltid som att den nästan går igång och sedan är den helt död när jag kickar den efter det.

Och ibland om jag väntar nån kvart eller timme och försöker igen så startar den antingen på första eller andra kicken eller inte alls.


(Värt att nämna är att den startar alltid om motorn är varm och hyfsat ofta om jag har kört moppen hyfsat mycket under de senaste dagarna)


Nån som vet vad felet kan vara??

Tacksam för svar :lol:
Zucke
Elmoped
Inlägg: 1
Blev medlem: 15 februari 2024, 08:49

Re: Derbi Senda startar typ inte..?

Inlägg av Zucke »

Tjena oftast är det tomgångs skruven som du måste pilla på och om du inte vet viken det är gå in på Twostroke sedan kolla på moppe guide :D :D
DerbiiXTreme16
Elmoped
Inlägg: 4
Blev medlem: 25 mars 2024, 18:35

Re: Derbi Senda startar typ inte..?

Inlägg av DerbiiXTreme16 »

Tack för snabbt svar :D
Ska kolla in det, vet också att mitt munstycke är några storlekar för stort, tror du det kan påverka starten något?

Jag uppdaterar hur det går
Skriv svar